Gå til innhold

Hvor strenge tiltak ville du godtatt?


Gjest Sprettballen

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Nuttery skrev:

Totalt portforbud foruten at essensielle yrkesgrupper kommer seg på jobb, handledag x1 per uke. De i risikogruppen må selvsagt få hjelp til å handle på en eller annen måte, usikker på hvordan dette skulle organiseres.

Bra det, men det hjelper jo ikke.

Viruset er der ute fortsatt.

Anonymkode: 90f54...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Nuttery skrev:

Totalt portforbud foruten at essensielle yrkesgrupper kommer seg på jobb, handledag x1 per uke. De i risikogruppen må selvsagt få hjelp til å handle på en eller annen måte, usikker på hvordan dette skulle organiseres.

Skal jeg forstå deg slik at det er sånn du vil ha det?
Og hvor lenge skal da dette portforbudet vare? Til man har en vaksine, tidligst om halvannet år?

Anonymkode: 604ba...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke faen om jeg sitter inne i et helt år.

»Tvert imot kommer den trolig til å vare ut året, sier han til Dagsavisen.»

– Denne koronasituasjonen er ikke over til påske. Den er ikke over til sommeren. Den kommer til å vedvare hele 2020 og kanskje langt inn i 2021

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/helsebyraden-koronasituasjonen-er-ikke-over-til-paske-1.1694317

Anonymkode: 5b358...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke faen om jeg sitter inne i et helt år.

»Tvert imot kommer den trolig til å vare ut året, sier han til Dagsavisen.»

– Denne koronasituasjonen er ikke over til påske. Den er ikke over til sommeren. Den kommer til å vedvare hele 2020 og kanskje langt inn i 2021

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/helsebyraden-koronasituasjonen-er-ikke-over-til-paske-1.1694317

Anonymkode: 5b358...710

Men dette er jo situasjonen, ikke alle tiltakene. Man flater ut kurven ved tiltak nå.

Anonymkode: 019be...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo situasjonen, ikke alle tiltakene. Man flater ut kurven ved tiltak nå.

Anonymkode: 019be...7cc

Som går opp, om man avslutter tiltak. Kaos neste.

Anonymkode: 90f54...402

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som går opp, om man avslutter tiltak. Kaos neste.

Anonymkode: 90f54...402

Jo flere som er smittet jo mer kan man slippe opp.

Anonymkode: 019be...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo flere som er smittet jo mer kan man slippe opp.

Anonymkode: 019be...7cc

Pr nå er mindre enn 2% av befolkningen smittet, selv om en legger godviljen til. 

Så kan du regne selv. Det er sagt at flokkimmunitet tar flere år å oppnå.

Anonymkode: 90f54...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Portforbud på døgnbasis med militær ombringing av matvarer vil nok ganske snart bli nødvendig enten vi liker det eller ei. Jeg synes det blir en liten pris å betale. Mer problematisk blir det dersom de militære kan avrette folk innendørs etter eget forgodtbefinnende, litt skummelt blir det også om en aksepterer dødsstraff straks noen beveger seg utendørs. Pårørende bør heller ikke stilles til ansvar for brudd gjort av slektninger.

Anonymkode: 3af94...531

Unnskyld? :blink: 

Vi er vest i Europa. Hvor får du disse tankene fra, og mener du seriøst at du tror noe av dette vil komme til å bli en realitet i Norge?

Jeg kunne sagt mye her nå, men skal klare meg med å si at dette er langt fra virkeligheten i Europa og at militærkupp med påfølgende militærdiktatur i Norge er svært lite sannsynlig.

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes allerede det er for strengt. 

Men hva menes med "godta", det er jo ingenting et enkelt menneske kan gjøre for ikke å godta det vi blir pålagt å gjøre, gjør man noe annet får man jo bot. Man må liksom bare godta alt. 

Gjør som jeg får beskjed om jeg, men jeg misliker det sterkt og mener alle som faktisk er for disse tiltakene (og strengere) er nek. 

Anonymkode: 7b305...662

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lille-pus skrev:

Unnskyld? :blink: 

Vi er vest i Europa. Hvor får du disse tankene fra, og mener du seriøst at du tror noe av dette vil komme til å bli en realitet i Norge?

Jeg kunne sagt mye her nå, men skal klare meg med å si at dette er langt fra virkeligheten i Europa og at militærkupp med påfølgende militærdiktatur i Norge er svært lite sannsynlig.

Det er greit å være optimistisk og godtroende. Det er imidlertid sannsynlig at vi innen få måneder opplever et militærkupp med hensynsløst diktatur til følge også i Norge. Portforbud må vi tåle å leve med i mange år framover.

Anonymkode: 3af94...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit å være optimistisk og godtroende. Det er imidlertid sannsynlig at vi innen få måneder opplever et militærkupp med hensynsløst diktatur til følge også i Norge. Portforbud må vi tåle å leve med i mange år framover.

Anonymkode: 3af94...531

Kan du forklare hvorfor du tror et ganske frivillig forsvar, som i hovedsak er basert på vernepliktige borgere, plutselig skal akseptere å bli brukt mot sin egen slekt og sine venner?  Og hva er det du mener skal gjøre at det norske forsvar skal gjennomføre et kupp?

Tillegg: Du sier "også i Norge". Hvem er det du sammenlikner oss med når vi i følge deg faller inn i en kategori med 'andre land hvor det nylig er gjennomført militærkupp'? Hvilke likheter er det som gjør at du spår et militærkupp? Hva har det norske forsvaret å tjene på et kupp?

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lille-pus said:

Kan du forklare hvorfor du tror et ganske frivillig forsvar, som i hovedsak er basert på vernepliktige borgere, plutselig skal akseptere å bli brukt mot sin egen slekt og sine venner?  Og hva er det du mener skal gjøre at det norske forsvar skal gjennomføre et kupp?

Tillegg: Du sier "også i Norge". Hvem er det du sammenlikner oss med når vi i følge deg faller inn i en kategori med 'andre land hvor det nylig er gjennomført militærkupp'? Hvilke likheter er det som gjør at du spår et militærkupp? Hva har det norske forsvaret å tjene på et kupp?

Forstå når dere blir trollet. Forstyrrer tråden. (Og ja, vet jeg gjør det også med dette innlegget.)

Anonymkode: ee2c0...ff2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det blir aktuelt med portforbud må vel alle butikker, også matbutikkene, stenge og ytterdørene sperres fysisk for å hindre brudd på portforbudet. Da må noen levere mat, og det kan gjøres av dem som likevel skal holde vakt. Portforbudet vil trolig vare lenge (flere år).

Anonymkode: 3af94...531

Å herregud får helt panikk av å tenke på at de kan fysisk sperre døren så vi ikke kommer oss ut,hadde fått helt klaustrofobi av det :S

Anonymkode: 85b91...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse reglene om ingen samlinger og slikt blir håndhevet for slapt og de er mer som råd og veiledning enn direkte regler.
Ungdommer som drar på fotballbaner og folk som har privatfester bør få en klekkelig bot, uten unntak. De som velger å holde dåp, bryllup og grillfester bør få en bot. Det bør bli ulovlig, slik som ved portforbud. 

Anonymkode: bf36d...2fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud får helt panikk av å tenke på at de kan fysisk sperre døren så vi ikke kommer oss ut,hadde fått helt klaustrofobi av det :S

Anonymkode: 85b91...20c

Det vil ikke finne sted.

Hvor får du det fra at det er aktuelt? Om det oppstår en brann inne i en bolig hvor utganger er fysisk sperret så er det det samme som mord. Du tror vel ikke myndighetene i Norge ville kunne låse folk inne og sperre dører og vinduer i folks private hjem? :blink: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erna Solberg sier at nordmenn må være innstilt på begrensninger utover i våren. Kanskje de slipper litt løs på tiltakene, men at det vil ta tid å samle informasjon. Det vil gå lenge før vi kan gå ut på byen igjen, være på konsert eller være samlet. Og helsebyrådet i Oslo, Robert Steen, sier dette: "Denne Corona situasjonen er ikke over til påske. Den er ikke over til sommeren. Den kommer til å vedvare hele 2020 og kanskje langt inn i 2021".

Så vi må rett og slett bare smøre oss med tålmodighet til dette er over. Jeg stoler såpass på at norske myndigheter og eksperter vet hva de snakker om og vil følge dette. De stenger jo ikke skoler, barnehager, landegrenser osv på gøy. De gjør det fordi det er det beste i denne situasjonen. Så lenge vi kan handle det vi trenger på butikken når vi må og kan gå ut en tur nå og da, så er ting greit for meg. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis de åpner opp barnehager og skoler, er jeg villig til å tolerere svært lite restriksjoner. Jobber i en stor barnehage og om den driftes som vanlig, er jeg utsatt for opp til 500 mennesker daglig. Hva søren er vitsen da? 

Anonymkode: 20818...f19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lille-pus skrev:

Det vil ikke finne sted.

Hvor får du det fra at det er aktuelt? Om det oppstår en brann inne i en bolig hvor utganger er fysisk sperret så er det det samme som mord. Du tror vel ikke myndighetene i Norge ville kunne låse folk inne og sperre dører og vinduer i folks private hjem? :blink: 

Det var ikke jeg som skrev at ett sånt tiltak kanskje vil skje,var en annen her som nevnte at det kunne skje. Å jeg får helt panikk bare av tanken på det. Trodde ikke at de ville bruke sånne tiltak i norge, men ble skikkelig skremt når en nevnte at det kan skje her også.

Anonymkode: 85b91...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er greit å være optimistisk og godtroende. Det er imidlertid sannsynlig at vi innen få måneder opplever et militærkupp med hensynsløst diktatur til følge også i Norge. Portforbud må vi tåle å leve med i mange år framover.

Anonymkode: 3af94...531

Hvor tenker du pengene kommer fra om ingen jobber og betaler skatt?

Anonymkode: 019be...7cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke jeg som skrev at ett sånt tiltak kanskje vil skje,var en annen her som nevnte at det kunne skje. Å jeg får helt panikk bare av tanken på det. Trodde ikke at de ville bruke sånne tiltak i norge, men ble skikkelig skremt når en nevnte at det kan skje her også.

Anonymkode: 85b91...20c

Slapp av, tror du Erna og Bent Høie plutselig klikker ?

Anonymkode: 019be...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...