Mardina Skrevet i går, 11:58 #4901 Skrevet i går, 11:58 Miss_Sunshine* skrev (3 timer siden): Nå har jeg vært sengeliggende hele uka med sterke kroniske smerter, og dermed hatt god tid til å ta igjen vlogger for flere uker, og jeg ligger her med noen tanker. En av dem er at jeg ønsker vi kunne byttet smerter for en periode, for det må fader meg være flott å ha smerter når det passer seg sånn, og aldri ha for vondt til at noe gøy og lystbetont må avlyses. Og når man først har smerter, så fikses det med en paracet, besøk av mamma eller filming av videoer. Det kan godt være at frustrasjonen over min egen helse går ut over dem nå, men jeg bryr meg faktisk ikke. Dette er tendenser jeg har sett tidligere i en periode over flere år, og det kom ekstra tydelig fram nå når jeg har sett så mange vlogger på rad. Ikke at vi har samme smerteproblematikk, og jeg skal ikke betvile at de faktisk har smerter, men jeg er likevel frekk nok til å sette spørsmålstegn ved hvor ekstreme de er altså. Her har vi to stykker som har så enorme smerter daglig at det hindrer dem i å leve et normalt liv, likevel så hindres de aldri (og igjen, da tenker jeg fra flere år tilbake) i å gjøre gøyale ting. Og om smertene først blir skikkelig ille, ja, så er det enten bare å sove de bort, ta en Paracet, eller fokusere på noe gøy! Det er jo selvsagt bra at de ikke hiver i seg sterke smertestillende til enhver tid, men jeg synes det er både merkelig og fascinerende å ha sterke smerter daglig over så mange år uten å ta noe som helst for det. Det er en enorm belastning både psykisk og fysisk, og jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig, men all ære til de som får det til! Og jeg synes Guro fint kan spare de 1500 kronene hun har tenkt å bruke på adventskalender, og heller legge de i en seng! Hun bruker vel ikke sminke annet enn når hun lager videoer, og det har hun vel mer enn nok sminke til fra før. Det er flaut hvor sinnsykt egoistisk Guro er altså! Kjøp en seng både for barnet sin skyld, og la Pia få ha den de ukene han ikke er der. Eller tilby deg å ta sofaen selv, i hvert fall annenhver uke. (Og hadde det vært min søster som hadde vært oppe med min unge halve natta, så hadde jeg insistert på hun skulle gått og lagt i min seng, i stedet for å la henne bli med på bilverksted.) Det virker jo som de har tenkt å bo sammen til evig tid, så jeg ville absolutt kjøpt en seng, slik at rygg, nakke og skuldrene til Pia ikke blir totalt ødelagt innen hun er 50 år, all den tid Guro er avhengig av hennes hjelp mener jeg. Det kan jo tenkes at Guro selv blir mer hjelpetrengende etter hvert også, det virker ikke som det er så mye motivasjon til å gjøre noe som helst med helsesituasjonen akkurat. Guri, min inner bitch kom virkelig fram nå, men jeg står 100% inne for det jeg har skrevet! La bare bitch'en din komme fram, for dette var spot on! 👏 Skulle ønske noen kunne skrive noe av dette til dem på Youtube, fordi meg har de enten blokkert eller de fjerner alle mine kommentarer. Når det er sagt, så ønsker jeg DEG riktig god bedring 💛 I den grad det er mulig med kroniske smerter 💛 2 1
Eva-Lena Skrevet i går, 13:07 #4902 Skrevet i går, 13:07 Miss_Sunshine* skrev (4 timer siden): Nå har jeg vært sengeliggende hele uka med sterke kroniske smerter, og dermed hatt god tid til å ta igjen vlogger for flere uker, og jeg ligger her med noen tanker. En av dem er at jeg ønsker vi kunne byttet smerter for en periode, for det må fader meg være flott å ha smerter når det passer seg sånn, og aldri ha for vondt til at noe gøy og lystbetont må avlyses. Og når man først har smerter, så fikses det med en paracet, besøk av mamma eller filming av videoer. Det kan godt være at frustrasjonen over min egen helse går ut over dem nå, men jeg bryr meg faktisk ikke. Dette er tendenser jeg har sett tidligere i en periode over flere år, og det kom ekstra tydelig fram nå når jeg har sett så mange vlogger på rad. Ikke at vi har samme smerteproblematikk, og jeg skal ikke betvile at de faktisk har smerter, men jeg er likevel frekk nok til å sette spørsmålstegn ved hvor ekstreme de er altså. Her har vi to stykker som har så enorme smerter daglig at det hindrer dem i å leve et normalt liv, likevel så hindres de aldri (og igjen, da tenker jeg fra flere år tilbake) i å gjøre gøyale ting. Og om smertene først blir skikkelig ille, ja, så er det enten bare å sove de bort, ta en Paracet, eller fokusere på noe gøy! Det er jo selvsagt bra at de ikke hiver i seg sterke smertestillende til enhver tid, men jeg synes det er både merkelig og fascinerende å ha sterke smerter daglig over så mange år uten å ta noe som helst for det. Det er en enorm belastning både psykisk og fysisk, og jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig, men all ære til de som får det til! Og jeg synes Guro fint kan spare de 1500 kronene hun har tenkt å bruke på adventskalender, og heller legge de i en seng! Hun bruker vel ikke sminke annet enn når hun lager videoer, og det har hun vel mer enn nok sminke til fra før. Det er flaut hvor sinnsykt egoistisk Guro er altså! Kjøp en seng både for barnet sin skyld, og la Pia få ha den de ukene han ikke er der. Eller tilby deg å ta sofaen selv, i hvert fall annenhver uke. (Og hadde det vært min søster som hadde vært oppe med min unge halve natta, så hadde jeg insistert på hun skulle gått og lagt i min seng, i stedet for å la henne bli med på bilverksted.) Det virker jo som de har tenkt å bo sammen til evig tid, så jeg ville absolutt kjøpt en seng, slik at rygg, nakke og skuldrene til Pia ikke blir totalt ødelagt innen hun er 50 år, all den tid Guro er avhengig av hennes hjelp mener jeg. Det kan jo tenkes at Guro selv blir mer hjelpetrengende etter hvert også, det virker ikke som det er så mye motivasjon til å gjøre noe som helst med helsesituasjonen akkurat. Guri, min inner bitch kom virkelig fram nå, men jeg står 100% inne for det jeg har skrevet! Guro har såpass vondt i dette kneet at bare hun kommer lett bort i det, så er det vondt i følge henne selv. Å gå for å hjelpe til å mate denne katta og å gå rundt i butikker osv er ikke plagsomt virker det som - fordi det er lystbetont. Skikkelige smerter i ett kne lindres ikke ved å få besøk av mamma eller filme en video, tvilsomt med Paracet også. De er vel på vei rett inn i 100% uføre, så de kan bruke tiden til akkurat hva de vil. Sove, hvile, dyrke smerter og ubehag ned til minste merkbare anelse. Synes synd på seg selv og hverandre dagen lang og klage sin nød på video om hvor fæle smerter de har. Hadde de bodd hver for seg er jeg veldig sikker på at Pia hadde vært mer aktiv og funnet på ting med venner. Nå dasser de bare rundt hjemme og på butikken og det er akkurat det samme omtrent hver eneste dag. Det må jo ha vært ukens happening da de dro på verksted med bilen og attpåtil kjørte buss. De ble sikkert slitne etterpå stakkars. De kunne fint jobbet med ett eller annet som ikke krever mye gåing og ståing, men de vil nok helt ikke bidra til samfunnet - spesielt ikke Guro. Vi skal ikke se bort fra at Guro blir pleietrengende etter hvert for ting går bare i en retning og den er ikke positiv. 4 2
Nissefrua78 Skrevet 21 timer siden #4903 Skrevet 21 timer siden Guro måtte sende mamma inn på butikken for kjøpe noe dem skulle ha.Hu orker snart bare sitte i den bilen.Drive in blir vel snart det nye.Ser for meg my 600ibs life med di 2 der🙉Guro sier hu ikke følte seg bedre av være tynn,det tror jeg ikke på,for hu så friskere og gladere ut da.Jeg selv har veid 30 kg mer og har det bedre nå.Blodtrykk,hodepine og klarer bevege meg mer,selv kunne jeg sove mye mer før enn nå. 3 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå