Gå til innhold

Må vel innrømme for meg selv at jeg er rett å slett er blitt tykk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for positive tilbakemeldinger og kommentarer. Setter pris på. Fortsatt er motivasjonen bra selvom man noen ganger synes det går trut. Bare til å fortsette veien til en bedre kropp. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.10.2020 den 19.18, AnonymBruker skrev:

Oppdatering: i dag veidde jeg 56.1. Går rette veien. Fikk lyst å legge ved et bilde hvordan jeg ser ut nå. Som dere ser har jeg en del ekstra fett på kroppen enda så vil mer ned, men vet ikke hvor mye. 

Hadde vært glad for ærlige tilbakemeld om hva dere synes! På forhånd takk. 

39342EEA-B770-408E-8FAA-294A0718D0B9.jpeg

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Hører gjerne flere tilbakemeldinger. 

Når jeg jeg begynte så trodde jeg gjerne at 57/55 kg var en grei vekt for meg, men nå lurer jeg på om jeg må ned til 50 kg. Så fortsatt et godt stykke igjen da.  Synes fortsatt jeg er lubben. Hva tenker dere? Se bilde. Skjønner dere hvorfor jeg skriver det jeg gjør eller? Setter pris på konstruktive tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Jeg synes du er fin, men jeg forstår absolutt hva du mener (er der selv). Hva med å begynne å trene (svømming f.eks) slik at du blir litt strammere i fisken. Også fortjener du å kjøpe undertøy som passer bedre (change eller triumph om du trenger veiledning). Da blir du automatisk slankere, strammere og får puppene blir som en tyveåring. I tillegg må du ikke glemme hvor fantastisk bloggere og de på Instagram er å posere, du ser de aldri stå rett fram slik som du. Så om du lærer noen av triksene deres kan du sikkert se ut som en kjendis på null komma niks. :)

Anonymkode: 6fdd8...b3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2020 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Hører gjerne flere tilbakemeldinger. 

Når jeg jeg begynte så trodde jeg gjerne at 57/55 kg var en grei vekt for meg, men nå lurer jeg på om jeg må ned til 50 kg. Så fortsatt et godt stykke igjen da.  Synes fortsatt jeg er lubben. Hva tenker dere? Se bilde. Skjønner dere hvorfor jeg skriver det jeg gjør eller? Setter pris på konstruktive tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

For det første - bra jobba! Du har vært, og er, kjempeflink! 😄

For det andre. Føler du etterspør "ja, vi synes du må mer ned i vekt", men folk er redde for å skrive det, og insinuerer det heller forsiktig, eller synes kanskje ikke det er nødvendig. Kropp kan være følsomt for de fleste av oss, og man vil ikke bidra til at noen utvikler et forstyrret forhold til mat/egen kropp, så man trør varsomt. Det viktigste er uansett hva DU vil, og hva DU trives med :)

Hvis du virkelig vil ha en ærlig mening, så kan jeg si at ja, hvis jeg var deg (noe jeg på en måte har vært, har selv gått ned i vekt) så ville jeg tatt av litt til. Men det er meg, og hva JEG føler meg vel med. Andre ville tenkt at "her stopper jeg, nå føler jeg meg bra!" 

Men jeg kjenner deg ikke, og vet ikke hvor følsomt dette er. Samtidig er du modig nok til å legge ut bilde, og ut fra hva du skriver, virker det for meg som at du er moden og interessert i andres blikk på situasjonen din. 

Det er ikke sikkert du skal helt ned på 50, men hvis du fortsetter som du har gjort, vil du jo etter hvert se hvor du trives best. Kanskje det er på 53? Hvem vet. 

Enig i at trening er flott, men husk at du ikke kan lokalforbrenne fett (magetrening får ikke fettet på magen bort). Men støtter at litt pilates eller hva enn du synes er kjekt å drive med av aktiviteter er et pluss! Men maten er helt klart det viktigste hvis du vil bli mindre. Hvis du vil forme kroppen litt mer, må trening til :) 

Anonymkode: 78f06...4e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første - bra jobba! Du har vært, og er, kjempeflink! 😄

For det andre. Føler du etterspør "ja, vi synes du må mer ned i vekt", men folk er redde for å skrive det, og insinuerer det heller forsiktig, eller synes kanskje ikke det er nødvendig. Kropp kan være følsomt for de fleste av oss, og man vil ikke bidra til at noen utvikler et forstyrret forhold til mat/egen kropp, så man trør varsomt. Det viktigste er uansett hva DU vil, og hva DU trives med :)

Hvis du virkelig vil ha en ærlig mening, så kan jeg si at ja, hvis jeg var deg (noe jeg på en måte har vært, har selv gått ned i vekt) så ville jeg tatt av litt til. Men det er meg, og hva JEG føler meg vel med. Andre ville tenkt at "her stopper jeg, nå føler jeg meg bra!" 

Men jeg kjenner deg ikke, og vet ikke hvor følsomt dette er. Samtidig er du modig nok til å legge ut bilde, og ut fra hva du skriver, virker det for meg som at du er moden og interessert i andres blikk på situasjonen din. 

Det er ikke sikkert du skal helt ned på 50, men hvis du fortsetter som du har gjort, vil du jo etter hvert se hvor du trives best. Kanskje det er på 53? Hvem vet. 

Enig i at trening er flott, men husk at du ikke kan lokalforbrenne fett (magetrening får ikke fettet på magen bort). Men støtter at litt pilates eller hva enn du synes er kjekt å drive med av aktiviteter er et pluss! Men maten er helt klart det viktigste hvis du vil bli mindre. Hvis du vil forme kroppen litt mer, må trening til :) 

Anonymkode: 78f06...4e0

Takker så mye for utfyllende svar. Setter pris på. 

Skjønner godt at folk er forsiktig med å si det man kan aldri vite hvordan folk tar det og det finnes spiseforstyrrelse og kan aldri vite når det bikker over til dette. Har dessverre et tilfelle av dette i nærmeste familie og er livredd for sånt. Personen har hatt dette i åresvis og blir nok dessverre aldri kvitte. Så vet absolutt hvordan det kan gå. Så er veldig bevist på dette med mat og kropp på en sunn måte. 

Ja, får se hvor jeg stopper om det er 52 eller 50 vet jeg ikke akkurat nå. Litt mer ned ønsker jeg ihvertfall. Så får jobbe videre mot målet mitt. 

Skal prøve å få inn mer trening underveis. Skjønner at jeg sånnsett ikke kan få av fett akkurat på magen sånn, men mageøvelser er vel ikke dumt uansett vel? Det jeg er mest bevisst på er maten. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også gått en del opp, det er vanskelig å slutte å spise, spiser hver tredje time, totalt nesten ett brød om dagen, mye kaviar og ost på brødskivene, er veldig glad i druer, gjerne en-to bokser om dagen, nektariner istedenfor druer noen ganger men da går hele boksen, spiser ikke godteri og har ikke drukket brus på minst syv år

Anonymkode: bf13d...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har også gått en del opp, det er vanskelig å slutte å spise, spiser hver tredje time, totalt nesten ett brød om dagen, mye kaviar og ost på brødskivene, er veldig glad i druer, gjerne en-to bokser om dagen, nektariner istedenfor druer noen ganger men da går hele boksen, spiser ikke godteri og har ikke drukket brus på minst syv år

Anonymkode: bf13d...c56

Bytt ut hvert brødmåltid med en god salat. Du kan bruke bønner, kyllingfilet eller biffstrimler om du trenger proteiner. 

Eller: 

Cottage cheese med syltetøy (den med 80% mindre sukker. Kan kjøres i stavmixer om du ikke liker konsistensen. 

Eller: yoghurt double 0% med tilsatte fryste bær. Kan tine bærene litt i microen først. 

Du kan også lage omelett med 1 helt egg og resten kun eggehvite (fåes kjøpt på butikken). Fyll på med grønnsaker du liker til det renner over. 

All middag lages i ovn/airfryer uten olje/smør. 

René kjøttprodukter og grønnsaker til det tyter ut av ørene. 

Ingen pasta, ris, poteter.

 

Grønnsaksuppe med kålrot, gulrot, persille og buljong kan du spise så mye du vil av om du er ekstra sulten. 

Ketchup uten tilsatt sukker (41kcal pr 100g), fransk dressing eller mager kesam kan brukes om du absolutt må ha noe sånt. 

Det aller beste er krydder. Krydder krydder krydder! 

 

Endret av apekatten123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Trenger litt tips her nå. Håper noen kan hjelpe meg litt. 

Raknet litt her nå. Veier nå 56.8 i dag. Har spist en del chips og annet usunn mat nå. Og ikke komt inn igjen i det gode sporet igjen. En tid har jeg og vært litt mindre aktiv og litt deprimert. Og har da tyd til mat. 

Hører gjerne dine tips og råd. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 23.29):

Trenger litt tips her nå. Håper noen kan hjelpe meg litt. 

Raknet litt her nå. Veier nå 56.8 i dag. Har spist en del chips og annet usunn mat nå. Og ikke komt inn igjen i det gode sporet igjen. En tid har jeg og vært litt mindre aktiv og litt deprimert. Og har da tyd til mat. 

Hører gjerne dine tips og råd. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Det er helt naturlig og ingenting å ta særlig tungt i det heletatt. De aller fleste som skal slankes, trenes eller komme i bedre form har dager der det rakner helt. Så begynner de bare på`n igjen etterpå. Jeg har f.eks. startet godtestopp hvor målet er å kutte ut slike ting. Jeg sprekker i helgene og unner meg masse, men det er likevel mye bedre enn å spise godteri hver dag slik jeg gjorde tidligere. 

Det er totalen som teller. Jeg syns faktisk du veier lite basert på tallet, men du kjenner deg selv best. Ingenting å henge med hodet for dette! :)

Anonymkode: c6115...3df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt naturlig og ingenting å ta særlig tungt i det heletatt. De aller fleste som skal slankes, trenes eller komme i bedre form har dager der det rakner helt. Så begynner de bare på`n igjen etterpå. Jeg har f.eks. startet godtestopp hvor målet er å kutte ut slike ting. Jeg sprekker i helgene og unner meg masse, men det er likevel mye bedre enn å spise godteri hver dag slik jeg gjorde tidligere. 

Det er totalen som teller. Jeg syns faktisk du veier lite basert på tallet, men du kjenner deg selv best. Ingenting å henge med hodet for dette! :)

Anonymkode: c6115...3df

Takker for tilbakemeldingen din. 

Prøver å ta meg inn igjen og da ha klementiner og annet til kos som er sunt og godt istendenfor chips og snop. 

Nå blir det vel å holde det sånn noenlunde til jul og så heller ta opp igjen skikkelig etter jul. 

Tallene er gjerne ikke så ille, men har bilde av meg i tråden som viser jeg har en del for mye. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oppdatering! 

Veidde i dag 57.8. Feil vei, men trøster meg med at det er jul. Håper å fortsette den gode trenden over nyttår nå. Var jo på 55 kg. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvordan går det med deg ts?

Anonymkode: 923a0...4a1

Takk som spør. Setter pris på. 

 

Går ikke så bra. Veidde 59.5 i dag. Har mensen så har gjerne litt å si, men vet jeg ikke har vært så flink igjen etter jul. Spiste siste resten av kaker i dag. 

Målet var å skjerpe seg fra i går. Så motiverer meg selv nå. 

Må snu nå før det blir for ille. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 178, på 100 kg blank. Men det er pga sykdommer og medisiner som øker matlysten og man legger på seg av de. 

Jeg satt i ro i nesten 3 år, begynte smått med trening og turer i fjor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk som spør. Setter pris på. 

 

Går ikke så bra. Veidde 59.5 i dag. Har mensen så har gjerne litt å si, men vet jeg ikke har vært så flink igjen etter jul. Spiste siste resten av kaker i dag. 

Målet var å skjerpe seg fra i går. Så motiverer meg selv nå. 

Må snu nå før det blir for ille. 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Jeg kjenner meg veldig igjen, du er ikke alene. Jeg var 1 kg unna mitt første store mål i november. Så skjedde det mye på jobb og hjemme, så videre ble avslastet av pepperkaker og annet desember-kos. Veide meg og fikk med meg at jeg la på meg kg for kg. Droppet vekta før jul og nå er jeg 6 kg tyngre. Utrolig surt. Er litt irritert, ikke sint, men oppgitt og irritert over meg selv. Men nå skal jeg ta tak. Skikkelig også. Men jeg måtte bli psykisk og fysisk klar for det. Håper du også finner motivasjonen om du fortsatt ønsker å ned. Jeg har troen på deg! 

Anonymkode: 923a0...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kjenner meg veldig igjen, du er ikke alene. Jeg var 1 kg unna mitt første store mål i november. Så skjedde det mye på jobb og hjemme, så videre ble avslastet av pepperkaker og annet desember-kos. Veide meg og fikk med meg at jeg la på meg kg for kg. Droppet vekta før jul og nå er jeg 6 kg tyngre. Utrolig surt. Er litt irritert, ikke sint, men oppgitt og irritert over meg selv. Men nå skal jeg ta tak. Skikkelig også. Men jeg måtte bli psykisk og fysisk klar for det. Håper du også finner motivasjonen om du fortsatt ønsker å ned. Jeg har troen på deg! 

Anonymkode: 923a0...4a1

Skjønner hvordan du har hatt det og ble litt likt her ja. 

Og nå mange kilo opp. Og blir missfornøyd av det. 

Kanskje jeg kommer med noe feil her nå, men lurer på siden jeg ikke er slank/tynn kommer noen gang til å klare å nå målet mitt og da ikke minst holde det? 

Ønsker ca 52 kg var komt til 55 og så opp etter det. Hvorfor? 

Holdt på siden april og vært flink. Hvorfor rakner ting for meg i november og da fortsetter i julen? 

Hører gjerne hva dere tenker om det? 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maestro skrev (28 minutter siden):

Jeg er 178, på 100 kg blank. Men det er pga sykdommer og medisiner som øker matlysten og man legger på seg av de. 

Jeg satt i ro i nesten 3 år, begynte smått med trening og turer i fjor. 

Stå på og lykke til! 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stå på og lykke til! 

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Takk! Jeg veide jo 60 kg før jeg ble syk liksom 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maestro skrev (4 minutter siden):

Takk! Jeg veide jo 60 kg før jeg ble syk liksom 

 

 

Kjedelig å gå opp. Håper du klarer å nå målet ditt 😊

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kjedelig å gå opp. Håper du klarer å nå målet ditt 😊

Anonymkode: 6d4ed...f5b

Ja, er litt kjedelig men. Satser på at jeg får sluttet på medisin etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...