Gå til innhold

WHO rådgiver: Hytteforbud er bare tull.


Medisinsk bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Medisinsk bruker skrev:

Jeg er trådstarter og følger opp debatten. Jeg må jo opplyse om at jeg ikke er hytteeier når jeg ser hetsen her. Jeg opplyser om at jeg har hatt hytte og derfor kjenner litt til hyttelivet.  Jeg vet ikke hva du vil frem til her men du høres litt villfaren ut.

Hva er det du tjener på hytteforbuds-idiotiet da? Noe personlig må det vel være. Siden du engasjerer deg mener jeg.  Jeg kan tillate meg å tro at det ligger noe bakenfor her. Hvem er du?

 

Jeg taper som de fleste andre på denne krisen, og hytteforbudet er absolutt ingen drømmesituasjon for meg personlig. Men dette er ikke tiden for noen å se etter personlige gevinster. Jeg er ikke uenig med deg i alt, du har mange gode poenger - det skal du ha. Men jeg mener dette er tiden for å støtte regjeringen. De beste "hjernene" i Norge - og verden, er samlet for å ta de rette vedtakene. Å prøve å skape splid og gjøre opprør mot regjeringen er feil tid - ikke bare i Norge men i alle land. De som gjør det vil komme til å ha blod på hendene. Ser også at du har argumentert "Når immuniteten i samfunn passerer en terskel, vil flokkimmuniteten gradvis sørge for at sykdommen forsvinner fra samfunnet." Man er vel ikke 100% sikker på at man blir immun mot Covid-19 enda? Man antar, men kan ikke være sikker?

 

Anonymkode: bb298...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg taper som de fleste andre på denne krisen, og hytteforbudet er absolutt ingen drømmesituasjon for meg personlig. Men dette er ikke tiden for noen å se etter personlige gevinster. Jeg er ikke uenig med deg i alt, du har mange gode poenger - det skal du ha. Men jeg mener dette er tiden for å støtte regjeringen. De beste "hjernene" i Norge - og verden, er samlet for å ta de rette vedtakene. Å prøve å skape splid og gjøre opprør mot regjeringen er feil tid - ikke bare i Norge men i alle land. og gjøre opprør mot regjeringen er feil tid -. Ser også at du har argumentert "Når immuniteten i samfunn passerer en terskel, vil flokkimmuniteten gradvis sørge for at sykdommen forsvinner fra samfunnet." Man er vel ikke 100% sikker på at man blir immun mot Covid-19 enda? Man antar, men kan ikke være sikker?

 

Anonymkode: bb298...05a

Jo takk. Jeg ser jo at du ikke er på bærtur du heller. Men vi er ganske så uenige om den (antatt) vanskeligste delen her, nemlig politikerne.  Når en del av befolkninga er overbevist om at Sverige og Nederland gjør det riktige her, innk. tilh. dok. ,så er ikke det gjort i en fei og overbevise den delen, om at dette er i skjønneste orden. Stol på Erna.   

Det er naturstridig og stole på Erna for min del, også nå.

I hvor stor grad de er involvert vet jeg ikke, men at Bent Høie og Erna Solberg er noen store " Hjerner,"  får du ikke meg med på under noen omstendighet. Men det er lite og diskutere videre på her.  Prøve og " skape splid."  Kjenner meg ikke igjen der, men og gjøre " opprør mot regjeringen " er feil tid,  får en kommentar. Et feil vedtak er vel, etter det vi vet nå, ikke noe grunnlag for det du kaller opprør mot Regjeringen. Men det er fortsatt lovlig og rasle med sablene så vidt jeg vet. Skulle det være aktuelt senere, så må ingen innbille seg at noe er feil tidspunkt..

I en Stat som Norge, der alt suser og går på lykke og fromme, så trenger vi observatørene i samfunnet..

Immunitet.  Om du går til Forskning.no så kan du lese det i sammenheng.  https://forskning.no/sykdommer-virus/sverige-vil-trolig-la-60-prosent-bli-smittet-for-a-skape-flokkimmunitet/1655874

 

 

Endret av Medisinsk bruker
No.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Medisinsk bruker skrev:

Jo takk. Jeg ser jo at du ikke er på bærtur du heller. Men vi er ganske så uenige om den (antatt) vanskeligste delen her, nemlig politikerne.  Når en del av befolkninga er overbevist om at Sverige og Nederland gjør det riktige her, innk. tilh. dok. ,så er ikke det gjort i en fei og overbevise den delen, om at dette er i skjønneste orden. Stol på Erna.   

Det er naturstridig og stole på Erna for min del, også nå.

I hvor stor grad de er involvert vet jeg ikke, men at Bent Høie og Erna Solberg er noen store " Hjerner,"  får du ikke meg med på under noen omstendighet. Men det er lite og diskutere videre på her.  Prøve og " skape splid."  Kjenner meg ikke igjen der, men og gjøre " opprør mot regjeringen " er feil tid,  får en kommentar. Et feil vedtak er vel, etter det vi vet nå, ikke noe grunnlag for det du kaller opprør mot Regjeringen. Men det er fortsatt lovlig og rasle med sablene så vidt jeg vet. Skulle det være aktuelt senere, så må ingen innbille seg at noe er feil tidspunkt..

I en Stat som Norge, der alt suser og går på lykke og fromme, så trenger vi observatørene i samfunnet..

Immunitet.  Om du går til Forskning.no så kan du lese det i sammenheng.  https://forskning.no/sykdommer-virus/sverige-vil-trolig-la-60-prosent-bli-smittet-for-a-skape-flokkimmunitet/1655874

 

 

Ok - har lest artikkelen. Men om det er enighet om at det faktisk gir immunitet å gjennomgå sykdommen er jeg fortsatt ikke overbevist om. Håper det for Sveriges del. "For most viruses, immunity is the payoff for getting sick, so the trick in concocting an effective vaccine is to duplicate that immune response. The problem is that, although most infectious disease experts believe COVID-19 patients will develop immunity, they don’t know for sure."

Nå er det meldt om 18 døde på et døgn i Sverige. Antar at vi vil vite hvilken strategi som har fungert best om noen uker eller måneder. Lykke til til oss alle.

Anonymkode: bb298...05a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok - har lest artikkelen. Men om det er enighet om at det faktisk gir immunitet å gjennomgå sykdommen er jeg fortsatt ikke overbevist om. Håper det for Sveriges del. "For most viruses, immunity is the payoff for getting sick, so the trick in concocting an effective vaccine is to duplicate that immune response. The problem is that, although most infectious disease experts believe COVID-19 patients will develop immunity, they don’t know for sure."

Nå er det meldt om 18 døde på et døgn i Sverige. Antar at vi vil vite hvilken strategi som har fungert best om noen uker eller måneder. Lykke til til oss alle.

Anonymkode: bb298...05a

Jeg skal ikke påstå noe som helst medisinsk, men jeg prøver å snappe opp her og der. Tallene for Sverige begynner kraftig ned. Det var kjipt men dette er så altfor tidlig og si noe om. Det er mange ting som svenskene har lagt vekt på. En annen sammenligning.  Norge v/s Sverige i strategi. Våre 2 land er delt på midten. Begge land har egen strategi. Vi har 2 helt forskjellige strategier og såkalt åpen grense. EN AV LANDENE  BEHANDLER  SINE  EGNE  INNBYGGERE SOM  FORSØKSKANINER  I  ET  SAMFUNNS-EKSPERIMENT.

Men nå må vi ikke begynne og heie på noen her da bare så det er sagt. La svenskene bli syke. Så sier vi samtidig god bedring. Om vi bruker disse tallene til å kalle andre idioter her på KG så er vi på feil kurs. Husk at det er fortvilte/døende mennesker som leser oss.

 

Endret av Medisinsk bruker
Du må ikke tole så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 18.39, Medisinsk bruker skrev:

Så fort blir man jo ikke veldig syk av korona. Man blir litt syk, kjenner litt feber, så man rekker jo å reise hjem. Maktmisbruk.

Rekker man det altså? Er man sikre på det? Hva om mange tenker at "pytt dette går jo så bra så" før de ryker på en smell og blir så dårlige at de må hasteinnlegges?

Hytteforbudet er slett ikke tull. Folk er jo direkte dumme og vil gjøre slik at de må hasteinnlegges på nærmeste sykehus, som på mindre steder (som gjerne er der hyttene er) har svært begrenset kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 18.39, Medisinsk bruker skrev:

– Jeg kommer ikke til å dra på hytta selv om jeg har ekstremt lyst, men staten kan ikke tvinge folk til å la være. De har ikke hjemmel til å straffeforfølge og bøtelegge folk som gjør det, sier Kallmyr til TV 2.

Kallmyr er en klovn. Han gjorde seg selv til latter som en av tidenes verste justisministre. Han bør klappe igjen før han gjør seg enda mer til latter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, jabx skrev:

Rekker man det altså? Er man sikre på det? Hva om mange tenker at "pytt dette går jo så bra så" før de ryker på en smell og blir så dårlige at de må hasteinnlegges?

Hytteforbudet er slett ikke tull. Folk er jo direkte dumme og vil gjøre slik at de må hasteinnlegges på nærmeste sykehus, som på mindre steder (som gjerne er der hyttene er) har svært begrenset kapasitet.

Nå har ikke jeg tenkt å begynne som Møre og Romsdalinger, og sitte i 20 år og regne på avstander til et evt. sykehus, men jeg ser at flere og flere her inne kaller dette for hysteri. Erna har jo tilstått at hun kom for sent i gang, men pytt pytt dette er jo bare de samme fåreskallene likevel.  I 2015 oppdaget hun ikke flykningekatastrofen før det var for sent.  Hun avslørte ved en tilfeldighet i 2017 at hun ikke engang hadde begynt på et terrorforsvar vi var lovet av politikerne i 2011. Hun må ha noen rund seg som kan fortelle henne omfanget og konsekvensene av vinglestyringen hun bedriver.  Når dette er over må Erna granskes etter min mening. Makan.

Permitter Erna fra Coronakrisen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, jabx skrev:

Kallmyr er en klovn. Han gjorde seg selv til latter som en av tidenes verste justisministre. Han bør klappe igjen før han gjør seg enda mer til latter.

Stortinget blir som et sirkustelt fullt av klovner. Egentlig til å spy blod av.  Det er lite som tilsier at Kallemyr ikke er en klovn. Kjøper den. Men denne parodien topper seg da etter min mening når Erna på direktesending tilbakeviser han juridisk og sier at hun har god margin til Norges Lover.  I det andre spørsmålet som omhandler menneskerettigheter,  trenger hun heller ikke tenkepause og avviser påstanden i samme sekund med noe som ligner latterliggjøring. Jeg er vel ikke alene om og se at her er det noe som ikke stemmer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høie har lansert " Hyttetilgangs appen."  HEHEHEHE--HOHOHO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...