Gå til innhold

Må vel innrømme for meg selv at jeg er rett å slett er blitt tykk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør dette for min egen trivsel og helse. Er ikke fornøyd som dette så da er det ingenting annet som hjelper. Hva andre ønsker og er fornøyd med må bli opp til de. Så er på vei og virkelig fått motivasjon av resultat til nå 😄 Så er rett å slett gøy nå. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i litt samme situasjon som deg. 160 cm høy og 64 kg. Spiser sunt og trener 4-5 ganger i uken, men har for mye fett på magen. Kjenner jeg blir litt irritert av alle kommentarene her om at du skaper et slankepress ved å innrømme at du har for høy BMI. Det er helseskadelig med for mye fett - spesielt det som legger seg rundt magen. Ja, det er viktig å være glad i seg selv uansett størrelse, men det er ikke sunt å ha for mye fett. 

Jeg startet på periodisk faste (16:8) for 10 dager siden. Har spisevindu ca. mellom 11 og 19. Dette hjelper meg å holde meg unna snackingen på kvelden. 

Ønsker deg masse lykke til :)

Anonymkode: 49da4...53f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 3.06, AnonymBruker skrev:

Er 157 og 67 kg. Tok av meg klær og sto i bare truse og det er ikke særlig pent syn. Har mye rundt magen og baken. Det var ikke kjekt. 

Tips? 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Slutt å overspise? Enkelt og greit spis mindre. Om ikke du trener så trenger du LITE mat når du er så lav. 

Anonymkode: 7b4f1...290

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å overspise? Enkelt og greit spis mindre. Om ikke du trener så trenger du LITE mat når du er så lav. 

Anonymkode: 7b4f1...290

Dette tror jeg er veldig viktig. Vi damer trenger veldig lite kalorier dersom vi ikke er veldig(!) aktive, særlig om man vil ned i vekt. For meg har trening motsatt effekt om jeg vil slanke meg, fordi det øker sultfølelsen så veldig.

Anonymkode: ab751...53b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekten 63.3 ned 1.1 kg på en uke 😄

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag viste vekten 63.3 ned 1.1 kg på en uke 😄

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Hurra! Hold oss oppdatert videre 😀

Anonymkode: 0747d...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden fikk meg til å bli usikker på min egen kropp, og jeg er undervektig.

Anonymkode: 72244...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden fikk meg til å bli usikker på min egen kropp, og jeg er undervektig.

Anonymkode: 72244...749

Best å holde seg innelåst uten Internett hvis man er en så sart sjel.

Anonymkode: cad23...611

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden fikk meg til å bli usikker på min egen kropp, og jeg er undervektig.

Anonymkode: 72244...749

Hvorfor det? Forklar meg gjerne. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag viste vekten 63.3 ned 1.1 kg på en uke 😄

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Hva er oppskriften din? Spiser du 1000 kcal mindre per dag? 

Anonymkode: 3b9e4...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er oppskriften din? Spiser du 1000 kcal mindre per dag? 

Anonymkode: 3b9e4...6ec

Har ikke telt kcal. Ingen snop, brus, juice osv. Mindre porsjoner av middag osv. Og funnet gode sunne alternativer til snacks. Og mer mosjon i tur form. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag var vekten 62.9. Kjekt å se et nytt tall 😊 Kryper meg ned mot normalvektig. 

Gikk litt seinere nå, men det går vel i bølger det. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2020 den 11.33, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg er veldig viktig. Vi damer trenger veldig lite kalorier dersom vi ikke er veldig(!) aktive, særlig om man vil ned i vekt. For meg har trening motsatt effekt om jeg vil slanke meg, fordi det øker sultfølelsen så veldig.

Anonymkode: ab751...53b

Et problem der er jo til og med at KG har forbudt å snakke om det! 

Anonymkode: db849...b21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det noen her som er så opptatte av å hindre folk som er overvektige i å gå ned i vekt? Det er jo ganske absurd. 

På 5.5.2020 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Denne tråden fikk meg til å bli usikker på min egen kropp, og jeg er undervektig.

Anonymkode: 72244...749

Jeg og, men det har jo lite med tråden i seg selv å gjøre. Når man har et sånt utgangspunkt blir man trigget av det meste. 

Anonymkode: bc7ef...1a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jo være positivt at overvektige ønsker ned i vekt og vil gjøre noe med det eller?

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.5.2020 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Har ikke telt kcal. Ingen snop, brus, juice osv. Mindre porsjoner av middag osv. Og funnet gode sunne alternativer til snacks. Og mer mosjon i tur form. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Jeg er samme høyde som deg og fikk helt sjokk da jeg gikk på vekta for litt siden. Over 70kg! Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. Noen av klærne mine har riktignok blitt trangere, men jeg bruker fortsatt str. S og slikt. Her er det bare å rulle opp ermene og gjøre seg klar til vektnedgang haha. 

Kan du fortelle hva de gode alternativene til snacks er? Jeg innser at jeg har et problem med sukker og regner med at mye av årsaken til vektoppgangen ligger her. Ellers tar jeg i mot alle tips jeg får. Du er du er flink som har tatt deg selv i nakken og gått ned så mye allerede! :)

Anonymkode: c6115...3df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag var vekten 62.9. Kjekt å se et nytt tall 😊 Kryper meg ned mot normalvektig. 

Gikk litt seinere nå, men det går vel i bølger det. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Grattis med nytt tall! Helt vanlig at vektnedgangen går saktere etter en stund.  Også greit å huske på at etter hvert som du blir mindre, forbrenner du mindre. Etter en stund kan det hende at du må gjøre justeringer i matinntak eller øke aktiviteten. 

Anonymkode: 0747d...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grattis med nytt tall! Helt vanlig at vektnedgangen går saktere etter en stund.  Også greit å huske på at etter hvert som du blir mindre, forbrenner du mindre. Etter en stund kan det hende at du må gjøre justeringer i matinntak eller øke aktiviteten. 

Anonymkode: 0747d...ccc

Tusen takk! Var kjekt å se. Gleder meg til å se 50 tallet, men er en stund til enda. 

Takk for tips. Ja, må vel justere litt underveis når det går nedover. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er samme høyde som deg og fikk helt sjokk da jeg gikk på vekta for litt siden. Over 70kg! Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. Noen av klærne mine har riktignok blitt trangere, men jeg bruker fortsatt str. S og slikt. Her er det bare å rulle opp ermene og gjøre seg klar til vektnedgang haha. 

Kan du fortelle hva de gode alternativene til snacks er? Jeg innser at jeg har et problem med sukker og regner med at mye av årsaken til vektoppgangen ligger her. Ellers tar jeg i mot alle tips jeg får. Du er du er flink som har tatt deg selv i nakken og gått ned så mye allerede! :)

Anonymkode: c6115...3df

Tusen takk! Jeg og kom der til at nei nå er det nok. Var redd for å bli enda større. Masse lykke til 😊Har fått masse motivasjon med nedgangen her og det er kjekt. Og ikke så vanskelig å unngå snop, chips osv.

Jeg har spist litt nøtter, men da bare  30 gr, yoghurt med redusert sukker, blåbær, melon, av og til svisker, aprikoser og dadler, men da bare 3 stk for magen, gulerøtter, epler osv. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må oppdatere i dag 😄

I dag var jeg 61.7 kg og det vil si normalvektig (25 så helt øverste, men kjekt å se) 😄

Nå er det bare til å fortsette ihvertfall 4,7 kg til ned, men vurdere 10 kg. Får se. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...