Gå til innhold

Coronasommer - hva gjør du i sommerferien?


Zienna

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart folk snakker om flyreiser når media i dag akriver at flere og flere søker sosialstøtte....

Anonymkode: 9e3c7...333

Hvorfor er det rart? Vår ferie ble bestilt i fjor .

Anonymkode: 36fad...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir hytta langs sjøen :) Blir nok også litt hytte-til-hytte hvor vi drar på hyttetur til alle hyttene i vennegjengen som ligger litt spredt utover Norge. Må jo selvfølgelig ta forbehold om "unødvendige fritidsreiser" letter litt på seg og hvor mange man vil få lov til å være. Fjelltur med telt virker også gøy å få til.

Anonymkode: eaa82...683

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenturen vår er lagt på is, og vi skal male huset samt reise innenlands med bobilen vår.

Anonymkode: 5bbbc...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart folk snakker om flyreiser når media i dag akriver at flere og flere søker sosialstøtte....

Anonymkode: 9e3c7...333

Hva er rart med det? Skal man slutte å fly fordi noen søker sosialstøtte?Logisk...Mener du at vi skal slutte i solidaritet?Slutte å bruke penger siden noen ikke har penger? Hva skjer med økonomien da?🙄

Anonymkode: 441c9...297

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke lest hva spanske myndigheter sier? Det blir ikke aktuelt for utlendinger å reise til Spania før tidligst senhøstes. Egen befolkning der får begynne å røre litt på seg innenlands i sommer, men turisme er uaktuelt.

Anonymkode: 77261...f69

Dette har ikke jeg lest. Heller ikke mine venner som bor i Spania. Kan du forklare?Jeg har derimot lest det motsatte...

Anonymkode: 441c9...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet var planen for årets sommer å reise på hytta i nord for å rive terasse, beise osv så om det ikke er søring karantene eller hytteforbud drar vi dit. Får nok ikke gjort like mye vedlikehold som planlagt da jeg hadde max uflaks i korona tider, begynte i ny jobb 4 mars og ble syk 10 så fikk ikke rett til sykepenger innen jeg ble syk, derfor omtrent ingenting i lønn sist ,,måned og slik blir det denne mnd og men sånn får det bare bli i år. Viktigste vi kommer oss opppover  og sett familie osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva står det her? Artikkelen er låst.

Anonymkode: 441c9...297

Kanariøyene tar ikke imot turister før tidligst oktober. Lokalbefolkningen kan muligens besøke noen hotell i juni, juli, men ikke turister utenfra. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur rundt på kirkegårder på gravsafari i Norge hadde vært noe. Og en tur til Hunderfossen. 

Anonymkode: 35678...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde allerede bestilt leie av et sommerhus på sørlandet, sammen med flere i den utvidede familien.  Vi beholder bestillingen og ser an når det nærmer seg, om vi får til å gjennomføre det. 

 

Det var bare flaks at vi ikke hadde bestilt tur til Italia. Vi reiser dit minst en gang i året, og ofte på våren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turistnæringer rundt i verden sliter, og mange typiske feriesteder er helt avhengige av turismen for arbeidsplasser osv. Jeg tror de aller fleste vil ønske å åpne opp hvis smitten i Europa går mye ned, og situasjonen roer seg. Men det blir kanskje først mot slutten av sommeren... Varm temperatur hemmer visstnok spredningen, men det tar sikkert noen uker/måneder før effekten av dette merkes på helsevesenet og statistikkene.

Anonymkode: 278a6...9f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en tur på hytta dersom jeg får sommerferie i det hele tatt. Det var uansett hytta som sto på planen i år. Nå har jeg ikke vært der siden februar tror jeg, så skal bli veldig fint å kunne ta turen igjen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 23.48, Zienna skrev:

Vi tenkte også å fricampe.  Campingplasser med fellesdusjer frister lite.  Denne ferieformen er ny for oss.  Går det greit å fricampe?  Hvilke problemer kan vi vente oss?

Fricamping går utmerket i Norge. Har bare gode erfaringer med det. Liker den primitive kontrasten til den øvrige tilværelsen. (Selv om jeg må innrømme at jeg alltid synes det er en utfordring å gå på do ute. Paradoksalt nok føles det litt naturstridig (!) å trekke ned buksene og sette seg på huk uten å ha en dør å låse.)

Anonymkode: 5899c...3ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.4.2020 den 23.48, Zienna skrev:

Vi tenkte også å fricampe.  Campingplasser med fellesdusjer frister lite.  Denne ferieformen er ny for oss.  Går det greit å fricampe?  Hvilke problemer kan vi vente oss?

Ta med deg en liten blomsterspade og grav et hull når du skal bæsje. Vi ferierer ofte i Lofoten, og de siste årene er det blitt utrolig grisete utenfor sti og vei. Å tråkke oppi dritten, papir og våtservietter til dere andre som fricamper er ufyselig. Dette er både pkt 1, 2 og 3 på min liste til alle som skal prøve dette for første gang. Vis hensyn, ta med deg søpla, camp heller ikke på kirkegårder eller privat innmark. Ellers er det bare å kose seg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, reiseglad skrev:

Kanariøyene tar ikke imot turister før tidligst oktober. Lokalbefolkningen kan muligens besøke noen hotell i juni, juli, men ikke turister utenfra. 

Kanariøyene er ikke Spania. De hører til Spania.

Anonymkode: 441c9...297

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggatusen
På 21.4.2020 den 11.34, AnonymBruker skrev:

Vi ferierer stort sett alltid i Norge fordi vi har små barn. Besøker familie og besteforeldre på Sørlandet og tilbringer noen dager i Dyreparken. Jeg håper vi kan gjøre det samme i år 

Anonymkode: aec01...9b8

Er ikke sikkert alt er oppe i dyreparken i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lyst til å kjøre den eneste landsdelen vi ikke har vært i før: Vestlandet! Men litt avhengig av at airbnb og campinger holder åpent, orker ikke telt... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanariøyene er ikke Spania. De hører til Spania.

Anonymkode: 441c9...297

Hehe, ikke Spania? Jeg vet jo at det ikke er fastlands-Spania, men det er definitivt Spania. Da de stengte ned Spania stengte de jo også Kanariøyene, selv om det var litt mindre smitte der tidlig i forløpet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fricamping går utmerket i Norge. Har bare gode erfaringer med det. Liker den primitive kontrasten til den øvrige tilværelsen. (Selv om jeg må innrømme at jeg alltid synes det er en utfordring å gå på do ute. Paradoksalt nok føles det litt naturstridig (!) å trekke ned buksene og sette seg på huk uten å ha en dør å låse.)

Anonymkode: 5899c...3ae

Tror jeg kan takle å gå på do i naturen godt.  Har vokst opp med turer i marka/fjellet med telt.  Men det er skrekkelig lenge siden :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...