Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, bianca89 skrev:

Hvem snakker hun om i sin nyeste video? En skuespiller.

Det er Henriette Lien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker vel om noen som ikke er 100% lik hun selv som vanlig. Og sauser sammen alt fra "betalt 2000,- for anti-korona-bønn og magiske urter" til "Hei, hva med å spise skikkelig mat" i en evig "alle er kvakksalvere med mindre de fremmer medikamenter selv for friske folk"-greie.

Den dama får alt for mye taletid, og alt for lite psykologhjelp.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Akvarium85 skrev:

Hun snakker vel om noen som ikke er 100% lik hun selv som vanlig. Og sauser sammen alt fra "betalt 2000,- for anti-korona-bønn og magiske urter" til "Hei, hva med å spise skikkelig mat" i en evig "alle er kvakksalvere med mindre de fremmer medikamenter selv for friske folk"-greie.

Den dama får alt for mye taletid, og alt for lite psykologhjelp.

Ehm, ja, tenk å adressere konspirasjonsteorier som linker korona og 5G og sånt, da gitt. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har H.Lien sagt? Jeg heier på Ingeborg, tøff jente som tørr å si ifra🙌🏼

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 2.49, bianca89 skrev:

Hvem snakker hun om i sin nyeste video? En skuespiller.

 

På 31.3.2020 den 3.40, eelisabethh skrev:

Har ikke sett filmen, men mener det er Henriette Lien. 

 

På 31.3.2020 den 7.27, Fruktninja skrev:

Det er Henriette Lien.

Ok, så ingeborg går ut med oppvasken til Henriette, det er interessant. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Saarah

Senneset har etter hvert blitt en anerkjent journalist i Afgenposten, og hun har vært mye i media i det siste (om ulike saker). Jeg synes nå hun får nesten i overkant mye dekning, og at hun har fått en slags ekspertrolle på mange områder. Både når det gjelder psykisk helse og nå pandemien. Forstå meg rett, det er fint at folk står fram, men jeg synes også at det bør komme tydeligere frem at det er hennes egne betraktninger og opplevelser hun formidler. Dette fordi framleggene hennes blir tatt som fasit, og det blir enkelt for publikum å generalisere over til andre som også sliter. Man kan diskutere om det er hennes ansvar alene, men jeg tror en litt mindre bombastisk uttrykksmåte ville hjulpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saarah
9 minutter siden, parmanoia skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor så mange er over seg av beundring og fullroser henne for hvert bidige innlegg hun skriver. Jeg kjenner ingen andre journalister som legger ved klein selfie og nesten alltid må nevne noe om sitt eget liv/sykdom ved nesten alt de legger ut. Heldigvis, for det tar seg ikke helt bra ut. Men hun skal ha for at hun ikke er en av de altfor mange journalistene som ikke lar Snåsasynskvitaepro-fjaset passere helt ukritisk forbi.

Det er akkurat det jeg synes er skummelt (i mangel på bedre ord). Jeg tenker at man ikke trenger å være relevant på alle områder, kg det gjelder uansett yrke:)

Har litt dårlig samvittighet for å starte tråden, men håper det er greit så lenge man er saklig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hun er utdannet sykepleier så kanskje derfor hun hun blir trukket inn som ekspert🤷‍♀️😅

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saarah
2 minutter siden, heavyheart skrev:

Hun er utdannet sykepleier så kanskje derfor hun hun blir trukket inn som ekspert🤷‍♀️😅

Det er nok et poeng:) Og bare for å ha det sagt: det er absolutt fint at ulike stemmer ytrer seg, og jeg synes absolutt at det er fint at hun, og andre, bidrar i samfunnsdebatten. Jeg synes bare ofte at argumentene blir veldig ensidige og at det er rart hvordan egne erfaringer er relevante i omtrent alle saker. Det kan godt hende at det er en generell tendens i samfunnet, og at det sånn sett er urettferdig å nevne kun Senneset her. Også er det jo slik at media i stor grad baseres på klikk, så hun lykkes i mye (og det er jeg helt enig i). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saarah
19 minutter siden, Kågebruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor hun har blitt en « ekspert»? 

Kan godt hende det det er en subjektiv opplevelse fra min side, men jeg synes mange av uttalelsene knyttet til psykisk helse er formulert som den fulle og hele sannheten. Også er det jo kanskje slik at mengden påvirker også, fordi historien hennes er blitt, og blir, trykt veldig mange steder og veldig ofte. Og da tror jeg det er lett at mange får inntrykk av at slik er det å ha spiseforstyrrelser og slik og sånn er løsningene, fordi det har de jo lest. Det er bare det at mange ikke kjenner seg igjen i framstillingene, og derfor synes jeg det burde vært mer fokus på at mange av erfaringene hun formidler er subjektive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...