Gå til innhold

Noen som vil prate med meg?


Gjest _Novalie_

Anbefalte innlegg

Gjest _Novalie_
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du setter pris på sangen jeg har laget til deg, fortjener du noe bedre enn det du har fått hittil, så her kommer en roligere versjon med litt færre feil som jeg nettopp har spilt inn:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/ny_sang_19-09-2020_demo-15-10-2020.mp3

... finner sikkert på nye forberdinger etter hvert, men det får jeg se på senere; så lenge sangen din kan muntre deg opp (og kanskje også andre), er dette en sang som sprer livsglede. Hva har du lyst til å kalle den (tittel) ...?

Sender dagens lille smil, og håper du får en fin dag. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

P.S.: Ser forresten at den søte sjokolade-Tux-en som jeg postet tidligere i tråden, er blitt borte, så jeg kan legge den inn på nytt. D.S.

kinderegg-tux.png.e11f95e976392a445bd5006a33e26660.png

Anonymkode: 13f5a...9d5

Tack så mycket😍 

Hmm vet inte namn men kanske det går och kalle sången "When your down, this is up" sedan sången alltid får mig i lite bättre humör och litt upp igen.

Ååå så söt Kinder Tux💕

❤️KLEM❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper også at det ordner seg for deg. Ser ut som du har fått en vanskelig start på livet, og det er ikke din feil. Men det blir bedre etterhvert. Noen av oss måtte bli voksne og komme oss for oss selv, før livet begynte å bli bedre. Det marerittet som det var å gå igjennom oppveksten, det hadde jeg aldri gjort igjen. Og i perioder kunne det være så forvirrende, og så kaldt og tomt og meningsløst allting. Men resten av livet trenger ikke å bli sånn! Du blir eldre, du får mer kontroll på ditt eget liv, og du kan etterhvert fjerne deg fra alle giftige folk og situasjoner som du ufrivillig har blitt satt i, og isteden omgi deg med flotte mennesker som du velger selv, og som velger deg tilbake❤️

Gir deg en stor klem❤️ Og et ønske om bedre tider i møte❤️

Anonymkode: 6656d...9f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til tankekjør. Det som hjelper meg av og til er å trene eller gå lange turer på dagen, spesielt i sola, sovner lettere når man er fysisk sliten. Å ikke spise de 2-3 siste timene før leggetid. Rent tørt laken. Tenke på fine opplevelser du har hatt eller har lyst til å ha. Se komedier eller noe annet passe tanketomt på youtube/netflix/tv.

Anonymkode: 4c396...421

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, SilliihKitten said:

Tack så mycket😍 

Hmm vet inte namn men kanske det går och kalle sången "When your down, this is up" sedan sången alltid får mig i lite bättre humör och litt upp igen.

Ååå så söt Kinder Tux💕

❤️KLEM❤️

Og her kommer en ny demo av sangen din som jeg håper høres litt bedre ut:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/ny_sang_19-09-2020_demo-16-10-2020.mp3

Dessuten må jeg også få gratulere deg med at tråden din har blitt lest over 10.000 ganger idag; dette fortjener en stor gratulasjonskake med ti tusen pingviner, så jeg på jakten etter noe jeg kunne bruke her, snublet over  denne siden der man finner kakemotiver, og legger ved bilder av nydelige pingvinkaker; de er rett og slett altfor søte til å bli spist opp.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

900_804027zvk4_penguin-party.jpg

900_266153f2Z_igloo.jpg

 

900_8316321yuv_penguin-winter-frolic-cak

900_733912Ce3L_penguin-playground.jpg

900_843433iqWp_christmas-animals.jpg

900_698190ZvdL_penguin-wedding-cake.jpg

900_7806858esG_penguin-pool-party.jpg

900_676017z9Uh_penguin-birthday.jpg

900_796819dtNW_penguinville.jpg

900_721537i1SN_penguin-caketopper.jpg

900_686995OpYu_penguin-cake.jpg

900_7780873sz3_fishing-boat-birthday-cak

900_893300NmUg_winter-wonderland-christm

900_854424dff0_christmas-penguin-cupcake

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden vi idag feirer pingvintråden din som nå altså har blitt lest over 10.000 ganger, må jeg nesten legge ved noen flere bilder - herlighet, så utrolig flinke folk er til å lage flotte kakemotiver.

Rart å tenke på at en eller annen kannibal fikk seg til å spise disse søte pingvinene; jeg hadde ikke klart det.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

900_854424MSsf_penguins.jpg

900_843433c64U_christmas-shindig.jpg

900_786917Ohm2_santas-hot-tub.jpg

900_615105l3Sf_club-penguinpuffle-cake.j

900_889724iCF1_penguin-christmas-cake.jp

900_8142535N5d_penguin-christmas-cake.jp

900_766930mBoh_christmas-cake.jpg

900_895370cw1Z_igloo-amp-penguin-christm

900_862263VFvt_penguin-party-cake.jpg

900_916791zq0z_penguin-and-polar-bear-ro

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Og her kommer en ny demo av sangen din som jeg håper høres litt bedre ut:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/ny_sang_19-09-2020_demo-16-10-2020.mp3

Dessuten må jeg også få gratulere deg med at tråden din har blitt lest over 10.000 ganger idag; dette fortjener en stor gratulasjonskake med ti tusen pingviner, så jeg på jakten etter noe jeg kunne bruke her, snublet over  denne siden der man finner kakemotiver, og legger ved bilder av nydelige pingvinkaker; de er rett og slett altfor søte til å bli spist opp.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Anonymkode: 13f5a...9d5

Unnskyld litt språklig forvirring her, men det å legge inn bilder i forumet ved hjelp av klipp og lim er ikke farefritt: iblant kan bildene dukke opp midt i en setning, og flytter man dem, kan resultatet til slutt bli noe som ville ha gitt en norsklærer grå hår og røde kinn. :tongue:

Uansett - her er lenken til denne versjonen av sangen med tittelen din:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/when_your_down_this_is_up_demo-16-10-2020.mp3

Og her er lenken til demoversjonen av sangen generelt:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/when_your_down_this_is_up_demo.mp3

... denne lenken vil fortsatt være den samme, men jeg kommer til å oppdatere den med nye versjoner av sangen etter hvert, slik at man alltid får siste versjon.

Hører forresten på sangen din nå, og selv om jeg ikke er flink til å spille, er den antagelig den fineste sangen jeg har laget hittil.

Håper du får en koselig helg, med enda et smil ...! smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Novalie_
På 16.10.2020 den 2.07, AnonymBruker skrev:

Håper også at det ordner seg for deg. Ser ut som du har fått en vanskelig start på livet, og det er ikke din feil. Men det blir bedre etterhvert. Noen av oss måtte bli voksne og komme oss for oss selv, før livet begynte å bli bedre. Det marerittet som det var å gå igjennom oppveksten, det hadde jeg aldri gjort igjen. Og i perioder kunne det være så forvirrende, og så kaldt og tomt og meningsløst allting. Men resten av livet trenger ikke å bli sånn! Du blir eldre, du får mer kontroll på ditt eget liv, og du kan etterhvert fjerne deg fra alle giftige folk og situasjoner som du ufrivillig har blitt satt i, og isteden omgi deg med flotte mennesker som du velger selv, og som velger deg tilbake❤️

Gir deg en stor klem❤️ Og et ønske om bedre tider i møte❤️

Anonymkode: 6656d...9f0

Tack så mycket. 

Akurat nu så går det nu. Jag är inte änsam och har ei som jag bor hos och är med så jag slipper vära änsam utanom det så ventar jag nu också svar på om jag får plats och får börja i traume terapi. Ännars händer det inte så mycket entligen utanom att jag sovar ganska mycket då jag är veldigt slitan för tiden.

Tack så mycket och stor ❤️KLEM❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
På 16.10.2020 den 2.26, AnonymBruker skrev:

Kjenner til tankekjør. Det som hjelper meg av og til er å trene eller gå lange turer på dagen, spesielt i sola, sovner lettere når man er fysisk sliten. Å ikke spise de 2-3 siste timene før leggetid. Rent tørt laken. Tenke på fine opplevelser du har hatt eller har lyst til å ha. Se komedier eller noe annet passe tanketomt på youtube/netflix/tv.

Anonymkode: 4c396...421

Är inte så mycket ute själv om dagarna då jag är mycket slitan och sovar ganska mycket.
Har lissom inte så mycket energi till så mycket men jag hoppas en dag att jag kan få lite mer energi och klara gå ut mer men inte så lätt når jag har vorit isolerat så länge och pga tidigare med mobbning och det jag har vorit igenom att jag har mycket ångest och är lite rädd för andra människor.


Det med att äta måste jag entligen bli flinkare på då jag inte entligen äter så mycket och kan gå nån dagar utan mat eller bara äta 1 måltid om dagen (inte så flink men hjälpar inte äta om jag inte är hungrig då kommer det bara upp igen).
 

Hygiene är viktigt och där har jag alltid rent sengetøy, ny duschat osv och det hjälper lite på.
 

Har inte så mycket fine upplevelser då tankarna går över det men prövar slappa lite av med rolig musik och jag ser inte så mycket på Netflix längre då jag har Disney+ nu men det hjälper lite på humöret också 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og her kommer en ny demo av sangen din som jeg håper høres litt bedre ut:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/ny_sang_19-09-2020_demo-16-10-2020.mp3

Dessuten må jeg også få gratulere deg med at tråden din har blitt lest over 10.000 ganger idag; dette fortjener en stor gratulasjonskake med ti tusen pingviner, så jeg på jakten etter noe jeg kunne bruke her, snublet over  denne siden der man finner kakemotiver, og legger ved bilder av nydelige pingvinkaker; de er rett og slett altfor søte til å bli spist opp.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

900_804027zvk4_penguin-party.jpg

900_266153f2Z_igloo.jpg

 

900_8316321yuv_penguin-winter-frolic-cak

900_733912Ce3L_penguin-playground.jpg

900_843433iqWp_christmas-animals.jpg

900_698190ZvdL_penguin-wedding-cake.jpg

900_7806858esG_penguin-pool-party.jpg

900_676017z9Uh_penguin-birthday.jpg

900_796819dtNW_penguinville.jpg

900_721537i1SN_penguin-caketopper.jpg

900_686995OpYu_penguin-cake.jpg

900_7780873sz3_fishing-boat-birthday-cak

900_893300NmUg_winter-wonderland-christm

900_854424dff0_christmas-penguin-cupcake

Anonymkode: 13f5a...9d5

Tack så mycket 
Ai det var en del
Hadde inte trodd att så många ville läsa akurat mina inlägg.
 

Så många fina bilder och kakor med Pingviner på😍 
Jag hadde inte klarat äta en sånn kake och ville heller sparat på den for jag hadde vorit for rädd för att förstora kaken 
 

Tack så mycket för sången igen
Jag älskar den
 

♥️KLEM♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SilliihKitten said:

Tack så mycket 
Ai det var en del
Hadde inte trodd att så många ville läsa akurat mina inlägg.
 

Så många fina bilder och kakor med Pingviner på😍 
Jag hadde inte klarat äta en sånn kake och ville heller sparat på den for jag hadde vorit for rädd för att förstora kaken 
 

Tack så mycket för sången igen
Jag älskar den
 

♥️KLEM♥️

Tusen takk for fine ord - som jeg så ofte sier det: Det finnes alltid, alltid håp.

Rett og slett fordi man ikke kjenner fremtiden - da du startet denne tråden for over et halvt år siden og lurte på om noen ville prate med deg, tror jeg ikke du kunne ha forestilt deg at den lille tråden din skulle bli til det den er idag, lest over 10.000 ganger - med eventyr, mange søte pingviner, din egen sang, og - håp.

Ja, håp. For det denne tråden viser, er hvor mye det er mulig å skape ut av ingenting ved å bruke fantasien til å skrive eventyret og kreativiteten til å lage sangen, uten å gi opp, for det kommer alltid en ny morgendag med en ny soloppgang; en ny dag der man kan forsøke å begynne livet på nytt, selv om jeg forstår at det ikke alltid er like enkelt.

Så kanskje denne tråden også kan inspirere andre som sliter og opplever at livet er fullt av motgang, for det kommer nye dager fylt av nye muligheter; man må gjøre det beste ut av dette, da dagen idag er den eneste i sitt slag, og de mulighetene vi får akkurat idag, kommer aldri tilbake igjen.

Du har hørt hvordan sangen din er blitt til fra begynnelsen av, men hadde jeg på en av disse dagene da jeg fikk idéer til nye ting, i stedet tenkt at "dette går ikke" og gjort andre ting enn å spille, hadde den blitt helt annerledes, og hadde jeg innsett at jeg er en musikalsk analfabet i forhold til 6-åringer som kan spille Mozart og gitt opp det hele, hadde sangen ikke kommet så langt som idag; den er fortsatt ikke ferdig, men jeg er iallfall på vei dit.

Derfor er det så viktig å ta vare på håpet, for til tross for at utgangspunktet ikke er det beste, som da du startet denne tråden i et forum der folk ikke alltid er like vennlige, eller da jeg begynte å spille musikk igjen, er det likevel mulig å komme videre; man må bare ikke gi opp, og satse på at ting ordner seg.

Det håper jeg virkelig det gjør for deg, og ønsker deg som vanlig alt godt i tiden fremover, og det samme gjelder andre som nå leser dette; dere er unike, uerstattelige mennesker alle som en, og verden trenger alle de små menneskehjertene som er en del av oss, ikke fordi de er perfekte, men fordi de gir livet mening.

Sender gode tanker til alle som tar seg tid til å lese denne tråden, og tro meg - heller ikke jeg hadde hatt hjerte til å spise disse flotte pingvinkakene; legger ved flere bilder av den første av dem.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

900_8040271ww3_penguin-party.jpg

900_804027UG6W_penguin-party.jpg

Hun som laget denne kaken, har også laget andre kaker, blant annet dette Harry Potter-slottet; i mine øyne er dette kunst:

900_804027leNp_harry-potter-hogwarts-cas

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen din ser ut til å bli finere og finere - det som gjør den forrige versjonen uferdig, er at jeg spiller svært enkle ting i venstre hånd, noe som gir liten variasjon i akkordene. Natt til søndag satt jeg derfor og prøvde ut hvordan jeg skulle variere spillet, og på morgenkvisten fant jeg omsider ut hva jeg kan gjøre i begynnelsen av sangen; resten av denne idéen ble til da jeg på nytt satte meg foran tangentene søndag kveld.

Så dette er bare en liten idéprøve; beklager at spillet ikke er all verden, men har enda ikke fått øvd på dette - håper likevel den nye versjonen av begynnelsen faller i smak; den er mer melankolsk og dypere, men finere enn det jeg spilte tidligere:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/when_your_down_this_is_up_ideprove-18-10-2020.mp3

... den andre halvdelen av sangen din, som begynner med overgangen, har jeg ikke tenkt å endre på, så sangen går fra det vemodige til en optimistisk slutt.

Og bare si ifra om du en dag skulle få lyst til å begynne å spille musikk selv; når til og med jeg kan spille litt, kan absolutt alle det, og det er fullt mulig å lære seg å spille piano uten å i det hele tatt spille på et piano, slik denne karen gjorde det - som 11-åring tegnet han tangentene på et stykke papir, og spilte på papiret etter å ha hørt hvordan tonene hørtes ut på datamaskinen. I bunn og grunn handler det å spille musikk bare om å bevege og flytte på ti fingre, noe man kan gjøre når som helst, hvor som helst. Man trenger ikke å være Beethoven for å ha glede av musikken.

Ønsker deg en flott dag, med enda et smil. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer dagens lille (u)musikalske oppmuntring som jeg nettopp har spilt inn: Den nye versjonen av sangen din med akkordvariasjonene som jeg fant på sist søndag - mon tro hvordan dette høres ut ...?

http://www.brian.no/fp-content/attachs/when_your_down_this_is_up_demo-24-10-2020.mp3

I likhet med mennesker som ikke er så flinke til å multitaske slik andre prøver å gjøre det, der man skal lese en bok samtidig som man sender ut bryllupsinvitasjoner samtidig som man spiser middag samtidig som man prater i mobilen samtidig som man spiller gitar, klarer jeg bare å konsentrere meg om én ting om gangen, noe som byr på problemer når jeg skal flytte hendene over tangentene; enten er jeg i stand til å konsentrere meg om hva jeg skal spille i høyre, eller i venstre hånd, men ikke begge på én gang; derfor tok det noe mer tid å øve på dette.

Men selv om jeg har et avslappet forhold til tempo da jeg nøler en smule her og der og er usikker på hva jeg egentlig skal spille, føler jeg at sangen din begynner å bli riktig fin - til tross for at den fortsatt ikke er ferdig.

Håper den kan spre litt livsglede både hos deg og andre som hører den, og ønsker deg en strålende helg.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
På 24.10.2020 den 6.47, AnonymBruker skrev:

Her kommer dagens lille (u)musikalske oppmuntring som jeg nettopp har spilt inn: Den nye versjonen av sangen din med akkordvariasjonene som jeg fant på sist søndag - mon tro hvordan dette høres ut ...?

http://www.brian.no/fp-content/attachs/when_your_down_this_is_up_demo-24-10-2020.mp3

I likhet med mennesker som ikke er så flinke til å multitaske slik andre prøver å gjøre det, der man skal lese en bok samtidig som man sender ut bryllupsinvitasjoner samtidig som man spiser middag samtidig som man prater i mobilen samtidig som man spiller gitar, klarer jeg bare å konsentrere meg om én ting om gangen, noe som byr på problemer når jeg skal flytte hendene over tangentene; enten er jeg i stand til å konsentrere meg om hva jeg skal spille i høyre, eller i venstre hånd, men ikke begge på én gang; derfor tok det noe mer tid å øve på dette.

Men selv om jeg har et avslappet forhold til tempo da jeg nøler en smule her og der og er usikker på hva jeg egentlig skal spille, føler jeg at sangen din begynner å bli riktig fin - til tross for at den fortsatt ikke er ferdig.

Håper den kan spre litt livsglede både hos deg og andre som hører den, og ønsker deg en strålende helg.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Anonymkode: 13f5a...9d5

Hej Hej
Lite aktivitet från mig i det sista men jag har ju svarat lite på mail
Men så bra sången börjar bli. Jag liker verkligen sången och den är blivit så fin❤️

Är inte så flink å det å multitaske själv då jag bliver lite för lätt förvirrad så för mig är det bäst att koncentrera sig om 1 ting av gången själv om det inte är så lätt och koncentrera sig för tiden och jag kan lätt börja på nåt och så bara lämna det och så var det glömt.

Men du är veldigt flink å spela och sången har blivit jättebra.

Hoppas att du har/har hatt en bra helg

❤️KLEM❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/1/2020 at 4:23 AM, SilliihKitten said:

Hej Hej
Lite aktivitet från mig i det sista men jag har ju svarat lite på mail
Men så bra sången börjar bli. Jag liker verkligen sången och den är blivit så fin❤️

Är inte så flink å det å multitaske själv då jag bliver lite för lätt förvirrad så för mig är det bäst att koncentrera sig om 1 ting av gången själv om det inte är så lätt och koncentrera sig för tiden och jag kan lätt börja på nåt och så bara lämna det och så var det glömt.

Men du är veldigt flink å spela och sången har blivit jättebra.

Hoppas att du har/har hatt en bra helg

❤️KLEM❤️

Koselig å høre at du setter pris på den nye versjonen av sangen din - var en smule redd for at den var blitt litt for høytidelig i begynnelsen, da det passer fint med variasjon med dypere basstoner mot slutten (som jeg òg gjør her), men det er kanskje ikke så ofte man gjør dette til å begynne med. Uansett er det flott at sangen din kommer til nytte; blir du glad, blir også jeg det. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Om jeg er flink til å spille, kan sikkert diskuteres, da jeg må bli mye, mye bedre for å bli like flink som 6-åringer som lekende lett spiller Mozart på piano; Mozart var for øvrig et av disse musikalske vidunderbarna som spiller som om de ikke hadde gjort annet siden de ble født - i en alder av 17 år laget han det kjente temaet til sin 40.(!) symfoni, så folk som liker musikk kan prise seg lykkelige over at han levde i en tid der man ikke brukte ungdomstiden på sosiale medier.

Og her kommer en demo til en helt ny sang som jeg nettopp har funnet på; er veldig sliten og skulle til å legge meg tidligere, men så - typisk nok når jeg har spilt en stund og skal til å slutte - fikk jeg idéen til en liten melodi; dette høres nydelig ut:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/ny_sang_03-11-2020_demo-03-11-2020.mp3

... vet ikke hvem jeg skal gi den til, men synes det er så uendelig trist når folk skriver om døden her i forumet og at de er fast bestemt på å dø, slik at dette muligens kan bli en felles gave til dem som sliter; et håndfast bevis på at det er mulig å skape noe ut av ingenting, at det alltid finnes håp. Er glad for at sangen din kan skape litt livsglede og muntre deg opp, så kanskje denne sangen kan muntre opp andre som har det vondt; en sang om håp.

Sender som alltid mange gode tanker, og lykke til videre på alle måter.

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
På 3.11.2020 den 8.12, AnonymBruker skrev:

Koselig å høre at du setter pris på den nye versjonen av sangen din - var en smule redd for at den var blitt litt for høytidelig i begynnelsen, da det passer fint med variasjon med dypere basstoner mot slutten (som jeg òg gjør her), men det er kanskje ikke så ofte man gjør dette til å begynne med. Uansett er det flott at sangen din kommer til nytte; blir du glad, blir også jeg det. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Om jeg er flink til å spille, kan sikkert diskuteres, da jeg må bli mye, mye bedre for å bli like flink som 6-åringer som lekende lett spiller Mozart på piano; Mozart var for øvrig et av disse musikalske vidunderbarna som spiller som om de ikke hadde gjort annet siden de ble født - i en alder av 17 år laget han det kjente temaet til sin 40.(!) symfoni, så folk som liker musikk kan prise seg lykkelige over at han levde i en tid der man ikke brukte ungdomstiden på sosiale medier.

Og her kommer en demo til en helt ny sang som jeg nettopp har funnet på; er veldig sliten og skulle til å legge meg tidligere, men så - typisk nok når jeg har spilt en stund og skal til å slutte - fikk jeg idéen til en liten melodi; dette høres nydelig ut:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/ny_sang_03-11-2020_demo-03-11-2020.mp3

... vet ikke hvem jeg skal gi den til, men synes det er så uendelig trist når folk skriver om døden her i forumet og at de er fast bestemt på å dø, slik at dette muligens kan bli en felles gave til dem som sliter; et håndfast bevis på at det er mulig å skape noe ut av ingenting, at det alltid finnes håp. Er glad for at sangen din kan skape litt livsglede og muntre deg opp, så kanskje denne sangen kan muntre opp andre som har det vondt; en sang om håp.

Sender som alltid mange gode tanker, og lykke til videre på alle måter.

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

Ja jag gillar den jättemycket🙂

Jag tycker att du är flink till att spela piano det tycker jag men det som du säger att det finns andra som är bättre det är vel sant men dom har börjat et sted dom också och övat och övat sig upp till där dom är idag så det är bara träning och så bliver man bättre och bättre men jag tycker uansett att du är veldigt flink och jag setter stor pris på sången min❤️

Den nya sången var också veldigt bra och ja kanske den kan bli en fells gåva till dom som kämpar där uta. Det hadde vorit trevligt🙂

Ja det är trist når nån skrivar om det osv och jag känner mig veldigt igen för jag har själv vorit där och jag är vel entligen kinda där ännu för att vära ärligt och kämpar mycket med röstarne och synene som jag ser/hörar nästan hela tiden så är det inte så lätt speciellt inte om man också är änsam.

Men ja jag tror att den sången kan vära till hjälp med att muntra upp andra också som kanske kämpar lite det tror jag

❤️KLEM❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at jeg synes denne tråden er så fin.

Og så vil jeg gjerne lese mer om pingvinene og co.

Hilsen en som har vært der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, SilliihKitten said:

Ja jag gillar den jättemycket🙂

Jag tycker att du är flink till att spela piano det tycker jag men det som du säger att det finns andra som är bättre det är vel sant men dom har börjat et sted dom också och övat och övat sig upp till där dom är idag så det är bara träning och så bliver man bättre och bättre men jag tycker uansett att du är veldigt flink och jag setter stor pris på sången min❤️

Den nya sången var också veldigt bra och ja kanske den kan bli en fells gåva till dom som kämpar där uta. Det hadde vorit trevligt🙂

Ja det är trist når nån skrivar om det osv och jag känner mig veldigt igen för jag har själv vorit där och jag är vel entligen kinda där ännu för att vära ärligt och kämpar mycket med röstarne och synene som jag ser/hörar nästan hela tiden så är det inte så lätt speciellt inte om man också är änsam.

Men ja jag tror att den sången kan vära till hjälp med att muntra upp andra också som kanske kämpar lite det tror jag

❤️KLEM❤️

Tusen takk. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Som du skriver, må man begynne et sted hvis man vil lære å spille musikk eller få til andre ting, men for å komme videre, må det mer til: Man må også kunne ville det, og fortsette og fortsette til tross for at man møter motgang.

Eksempelvis er det atskillige barn som har lyst til å lære å spille piano fordi det ser så morsomt og enkelt ut - deretter kommer møtet med den harde virkeligheten i form av tørre pianoleksjoner, og når ungen må øve på de samme tingene om og om igjen uten å komme av flekken, blir det hele utrolig ensformig, slik at mange enten slutter, eller må jages til instrumentet av oppgitte foreldre som ikke ser ut til å forstå hvorfor det som i utgangspunktet var en lek, er blitt til en drepende kjedelig plikt.

For verken det å lære seg å spille et musikkinstrument eller livet som helhet er en dans på roser - man får til noe, så faller man, livet føles tungt og mørkt ut, og man vil bare gi opp. Ser man for eksempel på hvem som blir fotballstjerner som voksne, er det på ingen måte gitt at de store talentene blant barna som spiller, klarer å få ut potensialet sitt som eldre, da mange faller fra i mellomtiden - de som derimot faktisk blir stjerner, er ofte de som ikke nødvendigvis var blant de beste som barn, men som spilte og øvde med ballen dag etter dag, år etter år, uten å gi opp - til de en dag står der på gressplenen foran 50.000 tilskuere og briljerer med ballen før de lager seiersmålet: Plutselig har alle disse kjedelige, grå dagene da man ruslet ut til treningsfeltet med ballen under armen i pøsende regnvær mens andre hadde det moro hjemme, fått en mening.

Skrev noen ord om hvor viktig det er å ikke gi opp tidligere her i tråden:

On 10/17/2020 at 8:17 AM, AnonymBruker said:

Ja, håp. For det denne tråden viser, er hvor mye det er mulig å skape ut av ingenting ved å bruke fantasien til å skrive eventyret og kreativiteten til å lage sangen, uten å gi opp, for det kommer alltid en ny morgendag med en ny soloppgang; en ny dag der man kan forsøke å begynne livet på nytt, selv om jeg forstår at det ikke alltid er like enkelt.

Så kanskje denne tråden også kan inspirere andre som sliter og opplever at livet er fullt av motgang, for det kommer nye dager fylt av nye muligheter; man må gjøre det beste ut av dette, da dagen idag er den eneste i sitt slag, og de mulighetene vi får akkurat idag, kommer aldri tilbake igjen.

Du har hørt hvordan sangen din er blitt til fra begynnelsen av, men hadde jeg på en av disse dagene da jeg fikk idéer til nye ting, i stedet tenkt at "dette går ikke" og gjort andre ting enn å spille, hadde den blitt helt annerledes, og hadde jeg innsett at jeg er en musikalsk analfabet i forhold til 6-åringer som kan spille Mozart og gitt opp det hele, hadde sangen ikke kommet så langt som idag; den er fortsatt ikke ferdig, men jeg er iallfall på vei dit.

Derfor er det så viktig å ta vare på håpet, for til tross for at utgangspunktet ikke er det beste, som da du startet denne tråden i et forum der folk ikke alltid er like vennlige, eller da jeg begynte å spille musikk igjen, er det likevel mulig å komme videre; man må bare ikke gi opp, og satse på at ting ordner seg.

Og sangen din som du setter pris på, begynte som en håpløs idé - har hørt på de aller første idéprøvene jeg laget da jeg begynte med den en lørdag for noen uker siden, og det er rett og slett fryktelig dårlige greier; kan legge dette ut her senere, så kan du høre selv. Hvordan dette kunne bli sangen din slik den høres ut nå, er en sann gåte - kanskje fordi jeg spilte videre, og prøvde ut nye, uferdige ting som jeg la til, slik man selv kan høre i denne tråden; med dårlig rytme, feil her og der, men skitt au - så lenge enden er god, er allting godt; sangen er fortsatt ikke ferdig, så den både kan og bør bli bedre.

Så det er flott at du kjemper videre, for så lenge du ikke gir opp, kommer dette til å ordne seg, og det skulle jeg ønske også andre som sliter, gjorde - for livet er ikke enkelt, og det består av mange kjedelige, grå regværsdager, men før eller senere kommer solen frem; det gjelder å holde ut, for det kommer en morgendag med nye muligheter; med nytt håp.

Ønsker deg en strålende dag, og legger ved enda et bilde av en pingvinkake; aner ikke hva teksten betyr - gjetter på at det er tyrkisk - men pingvinene er nå riktig søte.

- Brian

45251560_s1600x1600.jpg

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Turkis Sau said:

Jeg ville bare si at jeg synes denne tråden er så fin.

Og så vil jeg gjerne lese mer om pingvinene og co.

Hilsen en som har vært der.

Takk for gode ord.

Eventyret om Pingu og vennene hans kommer til å fortsette - det er forresten min tur til å skrive nå, men når man dag etter dag er rimelig sliten etter for lite søvn og inspirasjonen uteblir, samtidig som det er litt for mye stress denne høsten, fører det til at den kreative skrivingen fra min side står på stedet hvil; får dessverre ikke til noe nå for tiden bortsett fra å skrive her i forumet.

Musikk går det bedre med da man slipper å tenke så mye når man spiller, så jeg håper du i mellomtiden kan høre hvordan det går med sangen jeg holder på å lage til SilliihKitten uten å hoppe i stolen om du skulle spille musikk selv; er objektivt sett som tidligere nevnt langt dårligere enn 6-åringer, men prøver så godt jeg kan å lære å lære å spille ved å prøve ut hva som må til, og vil gjerne vise at det er mulig å klare noe selv om man ikke har talent eller anlegg for dette; hvis selv jeg er i stand til å lage en sang, ja, da er det håp for alle.

Ønsker også deg alt godt, og hvis du har vært der og kommet deg videre, er det noe jeg oppriktig er glad for; ta vare på deg selv, og lykke til videre på alle måter.

Og siden du har "Turkis Sau" som brukernavn, håper jeg det er i orden at jeg bidrar med litt animalistisk mangfold i denne pingvintråden, og legger ved et bilde av en riktig søt sau i turkis farge.

-Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

blue-sheep-on-pink-background-260nw-1023

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Idag er det nøyaktig to måneder siden jeg fikk den aller første idéen til sangen din, noe som virker som en liten evighet når jeg hører den, og tenker på hvordan den i mellomtiden har blitt; beklager at det går langsommere fremover nå, men det er mer å øve på.

Uansett - her kommer enda en (u)musikalsk oppmuntring fra min side med en ny versjon som jeg spilte inn i natt; det er ikke så mye jeg har endret på, men har gjort slutten lengre, og lagt til tre toner rett før overgangen for å binde de to delene sammen, så selv om jeg min vane tro gjør småfeil her og der, håper jeg likevel dette kan muntre deg litt opp, og at sangen din kan fortsette å spre livsglede:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/when_your_down_this_is_up_demo-19-11-2020.mp3

Sender atter en gang mange gode tanker, og legger ved en søt video av en pianospillende pingvin.

- Brian smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

 

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - det er ikke bare pingviner som spiller piano; både ender og mus har tydeligvis talent for musikk: smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

original.gif

RealOpulentGalapagospenguin-size_restric

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...