Gå til innhold

Noen som vil prate med meg?


Gjest _Novalie_

Anbefalte innlegg

1 hour ago, tweet said:

For en nydelig tråd ❤ Håper det går bra med både deg og novalie, Brian. 

Tusen takk for fine ord.

For min del er jeg altså fortsatt her, og når det gjelder Novalie, skulle jeg virkelig ønske alt ordnet seg for henne.

Det er uendelig trist at flotte mennesker der ute i verden opplever ting de aldri burde ha opplevd; når man leser enkelte tråder her i forumet ser man at det er så mye smerte som aldri skulle vært der, så mange tårer som burde vært erstattet av sorgløshet og glede.

På den annen side finnes det alltid håp, og kanskje denne tråden, som begynte i livets skygger for over to år siden, kan være et bevis på nettopp dette - at det alltid finnes håp, akkurat som Pingu og vennene hans alltid klarer å finne en utvei.

Har også sans for Minis tankegang, der den vesle kaninen bestemmer seg for å holde humøret oppe til tross for at situasjonen ser riktig mørk ut, og innser at en liten, glad kanin som er stengt inne i en mørk kjeller er et bedre alternativ enn en liten, trist kanin som er stengt inne i en mørk kjeller.

Ønsker deg en strålende høst, og lykke til videre på alle måter.

1 hour ago, Cid said:

Enig og @- Brian virker som en veldig trivelig person :)

Akkurat dette kan nok diskuteres; vet ikke om alle ville ha vært like enige i den påstanden. :tongue:

Men jeg prøver i alle fall, og det er slik livet i bunn og grunn er - en evig berg- og dalbane av oppturer og fall, som de uperfekte, uerstattelige og levende menneskene vi alle er.

Alt godt også til deg, og håper du får en flott høst.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

On 8/9/2022 at 7:11 AM, Turkis Sau said:

Jeg tror det😊 Men det er Brian som kjenner han best.

Vil også takke deg for at du engasjerte deg i en tråd mandag kveld der ei jente hadde store problemer; så at du kom med flere fornuftige svar der, og det er flott at man kan bry seg om andre mennesker, slik du gjør, selv om man ikke nødvendigvis kjenner dem.

Derfor lurte jeg på om jeg skulle lage en sang til deg på fødselsdagen din som en liten oppmuntring for at du gjør denne verden varmere med ordene dine, så det hadde vært koselig hvis du kunne fortelle når du har bursdag - da vet jeg hvor god eller dårlig tid jeg har på å lage denne sangen. Mine (u)musikalske evner hadde muligens satt Beethoven i en slik sjokktilstand at stakkaren hadde mistet munn og mæle, og jeg kan derfor ikke garantere resultatet; det kan hende at melodien får ørene til å flagre og pingviner til å flykte lammet av apokalyptisk skrekk.

Uansett sier jeg enda en gang takk for at du bryr deg, ønsker deg en fortsatt fin høst, og lykke til videre på alle måter.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Endret av - Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden dette er mitt innlegg nr.500 med dette brukernavnet, skal jeg gjøre dette litt høytidelig og skrive noe spesielt; kommer derfor tilbake med mer - først er det noen andre ting jeg må få gjort.

Fortsatt fin kveld ...!

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tråden er ryddet for brukerdebatt. 

Edit: Det er også ryddet for persondebatt, samt diskusjon rundt spiseforstyrrelser. 

- Matas, mod.

Endret av Matas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
- Brian skrev (På 5.10.2022 den 22.25):

Siden dette er mitt innlegg nr.500 med dette brukernavnet, skal jeg gjøre dette litt høytidelig og skrive noe spesielt; kommer derfor tilbake med mer - først er det noen andre ting jeg må få gjort.

Fortsatt fin kveld ...!

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Er de tingene unnagjort nå?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ønsker dere alle pingvinvenner en strålende Jul, og årets (eller rettere sagt fjorårets) eventyr om Pingu er bare så vidt påbegynt, men det lille jeg har skrevet hittil, kan man finne her.

Dessuten skrev jeg også et frittstående eventyr om Pingu i sommer der Pingu og vennene hans kommer på sykehusbesøk, og ikke uventet skaper fullt kaos.

Men tilbake til juleeventyret - der skriver jeg om en hjemløs katt:

"Hvor er det blitt av deg, Theo?" sukket bestemor, og gikk videre. Den svarte katten med de hvite potene hun så etter, var imidlertid å finne et helt annet sted; også han hadde vanskeligheter med å holde varmen nå, og hadde gjemt seg ved varmeovnen til en juletreselger. Selgeren var en økonomisk bevisst kar som var opptatt av at man ikke skal snylte på andres goder uten å betale markedspris, og da han oppdaget Theo, var det ikke snakk om nåde; stakkaren ble jaget ut i kulden igjen.

Hvordan Theo egentlig begynte livet sitt, er et stort mysterium; han var en elegant, velstelt katt, slik at det burde være god grunn til å tro at han opprinnelig hadde et trygt hjem, men av en eller annen grunn tok idyllen brått slutt, og en dag ble Theo uteligger. Ulik andre hjemløse katter som har et avslappet forhold til personlig hygiene, tok Theo etter beste evne vare på den myke pelsen sin, og kunne uten merkbar konkurranse lett kåres til gatens aristokrat og byens ukronede poet; hadde man delt ut Nobelprisen i litteratur på bakgrunn av katters filosofiske tanker, hadde han vært en opplagt kandidat.

En ettermiddag smøg Theo seg inn i et butikksenter, og ble stående på toppen av den vibrerende rulletrappen. Vibrasjonene var så behagelige at Theo rett og slett sa “Miaaaaau” og følte at dette kunne bli hans nye fritidsbolig; ikke bare var det godt og varmt her, men han hadde i tillegg et personlig massasjeapparat til disposisjon. Legger man til at Theo raskt ble senterets uoffisielle maskot, der de besøkende syntes synd på den søte, hjemløse katten og forsynte ham med mat, følte han seg nesten som arvingen til en kjede med fiskebutikker.

Men en gang han var ute på en av de nattlige utfluktene sine for å skue månens malende poesi, ble han angrepet av en bande hvesende bakgårdskatter som vanligvis holdt til i området der en motorsykkelklubb for forhenværende bankranere har klubbhuset sitt. Disse dyrene hadde en langt røffere væremåte enn kultiverte Theo, og etter en rask ordveksling på kattespråket, måtte Theo flykte for livet. Han kom seg helskinnet unna, men opplevelsen satte en støkk i ham; kanskje var det likevel tryggest å ha et hjem å bo i.

Så da en snill bestemor kom med mat, fulgte han henne hjem, og fant seg til rette der. Imidlertid var bestemoren fattig, og da vinteren meldte sin ankomst, og det ble nesten like kaldt inne som ute, lokket utelivets gleder igjen, og Theo vekslet mellom å utforske byens gater og kose seg på toppen av den vibrerende rulletrappen på butikksenteret.

- - - - -

Denne katten som jeg kaller Theo (et navn Novalie ga ham), er en virkelig katt med et karakteristisk utseende; her er en liten video som jeg tok i begynnelsen av januar 2022:

https://www.brian.no/fp-content/attachs/katt-1.mp4

Han (eller hun?) var lenge en fast gjest på Vulkan senter i Oslo; katten er hjemløs da jeg også har sett den i friluft i gatene utenfor senteret, men det siste året har kattepus forsvunnet - på mine langturer i sommer fikk jeg øye på flere hjemløse katter, og det er mulig at Theo var en av dem, men kan ikke bekrefte det med sikkerhet; dette var i området Ullevål/Tåsen.

Derfor kommer jeg med et lite spørsmål til Kvinneguidens eminente detektiver som tidligere har løst en rekke saker; har noen av dere muligens sett denne katten i det siste, eller vet noe mer om dens forhistorie? Har Theo fått et hjem, eller bare flyttet til en annen kant av byen ...?

Jeg aner ikke, men etter å ha møtt Theo så ofte at katten nesten føltes som en gammel venn, syntes jeg at den burde få en plass i eventyret om Pingu.

Fortsatt riktig god Jul.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

julenisse-tux-2.jpeg

Endret av - Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...