Gå til innhold

Må vel innrømme for meg selv at jeg er rett å slett er blitt tykk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er like høy som deg, og trives best rundt 48-49kg😊 Men trivselsvekt er jo veldig individuelt! 
Jeg spiser hver 3-4. time, mye frukt og grønt. Er jeg fysen tar jeg meg en frukt i hverdagen, og «skeier ut» i helgene. Det viktigste er å finne en sunn livsstil, noe du kan leve med. Hvis ikke kommer kiloene bare snikende tilbake. Og husk, du lager ikke en kropp du blir glad i ved å hate deg selv. 

Anonymkode: b7b5a...99b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.5.2020 den 22.45):

Jeg er 160 høy og 78 kilo. Kjempeførnøyd. Har gått ned 30 kilo

Anonymkode: 6ecd0...5c4

Hvor lang tid brukte du?

Anonymkode: c222d...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er like høy som deg, og trives best rundt 48-49kg😊 Men trivselsvekt er jo veldig individuelt! 
Jeg spiser hver 3-4. time, mye frukt og grønt. Er jeg fysen tar jeg meg en frukt i hverdagen, og «skeier ut» i helgene. Det viktigste er å finne en sunn livsstil, noe du kan leve med. Hvis ikke kommer kiloene bare snikende tilbake. Og husk, du lager ikke en kropp du blir glad i ved å hate deg selv. 

Anonymkode: b7b5a...99b

Takk for svaret ditt. 

Vet ikke helt hvor min trivselsvekt er enda. Tenkte å prøve 52 å se der. 

Tror du har rett i det ang å hate seg selv. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skjønner hvordan du har hatt det og ble litt likt her ja. 

Og nå mange kilo opp. Og blir missfornøyd av det. 

Kanskje jeg kommer med noe feil her nå, men lurer på siden jeg ikke er slank/tynn kommer noen gang til å klare å nå målet mitt og da ikke minst holde det? 

Ønsker ca 52 kg var komt til 55 og så opp etter det. Hvorfor? 

Holdt på siden april og vært flink. Hvorfor rakner ting for meg i november og da fortsetter i julen? 

Hører gjerne hva dere tenker om det? 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Jeg har absolutt ingen fasit på dette. Men det jeg vet er at det var viljestyrken min som braste først. Jeg gikk tilbake til gamle spisevaner, i stedet for å tviholde på nye rutiner. Jeg burde ha begrenset inntaket og antall ganger feks. 
Når jeg denne gangen når «vektmålet» tenker jeg at jeg kun bør ligge noen 100kcal over, ikke 1000-2000 slik som jeg sikkert har gjort siste tiden. At det er årsaken til at man går opp i vekt i stedet for å beholde riktig vekt. Evnt at man trener mye ved vektnedgang og slutter å trene like mye. 
Når jeg kom inn i gammel vane med mer karbohydrater og sukker og større mengder av dette, gikk vekten opp og jeg ble lei meg. Likevel var jeg ikke motivert nok til å gå ned igjen, altså å gå ut av den gamle vanen. Som om den gamle vanen er for behagelig til å gi slipp på. Nå er jeg motivert til å tenke å føle på en litt annen måte. At det ikke bare handler om veien dit, men å fortsette slik i all fremtid. Mindre mengder mat, og om jeg må spise sukker/mye karbohydrater, så må jeg begrense mengden og stoppe der. Nytt mønster og fortsette med det.

Anonymkode: 923a0...4a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har absolutt ingen fasit på dette. Men det jeg vet er at det var viljestyrken min som braste først. Jeg gikk tilbake til gamle spisevaner, i stedet for å tviholde på nye rutiner. Jeg burde ha begrenset inntaket og antall ganger feks. 
Når jeg denne gangen når «vektmålet» tenker jeg at jeg kun bør ligge noen 100kcal over, ikke 1000-2000 slik som jeg sikkert har gjort siste tiden. At det er årsaken til at man går opp i vekt i stedet for å beholde riktig vekt. Evnt at man trener mye ved vektnedgang og slutter å trene like mye. 
Når jeg kom inn i gammel vane med mer karbohydrater og sukker og større mengder av dette, gikk vekten opp og jeg ble lei meg. Likevel var jeg ikke motivert nok til å gå ned igjen, altså å gå ut av den gamle vanen. Som om den gamle vanen er for behagelig til å gi slipp på. Nå er jeg motivert til å tenke å føle på en litt annen måte. At det ikke bare handler om veien dit, men å fortsette slik i all fremtid. Mindre mengder mat, og om jeg må spise sukker/mye karbohydrater, så må jeg begrense mengden og stoppe der. Nytt mønster og fortsette med det.

Anonymkode: 923a0...4a1

Kunne vært meg som skrev dette. Helt identisk. 

Ble demotivert og lei meg når vekten gikk opp, men klarte ikke ta fatt. Spiste mer og annet enn det jeg viste jeg burde. 

Håper du klarer det nå og jeg og. 

Masse lykke til. Spent på fortsettelsen. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt samme story her.

Jeg gikk fra 74 til 58 kilo i april- juni i fjor. 

Målet var 55 kilo, men det var fryktelig vanskelig. Var egentlig fornøyd på 58 så burde bare stoppet der, lært meg å holde meg der. 

Så fikk jeg treningsforbud pga. en skade. Jeg som hadde fått så god rutine. Å vipps så var kjede/trøstespisingen tilbake.

Har siden september gått opp og ned mellom 58 og 64 kilo. Nå etter jul er jeg på 61 kilo. Målet er 58 igjen i løpet av januar 🤞 Den viljestyrken altså, jeg vet jo så godt 🤦‍♀️

Anonymkode: 21871...e8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne vært meg som skrev dette. Helt identisk. 

Ble demotivert og lei meg når vekten gikk opp, men klarte ikke ta fatt. Spiste mer og annet enn det jeg viste jeg burde. 

Håper du klarer det nå og jeg og. 

Masse lykke til. Spent på fortsettelsen. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Takk, og samme til deg! 
Nå skal vi greie det:))

Anonymkode: 923a0...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk, og samme til deg! 
Nå skal vi greie det:))

Anonymkode: 923a0...4a1

Takk for det!

Det skal vi :)

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! Må bare oppdatere her igjen. Er i siget igjen. Veidde i dag 56.7 fornøyd. Gått ned nesten 3 kg fra jeg begynte igjen. Nå er det 5-7 kg igjen. Så håper det går veien nå. Lettere på denne årstiden som kommer nå, 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 19.2.2021 den 14.55):

Hei! Må bare oppdatere her igjen. Er i siget igjen. Veidde i dag 56.7 fornøyd. Gått ned nesten 3 kg fra jeg begynte igjen. Nå er det 5-7 kg igjen. Så håper det går veien nå. Lettere på denne årstiden som kommer nå, 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 32c8c...e92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 32c8c...e92

Takk 😊

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...