Gå til innhold

Hvor strenge tiltak ville du godtatt?


Gjest Sprettballen

Anbefalte innlegg

Gjest Sprettballen

Helt hypotetisk 

Hvis regjeringen sa at skoler og barnehager åpner tirsdag 14.april hvis befolkningen ville godta strengere tiltak for å kompensere for en eventuell økning i smittefare grunnet åpningen.

Hvor strenge tiltak ville du akseptert? 

(Jeg tenker da på tiltak som for eksempel sporing via telefon, portforbud mellom kl 16 og 05, eller andre strenge tiltak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke godtatt strengere tiltak enn vi har nå.

Anonymkode: 11a36...117

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber innen helse, regler gjelder uansett ikke oss. Foruten nekt av å reise ut av landet uten å miste autorisasjon. Vår hverdag er rimelig vanlig, bare mer jobb og mer redde folk i hus og hjem.

Anonymkode: 2db84...9bd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke godtatt strengere tiltak enn vi har nå.

Anonymkode: 11a36...117

Hvorfor ikke?

 

Jeg har ikke noe problem med å laste ned appen. Det er "for the greater good"

Anonymkode: 9e8d0...2f3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sprettballen skrev:

Helt hypotetisk 

Hvis regjeringen sa at skoler og barnehager åpner tirsdag 14.april hvis befolkningen ville godta strengere tiltak for å kompensere for en eventuell økning i smittefare grunnet åpningen.

Hvor strenge tiltak ville du akseptert? 

(Jeg tenker da på tiltak som for eksempel sporing via telefon, portforbud mellom kl 16 og 05, eller andre strenge tiltak)

Det kommer veldig an på hvilke kontrollmekanismer som er til stede for å hindre maktmissbruk. 

Anonymkode: 47624...62a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portforbud er bare tull. Det er ikke verdt det.

Anonymkode: 3fcb1...2da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storkoser oss med hjemmeskole... Skulle ønske det fungerte bedre for de som sliter, for dette tiltaket er kanskje det vi er mest komfortable med. Tror allikevel vi skal strekke oss langt for å unngå at det blir kollaps av helsevesenet. Helt ærlig vil jeg gjerne det blir strengere, men ikke for å åpne skolene. Åpner de skolene slutter vi å samarbeide for da kan vi ikke unngå smitte uansett. 

Anonymkode: a3cf5...40c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sprettballen skrev:

Helt hypotetisk 

Hvis regjeringen sa at skoler og barnehager åpner tirsdag 14.april hvis befolkningen ville godta strengere tiltak for å kompensere for en eventuell økning i smittefare grunnet åpningen.

Hvor strenge tiltak ville du akseptert? 

(Jeg tenker da på tiltak som for eksempel sporing via telefon, portforbud mellom kl 16 og 05, eller andre strenge tiltak)

På personlig plan er jeg positiv til en ytterligere innstramming.

For samfunnet sin del er det selvfølgelig et spørsmål on vi har råd til det og således er jeg skeptisk. Hvis det gjør mer skade enn nytte er det åpenbart at man ikke bør gjøre det. Selvfølgelig vanskelig å vurdere, da kaptein Etterpåklokskap har en tendens å dukke opp for sent.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi aksepterer alt for å hindre smitte og dødsfall i risikogruppene. Hvis de innfører tiltak er det av en grunn til det 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å si før tiltakene faktisk kommer, men hittil har jeg tenkt at det enkleste er å bare følge retningslinjene uten å tenke så mye over det. Blir gal av å tenke for/mot, og jeg blir ikke noe mer kompetent på å ta de vurderingene jeg enn alle de andre synserne her inne og i resten av samfunnet. Det viktige for meg er at politikerne og ekspertene begrunner tiltakene på en tydelig og overbevisende måte. Der synes jeg de hittil har gjort en helt elendig jobb med motstridende budskap og flegmatiske, trøtte Erna i spissen.

Anonymkode: ee2c0...ff2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoler og barnehager åpner nok i stor grad nå, og slik må det bli. Vi kan ikke ha ekstreme tiltak når vi har minimal spredning.

Sporingsapp, hjemmekontor for de som kan, stengte serveringssteder, sosial distancing etc går helt fint, det skader ikke samfunnet i stor grad

Anonymkode: 47a15...3a9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alt er stengt til august , så starter vi på nytt da.

Anonymkode: d2dce...eed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg kan de stenge så lenge de vil. Total fullstendig lockdown.

Bare jeg får handlet på nett eller 1 gang fysisk pr uke og kan gå i skogen 2 timer daglig, er det bare å stenge.

Siden jeg bor slik jeg gjør ville ikke et portforbud eller strengere enn det og hatt noe å si uansett. Jeg kan være ute 24/7 selv om total lockdown.

Anonymkode: 90f54...402

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gjerne naiv, men jeg stoler såpass mye på at myndighetene og «ekspertene» vet hva de snakker om, så om de mente total lockdown var neste steg hadde jeg hørt på dette 100%. 

Anonymkode: 4bfb0...c18

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

For meg kan de stenge så lenge de vil. Total fullstendig lockdown.

Bare jeg får handlet på nett eller 1 gang fysisk pr uke og kan gå i skogen 2 timer daglig, er det bare å stenge.

Siden jeg bor slik jeg gjør ville ikke et portforbud eller strengere enn det og hatt noe å si uansett. Jeg kan være ute 24/7 selv om total lockdown.

Anonymkode: 90f54...402

Er ikke portforbud portforbud uavhengig av hvor man bor? Blir jo bare kaos hvis man åpner opp for tolkning av det.

Anonymkode: ee2c0...ff2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke portforbud portforbud uavhengig av hvor man bor? Blir jo bare kaos hvis man åpner opp for tolkning av det.

Anonymkode: ee2c0...ff2

Joda. Men det er ingen her som hadde håndhevet det. Jeg har 2.5 km til nærmeste nabo.

Anonymkode: 90f54...402

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Joda. Men det er ingen her som hadde håndhevet det. Jeg har 2.5 km til nærmeste nabo.

Anonymkode: 90f54...402

Skjønner :) Men da aksepterer du jo ikke tiltaket. Strengt tatt.

Anonymkode: ee2c0...ff2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde godtatt portforbud, og hvis situasjonen eskalerte helt sinnsykt så vi fikk mange kanskje femti hundre tusen dødsfall så hadde jeg kunnet godta sporing via telefon for de med påvist smitte for å kartlegge hvem den hadde vært i nærheten av, men ikke sånn som situasjonen er nå. Personvern er viktig, men ikke viktigere enn å redde befolkningen om det går mot dommedag for hele Norge. 

Anonymkode: 33fb0...52c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner :) Men da aksepterer du jo ikke tiltaket. Strengt tatt.

Anonymkode: ee2c0...ff2

Hva ville poenget vært for meg? Om jeg sitter inne eller er ute, er det fortsatt bare meg her.

Jeg kan neppe smitte trærne her, eller de smitte meg.

Anonymkode: 90f54...402

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...