Gå til innhold

Noen som vil prate med meg?


Gjest _Novalie_

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Novalie skrev:

Det er sant og har vel en sykepleier og de som jobber her men de er gjerne ikke tilgjenngelig sånn hele tiden. Familie kan jeg ikke då jeg ikke har det og hjelpe tlf har jeg vel prøvd men blant annet ubehagelig då jeg sliter veldig med stamming så helst ikke prating på tlf

 

Her finner du chatte tjenester 

https://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder

https://helsenorge.no/psykisk-helse/barn-og-unges-psykiske-helse/her-far-du-hjelp

Sverige har en døgn åpen chat for ungdom,  mulig du finner den hvis du googler og leter litt. 

Men stamming er normalt og ikke noe som bør hindre deg fra  å ringe hjelpetelefonene ❤

Anonymkode: b1bd0...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Novalie said:

Hmm lille pingu❤️

Ikke sikker men ser gjennom dørvinduet og ser 2 andre pingviner

Ok - da ser lille Pingu to andre pingviner, og han blir så glad, så glad, for det er lenge siden han har sett en annen pingvin; det finnes mange dyr i skogen, men dessverre ingen pingviner. Han åpner døren og sier "Hei!" med det største smilet du har sett.

Og hva tror du de to andre pingvinene sier; hvorfor er de kommet hit, så langt hjemmefra ...?

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

De 2 andre leter også etter flere pingviner siden det ikke er så mange pingviner i skogen og lurer på om Pingu har lyst til å være med på tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Novalie said:

De 2 andre leter også etter flere pingviner siden det ikke er så mange pingviner i skogen og lurer på om Pingu har lyst til å være med på tur

"Ja, jeg kommer" sier Pingu, som fortsatt smiler, og tar med seg paraplyen sin i tilfelle det skulle bli regn, og en liten kurv med fisk som han har liggende i kjøleskapet om de skulle bli sultne.

Etter å ha gått et stykke, møter de et annet dyr. Hvem tror du det er, og vil dette dyret hjelpe dem videre med letingen ..?

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

En isbjørn som også er litt langt hjemmefra som er litt sulten og spør om han kan få en fisk som pingu har med seg og spør så etter å ha spist om han kan få være med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott - da er de tre blitt til fire, og de går videre før de kommer til en bred elv, uten noen bro å komme seg over.

Hva gjør Pingu og vennene hans - vil de krysse elven, bygge en bro så også andre dyr kan bruke den, eller velge en annen vei?

(Nå vet jeg ikke så mye om pingviner, så jeg er ikke sikker på om de kan svømme; unnskyld uvitenheten min.)

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Isbjørnen sier "Hopp på ryggen min, jeg kan bære dere over". Og pingu og de 2 andre pingvinen hopper opp på Isbjørnen sin rygg før Isbjørnen legger på svøm og de kommer seg tryggt over på andre siden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Novalie said:

Isbjørnen sier "Hopp på ryggen min, jeg kan bære dere over". Og pingu og de 2 andre pingvinen hopper opp på Isbjørnen sin rygg før Isbjørnen legger på svøm og de kommer seg tryggt over på andre siden 

Etter en titt på Wikipedia, ser jeg at pingviner er usedvanlig gode dykkere, og bruker bølger til å surfe på, noe som kanskje ikke var aktuelt her, men ser at du har funnet en løsning. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Etter å ha kommet over elven, går de videre, før de stopper opp, og får øye på en overraskelse. Hva tror du de ser ...?

(Når man finner på denne historien, ser du kanskje at det å for eksempel skrive bøker eller fortellinger, ikke er så vanskelig som det kan høres ut; først lager man en løs idéskisse med mange kreative idéer, omtrent som en haug med Lego-klosser som man begynner å bygge noe av, og etter hvert kommer fortellingen nesten av seg selv; det er bare å bruke fantasien. Antar at det var slik fortellingene om Pippi Langstrømpe og de andre Astrid Lindgren-figurene ble til.)

- B.

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Ja, måtte selv søke opp det.

De ser at det er noen andre dyr som holder på å stelle I stand til piknik og gjengen går bort og blir med å stelle I stand og hjelpe til på pikniken 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott - ser at du har mange idéer, så det er bare å bruke fantasien, og tenke på hva vesle Pingu og vennene hans finner på på veien videre gjennom skogen - jeg vet det er full krise der ute i verden, men det er godt å ha noe trygt å hvile tankene mot, og tenke på.

Håper du ikke blir sur på meg, men nå begynner jeg å bli veldig søvnig, for det virker det som om Ole Lykkøye stadig kommer vimsende med paraplyen sin uansett hvor våken jeg forsøker å holde meg; vil bare ønske deg lykke til videre på alle måter, og håper alt ordner seg for deg; forstår godt at livet kan føles vanskelig, men det kommer også bedre dager, dager når solskinnet ikke lar seg stoppe, men lyser opp rommet man sitter i.

For å fortsette eventyret om Pingu og vennene hans som vil finne flere pingviner i skogen, hadde jeg gjerne kommer med flere idéer, men er så trøtt, så trøtt nå, så jeg klarer så vidt å ikke falle i søvn når jeg skriver dette.

Kunne ikke vi fortsette eventyret senere, når jeg er noe mer våken ...?

Håper også at jeg fikk muntret deg litt opp, og glem aldri at det alltid, alltid finnes håp; ta riktig godt vare på deg selv, for verden trenger deg mer enn du aner.

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_

Hej og tusen takk for inatt og at du prøvde hjelpe meg litt. Unnskyld sent svar men jeg sov et til slutt jeg også.

Men ja tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Novalie said:

Hej og tusen takk for inatt og at du prøvde hjelpe meg litt. Unnskyld sent svar men jeg sov et til slutt jeg også.

Men ja tusen takk ❤️ 

Så fint; godt at også du fikk sovet - for min del ble jeg vekket av noen dunk ovenfra, men klarte heldigvis å sovne etter det, så jeg er fortsatt i live. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Har en del ting jeg må gjøre nå - er tilbake ved 23-24-tiden.

Men tilbake til fortsettelsen av eventyret om Pingu og vennene hans: De hjelper til med å stelle til pikniken, blir invitert til å bli med, og mens de spiser, spør de de andre dyrene om de har sett flere pingviner her i skogen, noe de ikke har.

Så får de øye på et lite, lyseblått fly i luften som svever over dem og som flyr forbi, og piloten som fører flyet, er jammen en pingvin. "Hei, hei!" roper de i kor og vifter med armene for å bli lagt merke til - Pingu vifter med paraplyen sin - men det er for sent; flyet er allerede borte.

Hva gjør de nå ...?

Håper ellers at du får en fin kveld.

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint; godt at også du fikk sovet - for min del ble jeg vekket av noen dunk ovenfra, men klarte heldigvis å sovne etter det, så jeg er fortsatt i live. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Har en del ting jeg må gjøre nå - er tilbake ved 23-24-tiden.

Men tilbake til fortsettelsen av eventyret om Pingu og vennene hans: De hjelper til med å stelle til pikniken, blir invitert til å bli med, og mens de spiser, spør de de andre dyrene om de har sett flere pingviner her i skogen, noe de ikke har.

Så får de øye på et lite, lyseblått fly i luften som svever over dem og som flyr forbi, og piloten som fører flyet, er jammen en pingvin. "Hei, hei!" roper de i kor og vifter med armene for å bli lagt merke til - Pingu vifter med paraplyen sin - men det er for sent; flyet er allerede borte.

Hva gjør de nå ...?

Håper ellers at du får en fin kveld.

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

 

Hej

Jeg sovnet igjen og sov resten av dagen så fikk ikke sett siste mld din

"Etter å ha mistet flyet så setter gjengen seg ned ilag for å prøve å pønske ut en plan då Pingu får øyne på et kompass og et kart som ligger på bordet og går for å ta en titt. Hmm sier Isbjørnen "Flyet fløy sørover så om vi då prøver å vandre videre sør så kan vi kanskje finne noe". Pingu tar kartet og kompasset og de andre pakker sammen sitt før våre venner sier takk til de andre dyr ene for piknik og koselig selskap før de legger ut på videre tur".

Takk for at du vil skrive med meg❤️

Novalie 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Novalie said:

 

Hej

Jeg sovnet igjen og sov resten av dagen så fikk ikke sett siste mld din

"Etter å ha mistet flyet så setter gjengen seg ned ilag for å prøve å pønske ut en plan då Pingu får øyne på et kompass og et kart som ligger på bordet og går for å ta en titt. Hmm sier Isbjørnen "Flyet fløy sørover så om vi då prøver å vandre videre sør så kan vi kanskje finne noe". Pingu tar kartet og kompasset og de andre pakker sammen sitt før våre venner sier takk til de andre dyr ene for piknik og koselig selskap før de legger ut på videre tur".

Takk for at du vil skrive med meg❤️

Novalie 

Helt i orden; når kroppen trenger hvile, er det bare sunt å sove.

Men fortsettelsen på eventyret får nok vente til i kveld, da jeg må legge meg nå - man kan vel trygt si at døgnrytmen min er snudd helt på hodet nå om dagen. Synes forresten det du skrev om Pingu var bra, for det åpner opp for mange spennende muligheter når tre pingviner og en isbjørn legger ut på vandring utenfor skogen.

Ønsker deg uansett en riktig fin dag, med et stort smil. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld at jeg er litt sent ute; har tenkt mer på eventyret, og her er mitt forslag til fortsettelsen:

Etter at Pingu og vennene hans har gått en stund, finner de en hatt og et par mørke solbriller som noen har glemt igjen. De leker litt med dette før de finner ut at den som kler dette best, er isbjørnen, som fortsetter ferden med hatten og solbrillene på.

Samtidig skjer det et lite drama i utkanten av skogen når en frøken ved navn Sophie ankommer i den nye bilen sin sammen med Gudmund, fotografen. For frøken Sophie er nemlig veldig glad i sosiale medier, og bortsett fra å glane på mobiltelefonen og speilbildet sitt dagen lang gjør hun alt for å vise verden hvor lykkelig og sorgløs hun er, så trauste Gudmund må følge henne både her og der for å dokumentere den evige lykken hennes.

På den annen side er frøken Sophie er ikke så glad i dyr, og ser på enhver maur som en krypende trussel mot sin eksistens og enhver mygg som en flygende torpedo, slik at hun ikke trives så godt idag, der hun hopper rundt og veiver med armene for å unngå en fryktinngydende, liten flue som summer rundt henne.

Og bedre blir det heller ikke når Pingu dukker opp; hun måper når han smilende sier "Hei!", rygger forskrekket tilbake når hun ser de to andre pingvinene, og øynene blir store som to tallerkener som man kan få kjøpt på tilbud på Glasmagasinet når hun får øye på isbjørnen med hatten og solbrillene på.
 
I en fart sleper hun med seg stakkars Gudmund inn i bilen før hun raser avgårde og oppdaterer sosiale medier med at hun har hatt nærkontakt med snakkende pingviner fra en annen verden og sett et overnaturlig vesen med solbriller.

Men Pingu og vennene hans fortsetter reisen og letingen etter pingvinen i det lyseblå flyet etter å ha lagt skogen bak seg - hva tror du er det neste de møter på veien ...?

Og hva vil du kalle de to andre pingvinene og isbjørnen?

Skulle jeg selv gi navn til isbjørnen, lurer jeg på om kanskje ikke navnet Rollo ville passe for en isbjørn - Rollo var i sin tid navnet på en vikinghøvding som sikkert kunne klare mer enn de fleste, og isbjørner er jo kjent for å være både store og sterke.

Ønsker deg alt godt videre, med et nytt smil. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Novalie_
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg er litt sent ute; har tenkt mer på eventyret, og her er mitt forslag til fortsettelsen:

Etter at Pingu og vennene hans har gått en stund, finner de en hatt og et par mørke solbriller som noen har glemt igjen. De leker litt med dette før de finner ut at den som kler dette best, er isbjørnen, som fortsetter ferden med hatten og solbrillene på.

Samtidig skjer det et lite drama i utkanten av skogen når en frøken ved navn Sophie ankommer i den nye bilen sin sammen med Gudmund, fotografen. For frøken Sophie er nemlig veldig glad i sosiale medier, og bortsett fra å glane på mobiltelefonen og speilbildet sitt dagen lang gjør hun alt for å vise verden hvor lykkelig og sorgløs hun er, så trauste Gudmund må følge henne både her og der for å dokumentere den evige lykken hennes.

På den annen side er frøken Sophie er ikke så glad i dyr, og ser på enhver maur som en krypende trussel mot sin eksistens og enhver mygg som en flygende torpedo, slik at hun ikke trives så godt idag, der hun hopper rundt og veiver med armene for å unngå en fryktinngydende, liten flue som summer rundt henne.

Og bedre blir det heller ikke når Pingu dukker opp; hun måper når han smilende sier "Hei!", rygger forskrekket tilbake når hun ser de to andre pingvinene, og øynene blir store som to tallerkener som man kan få kjøpt på tilbud på Glasmagasinet når hun får øye på isbjørnen med hatten og solbrillene på.
 
I en fart sleper hun med seg stakkars Gudmund inn i bilen før hun raser avgårde og oppdaterer sosiale medier med at hun har hatt nærkontakt med snakkende pingviner fra en annen verden og sett et overnaturlig vesen med solbriller.

Men Pingu og vennene hans fortsetter reisen og letingen etter pingvinen i det lyseblå flyet etter å ha lagt skogen bak seg - hva tror du er det neste de møter på veien ...?

Og hva vil du kalle de to andre pingvinene og isbjørnen?

Skulle jeg selv gi navn til isbjørnen, lurer jeg på om kanskje ikke navnet Rollo ville passe for en isbjørn - Rollo var i sin tid navnet på en vikinghøvding som sikkert kunne klare mer enn de fleste, og isbjørner er jo kjent for å være både store og sterke.

Ønsker deg alt godt videre, med et nytt smil. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

Etter å ha gått en stund kommer Isbjørnen Rollo, vår venn Pingu og de 2 andre pingvinene Opus og Wheezy til en liten gård med noe som ser ut som en liten flystripe men det ser gammelt og forlatt ut men våre venner tenker at vi kan jo utforske litt for det kan jo hende vi finner noe nyttig sier Rollo så våre venner går mot det som ser ut til å være "kontrolltårnet" og åpner forsiktig døren *kniiiirk* og inne er det mørkt og støvete overalt, ingen som har vært der på Åre is ser det ut som men Pingu legger mere til en gammel radio borte i hjørnet og utbryter "om vi får den til å virke så kan vi sikkert få kontakt med det blå Flyet" før han går bort for å se på den men radioen er helt nedstøvet og ingen signaler men så utbryter Rollo "Hmm om vi finner rette deler så kan vi kanskje få den til å virke" og gjengen deligerer arbeidsoppgaver for å prøve så godt de kan for å finne deler og prøve få radioen til å virke. Vi trenger også mat sier Pingu og mens Rollo og Pingu leter etter deler for å fikse radioen går Opus og Wheezy mot gårdshus for å se hva de kan finne av mat og annet nyttig som de kan bruke.

Tusen Takk💕 og ha en veldig fin dag du også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Novalie said:

Etter å ha gått en stund kommer Isbjørnen Rollo, vår venn Pingu og de 2 andre pingvinene Opus og Wheezy til en liten gård med noe som ser ut som en liten flystripe men det ser gammelt og forlatt ut men våre venner tenker at vi kan jo utforske litt for det kan jo hende vi finner noe nyttig sier Rollo så våre venner går mot det som ser ut til å være "kontrolltårnet" og åpner forsiktig døren *kniiiirk* og inne er det mørkt og støvete overalt, ingen som har vært der på Åre is ser det ut som men Pingu legger mere til en gammel radio borte i hjørnet og utbryter "om vi får den til å virke så kan vi sikkert få kontakt med det blå Flyet" før han går bort for å se på den men radioen er helt nedstøvet og ingen signaler men så utbryter Rollo "Hmm om vi finner rette deler så kan vi kanskje få den til å virke" og gjengen deligerer arbeidsoppgaver for å prøve så godt de kan for å finne deler og prøve få radioen til å virke. Vi trenger også mat sier Pingu og mens Rollo og Pingu leter etter deler for å fikse radioen går Opus og Wheezy mot gårdshus for å se hva de kan finne av mat og annet nyttig som de kan bruke.

Tusen Takk💕 og ha en veldig fin dag du også❤️

Nydelig fortalt - eventyret begynner å bli riktig fint, og lukker man øynene, kan man se for seg alt sammen. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

Må legge meg nå for å få litt søvn, men skal tenke på det du har skrevet, og finne på en fortsettelse. Hvis du tenker på de gode barnebøkene som er blitt skrevet i tidens løp og som blir lest av nye generasjoner av barn, er det som kjennetegner disse eventyrene at de er en egen verden bygget opp av fantasi, for er det noe barn elsker, så er det nettopp fantasi; dyr som snakker, utrolige ting som skjer, og umulige drømmer som går i oppfyllelse.

Så selv om man i samfunnet vårt verdsetter realisme og ser ned på fantasien som noe som "bare" er fantasi, tror jeg folk går glipp av mye ved å gi slipp på de små drømmene; da jeg selv var barn var de aller fineste lekene lekene jeg aldri fikk, men som jeg kunne drømme om. Og tenker man etter, er jo alle de små og større oppfinnelsene vi ser rundt oss, ting som til å begynne med dukket opp som en kreativ idé hos noen, for ikke å snakke om alle bøkene som er blitt skrevet og all kunsten som er blitt til - alt dette begynte opprinnelig som tanker; som fantasi.

Derfor setter jeg stor pris på idéene du kommer med i dette eventyret; livet er ikke alltid like enkelt i disse virustider, og da kan det være godt å kunne se for seg en rolig, trygg verden med tre små pingviner og en isbjørn som stadig finner på nye ting.

Håper du får en strålende dag, du òg, og ta godt vare på deg selv.

- Brian

Anonymkode: 13f5a...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...