Gå til innhold

Coronasommer - hva gjør du i sommerferien?


Zienna

Anbefalte innlegg

Selv om jeg egentlig hadde lagt andre planer, så går det helt fint med Norges-sommer i år :)  Jeg deler opp ferien litt, besøker slektninger som bor et stykke unna, og utforsker et eller to steder jeg ikke har vært før (kanskje fjelltur i Rondane og en oval weekend i Stavanger)  -🎵 ja denne sommer`n tror jeg blir fin 😎

Anonymkode: 8f677...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Zienna skrev:

Tror jeg kan takle å gå på do i naturen godt.  Har vokst opp med turer i marka/fjellet med telt.  Men det er skrekkelig lenge siden :)  

Jo da, men det føles bare litt flaut!!

Anonymkode: 5899c...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Vi skal til sør-Spania i 3 uker.  :)

Anonymkode: b4c63...759

Spania er stengt ut året

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2020 den 12.54, AnonymBruker skrev:

 

Hva er poenget med kommentarene deres?  Kan ikke dere holde pessimismen deres for dere selv? Den typen kommentarer går igjen i samtlige tråder som omhandler sommerferien! Det er ingen av oss som vet hvordan verden ser ut om to-tre-fire måneder, og det trenger ikke å være utenkelig eller umulig å reise utenlands bare fordi livet er tragisk i dag.

Mange land sin økonomi trenger turister mer enn noen gang, så om de kan åpne opp for noe utenlandsk turisme, så gjør de det. 

Anonymkode: 8ae95...32b

I aviser "Både Hellas og Spania signaliserer nå at de vil komme til å avlyse årets sommersesong og heller velge å feste blikket på sommeren 2021" Så tur sørover blir det ikke for noen i år. 

Mye fint å se på i Norge. Hele kysten kan man bruke om bading/soling ol er et must. Selv i fjellet er det små tjern å duppe kroppen i 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2020 den 12.54, AnonymBruker skrev:

 

Hva er poenget med kommentarene deres?  Kan ikke dere holde pessimismen deres for dere selv? Den typen kommentarer går igjen i samtlige tråder som omhandler sommerferien! Det er ingen av oss som vet hvordan verden ser ut om to-tre-fire måneder, og det trenger ikke å være utenkelig eller umulig å reise utenlands bare fordi livet er tragisk i dag.

Mange land sin økonomi trenger turister mer enn noen gang, så om de kan åpne opp for noe utenlandsk turisme, så gjør de det. 

Anonymkode: 8ae95...32b

Nå er det kun få uker igjen til sommeren, så en reise til Spania i år er nok helt umulig. Det er ikke pessimisme, men realisme i forhold til situasjonen nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Litt rart folk snakker om flyreiser når media i dag akriver at flere og flere søker sosialstøtte....

Anonymkode: 9e3c7...333

Det er kanskje ikke de samme folka? Jeg har jobbet dobbelt i mange uker, så ingen tur på sosialkontoret på meg. Og jeg er jo langt fra den eneste som har måttet jobbe mer fordi andre er i karantene, eller hjemme med barn. Alle på uføretrygd, og alderspensjonistene har jo sin faste inntekt. Jeg skal på hytte i Norge, så ingen flyreiser, men måtte bare kommentere... 

Anonymkode: 725c3...d6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎23‎.‎04‎.‎2020 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Dette har ikke jeg lest. Heller ikke mine venner som bor i Spania. Kan du forklare?Jeg har derimot lest det motsatte...

Anonymkode: 441c9...297

Google is your friend.

Anonymkode: 77261...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.4.2020 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Hvor står dette? Det er i Sverige.

Anonymkode: 335eb...be5

Har du 3 uker ferie får du 1 uke i Sverige og må ha 2 uker i karantene. Du har ikke rett på sykepenger så du må bruke ferien din til det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sommermor skrev:

Nå er det kun få uker igjen til sommeren, så en reise til Spania i år er nok helt umulig. Det er ikke pessimisme, men realisme i forhold til situasjonen nå.

Jeg har troen. Men sommeren varer tross alt til ut august. Ingen tror på Spaniaferie i juni.

Anonymkode: 441c9...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, reiseglad skrev:

Hehe, ikke Spania? Jeg vet jo at det ikke er fastlands-Spania, men det er definitivt Spania. Da de stengte ned Spania stengte de jo også Kanariøyene, selv om det var litt mindre smitte der tidlig i forløpet. 

Till opplysning snakker de om å åpne opp Spania gradvis. Jeg har hus i Spania og drar så snart jeg kan. Må se til hus og hage. Kanariøyene er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: 441c9...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Till opplysning snakker de om å åpne opp Spania gradvis. Jeg har hus i Spania og drar så snart jeg kan. Må se til hus og hage. Kanariøyene er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: 441c9...297

Ja da får du kjøre. Det går jo ikke fly. 

Anonymkode: 9e3c7...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja da får du kjøre. Det går jo ikke fly. 

Anonymkode: 9e3c7...333

Det kan da gå fly om 3 mnd. Både turisme og flyselskap er avhengige av at folk begynner å reise. Forresten kjører jeg gjerne.

Anonymkode: 441c9...297

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt en stund på å furte over at min planlagte ferie går til helvete, og har begynt å innse at jeg må prøve å gjøre det beste ut av det. Problemet er bare at jeg vet ikke helt hvordan. Uansett hva jeg leser av reisetips i Norge så er det liksom ikke noe som interesserer meg. Jeg vil ikke på topptur, null interesse for å gå fra hytte til hytte i fjellet, hadde druknet om jeg prøvde meg i kajakk, har ikke sovet i telt siden det var tvang på skolen og vil heller dø enn å gjøre det igjen. Altså, hva kan man gjøre i Norge som ikke involverer Lars Monsen-inspirerte aktiviteter? Jeg vil ha sivilisasjon, komfort, innlagt vann og strøm. Jeg har vært i de store byene, jeg har sett de fleste av de store attraksjonene som interesserer meg. Har vi noe sted i Norge som er litt som Visby i Sverige? Litt by, litt historie, mye god mat og fine butikker? Ja, jeg høres sikkert fryktelig bortskjemt ut, men siden det Norge først og fremst selger som turistland overhodet ikke interesserer meg, så drar jeg til utlandet for å finne det som passer meg.

Min plan så langt er derfor ferie så sent som mulig av hva arbeidsgiver tillater, altså august, man kan jo håpe at jeg i det minste kommer meg til Sverige uten å måtte sitte i karantene etterpå. Minst mulig ferie i sommer, heller spare til i høst og overføre maks antall dager til neste år. Ved å tenke sånn så føles det i alle fall litt bedre...

Anonymkode: 1288d...f31

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Till opplysning snakker de om å åpne opp Spania gradvis. Jeg har hus i Spania og drar så snart jeg kan. Må se til hus og hage. Kanariøyene er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: 441c9...297

Åpne opp for sine egne ja. Barn har sittet innesperret i flere uker, har ikke hatt lov å vise seg utendørs. Det vil nok bli noe lengre før de åpner opp for reisende utefra. Men interessant å se hvor lenge det blir stengt, tror nok oktober er mere aktuelt enn juni-juli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst på roadtrip til Vestlandet, men avhengig av at hoteller er åpent og at det er lov til å reise innenlands uten at det må være nødvendig fritidsreise :) 

Anonymkode: b8bd4...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.4.2020 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Har veldig lyst på roadtrip til Vestlandet, men avhengig av at hoteller er åpent og at det er lov til å reise innenlands uten at det må være nødvendig fritidsreise :) 

Anonymkode: b8bd4...7c3

Hoteller er åpne nå og det er ikke forbudt å reise innenlands

Anonymkode: 36b81...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rorbu og båt i nabokommunen og kjøper SUP som vi kan padle på til å ha der. Vi kjøper også ny trampoline og et eller annet basseng så vi alle finner roen hjemme ☺️

Anonymkode: 5178a...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Vurderer å ta hurtigruten  og nyte dager der ombord.    Hurtigruten og flere andre næringer trenger sårt noen som kan støtte  opp om dem.

Bekymringsfult av mange har spania og utlandet på ferieangendaen, og da blir det vel snart en oppnlomstring av Covid -19 smitte-

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2020 den 13.07, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt en stund på å furte over at min planlagte ferie går til helvete, og har begynt å innse at jeg må prøve å gjøre det beste ut av det. Problemet er bare at jeg vet ikke helt hvordan. Uansett hva jeg leser av reisetips i Norge så er det liksom ikke noe som interesserer meg. Jeg vil ikke på topptur, null interesse for å gå fra hytte til hytte i fjellet, hadde druknet om jeg prøvde meg i kajakk, har ikke sovet i telt siden det var tvang på skolen og vil heller dø enn å gjøre det igjen. Altså, hva kan man gjøre i Norge som ikke involverer Lars Monsen-inspirerte aktiviteter? Jeg vil ha sivilisasjon, komfort, innlagt vann og strøm. Jeg har vært i de store byene, jeg har sett de fleste av de store attraksjonene som interesserer meg. Har vi noe sted i Norge som er litt som Visby i Sverige? Litt by, litt historie, mye god mat og fine butikker? Ja, jeg høres sikkert fryktelig bortskjemt ut, men siden det Norge først og fremst selger som turistland overhodet ikke interesserer meg, så drar jeg til utlandet for å finne det som passer meg.

Min plan så langt er derfor ferie så sent som mulig av hva arbeidsgiver tillater, altså august, man kan jo håpe at jeg i det minste kommer meg til Sverige uten å måtte sitte i karantene etterpå. Minst mulig ferie i sommer, heller spare til i høst og overføre maks antall dager til neste år. Ved å tenke sånn så føles det i alle fall litt bedre...

Anonymkode: 1288d...f31

Jeg har det på samme måte. Ingenting av det som reklameres med mtp ferie i Norge er noe som tiltaler meg.

Anonymkode: 0bc00...b9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...