Gå til innhold

Noen som vil prate med meg?


Gjest _Novalie_

Anbefalte innlegg

Gjest _Novalie_

 

Noen som er våkne nå og som kanskje vil prate litt?

Selv så får jeg ikke akkurat sove, bare mye tankekaos i hodet og ligger bare å griner fordi jeg er så jævlig ødelagt og ensom og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lage natt-ostesmørbrød? Det løser ganske mange problemer for meg vanligvis😂

Anonymkode: 4b1c7...f03

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og legg deg a 😂😂

Anonymkode: 6b8b8...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lukk øynene dine og ikke tenk noe. Bare fokuser på det mørket du ser og prøv og sov :) Nattaa

Anonymkode: 6b8b8...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så mye. Alle har problemer

Anonymkode: 6b8b8...07d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Novalie said:

 

Noen som er våkne nå og som kanskje vil prate litt?

Selv så får jeg ikke akkurat sove, bare mye tankekaos i hodet og ligger bare å griner fordi jeg er så jævlig ødelagt og ensom og jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg akkurat nå 

Må legge meg snart da jeg er rimelig sliten selv, men kan forsøke å muntre deg litt opp. Hva kan jeg gjøre for deg så du føler deg litt bedre ...?

-B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Vet ikke. Akkurat nå så ligger jeg vel bare i sengen, fullt kaos, engstelig og redd og vet igrunn ingeting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Skikkelig tankekjør. Ligger med en klump i magen.. noe spesielt du tenker på?

Anonymkode: 8c0b8...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Novalie said:

Vet ikke. Akkurat nå så ligger jeg vel bare i sengen, fullt kaos, engstelig og redd og vet igrunn ingeting 

Uff da. Er det viruset du tenker på, eller er det noe annet som plager deg?

Livet er iikke alltid like enkelt, nei, og noen gang kan man føle seg redd når det skjer uventede ting, men for min del hjelper det å se på stjernene og se dette i perspektiv; når alt kommer til alt, er jo det som for oss virker så stort og viktig, egentlig veldig lite.

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Ensomhet, det å være alene og ikke ha noen. At når jeg hører tilbake fra barnevernet så går det skeis og at det ikke skal bli noe av likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Novalie said:

Ensomhet, det å være alene og ikke ha noen. At når jeg hører tilbake fra barnevernet så går det skeis og at det ikke skal bli noe av likevel

Offentlige institusjoner i Norge har som regel farten til en skilpadde; hvis man venter, må man vente lenge.

Men hvis du føler deg alene, hjelper det kanskje å tenke på at du ikke er det, for ingen kjenner fremtiden, og selv om man føler seg ensom her og nå, betyr det ikke at det ikke er mange flotte mennesker der ute; mennesker man kanskje kommer til å bli kjemt med en dag.

De beste vennene jeg har nå, hadde jeg ikke tidligere, men likevel var de der, i den samme byen, hele tiden - uten at jeg enda kjente dem.

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Det er vel bare det at jeg har vært på et krisesenter nå nesten 1 uke og jeg håper egentlig få komme tilbake i systemet for jeg klarer meg ikke alene, jeg takler det ikke. Vært i systemet fra jeg var liten til 18 og fra 18-20 (Nå) vært på egenhånd men takler jeg det, nej. Jeg kan ikke være alene og det var derfor jeg fikk hjelp til å komme her fordi jeg stoler ikke på meg selv når jeg er alene og sliter så jævlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Novalie said:

Det er vel bare det at jeg har vært på et krisesenter nå nesten 1 uke og jeg håper egentlig få komme tilbake i systemet for jeg klarer meg ikke alene, jeg takler det ikke. Vært i systemet fra jeg var liten til 18 og fra 18-20 (Nå) vært på egenhånd men takler jeg det, nej. Jeg kan ikke være alene og det var derfor jeg fikk hjelp til å komme her fordi jeg stoler ikke på meg selv når jeg er alene og sliter så jævlig

Nei, det er ikke lett å føle at man er overlatt til seg selv når man føler at man trenger støtte, men det hjelper om man har noe å støtte seg til, noe som gir trygghet og ro. For min del har jeg musikken, etter at jeg begynte å spille igjen, og når jeg spiller, kan jeg glemme alt annet; alle problemer og bekymringer.

Har du noe som interesserer deg mye, noe som kunne hjelpe deg slik musikken gir meg ro i en ellers kaotisk verden?

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Jeg kan vel egentlig si at jeg har nok ikke det selv om jeg har prøvd flere ting men jeg så kjørt som jeg er er så jævlig rastløs og klarer ikke være i ro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Novalie said:

Jeg kan vel egentlig si at jeg har nok ikke det selv om jeg har prøvd flere ting men jeg så kjørt som jeg er er så jævlig rastløs og klarer ikke være i ro

Ikke lett å være rastløs, nei - der har du grunnen til at jeg enda ikke har utgitt en eneste bok; begynner alltid på et nytt prosjekt før jeg har fått fullført det forrige.

Men hvis du tenker på det som du liker best, eller setter mest pris på - hva vil du si er nr 1, nr. 2 og så videre; er man for eksempel kreativ, med mye fantasi og drømmer, finnes det mange ting man kan finne på innen kunsten.

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Novalie_

Vet men er litt vanskelig siden fra 18-20 (Nå) så har jeg vært stortsett isolert og egentlig ikke gjort på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Novalie skrev:

Det er vel bare det at jeg har vært på et krisesenter nå nesten 1 uke og jeg håper egentlig få komme tilbake i systemet for jeg klarer meg ikke alene, jeg takler det ikke. Vært i systemet fra jeg var liten til 18 og fra 18-20 (Nå) vært på egenhånd men takler jeg det, nej. Jeg kan ikke være alene og det var derfor jeg fikk hjelp til å komme her fordi jeg stoler ikke på meg selv når jeg er alene og sliter så jævlig

Det er veldig viktig å ha noen rundt deg og noen å snakke med når du har vært utsatt for vold. Hvis du ikke kan snakke med venninner eller mammaen din så ring Mental helse eller VO-linjen

Anonymkode: b1bd0...9be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Det er sant og har vel en sykepleier og de som jobber her men de er gjerne ikke tilgjenngelig sånn hele tiden. Familie kan jeg ikke då jeg ikke har det og hjelpe tlf har jeg vel prøvd men blant annet ubehagelig då jeg sliter veldig med stamming så helst ikke prating på tlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Novalie said:

Vet men er litt vanskelig siden fra 18-20 (Nå) så har jeg vært stortsett isolert og egentlig ikke gjort på noe

Opp med hodet, for du har fortsatt fremtiden foran deg, og det finnes tusen ting man kan finne på som ikke er så vanskelige, som for eksempel å finne på et eventyr som muligens kan bli til en barnebok etter hvert.

Har du lyst, kan vi forsøke å finne på noe her og nå:

Tenk deg en liten pingvin som har kommet seg bort fra vennene sine, og nå bor i et lite hus i utkanten av skogen. En dag våkner han av at noen banker på døren. Hvem tror du det er, og hva vil du kalle denne vesle pingvinen ...?

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...