Gå til innhold

WHO rådgiver: Hytteforbud er bare tull.


Medisinsk bruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med problemet med at samtlige går på de få små lokalbutikkene for å handle og sprer smitte?

Anonymkode: 70e8b...57f

Finns regler for det også. Hyttefolk får handle i sin egen hjem kommune. Ellers 2 års fengsel.

Endret av Medisinsk bruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At man ikke kan bli veldig syk veldig fort er faktisk bare tull.

Anonymkode: 8c1e6...634

For hvor mange er dette tilfellet? Ikke mange tenker jeg de aller fleste får milde symptomer

Anonymkode: d6d47...e15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg synes er feil, er at de ikke stenger ned alt i samfunnet slik som de gjorde i Kina. Jeg vet det er vanskelig for norske myndigheter å gjøre dette, om ikke umulig. Men jeg mener det må mye mer til. All korona virus må bort før vi kan åpne skolene. Jeg tror nok vi må krype til korset etter en stund når vi innser at viruset ikke forsvinner sånn ut i løse lufta!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt provosert av hyttekommunene... De skal ha masse penger fra hyttefolket, inkludert skatter. Men de skal ikke ha noen utgifter med dem

Anonymkode: d73d3...e96

😂😂😂😂😂😂😂😂 dagens mest talentløse kommentar!! 

Anonymkode: a59b2...0c0

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Senest etter forrige helg ringte folk Røde Kors om hjelp fra hyttene sine, fordi de var blitt syke. Ergo blir folk akutt syke, eller så reiser de ikke hjem, slik dere mener folk ville gjort.

Anonymkode: aa815...d25

dette vil jeg tro gjelder de ferreste 

Anonymkode: d6d47...e15

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt provosert av hyttekommunene... De skal ha masse penger fra hyttefolket, inkludert skatter. Men de skal ikke ha noen utgifter med dem

Anonymkode: d73d3...e96

I en normal tid får hyttefolk oppsøke det lokale helsevesenet, men du evner kanskje ikke å se at det er litt ubeleilig akkurat nå? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For hvor mange er dette tilfellet? Ikke mange tenker jeg de aller fleste får milde symptomer

Anonymkode: d6d47...e15

https://www.aftenposten.no/norge/i/jdAn1A/roede-kors-advarer-syke-paa-hytter-ber-hjelpekorps-om-hjelp

https://www.nrk.no/norge/hyttefolk-ber-rode-kors-om-hjelp-1.14945024

Anonymkode: aa815...d25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt provosert av hyttekommunene... De skal ha masse penger fra hyttefolket, inkludert skatter. Men de skal ikke ha noen utgifter med dem

Anonymkode: d73d3...e96

Og du har hytte? 

Anonymkode: 2811f...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nerine_ skrev:

I en normal tid får hyttefolk oppsøke det lokale helsevesenet, men du evner kanskje ikke å se at det er litt ubeleilig akkurat nå? 

Dette er ikke normal tid, det forstår vi? Hva om regelen gikk ut på et forbud for hyttefolk og belaste annet helsevesen enn i sin egen kommune. Ellers 2 års fengsel.

Endret av Medisinsk bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Dette er ikke normal tid, det forstår vi? Hva om regelen gikk ut på et forbud for hyttefolk og belaste annet helsevesen enn i sin egen kommune. Ellers 2 års fengsel.

Og hvordan tenker du at det skal gå seg til ved hjerteinfarkt, slag, illebefinnende eller andre tilfeller som krever øyeblikkelig hjelp? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har den samme eksperten også uttalt seg om at viruset ikke er verre enn influensa, så da kan en vel dra sluttsats selv. 
 

https://www.svt.se/

Anonymkode: a59b2...0c0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Utelater du deler av sitater med vilje? Høie sier Giesecke ikke innehar tilstrekkelig kunnskap om norske samfunnsforhold, han betviler ikke den medisinske kompetansen.

Det er en absolutt forutsetning å gjengi utsagn korrekt og ikke utelate vesentlige momenter. 

Anonymkode: aa815...d25

All den tid Høie ikke kommer med noen tall eller henvisninger til fagpersoner, så kan dette tas som politiker-bullshit og unnskyldninger. FHI, som jeg antar har kunnskap om "norske samfunnsforhold", har aldri anbefalt hytteforbud. 

Anonymkode: 9c716...221

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser jo at folk blir på hyttene til de blir så syke at de må tilkalle hjelp, og instanser må både ofte egen helsesikkerhet og kapasitet til å hente idioter ned fra fjellene.

Så teit å si at folk burde få reise på hyttene, selv når vi vet av erfaring at de ikke burde. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nerine_ skrev:

Og hvordan tenker du at det skal gå seg til ved hjerteinfarkt, slag, illebefinnende eller andre tilfeller som krever øyeblikkelig hjelp? 

Du forstår vel at dette ikke er en vanlig hverdag? Vanligvis vil en liten kommune kunne hjelpe en gammel mann med hjerteinfarkt any day, men man har ikke kapasitet til idioter som trosser regelverket, når helsefolkene er travelt opptatt med folk som både skal behandles og testes for korona i deres egen kommune.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Senest etter forrige helg ringte folk Røde Kors om hjelp fra hyttene sine, fordi de var blitt syke. Ergo blir folk akutt syke, eller så reiser de ikke hjem, slik dere mener folk ville gjort.

Anonymkode: aa815...d25

Hvor mange gjaldt den henvendelsen til RK? 1? 10? 100?

Nettopp. Det var storm i et vannglass. 

Anonymkode: 1d8d7...287

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tibbie skrev:

Du forstår vel at dette ikke er en vanlig hverdag? Vanligvis vil en liten kommune kunne hjelpe en gammel mann med hjerteinfarkt any day, men man har ikke kapasitet til idioter som trosser regelverket, når helsefolkene er travelt opptatt med folk som både skal behandles og testes for korona i deres egen kommune.

Ja, det var vel omtrent akkurat det jeg skrev ett par hakk over innlegget mitt som du siterte...? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes også hytteforbudet er helt sprøtt. Som om det er så mye bedre at nordmenn klumper seg sammen rundt Sognsvann, i Frognerparken, på Grünerløkka eller på Sollihøgda? Da blir i hvert fall mange smittet! De bør heller sende et par ekstra ambulanser til de største hyttebyområdene, og la folk dra på hytta, mot at de handler i hjemkommunen og drar hjem hvis de begynner å bli syke. Alle oslofolk i Oslo i påsken kommer til å bety smittefest. La heller de som kan sitte på hytteterrassene sine i solveggen, og i alle fall de som har kjørevei helt fram til hytta. 

Anonymkode: e7bc4...623

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med han. Hytteforbudet kom kun pga. storslått klaging fra små kommuner som gjerne vil slippe viruset selv. Hvor mange av disse kommunene kan skilte til egen legevakt og lokalt sykehus? 

Ta for eksempel Sigdal, som har vært hardt ute. De betaler for legevakt i Ringerike kommune. Skal Ringerike kommune nå gå ut og si "sorry, men akkurat nå har vi ikke kapasitet til at dere bruker det dere har betalt for akkurat nå. Dere er velkommen tilbake til å bruke penger hos oss når krisen er over."? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nerine_ skrev:

Og hvordan tenker du at det skal gå seg til ved hjerteinfarkt, slag, illebefinnende eller andre tilfeller som krever øyeblikkelig hjelp? 

Jeg tenker at folk i risikogruppen kanskje får info/ pålegg om og holde seg hjemme hos sitt eget helsevesen i 30 dager til ny info. kommer. Ellers to års fengsel i straffe-regimet.

Endret av Medisinsk bruker
la til to ord.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utelater du deler av sitater med vilje? Høie sier Giesecke ikke innehar tilstrekkelig kunnskap om norske samfunnsforhold, han betviler ikke den medisinske kompetansen.

Det er en absolutt forutsetning å gjengi utsagn korrekt og ikke utelate vesentlige momenter. 

Anonymkode: aa815...d25

Som du ser " Ivrig skribent "og ikke verdensvant eller AB bruker. Er hytteforbud tull.

Endret av Medisinsk bruker
La til en setning.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...