Gå til innhold

Ingeborg Senneset


bianca89

Anbefalte innlegg

Sarajensen123 skrev (32 minutter siden):

Spot on! Hun er veldig bevisst på hva hun gjør og er fullstendig klar over hvilken vinkel hun skal stille seg. .

Og som en som har selv levd med spiseforstyrrelse siden jeg var 12 så vet jeg veldig godt at når jeg var på mitt mest sårbare (les ung) var jeg veldig lett forutsigbar . Og hadde jeg da møtt på noen som så hevdet at de var mer eller frisk,men samtidig så som alt annet så vil du jeg brukte for alltid det jeg har vært når de rundt meg til å spise mer øke vekt og så videre og så videre. 

Dette! Og derfor er hun så forbanna livsfarlig. Som noen her har påpekt før: hun lever den anorektiske drømmen. Det jeg lurer på om hun egentlig skjønner selv er at hun spiller russisk rullet med eget liv. Hun er nesten 40 år nå. Det går ikke bra i lengden selv om det gikk bra da hun var i 20-åra. Har fått meg en solid vekker selv etter jeg bikka 40. 

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanin46 skrev (10 timer siden):

Dette! Og derfor er hun så forbanna livsfarlig. Som noen her har påpekt før: hun lever den anorektiske drømmen. Det jeg lurer på om hun egentlig skjønner selv er at hun spiller russisk rullet med eget liv. Hun er nesten 40 år nå. Det går ikke bra i lengden selv om det gikk bra da hun var i 20-åra. Har fått meg en solid vekker selv etter jeg bikka 40. 

Så sant. Jeg har selv bikket 40 og anoreksi har virkelig satt et preg på kroppen og jeg vet at jeg balanserer på en hårfin linje mellom liv og død og det er vel også derfor jeg blir ekstra rasende når det kommer til Ingeborg. Anoreksi er en ekstremt dødelig lidelse og ikke noe man under noen som helst omstendigheter skal glamorisere

  • Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at føttene må filmes og vises hva hun enn legger ut? Det er vel ikke engang en spesielt anorektisk greie.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (På 13.3.2024 den 19.20):

Hva er greia med at føttene må filmes og vises hva hun enn legger ut? Det er vel ikke engang en spesielt anorektisk greie.

Nå sier ikke jeg at dette er årsaken, men jeg har veldig mange års erfaring med spiseforstyrra tankegang og man skal ikke se bortifra at at de bildene også er veloverveid. Logikken blir:Jeg beskyldt for å legge ut bilder av kroppen min for å vise den frem,men om også da deler random bilder føttene mine så vil folk tenke at bildene av resten av kroppen også er tilfeldige.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/16/2024 at 12:28 AM, Sarajensen123 said:

Nå sier ikke jeg at dette er årsaken, men jeg har veldig mange års erfaring med spiseforstyrra tankegang og man skal ikke se bortifra at at de bildene også er veloverveid. Logikken blir:Jeg beskyldt for å legge ut bilder av kroppen min for å vise den frem,men om også da deler random bilder føttene mine så vil folk tenke at bildene av resten av kroppen også er tilfeldige.

Det er nok mer et helt sykelig behov for å vise frem tatoveringene sine. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det er jo helt normalt når det så vidt det er noen varmegrader og stå og filme Snap utendørs i T-skjorte. Og det er skremmende at en psykolog ikke klarer å fange opp hva som foregår rett foran øynene på deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sarajensen123 skrev (4 minutter siden):

Ja for det er jo helt normalt når det så vidt det er noen varmegrader og stå og filme Snap utendørs i T-skjorte. Og det er skremmende at en psykolog ikke klarer å fange opp hva som foregår rett foran øynene på deg.

Det samme har jeg reagert på en stund også. Han må jo se at det de holder på med trigger hennes ekshibisjonistiske behov for å vise frem sin "tynnhet". Å lukke øynene for dette og tjene penger på noe som muliggjør for henne å fortsette med fokuset mener jeg ikke er forsvarlig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (På 23.3.2024 den 22.01):

Det samme har jeg reagert på en stund også. Han må jo se at det de holder på med trigger hennes ekshibisjonistiske behov for å vise frem sin "tynnhet". Å lukke øynene for dette og tjene penger på noe som muliggjør for henne å fortsette med fokuset mener jeg ikke er forsvarlig.

Har sagt det lenge! Peder Kjøs burde skamme seg! Og nå som del av «Den kulturelle skolesekken»! De er altså nå rundt på ørten skoler og møter ungdom, med omtrent obligatorisk oppmøte! Ikke voksne folk som har valgt og betalt for å gå på «show». Den snapen ute i t-skjorte var så patetisk at jeg greier knapt å bli provosert lenger. Hun eier ikke skamvett. Peder Kjøs mista jeg respekt for for lenge siden. Han er en dott. 

  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (7 timer siden):

Hun eier ikke skamvett. Peder Kjøs mista jeg respekt for for lenge siden. Han er en dott. 

Helt enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (10 timer siden):

Har sagt det lenge! Peder Kjøs burde skamme seg! Og nå som del av «Den kulturelle skolesekken»! De er altså nå rundt på ørten skoler og møter ungdom, med omtrent obligatorisk oppmøte! Ikke voksne folk som har valgt og betalt for å gå på «show». Den snapen ute i t-skjorte var så patetisk at jeg greier knapt å bli provosert lenger. Hun eier ikke skamvett. Peder Kjøs mista jeg respekt for for lenge siden. Han er en dott. 

Fagkunnskapet kastes vekk for å få oppmerksomhet selv, kanskje de to er ganske like...

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot i story av at en i kommentarfeltet i hennes siste artikkel (som igjen er basert på et slags "intervju" av  følgere på sosiale medier) kaller henne en sprek rype. Hun spør, som hun alltid gjør, hva han synes om innholdet i artikkelen. Siden denne kommentaren neppe er noe hun er dødelig fornærmet over, legger hun den nok ut for å bekrefte at hun er, vel, en sprek rype.

Ganske vanlig taktikk blant kvinner, men siden hun åpenbart har utseendet med seg, skjønner jeg ikke helt poenget med å legge ut/ søke denne bekreftelsen. En fyr prøvde seg på et teit kompliment, det er kanskje ikke noe å skrive hjem om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...