Gå til innhold

Hvor strenge tiltak ville du godtatt?


Gjest Sprettballen

Anbefalte innlegg

Personlig hygiene, isolering av syke. Ikke noe mer. 

Anonymkode: 4c3e6...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Katerinaa1998

Jeg hadde likt om vi hadde en bestemt stat som bare sa, nei, ingen skal ut i det hele tatt, vi hadde blitt kvitt viruset så, så raskt 😒 men nei, da!... Selvfølgelig er det viktig å ha rettigheter og sånt, men dette er krise.

Endret av Katerinaa1998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katerinaa1998 said:

Jeg hadde likt om vi hadde en bestemt stat som bare sa, nei, ingen skal ut i det hele tatt, vi hadde blitt kvitt viruset så, så raskt 😒 men nei, da!... Selvfølgelig er det viktig å ha rettigheter og sånt, men dette er krise.

Det er ikke slik virus fungerer. Det er umulig å fjerne viruset fra samfunnet når så mange er smittet. 

Anonymkode: 4c3e6...f69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katerinaa1998
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke slik virus fungerer. Det er umulig å fjerne viruset fra samfunnet når så mange er smittet. 

Anonymkode: 4c3e6...f69

Hvordan får man nye smittede om alle sammen er isolert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katerinaa1998 skrev:

Hvordan får man nye smittede om alle sammen er isolert?

Det kommer sakte men sikkert uansett. Og når samfunnet uansett bryter sammen pga. nedstengning noen år, og det ikke lenger vil være mulig å få tak i mat, deler og ting man trenger fordi produsenter og speditører har gått konkurs, så vil viruset fortsatt være her uansett. Men det vil være det minste problemet sett opp mot matmangel og at alt av infrastruktur slutter å fungere.

Anonymkode: 9cfd8...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Katerinaa1998 said:

Hvordan får man nye smittede om alle sammen er isolert?

Du vil ikke klare å isolere alle. Enkelte må på jobb (helsevesen, politi, mat- og vannforsyning osv). Mange vil bryte isolasjonen ved at folk møtes i samme blokk, på matbutikk, på apotek osv. Mange vil komme til Norge med varer og tjenester vi er avhengige av. Man vet også at folk er smittsomme i mange dager før man får symptomer. Virsuet vil derfor være her også etter en slik isolasjon er over. 

Anonymkode: 4c3e6...f69

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Katerinaa1998 skrev:

Hvordan får man nye smittede om alle sammen er isolert?

Noen må jo jobbe. Hva med de som bor sammen med pleiepersonell, butikkansatte, leverandører?

Anonymkode: 019be...7cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke jeg som skrev at ett sånt tiltak kanskje vil skje,var en annen her som nevnte at det kunne skje. Å jeg får helt panikk bare av tanken på det. Trodde ikke at de ville bruke sånne tiltak i norge, men ble skikkelig skremt når en nevnte at det kan skje her også.

Anonymkode: 85b91...20c

Pust helt rolig. Det kommer ikke til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, tror du Erna og Bent Høie plutselig klikker ?

Anonymkode: 019be...7cc

Kanskje de tror det er det eneste som fungerer..

Anonymkode: 85b91...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer sakte men sikkert uansett. Og når samfunnet uansett bryter sammen pga. nedstengning noen år, og det ikke lenger vil være mulig å få tak i mat, deler og ting man trenger fordi produsenter og speditører har gått konkurs, så vil viruset fortsatt være her uansett. Men det vil være det minste problemet sett opp mot matmangel og at alt av infrastruktur slutter å fungere.

Anonymkode: 9cfd8...d4b

Realitetene er langt fra det fantasiscenariet du forsøker å skremme opp folk med her.

Det du beskriver er fantasier basert på manglende kunnskap paret med fiksjonsfortellinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lille-pus skrev:

Realitetene er langt fra det fantasiscenariet du forsøker å skremme opp folk med her.

Det du beskriver er fantasier basert på manglende kunnskap paret med fiksjonsfortellinger.

Jaha. Så hvor lenge tror du speditørene har grunnlag til å holde på med stadig flere nedstengte grenser og økonomiske tap? Hvor lenge tror du verdens matproduserende land vil tillate eksport fremfor å sørge for egen befolkning?

Jeg forsøker ikke å skremme opp noen, situasjonen er allerede alvorlig nok etter at myndighetene verdne over har valgt å skremme vannet av nesten en hel verden. Uansett hva vi gjør nå, så er det ingen vei tilbake, den vestlige verden er ferdig. Og det er grunn til å være virkelig redd nå, er man ikke det, så bør man bli det. Frykt får deg til å gjøre ting for å overleve.

Anonymkode: 9cfd8...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha. Så hvor lenge tror du speditørene har grunnlag til å holde på med stadig flere nedstengte grenser og økonomiske tap? Hvor lenge tror du verdens matproduserende land vil tillate eksport fremfor å sørge for egen befolkning?

Jeg forsøker ikke å skremme opp noen, situasjonen er allerede alvorlig nok etter at myndighetene verdne over har valgt å skremme vannet av nesten en hel verden. Uansett hva vi gjør nå, så er det ingen vei tilbake, den vestlige verden er ferdig. Og det er grunn til å være virkelig redd nå, er man ikke det, så bør man bli det. Frykt får deg til å gjøre ting for å overleve.

Anonymkode: 9cfd8...d4b

Pust! Stopp. Se deg rundt. Hva er det øynene dine virkelig ser, ikke hva de tror de ser, men hva de ser. Virkeligheten akkurat i dag.

Nei. Den vestlige verden er på langt nær ferdig. Man kan være bekymret, men å kaste hodet er det ingen grunn til. Endringer? Ja, sannsynligvis, men de vil nok være mye mindre enn panikkens øyne ser for seg.

Så som sagt; Pust. Se. Noen ganske få land har stengt grensene, midlertidig. I en begrenset periode i et forsøk på å få oversikt og styring med epidemien innenfor sitt lands grenser. Pust. Se. Tenk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne skoler og portforbud? Portforbud for familier uten barn, og de som ikke jobber i skolen, heter det. Hva med PPT, BUP, barnevern, renholdere, IKT, helsesøster, vaktmester? Ganske mange som kan bli utsatt for smitte, da. 

Anonymkode: 8a4e4...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Lille-pus skrev:

Pust! Stopp. Se deg rundt. Hva er det øynene dine virkelig ser, ikke hva de tror de ser, men hva de ser. Virkeligheten akkurat i dag.

Nei. Den vestlige verden er på langt nær ferdig. Man kan være bekymret, men å kaste hodet er det ingen grunn til. Endringer? Ja, sannsynligvis, men de vil nok være mye mindre enn panikkens øyne ser for seg.

Så som sagt; Pust. Se. Noen ganske få land har stengt grensene, midlertidig. I en begrenset periode i et forsøk på å få oversikt og styring med epidemien innenfor sitt lands grenser. Pust. Se. Tenk.

Ja, jeg puster ennå, i likhet med de fleste andre vil jeg tro. Og det jeg skisserer skjer ikke i morgen eller neste måned, men det vil skje etter en langvarig nedstengning der alt har stoppet opp som resultat. Haha, en "midlertidig" periode. 12 mars skulle det vare to uker for å få "kontroll", så ble det forlenget til påske. Etter påske kommer ytterligere forlengelser, allerede sterkt indikert av Solberg til. Og så kommer det noen uker til, etterfulgt av noen uker til...

Er man realistisk så ser man hvilken vei høna sparker, so to say.

Anonymkode: 9cfd8...d4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg puster ennå, i likhet med de fleste andre vil jeg tro. Og det jeg skisserer skjer ikke i morgen eller neste måned, men det vil skje etter en langvarig nedstengning der alt har stoppet opp som resultat. Haha, en "midlertidig" periode. 12 mars skulle det vare to uker for å få "kontroll", så ble det forlenget til påske. Etter påske kommer ytterligere forlengelser, allerede sterkt indikert av Solberg til. Og så kommer det noen uker til, etterfulgt av noen uker til...

Er man realistisk så ser man hvilken vei høna sparker, so to say.

Anonymkode: 9cfd8...d4b

Ååååh, vær så snill og fortsett med konspirasjonsteoriene dine. 
Jeg sitter her og ler så jeg griner. Du er helt fantastisk! 😂😍

Anonymkode: 2a86f...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååååh, vær så snill og fortsett med konspirasjonsteoriene dine. 
Jeg sitter her og ler så jeg griner. Du er helt fantastisk! 😂😍

Anonymkode: 2a86f...44b

Teorier? Ble tiltakene forlenget etter to uker eller ikke? Har Solberg sagt at vi må regne med restriksjoner etter påske eller ikke? Hva er din slutning etter flere forlengelser av det som bare skulle være "kortvarige og midlertidige" tiltak?

Anonymkode: 9cfd8...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Villfisker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En obligatorisk app som til en hver tid forteller hvor mobilen befinner seg, samt plikt til å bære mobilen på seg, burde innføres uavhengig av smittesituasjonen. Appen kan gjøre myndighetene til å spore en hver bevegelse, og det må da være bra, særlig for å komme kriminaliteten til livs.

Anonymkode: 3af94...531

Ikke tale om. Den er en vanvittig smittespreder. Jeg tar ikke telefonen med ut. Da kan jeg ikke bruke den hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bring it on. Så lenge hundene får gått på do og slipper sterkt redusert livskvalitet tar jeg så og si hva som helst. Er avhengig av å bruke en del medisiner og må hente de, men ellers er jeg ikke utenfor døren likevel.

Anonymkode: 52cc7...503

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Villfisker skrev:

Ikke tale om. Den er en vanvittig smittespreder. Jeg tar ikke telefonen med ut. Da kan jeg ikke bruke den hjemme. 

Vask den?!

Anonymkode: 52cc7...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vask den?!

Anonymkode: 52cc7...503

Det er ikke godt nok. Vasker den ja, men unngår også smitte på den, ved å bare ta på den med vaskede hender. Er uansett veldig lite ute nå. Holder meg heller hjemme enn å bruke den dumme appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...