Gå til innhold

Noen som vil prate med meg?


Gjest _Novalie_

Anbefalte innlegg

Gjest _Novalie_
På 4.4.2020 den 5.44, AnonymBruker skrev:

Og her er nattens fortsettelse av eventyret:

- - - - -

Lenge etter at vennene våre hadde forlatt biblioteket, hørtes et tydelig klikk da bonden Georg lukket pengeskapet sitt på en bondegård et stykke unna byen. Georg var nemlig veldig glad i det som menneskene kaller penger, og som i tidens løp har ført til så mye meningsløs krangling og uvennskap. Nå skulle også penger spille en avgjørende rolle for to søte dyr på gården.

For et stykke unna hovedhuset, ved siden av fjøset og hønsehuset, lå grisebingen. Der sa grisen Teodor god natt til kona Julie, og sammen klemte de de små barna inntil seg så de skulle føle seg trygge og varme før de falt til ro i søvnens drømmeland. Men i forhold til penger betydde Teodors fremtidsdrømmer og Julies morskjærlighet ingen verdens ting; kjøttbransjen hadde gode tider, og i sin lengsel etter å fylle opp pengeskapet hadde bonden bestemt at Teodor og Julie neste dag skulle sendes til slakteriet, og ende sine dager i kjøttdisken på et supermarked.

Men skjebnen ville det annerledes. Noen timer tidligere, da Pingu og vennene hans hadde gått videre mens smilene og latteren satt løst, oppdaget de en liten, blank runding som lå på bakken. Hadde man sett rundingen med menneskeøyne, hadde man forstått at dette var en mynt, puttet den i lommen, og hastet til nærmeste butikk for å bli kvitt den og dermed øke bruttonasjonalproduktet.

På den annen side har ikke dyr det samme forholdet til penger - når sant skal sies, aner ikke de hva penger er, og hvorfor man må bytte penger for å kunne spise noe som er å finne i naturen og bare venter på å bli spist. Det gjorde heller ikke Pingu, som i løpet av livet sitt aldri hadde eid så mye som en mynt eller seddel, men forsynte seg av fisken i elven når han var sulten, og med glede ga bort ting til andre dyr uten å forvente å få noe til gjengjeld.

Så da vennene våre fikk øye fikk øye på den blanke rundingen, så de bare et morsomt leketøy de kunne leke med. På den ene siden var det noen merkelige tegn, og på den andre siden et menneske som så veldig sur ut, slik at de kastet rundingen opp i luften, og så hvor den landet: Ble det de merkelige tegnene, skulle de gjøre én ting, og viste rundingen det sure mennesket, skulle de gjøre noe annet.

Slik førte skjebnen dem til en sti som sluttet på bondegården, og ved å fortsette å kaste den morsomme rundingen, fant de til slutt veien til bonden Georgs kjøkken, der de åpnet kjøleskapet, og fant noe godt å spise. Natten hadde for lengst falt på, og i etasjen over lå bondens kone, som nylig hadde begynt på en ny slankekur. Dette gikk imidlertid ut over søvnen, men behovet for fast føde vant over behovet for å oppnå drømmekroppen, så med dårlig samvittighet snek hun seg ned til kjøkkenet for å få i seg litt nattmat, der hun fant Pingu ved middagsbordet, og Rollo med hodet i fryseboksen.

Fem sekunder senere ristet hun febrilsk i mannen sin: "Georg, Georg, du må våkne. Det er noen på kjøkkenet." "Hvem da?" spurte han etter å ha gnidd seg i øynene. "En isbjørn og tre pingviner." Georg gjespet. "Det er bare et av marerittene dine igjen, Marta; du har neimen ikke godt av disse slankekurene."

Etter ytterligere risting og gjentatte "Georg, Georg" måtte bonden likevel gi tapt for kvinnelig standhaftighet, og sammen listet de seg ned til kjøkkenet - hun bevæpnet med en feiekost og han med en motorsag.

Der fant de Pingu og vennene hans, som sa "Hei!" med et ekstra stort smil. Da bonden fikk øye på isbjørnen, kom han til å tenke på Rambo-filmene han hadde sett, og forstod at nå var pengeskapet hans i fare, så med et maskulint brøl startet han opp motorsagen, og holdt den triumferende i været, mens kona viftet med feiekosten. Pingu skjønte at de ikke var særlig velkomne her, så alle tre hoppet de opp på Rollo, som elegant galopperte ut av huset, med bondeparet hakk i hæl.

De fortsatte å løpe, først et par runder rundt fjøset, så rundt hønsehuset, så rundt fjøset igjen, men da fant Rollo ut at det var på tide å snu rollene; Pingu og de to andre hoppet av ryggen hans, og når Georg og kona møtte en oppreist Rollo som stod på bakbeina og med sin mørkeste røst sa "GRRRRRRRRRRR" fortsatte jakten - nå i omvendt rekkefølge - der bondeparet løp så fort beina kunne bære dem med Rollo hakk i hæl, rundt fjøset, rundt hønsehuset, så tvers gjennom fjøset og grisebingen, før de stakk til skogs, og gjemte seg for noe de trodde var en sint isbjørn, men som i virkeligheten var den beste og mest trofaste vennen man kunne tenke seg.

På dette viset ble de stengte dørene på bondegården åpnet, og dyr som hele sitt liv hadde sittet i fangenskap, kunne komme ut i friluft og for første gang få øye på stjernehimmelen. De siste som gikk ut var grisen Teodor og kona Julie, som sammen med barna tok veien ut mot skogen og friheten etter å ha takket Pingu og Rollo for hjelpen, lykkelig uvitende om hvilken skjebne som hadde ventet dem om det ikke vært for vennene våre; først rockestjerner, nå frigjøringshelter.

Man blir ikke lykkelig av å være grådig selv om man er menneske; da bonden Georg og kona hans vendte hjem neste dag, fant de bondegården tømt for dyr, men på kjøkkenbordet lå en liten, blank runding - den samme mynten som Pingu og vennene hans hadde brukt til leken kvelden i forveien der de kastet kron og mynt for å la skjebnen bestemme. Ved å tjene noe, kan man samtidig miste så uendelig mye annet; penger og rikdom er ikke alt her i livet.

Noe Pingu og vennene hans neppe tenkte over der de fortsatte reisen mot det hemmelige landet med smil i ansiktene og glede i hjertene, for de ante ikke hva penger er for noe.

- - - - -

Hvordan har du lyst til å fortsette eventyret ...?

Håper både du og de andre som leser dette, likte idéen min - poenget er at når man ser på samfunnet rundt oss, virker det som om folk tror at de blir lykkeligere av å ha mer og mer; noen jakter på rikdom, andre jakter på kjærlighet og sjekker opp stadig nye partnere, mens andre setter seg andre mål og dytter seg frem for å komme først i køen. Hva fører dette til?

For å sitere Gandhi:
"Verden har nok for alle behov, men ikke alles grådighet."

Når man leser dette forumet, finner man en god del innlegg skrevet av mennesker som ikke har det så bra; mennesker som blir dyttet til side i denne jakten for å bli først og best - ensomme, sårbare mennesker - og jeg tror egentlig mange kunne hatt godt av å lese dette eventyret om de fire vennene som får til så mye ikke fordi de er rike, mektige eller pene, men simpelthen fordi de er snille; det er mulig å få til mye ut av ingenting, også i det virkelige livet.

Ønsker deg ellers en riktig hyggelig helg. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

Etter å ha vandret langt om lenge så begynner gjengen å bli litt sulten og borte i det fjerne får de øyne på en liten elv "der kan vi sikkert få noe fisk" sier Pingu og gjengen trasker over til elva og Rollo sier at han har god erfaring med å fange fisk så han tar på seg oppgaven med å få opp noen fisk ifra elva som de kan spise.

Men Rollo holder på med å fange fisk tar Pingu, Opus og Wheezy og sjekker litt i nærområdet om det er noe spennende og kommer då over en liten forlatt jakt hytte og går nærmere då de hører noen på innsiden. Pingu åpner forsiktig døren og ut kommer Kaptein Enzy "Hei" sier Enzy hyggelig å hilse på dere igjen, hvordan går det?

Det går bra sier Pingu var litt hektisk tidligere borte på en bondgård men Rollo reddet oss og nå er vi bare på jakt etter litt mat egentlig. Er du sulten spør Pingu mens de alle rasler over til Rollo som allerede har middagen klar og mens våre venner spiser og koser seg så forteller Kaptein Enzy at mens han var ute å flydde så så han et nordlys langt borte i det fjerne men det var ikke et vanlig nordlys det var noe magisk med det og han var kjapp med å få ned koordinatene så han kunne fly videre mot det senere og då var det jo godt han traff på resten igjen for det kunne jo hende at det hemmelige landet gjemmer seg i bakgrunnen av det magiske nordlyset så Enzy har igjen fyllt bensin og klargjort flyet så nå trengs bare et mannskap og gjengen er ikke vanskelig å be der de alle rudder opp etter middagen og trasker i vei mot flyet og setter seg inn.

Kaptein Enzy gjør seg klar til Take Off "Dette er Sierra X-Ray Tango er då ready for take off, koordinater 00.456.34x23.45-00

Før flyet forsvinner inn i solnedgangen og på vei mot det magiske nordlyset i håp om at det hemmelige landet ikke er så langt unna nå

--------------------

Sliter litt med å komme på så mye men håper at det jeg kommer på er bra til selve fortellingen.

Her er et bilde av Kaptein Enzy ready for take off 

C04CDF9D-C2E9-4324-9D39-DFCBBBB90D25.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Novalie said:

Etter å ha vandret langt om lenge så begynner gjengen å bli litt sulten og borte i det fjerne får de øyne på en liten elv "der kan vi sikkert få noe fisk" sier Pingu og gjengen trasker over til elva og Rollo sier at han har god erfaring med å fange fisk så han tar på seg oppgaven med å få opp noen fisk ifra elva som de kan spise.

Men Rollo holder på med å fange fisk tar Pingu, Opus og Wheezy og sjekker litt i nærområdet om det er noe spennende og kommer då over en liten forlatt jakt hytte og går nærmere då de hører noen på innsiden. Pingu åpner forsiktig døren og ut kommer Kaptein Enzy "Hei" sier Enzy hyggelig å hilse på dere igjen, hvordan går det?

Det går bra sier Pingu var litt hektisk tidligere borte på en bondgård men Rollo reddet oss og nå er vi bare på jakt etter litt mat egentlig. Er du sulten spør Pingu mens de alle rasler over til Rollo som allerede har middagen klar og mens våre venner spiser og koser seg så forteller Kaptein Enzy at mens han var ute å flydde så så han et nordlys langt borte i det fjerne men det var ikke et vanlig nordlys det var noe magisk med det og han var kjapp med å få ned koordinatene så han kunne fly videre mot det senere og då var det jo godt han traff på resten igjen for det kunne jo hende at det hemmelige landet gjemmer seg i bakgrunnen av det magiske nordlyset så Enzy har igjen fyllt bensin og klargjort flyet så nå trengs bare et mannskap og gjengen er ikke vanskelig å be der de alle rudder opp etter middagen og trasker i vei mot flyet og setter seg inn.

Kaptein Enzy gjør seg klar til Take Off "Dette er Sierra X-Ray Tango er då ready for take off, koordinater 00.456.34x23.45-00

Før flyet forsvinner inn i solnedgangen og på vei mot det magiske nordlyset i håp om at det hemmelige landet ikke er så langt unna nå

--------------------

Sliter litt med å komme på så mye men håper at det jeg kommer på er bra til selve fortellingen.

Her er et bilde av Kaptein Enzy ready for take off 

C04CDF9D-C2E9-4324-9D39-DFCBBBB90D25.png

Flott skrevet.

Skal tenke mer på dette, men vil bare si ifra at jeg nok må ta det litt roligere de neste dagene, da jeg for det første føler meg veldig sliten uten nok søvn, og for det andre bruker jeg ofte mye tid når jeg skriver da jeg stadig finner på nye ting og retter opp andre; fortellingen om bondegården brukte jeg 4-5 timer på å skrive ferdig, slik at kreftene ikke alltid strekker til.

Håper du også tar det helt med ro; her er det ingenting som haster eller må gjøres på en bestemt måte, så slapp av, ha det moro når du skriver eventyret og ta gjerne en liten pause når du føler for det; man skriver best når det er rom for smil og glede. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Ser forresten at Kaptein Enzy er en av de mange små Tux-pingvinene; de er riktig søte, og finnes med atskillige klesdrakter, da alle kan designe sin egen versjon og fritt dele den videre. Og siden de fire vennene også er rockestjerner, legger jeg til slutt ved et bilde av en litt mer rocka utgave av pingvinen.

Ønsker deg alt godt videre atter en gang, og ta vare på fantasien og kreativiteten din; alle som leser dette, liker det du skriver.

- Brian

rock_tux.png.6da50f07b6262abb4f0ec053fc7b1c3b.png

Tux-pingvinen  er et prosjekt med åpen kildekode, og kan derfor fritt kopieres videre, eller endres på - og følgelig også brukes som motiv på alt fra T-skjorter til kjøkkenutstyr.

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Unnskyld at jeg har vært stille så lenge, men er utrolig sliten nå om dagen da jeg sover dårlig dag etter dag - og blir vekket gang på gang - så til tross for at jeg har fått en fin idé til hvordan eventyret kan fortsette, har jeg ikke fått skrevet noe enda; kreftene strekker dessverre ikke alltid til.

Hvordan er det med deg ...?

Vet ikke om jeg klarer å få skrevet noe mer idag, men håper uansett at du får en fin dag, og legger ved et bilde av en søt, hjemmelaget Tux-pingvin som noen har laget.

- Brian

841d307cdfa01df29cad693682307b14.jpg

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er dessverre fortsatt sliten, men ville fortsette å skrive eventyret i natt - i stedet ble resultatet en smule uventet.

Har nemlig tenkt at det kunne være fint om man laget en sang som de fire vennene kunne ha som oppmuntring på reisen, og som kanskje kunne brukes i selve eventyret - uten jeg hittil har fått til noe, da jeg sjelden spiller musikk nå for tiden - men i natt fikk jeg idéen til en nydelig, liten melodi som høres ut som noe Pingu, Rollo, Opus og Wheezy kunne like.

Så her er en kort prøveversjon av sangen jeg fant på i natt; skal se på den senere når jeg er litt mer våken, og forsøke å finne på noe mer, da denne versjonen er svært enkel, i alle fall med tanke på venstre hånd:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/de_fire_vennenes_sang_demo-28-04-2020.mp3

Om du tror at sangen passer inn i et senere avsnitt av eventyret, kan du gi den en tittel, og finne på tekst som Pingu og vennene hans kunne synge hvis du finner melodien i det jeg spiller her. Kan også lage en ny melodilinje dersom du skulle trenge det.

Er lei meg for at jeg ikke har fått skrevet mer, men har det ikke så enkelt nå om dagen, og selv om jeg gjerne vil fortsette å skrive - og har dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått gjort det - er det som tidligere nevnt en god del jobb dersom eventyret skal bli et riktig eventyr, og i den formen jeg er i nå, føler jeg at det blir litt mye, så i velkjent stil skyver jeg dette fremfor meg: "Kanskje imorgen."

Og når jeg omsider skulle skrive noe nå, klarte jeg i stedet å lage en sang. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Uansett håper jeg du tar vare på deg selv så godt du kan, og sender mange gode tanker.

- Brian

rock-tux-2.jpg.89fd518186318b803522c8a52aa46f9e.jpg

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dessverre fortsatt sliten, men ville fortsette å skrive eventyret i natt - i stedet ble resultatet en smule uventet.

Har nemlig tenkt at det kunne være fint om man laget en sang som de fire vennene kunne ha som oppmuntring på reisen, og som kanskje kunne brukes i selve eventyret - uten jeg hittil har fått til noe, da jeg sjelden spiller musikk nå for tiden - men i natt fikk jeg idéen til en nydelig, liten melodi som høres ut som noe Pingu, Rollo, Opus og Wheezy kunne like.

Så her er en kort prøveversjon av sangen jeg fant på i natt; skal se på den senere når jeg er litt mer våken, og forsøke å finne på noe mer, da denne versjonen er svært enkel, i alle fall med tanke på venstre hånd:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/de_fire_vennenes_sang_demo-28-04-2020.mp3

Om du tror at sangen passer inn i et senere avsnitt av eventyret, kan du gi den en tittel, og finne på tekst som Pingu og vennene hans kunne synge hvis du finner melodien i det jeg spiller her. Kan også lage en ny melodilinje dersom du skulle trenge det.

Er lei meg for at jeg ikke har fått skrevet mer, men har det ikke så enkelt nå om dagen, og selv om jeg gjerne vil fortsette å skrive - og har dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått gjort det - er det som tidligere nevnt en god del jobb dersom eventyret skal bli et riktig eventyr, og i den formen jeg er i nå, føler jeg at det blir litt mye, så i velkjent stil skyver jeg dette fremfor meg: "Kanskje imorgen."

Og når jeg omsider skulle skrive noe nå, klarte jeg i stedet å lage en sang. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Uansett håper jeg du tar vare på deg selv så godt du kan, og sender mange gode tanker.

- Brian

rock-tux-2.jpg.89fd518186318b803522c8a52aa46f9e.jpg

Anonymkode: 13f5a...9d5

Hej Unnskyld at jeg har vært litt borte og stille i det siste men er innlagt på sjukhuset igjen hvor jeg har lagt nesten en mnd nå. Ble operert for 1 uke siden men jeg blør enda så er satt opp til operasjon igjen torsdag/natt til fredag så det skjer ikke så mye egentlig om dagene bortsett fra at jeg bare ligger her. Men om alt går bra etter operasjon så håper jeg på å bli utskrevet en gang i neste uke Men blir også mest sannsynlig overført till psykiatrien då min psykiske helse har forverret seg veldig den siste tiden og i følge psykiater så er jeg en fare for meg selv akkurat nå😭 (litt kjipt egentlig for jeg har bursdag på lørdag og må tilbringe bursdagen min på sjukhuset men får ikke gjort så mye med det). 

Den sangen var fin💕 Den likte jeg og det er jeg sikker på att våre venner også kommer til å gjøre nå som de har egen theme sang.

Takk for det og håper det går bra med deg også❤️

Endret av _Novalie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Novalie said:

Hej Unnskyld at jeg har vært litt borte og stille i det siste men er innlagt på sjukhuset igjen hvor jeg har lagt nesten en mnd nå. Ble operert for 1 uke siden men jeg blør enda så er satt opp til operasjon igjen torsdag/natt til fredag så det skjer ikke så mye egentlig om dagene bortsett fra at jeg bare ligger her. Men om alt går bra etter operasjon så håper jeg på å bli utskrevet en gang i neste uke Men blir også mest sannsynlig overført till psykiatrien då min psykiske helse har forverret seg veldig den siste tiden og i følge psykiater så er jeg en fare for meg selv akkurat nå😭 (litt kjipt egentlig for jeg har bursdag på lørdag og må tilbringe bursdagen min på sjukhuset men får ikke gjort så mye med det). 

Den sangen var fin💕 Den likte jeg og det er jeg sikker på att våre venner også kommer til å gjøre nå som de har egen theme sang.

Takk for det og håper det går bra med deg også❤️

Trist å høre at du er på sykehuset, men ønsker deg god bedring.

Koselig at du liker sangen - hørte den på repeat da jeg skrev litt i natt, og selv om melodien er fin, er akkompagnementet på gårsdagens versjon svært enkelt, så jeg bestemte meg for å prøve å lage variasjon i spillet, og etter et par forsøk med oktavspill som ble noe dramatiske, fant jeg en måte å spille på som høres ganske grei ut; her er en ny, kort prøveversjon som jeg spilte inn i morges:

http://www.brian.no/fp-content/attachs/de_fire_vennenes_sang_demo-29-04-2020.mp3

Det å spille musikk er en fantastisk hobby man kan ha stor glede av; selv er jeg umusikalsk som bare det, og når til og med jeg klarer å spille og lage egne sanger, kan absolutt alle klare det med litt øvelse - så kanskje er dette noe som kunne muntre deg opp dersom du lærte å spille for eksempel gitar eller et annet instrument; mulighetene er mange, og det er fint å gi slipp på alle livets problemer og vanskeligheter, for i stedet å konsentrere seg om musikkens trygge verden der alt er slik det skal være; E er E, og H-moll er H-moll.

Og bare fantasien setter grensene for hva man kan spille når man først har lært seg å spille litt, og man kan bli kjent med mange hyggelige mennesker ved å finne en rockegruppe man kan bli med i, eller starte et band sammen med noen man kjenner; for min del er de fleste av vennene mine folk jeg ble kjent med som følge av nettopp musikk.

Ønsker deg som alltid alt godt videre, og glem aldri at du er et unikt, verdifullt menneske med mange muligheter; skjønner at du har det vanskelig, men samtidig er dine bidrag i dette eventyret et bevis på kreativiteten din og evnene dine; så ta vare på deg selv så langt du klarer det - verden trenger deg virkelig; den trenger deg mer enn du aner.

- Brian

P.S.: Kjedelig med bursdag på sykehus, så hvis du har lyst, kunne jeg tilegne denne sangen til deg som en liten fødselsdagsgave, slik at den kunne minne deg på at det alltid, alltid finnes håp. D.S.

P.S.S.: Unnskyld hvis det i perioder kan bli lite skriving fra min side når formen ikke er den aller beste, men jeg er fortsatt her. D.S.S.

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Novalie_

Tusen takk💕 Litt kjedelig å skulle være innlagt på bursdagen min men akkurat nå så har jeg ikke krefter til annet enn å bare ligge i sengen å vente på operasjon igjen samt å vite det at når jeg blir utskrevet så blir jeg bare videreført til psykiatrien for ny innleggelse der😭 Ikke noe jeg egentlig vil då jeg nå aldri er alene uansett fordi sykepleieren som reddet livet mitt første gangen jeg var innlagt er blitt min nærmeste pårørende og jeg bor egentlig med henne og at det er hun som passer på meg for å si det på den måten mens jeg er underlagt barnevernet.

Men ja jeg har ikke annet valg og får ikke akkurat bestemme det selv så mest sannsynlig så blir det psykiatrien når jeg er frisk igjen😭

Musikk er gøy og jeg skulle gjerne lært å spille musikk selv bortsett fra at jeg ikke klarer konsentrera meg eller sitte så veldig lenge i ro då jeg har mye uro i kroppen😞

Aww tusen takk💕 det setter jeg stor pris på for det var en veldig fin bursdagsgave❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 8c1ba...154

Tusen takk💕

Ikke før på lørdag då men tusen tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Novalie said:

Tusen takk💕 Litt kjedelig å skulle være innlagt på bursdagen min men akkurat nå så har jeg ikke krefter til annet enn å bare ligge i sengen å vente på operasjon igjen samt å vite det at når jeg blir utskrevet så blir jeg bare videreført til psykiatrien for ny innleggelse der😭 Ikke noe jeg egentlig vil då jeg nå aldri er alene uansett fordi sykepleieren som reddet livet mitt første gangen jeg var innlagt er blitt min nærmeste pårørende og jeg bor egentlig med henne og at det er hun som passer på meg for å si det på den måten mens jeg er underlagt barnevernet.

Men ja jeg har ikke annet valg og får ikke akkurat bestemme det selv så mest sannsynlig så blir det psykiatrien når jeg er frisk igjen😭

Musikk er gøy og jeg skulle gjerne lært å spille musikk selv bortsett fra at jeg ikke klarer konsentrera meg eller sitte så veldig lenge i ro då jeg har mye uro i kroppen😞

Aww tusen takk💕 det setter jeg stor pris på for det var en veldig fin bursdagsgave❤️

Da håper jeg operasjonen går bra, slik at du blir utskrevet fra sykehuset snart.

Når det gjelder musikk og kunst generelt, er det ikke så lett å finne A4-mennesker på en rocka konsertscene; psykiske problemer er vel snarere regelen enn unntaket der. Men det som er så fint med å kunne spille, er at man kan lukke seg i sitt eget, rolige og trygge univers der livets store vanskeligheter ikke har adgang; det eneste som betyr noe, er det som skjer her og nå - enten det er snakk om tonene gitaren eller pianoet gir fra seg, så musikk og livsglede kan være en fin medisin som holder negative tanker unna.

Skal vente med fødselsdagsgratulasjoner til lørdag, og når jeg leser det du skriver, vil jeg bare si at jeg oppriktig skulle ønske alt kunne ordne seg for deg; du har så mye å gi verden - noe alle som leser denne tråden sikkert vil være enig i.

Så opp med hodet, og sender mange gode tanker også idag; her er en ekte sjokolade-Tux. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

l_ed73751aa3.png

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har den store dagen kommet, så jeg sender mange gode tanker, og sier:

Gratulerer med fødselsdagen ...:nordvesta:

101e6a241adbd34d8551c14767994b12_birthda

... og børster støvet av et dikt jeg har skrevet som passer for anledningen:

- - - - -

Til din bursda' skulle jeg så gjerne skrive et dikt idag

men jeg glemte rimet

 

Til din bursda' skulle jeg så gjerne skrive et dikt

men jeg glemte når

 

Til din bursda' skulle jeg så gjerne skrive noe

men jeg glemte hva

 

Til din bursda' skulle jeg så gjerne gjøre noe

men jeg glemte hvordan

 

Til enellerannenda' skulle jeg vel gjøre noe

men jeg glemte hvilken

 

Til noe skulle noen vel gjøre noe

men jeg glemte hvem

 

Kanskje han har glemt det.

- - - - -

Du er forresten ikke den eneste som fyller år nå om dagen; faren min har fødselsdag imorgen, en venninne fra videregående 4. mai, og jeg selv den 8.

Og nå som vi lever i en digital verden der det meste er blitt digitalt, kunne det kanskje passe med en digital kake med en søt Tux-pingvin; denne kaken er simpelthen for fin til å kunne spises.

Lykke til videre på alle måter, og opp med hodet; livet kan være både tungt og kjedelig, men det kommer alltid en ny dag med nye muligheter; en ny, frisk blomst som vokser i veikanten på en nedslitt vei der man ikke trodde det fantes plass til duftende blomster.

Gratulerer så mye med dagen. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Hilsen Brian ...

... og Pingu, Rollo, Opus, Wheezy og resten av vennene i eventyret.

EMsx3euX0AYK6Ll.jpg

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Novalie 🎂🌹🎂Trist å være på sykehus på bursdagen, men ønsker deg god bedring🎈🎈Tenk på noe fint eller koselig som du virkelig ønsker deg🧚Fortsett å tenke på det hver dag, f.eks. før du legger deg. En vakker dag kan ønsket ditt gå i oppfyllelse, og mens du venter så kan bare tanken på ønsket ditt varme deg inni deg  i en vanskelig situasjon 😊🧚

Bursdagsklem Klara 🌹🌹(en som har fulgt med på eventyret deres) 

Endret av Klaratiara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har den store dagen kommet, så jeg sender mange gode tanker, og sier:

Gratulerer med fødselsdagen ...:nordvesta:

101e6a241adbd34d8551c14767994b12_birthda

... og børster støvet av et dikt jeg har skrevet som passer for anledningen:

- - - - -

Til din bursda' skulle jeg så gjerne skrive et dikt idag

men jeg glemte rimet

 

Til din bursda' skulle jeg så gjerne skrive et dikt

men jeg glemte når

 

Til din bursda' skulle jeg så gjerne skrive noe

men jeg glemte hva

 

Til din bursda' skulle jeg så gjerne gjøre noe

men jeg glemte hvordan

 

Til enellerannenda' skulle jeg vel gjøre noe

men jeg glemte hvilken

 

Til noe skulle noen vel gjøre noe

men jeg glemte hvem

 

Kanskje han har glemt det.

- - - - -

Du er forresten ikke den eneste som fyller år nå om dagen; faren min har fødselsdag imorgen, en venninne fra videregående 4. mai, og jeg selv den 8.

Og nå som vi lever i en digital verden der det meste er blitt digitalt, kunne det kanskje passe med en digital kake med en søt Tux-pingvin; denne kaken er simpelthen for fin til å kunne spises.

Lykke til videre på alle måter, og opp med hodet; livet kan være både tungt og kjedelig, men det kommer alltid en ny dag med nye muligheter; en ny, frisk blomst som vokser i veikanten på en nedslitt vei der man ikke trodde det fantes plass til duftende blomster.

Gratulerer så mye med dagen. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Hilsen Brian ...

... og Pingu, Rollo, Opus, Wheezy og resten av vennene i eventyret.

EMsx3euX0AYK6Ll.jpg

Anonymkode: 13f5a...9d5

Tusen takk for det fina diktet💕
Det har du rett i att den kaken är for fin for å spises. Den var superskjønn😍
 

Då må du hilsa til din pappa og til venninnen din når de har bursdag også håper jeg at du også koser deg mye på din bursdag❤️
 

Og takk så mye igjen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Novalie_
15 timer siden, Klaratiara skrev:

Gratulerer med dagen Novalie 🎂🌹🎂Trist å være på sykehus på bursdagen, men ønsker deg god bedring🎈🎈Tenk på noe fint eller koselig som du virkelig ønsker deg🧚Fortsett å tenke på det hver dag, f.eks. før du legger deg. En vakker dag kan ønsket ditt gå i oppfyllelse, og mens du venter så kan bare tanken på ønsket ditt varme deg inni deg  i en vanskelig situasjon 😊🧚

Bursdagsklem Klara 🌹🌹(en som har fulgt med på eventyret deres) 

Tusen takk❤️
Har ikke skjedd så veldig mye igår uten at jeg sov stort sett mesteparten av dagen. Mye sliten mest psykisk så har egentlig bare prøvd å sove.
 

Men tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bittelite forsinket "Gratulerer med dagen" herfra også! Selvfølgelig kjedelig å ikke få feiret nå, men det kan du ta igjen når det kommer bedre dager, vet du! :)

Anonymkode: 571bd...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bittelite forsinket "Gratulerer med dagen" herfra også! Selvfølgelig kjedelig å ikke få feiret nå, men det kan du ta igjen når det kommer bedre dager, vet du! :)

Anonymkode: 571bd...16f

Tusen takk❤️

Litt kjedelig ja men vet igrunn ikke om det hadde blitt så mye feiring uansett. Aldri feiret bursdagen min før då jeg aldri har hatt noen å feire med så hadde vel endt opp med å sove meg gjennom dagen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SilliihKitten said:

Tusen takk for det fina diktet💕
Det har du rett i att den kaken är for fin for å spises. Den var superskjønn😍
 

Då må du hilsa til din pappa og til venninnen din når de har bursdag også håper jeg at du også koser deg mye på din bursdag❤️
 

Og takk så mye igjen❤️

Tusen takk også til deg. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Her er en demo av en liten, uferdig melodi som jeg fikk idéen til i natt og som burde passe i eventyret; kanskje også den kunne brukes  ...?

http://www.brian.no/fp-content/attachs/ny_sang_03-05-2020_demo-03-05-2020.mp3

Når det gjelder den andre sangen som jeg vil tilegne deg, gjør jeg det slik at jeg skriver jeg dette etter sangtittelen - for eksempel "Tittel (Tilegnet X.)", så du kan selv velge om du vil bruke brukernavnet her, eller forbokstaven i fornavnet ditt; du bestemmer hva du synes er best.

Og skulle du like den nye melodien bedre, kan du få den i stedet - den har ingen tittel enda, da dette bare er en spontan, uferdig idé jeg får jobbe mer med etter hvert, men den kan bli fin.

Til slutt legger jeg ved en søt Tux-pingvin jeg kom over; det er så mange av dem, så det er mye å velge mellom.

Ønsker deg - som alltid - alt godt videre.

- Brian

2827338558_1.png

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...