Gå til innhold

Må vel innrømme for meg selv at jeg er rett å slett er blitt tykk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 157 og 67 kg. Tok av meg klær og sto i bare truse og det er ikke særlig pent syn. Har mye rundt magen og baken. Det var ikke kjekt. 

Tips? 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mindre. Tren hardt. 

Anonymkode: 0e01b...153

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, der samme her. 163 og 77 kg. Unngår å se meg i speilet.

Anonymkode: 150ea...518

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise mindre + trening, enkelt og greit. Bruk av ulike substanser kan hjelpe deg på veien om du sliter med overspising. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene! Forsøk å være fornøyd med deg selv, prøv å ikke si stygge ting når du ser deg selv i speilet. Sett fokus på kosthold og småspising, men ta det med ro, du har ikke hastverk.

Anonymkode: 63bad...17b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da tar du grep- i dag. Ikke vent til etter påske. Begynn med å spise litt mindre og gå en tur hver dag og gjør noen øvelser inne om du har mulighet til det. Kutt fråtsing, det er vulgært (og sjukt deilig 😂). Alt sitter i hodet. Jeg kjøpte inn masse digg til familien i går, og jeg kan være skikkelig grådig til tider, men bestemte meg for at jeg kun skulle spise ei lita skål med chips, og det klarte jeg å holde. I dag skal jeg ha en kvikklunsj og et glass brus til. Det holder.  I morgen pittelitt chips.. bestem deg på forhånd, gå inn for det og gjennomfør. Bruk din kvinnelige stahet.😉 De dagene jeg går tur på min 1 time jevnlig får jeg fort resultater. 

Anonymkode: 4dbde...78e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til dere! 

Ja, begynner i dag. 

Klar for tur snart og en lett wok eller salat i dag. 

Og ikke noe kos/snop i kveld er planen. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ned på karbohydrater og spis naturlig fett (meierismør i stedet for margarin f.eks.). Spis få store måltider, gjerne med 16-timers faste hver dag. Altså f.eks. spise ett stort måltid kl 11 og ett stort måltid kl 19.

Anonymkode: 65682...a78

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du. Jeg er også litt feit. :) Skal ta meg sammen i dag. Jeg har kjøpt digg til påske flere ganger pga korona. Også har jeg endt opp med å kose meg noe barna har lagt seg. Prøve å ta meg sammen fra nå av, men uansett ber det ikke mange dagene til påsken er over og det er slutt på digg.

Anonymkode: 6fdd8...b3e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt feit(ere). Til vanlig blir det litt gåing på jobb og ikke tid eller lyst på snop. Med hjemmekontor er veien virkelig kort til å spise mye ekstra av det usunne.

Anonymkode: 773ce...e41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig deppa og lei meg for at jeg har latt meg selv forfalle sånn 😢

Og ikke minst jobben det er å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Skikkelig deppa og lei meg for at jeg har latt meg selv forfalle sånn 😢

Og ikke minst jobben det er å gå ned i vekt. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Husk at du er ikke alene. Tenk at ved å ta grep nå, så har du nok spart deg for mange flere kilo å måtte ta av. Kostholdet er det første man må ta tak i. Det er absolutt det som gjør en feit. Så begynn der. Jeg holder på selv, så vi får støtte hverandre. Du klarer det👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde trådtittelen og dens innhold bare vært innrømmet for seg selv så hadde det ikke vært så galt, men det må fortelles til alle andre i tillegg og da skal andre kjenne på de samme tvangstankene om at noen få kilo ekstra er stygt og få dårlige tanker om sin egen kropp og størrelse. Det er så typisk. Å påføre andre sine egne elendige tanker og følelser er ordentlig dårlig oppførsel. 

Anonymkode: 215e2...4cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempebra at du tar tak i det nå, når du bare har rundt 10 kg for mye. Mange venter til de har 50... Og da er det mye vanskeligere. Begynn i dag! Husk at kosthold er kilo, trening er gram. Det er bra å være i bevegelse, men dersom du ikke liker treningsstudioer eller jogging, trenger du ikke drive med det. Det holder å gå tur, for eksempel. Mitt beste tips - som jeg tror er "hemmeligheten" bak hvorfor jeg alltid har vært slank - er å ikke spise mellom måltidene. Spis når du er sulten, stopp når du er (passe) mett. Spis hva du vil, men ikke for mye.

Anonymkode: 2db47...444

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde trådtittelen og dens innhold bare vært innrømmet for seg selv så hadde det ikke vært så galt, men det må fortelles til alle andre i tillegg og da skal andre kjenne på de samme tvangstankene om at noen få kilo ekstra er stygt og få dårlige tanker om sin egen kropp og størrelse. Det er så typisk. Å påføre andre sine egne elendige tanker og følelser er ordentlig dårlig oppførsel. 

Anonymkode: 215e2...4cb

Enig! Hvorfor (?) spre denne elendige usunne tankegangen? Hold det for deg selv. Vi driter i om du føler deg feit; og vet du hva du gjør i samme slengen? Projiserer dine tanker over på andre som også har et negativt kroppsbilde, skaper slankepress- og reduserer andres selvbilde. I verste fall bidrar du til å nære anorektiske tankeganger. Det er påske og elendighet i verden. Kos dere med mat; Kropp er topp, så lenge den er frisk! 

Anonymkode: 05589...12f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel lettere å opprettholde endringer i livsstil om man tar små skritt av gangen. Det å kutte ut godteri og snacks helt og plutselig bli en mosjonist som bare spiser grøntfor holder vanligvis ikke så lenge. 

Anonymkode: bc7ef...1a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 157 og tikket også inn på 67 for noen mnd siden. Har gått ned til 60 nå og føler meg mye bedre. Skal ned noen kilo til.

Det som har fungert best for meg er å øke tiden mellom måltider, og ikke spise snacks.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2020 den 14.31, AnonymBruker skrev:

Tusen takk til dere! 

Ja, begynner i dag. 

Klar for tur snart og en lett wok eller salat i dag. 

Og ikke noe kos/snop i kveld er planen. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Det kan lønne seg å ha en gulrot i horisonten når man er på diett hele uken ellers. Ikke ta fra deg selv absolutt alle goder. Unn deg selv en type snacks eller en sjokolade på lørdagskvelden, mot at du ikke spiser noe godteri overhodet ellers i uken,men er flink og holder dietten.

Skal man kutte ut alt av goder, ender den dietten fort opp med at man sprekker og ikke klarer det. Det beste er å tillate seg selv EN belønning i uka. Det blir du ikke feit av. De andre seks dagenes kosthold og bevegelse teller mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode tips! 

Ikke meningen å påføre andre noe negativt her. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har "gode" råd her. Jeg er ingen ekspert. Enhver må finne det som funker for en selv. Men å stå foran speilet og bringe skam på seg selv, tror jeg ikke funker. Mer aktivitet og normalt variert kosthold, og ikke minst kutte litt ned på sukker, har pleid å funke for meg. Ikke minst kjenne etter hvor godt det gjør kroppen. Men skamfølelse tror jeg er utrolig destruktivt. Fokuserer på å lage sunn mat en kan nyte, og aktivitet en liker, da tror jeg det er bedre sjans til å lykkes. Samt ikke sette skyhøye krav til seg selv, men ta det gradvis.

Lykke til!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...