Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ville91 skrev (3 minutter siden):

Har barnet enda sprinkelseng? 😢😢

Javisst. De har snakket om å kjøpe seng til han lenge, men ikke noe skjer. Greit å ha han sovende i sovepose og sprinkelseng, da kommer han ingen veier 🙄

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært Petter hadde jeg kjempet for å ha barnet 100%.

• Liker 2
Skrevet
Zidji skrev (42 minutter siden):

Det hadde sikkert vært det beste ja, men da måtte Guro betalt bidrag. Bidraget ville gjort så hun ikke kan sløse like mye som nå .

• Liker 1
Skrevet

Blir helt matt av hvor oppgitt, sliten og lei guro er etter noen netter med så som så soving. Tenk hvor mange som må stå i dette kanskje ennå oftere enn hun må. Mange er alene om det, hun har iallfall pia der 24/7.  Nei guro, du trenger virkelig en realitetssjekk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Zidji skrev (3 timer siden):

Helt 100% enig med deg. Men tror ikke han kommer til å gjøre det. Jeg tror også at guttungen har bedre "fasiliteter" der enn hos Guro og Pia. 

Det er kanskje stygt å si det, men Guro skulle ikke hatt barn. Hun orker jo ikke alt ansvaret som følger med 🤔 Var det ikke hun som var "pådriver" på å få barn? Og nå orker hun ikke ansvaret? Eller er det p.g.a diagnosen hans? 

• Liker 3
Skrevet

Pia må stå opp tidlig OG passe på han senere så Guro får hvile 😂 er jo helt diabolical. Skal bli godt med en barnefri uke nå 🤗🤗

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nissefrua78 skrev (På 4.10.2026 den 0.10):

Skjønner ikke hvorfor G har så hast med levere i barnehagen.Klarer hun ikke gjøre seg klar til jobb med ungen hjemme?Eller er det for kunne late seg litt alene før jobb🙉

Det kan ha med diagnosen og rutiner å gjøre da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Å herregud for et svar Guro kommer med under dagens vlogg! At Pia har valgt dette livet litt fordi hun er der! Den var skikkelig vond å lese på vegne av Pia!!! Makan til nisseluesvar!!!! 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (5 timer siden):

Det kan ha med diagnosen og rutiner å gjøre da

Kan ikke skylde på diagnoser for alt heller.

• Liker 1
Skrevet
Nissefrua78 skrev (Akkurat nå):

Kan ikke skylde på diagnoser for alt heller.

Når man har den diagnosen barnet har så er rutiner og forutsigbarhet alfa omega for å få best mulig dager. 

• Liker 2
Skrevet
Eva-Lena skrev (13 timer siden):

Jeg har en følelse av at så fort sønnen våkner, så skal han raskest mulig i bhg. «Ute av synet ute av sinn». Hvorfor ikke ha en rolig start på dagen med frokost hjemme og levere han i bhg da hun selv skal på jobb. Det ville vært best iallefall for en liten gutt. Guro skal ikke påstå at hun ønsker mest mulig tid til sønnen sin for hun viser stikk motsatt. Hva om Petter skulle bli syk over en lengre periode eller verste fall dø - (håper ikke det skjer altså) hvordan skulle Guro klart seg med 100% omsorg for barnet. Det hadde neppe fungert.

Jeg så videoen for helga og blir bare oppgitt av Guro. På Lørdag våknet gutten i 4 tiden, da startet dagen for de alle. Etter hvert fikk Guro legge seg ned for å hvile, mens Pia tok seg av gutten. Etter hvert skulle Guro kjøre en tur med gutten så han fikk sove. Hvorfor ikke legge han i sprinkelsenga, han sover jo der når han er hos tvillingene. Jeg tenker det er behagelig for Guro å ta denne kjøreturen for da slipper hun å gjøre noe hjemme. Pia ordnet ting og tang, så når fikk hun egentlig hvilt seg litt? Hun var like tidlig oppe som de andre.

De skulle ut og leke i en bhg for Guro turte ikke la han leke ett sted uten inngjerding. Hun var redd han skulle stikke av. Jeg skjønner at hun ikke hadde klart å løpe etter han, men kanskje hun skal gjøre noe med helsa si så hun klarer det etter hvert? Tenker hun over at når han begynner på skolen, så er den neppe hermetisk lukket. Han kan stikke av der også, men det gjør vel ikke noe for hun slipper iallefall å løpe etter han der. 

Jeg tenker på når sønnen er eldre og krever mer, hvordan skal Guro klare å følge opp? Han vil helt sikkert ikke være innendørs med klinkekulene sine i en alder av 8-10 år gammel. Dette tankekjøret til Guro kommer nok av at hun skjønner hva fremtiden kan bringe, men hun kan gjøre noe med seg selv innen da hvis hun gidder.

Guro er rett og slett en stor skam.

Dette🙌Så enig,hun kunne tatt det med ro hjemme,levert på vei til jobben sin.

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (2 minutter siden):

Når man har den diagnosen barnet har så er rutiner og forutsigbarhet alfa omega for å få best mulig dager. 

Det skjønner jeg godt,men har en sjef med et barn som er ganske så likt,med barneautisme.Dem kommer seg på skole og jobb i en smekk begge 2.Og han er ganske så krevende og sover også lite på natta til tider.Det er litt som ei over skriver.For G er det få ungen ute av syne så fort som mulig.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Orly skrev (11 timer siden):

Her handler det om balanse. Selvfølgelig påvirker guttens diagnose hele familien, men den kan vitterlig ikke forklare alt! De voksne har fortsatt ansvar for egne valg, vaner og hvordan de tar vare på seg selv. Skal man ha overskudd til å ta vare på andre, må man også starte med seg selv.

Én ting er reelle utfordringer knyttet til diagnose. Noe annet er å bli værende i en offerrolle der alt som ikke fungerer får samme forklaring.

Og midt oppi dette fortjener gutten et privatliv. Istedet går det i ansvarsfraskrivelse forkledt i omsorg.

Bjørnetjeneste-tilværelsen kommer til å bli omveltende når man alltid er vant med letteste motstands vei. 

Endret av Tradegy
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Nissefrua78 skrev (12 timer siden):

Det skjønner jeg godt,men har en sjef med et barn som er ganske så likt,med barneautisme.Dem kommer seg på skole og jobb i en smekk begge 2.Og han er ganske så krevende og sover også lite på natta til tider.Det er litt som ei over skriver.For G er det få ungen ute av syne så fort som mulig.

Ja å da er gutten vant til å bli levert når far drar på jobb så det er nok rutine der. For noen er det viktig å komme til frokost i bhg, for andre er det viktig å komme før mange andre kommer for da blir det vanskelig , sånn er det for barn både med og uten diagnoser. 

• Liker 2
Skrevet
Tradegy skrev (28 minutter siden):

Her handler det om balanse. Selvfølgelig påvirker guttens diagnose hele familien, men den kan vitterlig ikke forklare alt! De voksne har fortsatt ansvar for egne valg, vaner og hvordan de tar vare på seg selv. Skal man ha overskudd til å ta vare på andre, må man også starte med seg selv.

Én ting er reelle utfordringer knyttet til diagnose. Noe annet er å bli værende i en offerrolle der alt som ikke fungerer får samme forklaring.

Og midt oppi dette fortjener gutten et privatliv. Istedet går det i ansvarsfraskrivelse forkledt i omsorg.

Bjørnetjeneste-tilværelsen kommer til å bli omveltende når man alltid er vant med letteste motstands vei. 

Nå var det snakk om levering i bhg og som jeg sa for mange er med er det viktig at rutiner følges ellers blir det hekt feil. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (4 timer siden):

Nå var det snakk om levering i bhg og som jeg sa for mange er med er det viktig at rutiner følges ellers blir det hekt feil. 

Guro følger ikke en rutine når det kommer til det å levere i barnehagen, ei heller døgnrytmen. 

• Liker 3
Skrevet
Anonymus6 skrev (48 minutter siden):

Guro følger ikke en rutine når det kommer til det å levere i barnehagen, ei heller døgnrytmen. 

Helt sant. Guro sover til sønnen våkner og da er det kjapt av gårde til bhg. Nå i det siste har det vært noen videoer hvor hun ikke har hatt samvittighet til å vekke han og han har spist frokost hjemme - det er bra. 

Det viser bare at det ikke er noen fast rutine. Om det er en rutine så er det å sørge for at sønnen rekker frokost i bhg hvis han våkner av seg selv. Da trur jeg faktisk Guro eneste Rosenborg døgnet har rakett i ræva. 

• Liker 2
Skrevet

Har sett noen av de eldre videoene deres i det siste og det gjør litt vondt når ting ser ut som de gjør nå. G var mer på og det virket som hun hadde det bedre både fysisk og mentalt. Nå ser det ikke ut som hun har det noe bra, og det kan jo påvirke både gode valg for en selv og overskudd. Har tenkt flere ganger den siste tiden at hun burde hatt en form for oppfølging, et eller annet både mtp. situasjonen rundt sønnen, men også mtp. egen helse. Livet som mor ble nok ikke helt som hun hadde sett for seg fra start, men det kan jo absolutt bli bedre enn nå om hun kunne kommet i gang med noen gode tiltak. Små steg… Ser for meg det kan bli tøft i årene fremover om noe ikke snur. 

Det at tvillingene bor sammen og er veldig tette kan jo være på godt og vondt. Tenk om de kunne fått en dytt til å komme i gang med gode vaner så de kanskje faktisk kunne spilt hverandre gode også? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Drar de aldri til tannlegen? Har fulgt med noen år nå og kan ikke huske å ha hørt noe om tannlege fra noen av de?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonymus6 skrev (23 minutter siden):

Drar de aldri til tannlegen? Har fulgt med noen år nå og kan ikke huske å ha hørt noe om tannlege fra noen av de?

Det er nok ikke noe de prioriterer økonomisk. Noe jeg på en måte kan forstå, da tannlege er dyrt. Jeg har heller ikke vært hos tannlegen på mange år, da jeg har veldig sterk tannlegeskrekk. Men også p.g.a økonomi. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...