Ulrikke Skrevet i går, 07:37 #5021 Skrevet i går, 07:37 Mardina skrev (13 timer siden): Nei, du ser jo ikke problemer med noe av det de gjør du 🤔 Grunnen til at jeg blander meg er at de har ansvar for et barn og de økonomiske valgene er på bærtur. Klarer du ikke se det? Jeg er ikke uenig altså, men DE har ikke ansvar for et barn... Det er det kun mora som har... Jeg skjønner at de har organisert det annerledes, men egentlig er det jo bare MOR som har ansvar for denne gutten... Og ihvertfall økonomisk.... Forøvrig er jeg ikke uenig i ting du påpeker! 4
Eva-Lena Skrevet i går, 08:25 #5022 Skrevet i går, 08:25 Portvinpiken skrev (11 timer siden): Men nå argumenterer du jo mot noe jeg aldri har sagt. Jeg har verken forsvart de økonomiske prioriteringene deres eller sagt at barnets behov ikke skal komme først. Jeg er uenig i mange av prioriteringene de gjør, men det kan jeg jo også være med venner, familie og andre fremmede jeg leser om også - samtidig som jeg forstår at jeg ikke kan bestemme hvordan andre velger å leve livene sine. Poenget mitt er at det er forskjell på å mene at andre tar dårlige valg, og å forsøke å få dem til å endre disse valgene fordi vi selv mener vi vet bedre. Dere må gjerne mene at de prioriterer helt feil. Det har jeg ingen problemer med. Men det betyr ikke at dere har noen rett til å bestemme hvordan de skal bruke pengene sine. Det er faktisk fullt mulig å være uenig i andres valg og samtidig akseptere at det er deres liv og deres beslutninger. Jeg kan ikke pålegge de å prioritere anderledes, men det hadde virkelig ikke skadet å ta til seg råd. Det går en del utover sønnen til Guro disse prioriteringene og det er en stor del av hva som reageres på. Hadde Guro prioritert sønnens behov mye bedre, så hadde kanskje en del av kritikken roet seg også. 2 4
Nissefrua78 Skrevet i går, 11:50 #5023 Skrevet i går, 11:50 Di fleste jeg kjenner som får barn pleier prioritere ting til barna framfor seg selv.Hos twinsa er det motsatt.Heller gaver til søstra enn kidden🙉 3
Måne Rampelyset Skrevet i går, 14:42 #5024 Skrevet i går, 14:42 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. 1
Tradegy Skrevet i går, 14:51 #5025 Skrevet i går, 14:51 (endret) Noe så pinlig som avslutningen på dagens vlog. (Du skal møte venninna som kommer langveisfra for å feire bursdag. Da ber du ikke konkrèt om billige spisesteder...) Endret i går, 15:36 av Tradegy 4
Eva-Lena Skrevet i går, 15:11 #5026 Skrevet i går, 15:11 Miss perfect skrev (På 9.10.2026 den 12.10): Ja det er meget spesielt. Er det siste forholdet hun hadde kanskje? Kanskje tvinga skal spandere middag på venninnen som bursdagsgave og da må det spares på pengene, vet du. Jo mer de bruker på henne, jo mindre kan de sløse på seg selv. 3 2
Mickan Skrevet i går, 15:59 #5027 Skrevet i går, 15:59 Jeg skjønner ikke hva det er gutten får nytt "hele tiden". Skulle han ikke få ny trampoline også, eller var det sånn at han ikke var interessert i den mer? Uansett ikke mye nytt de snakker om i vloggene hvert fall. 3
Petrine12 Skrevet 21 timer siden #5028 Skrevet 21 timer siden Matboksen har vore igjenom ein livstilendring so eg trur ikkje ho er like opptatt av mat som søstrene 🤭 5
Iso1 Skrevet 8 timer siden #5029 Skrevet 8 timer siden Mardina skrev (På 9.10.2026 den 20.30): Nei, du ser jo ikke problemer med noe av det de gjør du 🤔 Grunnen til at jeg blander meg er at de har ansvar for et barn og de økonomiske valgene er på bærtur. Klarer du ikke se det? Nei, jeg gjør ikke det for det er ikke mitt liv! Det er deres liv, deres penger, deres valg og ikke noe jeg skal bry meg med og legge meg borti! Jeg ser på dem kun for underholdning og syns det er artig å følge med på hverdagen deres. Jeg gidder ikke lete etter noe negativt å ta dem på hele tiden, det gidder jeg ikke bruke tiden min på rett og slett. Men det gidder tydeligvis du og da får du stå for det alene og ikke be andre skrive det du vil når de ikke mener det selv. 3
Anonymus6 Skrevet 5 timer siden #5030 Skrevet 5 timer siden (endret) Flere som har lagt merke til at G har ny iphone? Endret 5 timer siden av Anonymus6
Eva-Lena Skrevet 5 timer siden #5031 Skrevet 5 timer siden Anonymus6 skrev (20 minutter siden): Flere som har lagt merke til at G har ny iphone? Jeg stusset på det ja, men det skal selvfølgelig ikke nevnes blandt alle andre innkjøp Guro gjør. 2 1
lllll Skrevet 4 timer siden #5032 Skrevet 4 timer siden (endret) Anonymus6 skrev (56 minutter siden): Flere som har lagt merke til at G har ny iphone? Nå har jeg sluttet å følge NT og blokkert de overalt for jeg orker de ikke mer, men det er ting som dette som irriterer meg med de. De er 2 voksne damer som bor nesten gratis i pappas leilighet, ikke engang strømpriser trenger de å bekymre seg for for det har de innrømmet at pappa betaler. Guro kjører rundt i en flunka ny bil som pappa og mamma ordnet, både Guro og Pia har nye iPhoner rett som det er. Neglene kan de ordne selv som oss andre, men nei de svir av en tusenlapp hver i mnd på å få ordnet neglene profesjonelt - en ren luksus. Det er selvfølgelig helt i orden for meg at de vil leve sånn som det der, men det provoserer meg noe så inn i granskauen at Guro legger det fram som at hun egentlig ikke har råd til å ha barn. Når det kommer til barnet så handles det på tilbud eller i bruktbutikker, skal han ha noe skikkelig som feks ordentlig klær og utstyr til barnehagen så er det som oftest besteforeldrene som ordner det. Guro sløser penger som bare pokker. Julegaven til sønn fra foreldre ett år var svømmetimer!! Det forteller forøvrig mye også om eks/barnefar. Nå slipper jeg jo heldigvis jeg å forholde meg til disse to noe mer og det skal bli en fryd. Blir dog ikke overrasket om de dukker opp en eller annen plass likevel, for eksempel på Spleis. Er det en ting NT aldri blir så er det voksne, ansvarlige og uavhengige. Endret 4 timer siden av lllll 1 8
Mardina Skrevet 4 timer siden #5033 Skrevet 4 timer siden Iso1 skrev (3 timer siden): Nei, jeg gjør ikke det for det er ikke mitt liv! Det er deres liv, deres penger, deres valg og ikke noe jeg skal bry meg med og legge meg borti! Jeg ser på dem kun for underholdning og syns det er artig å følge med på hverdagen deres. Jeg gidder ikke lete etter noe negativt å ta dem på hele tiden, det gidder jeg ikke bruke tiden min på rett og slett. Men det gidder tydeligvis du og da får du stå for det alene og ikke be andre skrive det du vil når de ikke mener det selv. Oi, så hissig 😄 Har du glemt hvilket sted du er å kommenterer? Du synes det er greit at gutten kanskje må ligge i sovepose og sprinkelseng til han kanskje nærmer seg 10 år? Fordi mor synes det er viktigere med nye negler hver mnd og bruker over 1000,- på en julekalender? Du klarer ikke se hva de gjør feil? 1 4
Maskopi Skrevet 3 timer siden #5034 Skrevet 3 timer siden Petrine12 skrev (17 timer siden): Matboksen har vore igjenom ein livstilendring so eg trur ikkje ho er like opptatt av mat som søstrene 🤭 Hun spiser vel bare lobnobs, cottage cheese og den mango/papaya salsaen 😅
Gogglebox Skrevet 3 timer siden #5035 Skrevet 3 timer siden https://www.nrk.no/ostfold/grensehandel-pa-svinesund_-sparer-flere-tusen-kroner-i-maneden-1.16095041 Ønsker meg en oppfølging av denne saken, jeg.
Petrine12 Skrevet 3 timer siden #5036 Skrevet 3 timer siden Mardina skrev (53 minutter siden): Oi, så hissig 😄 Har du glemt hvilket sted du er å kommenterer? Du synes det er greit at gutten kanskje må ligge i sovepose og sprinkelseng til han kanskje nærmer seg 10 år? Fordi mor synes det er viktigere med nye negler hver mnd og bruker over 1000,- på en julekalender? Du klarer ikke se hva de gjør feil? For å hive bensin på bålet 🤭🤭 Han ligg i ei reiseseng 🤭🤭🤭 1
Petrine12 Skrevet 3 timer siden #5037 Skrevet 3 timer siden Gogglebox skrev (14 minutter siden): https://www.nrk.no/ostfold/grensehandel-pa-svinesund_-sparer-flere-tusen-kroner-i-maneden-1.16095041 Ønsker meg en oppfølging av denne saken, jeg. Med prisane som er no 🤭
Mardina Skrevet 3 timer siden #5038 Skrevet 3 timer siden Petrine12 skrev (6 minutter siden): For å hive bensin på bålet 🤭🤭 Han ligg i ei reiseseng 🤭🤭🤭 Blir nok sikkert liggende der i et par år til 😳 1
Iso1 Skrevet 2 timer siden #5039 Skrevet 2 timer siden Mardina skrev (2 timer siden): Oi, så hissig 😄 Har du glemt hvilket sted du er å kommenterer? Du synes det er greit at gutten kanskje må ligge i sovepose og sprinkelseng til han kanskje nærmer seg 10 år? Fordi mor synes det er viktigere med nye negler hver mnd og bruker over 1000,- på en julekalender? Du klarer ikke se hva de gjør feil? Sier ikke at noe er greit eller ikke. Er ikke min unge så er ikke min sak å bry meg med. Må huske at ungen er autist da, kanskje greit å ha litt kontroll? Kan jo hende han våkner opp og står og gjør ting som kan være farlig for han, familien og naboene? Kanskje det er for sikkerhet? Det får foreldrene bestemme og styre med på egenhånd tenker jeg, om når de er klare for å bytte seng og sånne ting. Og disse soveposene de bruker må være noe nytt for sånt ble ikke brukt når jeg var barn så hva det er godt for vet jeg ikke. 1
Mardina Skrevet 1 time siden #5040 Skrevet 1 time siden Iso1 skrev (8 minutter siden): Sier ikke at noe er greit eller ikke. Er ikke min unge så er ikke min sak å bry meg med. Må huske at ungen er autist da, kanskje greit å ha litt kontroll? Kan jo hende han våkner opp og står og gjør ting som kan være farlig for han, familien og naboene? Kanskje det er for sikkerhet? Det får foreldrene bestemme og styre med på egenhånd tenker jeg, om når de er klare for å bytte seng og sånne ting. Og disse soveposene de bruker må være noe nytt for sånt ble ikke brukt når jeg var barn så hva det er godt for vet jeg ikke. Så da skal de kontrollere ungen til han blir tenåring? 🤔 Her er det nok minste motstandsvei som gjelder. Og det må være lov å diskutere. Om du og andre ikke liker det, så får dere holde dere unna tråden. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå