Gå til innhold

Coronasommer - hva gjør du i sommerferien?


Zienna

Anbefalte innlegg

Fjelltur. Det nærmeste vi var folk sist jeg var på 14 dages fjelltur så hørte vi stemmer inne i en dal, men så ingen.

Det blir vel omtrent det samme i år også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør som før, tilbringer sommerferien til fjells på hytta. 

Anonymkode: f4ba2...39b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skifte kledning på hytten.... så skal bruke hele ferien på den jobben 😇

Anonymkode: c77ab...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har gledet seg ekstremt til å dra til Dyreparken i midten av juli... De er 5 og 7. Spennende å se om det blir noe av.

Anonymkode: f4cb5...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke... 😞 Gråte over min kansellerte ferie som vi har brukt 1 år på å planlegge. Hvis det blir lov å reise i norden, kjører vi kanskje til Sverige, og leier en liten stuga ett eller annet sted ved vannet?

Vi har vært hjemme hver eneste dag i mange uker, og vil være det i mange uker fremover. Og jeg har IKKE lyst til at sommerferien skal bli mer av det samme. Jeg vil reise bort et sted og overnatte et annet sted, uansett om det er i en annen kommune eller et annet land :) Og helst et sted med bedre vær enn her i Midt-Norge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannsynligvis ikke stort. Singel i år, med koronorelativt økonomisk hodepine og begrenset tilgang på venner, da er det liksom ikke så mye man kan finne på. Blir vel mer av det samme som det går i nå, altså litt ymse jobb, jobbsøk, foto, turer i området, PS4, Netflix, litt kreativt arbeid, litt nettkurs. Håper jo det går an å finne på noe med folk etterhvert, om enn bare med én av gangen. Savner brettspill, digitalt blir liksom ikke det samme. Blir neppe klubb eller turnering, men må vel gå an å få inn et par spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YtreYtterst

Jeg har troa på å bli hjemme og spare penger. Mulig vi tar en kjøretur innenlands og tar med oss telt og primus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok hjemmedommer, med noen dagsturer. Men det blir trist å ikke kunne få besøk eller reise på besøk til familie som ikke bor i samme land. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Vi skal til sør-Spania i 3 uker.  :)

Anonymkode: b4c63...759

Ironi ? Evt det kan du nok bare glemme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose meg heime, dyrke grønsaker og få hagen til å blomstre skikkelig :) Kose meg på veranda, ta dagsturer med niste og ha det fint. Akter ikkje å sitte å deppe for alt som eg IKKJE får gjort, det er berre dumt syns eg. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 23.01, Tamsi skrev:

For meg blir det ingen forskjell :strix: Skal sole meg på terrassen, gå turer i fjellet og skogen, bade, lange løpeturer, stranda med venner som også er hjemme på ferie, båtturer, kosekvelder med reker og vin, fisketurer ved sommerhytta, spillekvelder, bål, øl og grilling i hagen. Det eneste jeg ser for meg går bort er enkelte fester eller konserter. Synes det er så fantasiløst å måtte reise til utlandet for å anse ferien som "ferie ", det er trist i mine øyne. Det er snart 10 år siden sist jeg var utenlands selv, og jeg er bare 26. Pleier nesten ikke forlate hjemstedet engang.

Vi har "hytta" i Spania. Hva er trist med det? Vi reiser så ofte vi kan. Det blir idiotisk å rakke ned på andres ferievaner og samtidig trekke fram hvor fantastisk du har det i Norge🙄

Anonymkode: 441c9...297

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2020 den 9.44, angara skrev:

Aner ikke... 😞 Gråte over min kansellerte ferie som vi har brukt 1 år på å planlegge. Hvis det blir lov å reise i norden, kjører vi kanskje til Sverige, og leier en liten stuga ett eller annet sted ved vannet?

Vi har vært hjemme hver eneste dag i mange uker, og vil være det i mange uker fremover. Og jeg har IKKE lyst til at sommerferien skal bli mer av det samme. Jeg vil reise bort et sted og overnatte et annet sted, uansett om det er i en annen kommune eller et annet land :) Og helst et sted med bedre vær enn her i Midt-Norge.

Samme her, så føler sånn med deg! Håper også at de åpner grensen slik at vi i det minste kan komme oss over til Jämtland og finne på noe der, og at været for en gang skyld kan bli bra :) Bruker alltid å regne når jeg har ferie, og det er også derfor bruker hele året på å planlegge noe hyggelig i utlandet.

Har i tillegg vært hjemme hver dag siden mars, har leilighet og ikke hytte. Ser mørkt på å måtte feriere der jeg jobber...

Anonymkode: 0bc00...b9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ferierer stort sett alltid i Norge fordi vi har små barn. Besøker familie og besteforeldre på Sørlandet og tilbringer noen dager i Dyreparken. Jeg håper vi kan gjøre det samme i år 

Anonymkode: aec01...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Vi skal til sør-Spania i 3 uker.  :)

Anonymkode: b4c63...759

Det blir det nok ingenting av i sommer dessverre. Så hardt rammet som Spania er av covid 19 viruset, så er det nok umulig å reise dit i år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her blir vi nok hjemme i sommer. En stille og rolig sommer uten festivaler og annet gøy. Jeg håper bare været blir bra så en kan sole seg litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 10.46, Gagaen skrev:

Ironi ? Evt det kan du nok bare glemme. 

 

6 minutter siden, sommermor skrev:

Det blir det nok ingenting av i sommer dessverre. Så hardt rammet som Spania er av covid 19 viruset, så er det nok umulig å reise dit i år.

Hva er poenget med kommentarene deres?  Kan ikke dere holde pessimismen deres for dere selv? Den typen kommentarer går igjen i samtlige tråder som omhandler sommerferien! Det er ingen av oss som vet hvordan verden ser ut om to-tre-fire måneder, og det trenger ikke å være utenkelig eller umulig å reise utenlands bare fordi livet er tragisk i dag.

Mange land sin økonomi trenger turister mer enn noen gang, så om de kan åpne opp for noe utenlandsk turisme, så gjør de det. 

Anonymkode: 8ae95...32b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 

Hva er poenget med kommentarene deres?  Kan ikke dere holde pessimismen deres for dere selv? Den typen kommentarer går igjen i samtlige tråder som omhandler sommerferien! Det er ingen av oss som vet hvordan verden ser ut om to-tre-fire måneder, og det trenger ikke å være utenkelig eller umulig å reise utenlands bare fordi livet er tragisk i dag.

Mange land sin økonomi trenger turister mer enn noen gang, så om de kan åpne opp for noe utenlandsk turisme, så gjør de det. 

Anonymkode: 8ae95...32b

Det er vel litt at det nettopp er feriereiser som er grunnen til at vi sitter med denne elendigheten nå, og at for tidlig reising til utlandet kan føre til nye utbrudd og lengre "karantene" folk hele befolkingen, også de som ikke har råd til å fly til Spania eller Italia.

Anonymkode: 97bd2...e74

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å reise på fjellet om sommeren?

Pleier vanligvis å reise til utlandet om sommeren, siden familien min bor litt rundt om i Asia og USA. Men så klart utgår jo dette i år.

Vurderer nå å leie en hytte på Hafjell. Har kun reist på fjellhytter om vinteren, hvordan er det å reise dit om sommeren?

Anonymkode: 95baf...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...