Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Wiii, dere er så gode alle sammen ❤️  

Noldi skrev (7 timer siden):

Gratulerer med supergode nyheter og en fin ultralyd😍❤️  Skjønner godt at du var nysgjerrig på kjønn jeg! Jeg trodde det var mulig å se så tidlig, men jeg har lært med tiden at det ikke er så lett😅 Håper tiden fremover blir en super tid fylt av stolthet og glede❤️ Har du tenkt til å fortelle det til venner og kollegaer nå?

Jaa, jeg var så nysgjerrig 🙊  Det skal nok være mulig å se, så jeg føler det var litt vrangskap at han absolutt ikke ville prøve engang 😝  Nåå skal jeg begynne å fortelle det til venner og kolleager, så det skal bli stas ❤️  Det skal bli så godt å ikke holde det skjult lenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2 :babysmokk:

Er du fuckings seriøs med meg? 

Som om jeg ikke er bekymret nok fra før, så må jeg jo selvfølgelig våkne opp til rimelig solide mengder brun utflod i dag morges. 

Jeg regelrett løp for å hente doppleren, og det første jeg fant var en herlig og galopperende hjertelyd, heldigvis ❤️

Likevel greier jeg ikke slå vekk bekymringene... Jeg vil vite hvor denne blødningen kommer fra 😭

Jævla drit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger er vanlig i svangerskap og flere ganger fikk jeg beskjed fra mine gynekologer og leger at hvorfor de oppstår får man sjeldent svar på :hug: Men om du er veldig bekymret så hadde jeg dratt på en ultralyd. Nå har du kommet så langt at de kan sjekke at alt er i orden med organene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå Supermiri det er også min største frykt - jeg er alltid like nervøs når jeg går på do. Men som Amateriel sier så er blødninger veldig vanlig og kan oppstå grunnet så utrolig mange ting! Jeg er utrolig glad for at du fant en herlig hjertelyd og så glad for at du har investert i denne doppleren!! Men hvis du fortsatt er urolig ville jeg nok dratt på ultralyd bare for å få ro i sjela! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ingen dans på roser å være gravid nei.. Skulle ønske du slapp å kjenne på frykten enda en gang, men jeg  støtter både amatariel og lillra i deres kommentarer- det er veldig vanlig med blødninger, og sannsynligvis er også denne helt ufarlig❤️ Hjertelyden har du jo også hørt❤️ Så dette går nok bra, men klarer du ikke å slå deg til ro med det må du selvsagt ta kontakt med lege eller gynekolog. Kanskje du har fått et telefonnummer direkte til gyn pol ettersom du har hatt tettere oppfølging denne gangen? Jeg håper uansett at du får den bekreftelsen du trenger og at frykten for at noe skal være galt forsvinner mer og mer utover dagen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen i bekymringene. Det går mest sannsynlig bra, blødninger er relativt normalt og kan oppstå av mange forskjellige grunner. 💕 Blir bekymringen for stor så ville jeg dratt på en ny ultralyd. 💕

Og du kommer til å kjenne på masse bekymringer i tiden fremover. Jeg tror nok dessverre vi som har opplevd å miste før kjenner litt ekstra på de bekymringene. Blir nok deilig for deg når du kjenner bevegelse etterhvert og har den tryggheten iallfall. Ikke så alt for lenge igjen til det nå. Vet du om du har morkaken foran eller bak forresten? 😊

Klem :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og betryggende ord, @Amatariel @Lillra @Noldi @vegasus❤️  Det betyr så mye, spesielt når frykten tar litt overhånd i situasjoner der den kanskje er litt irrasjonell - men samtidig ikke. Om det i det heletatt gir mening. 

Noldi skrev (4 timer siden):

Kanskje du har fått et telefonnummer direkte til gyn pol ettersom du har hatt tettere oppfølging denne gangen?

Det har jeg fått, og jeg kontaktet dem nesten med en gang ❤️  Fikk prate med vakthavende gynekolog, som gjerne ville ta en titt for å berolige og for å sjekke at alt var i orden. Gynekologen kunne ikke finne noe opphav til blødning, og alt så fint ut både innvendig og med foster. Foster hadde vokst en cm siden sist ultralyd for 6 dager siden, og hjertet slo og h*n danset som bare det der inne. Jeg er så innmari glad for at jeg ble tatt på alvor, og at jeg ikke bare ble avfeid med "Normalt. Se det an". Gynekologen sa t.o.m at det bare var å ringe om det skulle skje igjen, så skulle jeg få komme inn og (forhåpentligvis) bli beroliget atter en gang. Det synes jeg er imponerende behandling av en offentlig helsetjeneste, som jeg vet så godt selv at har det utrolig travelt om dagen 🌟 

vegasus skrev (1 time siden):

Og du kommer til å kjenne på masse bekymringer i tiden fremover. Jeg tror nok dessverre vi som har opplevd å miste før kjenner litt ekstra på de bekymringene. Blir nok deilig for deg når du kjenner bevegelse etterhvert og har den tryggheten iallfall. Ikke så alt for lenge igjen til det nå. Vet du om du har morkaken foran eller bak forresten? 😊

Du har sååå rett... Alt kommer til å være en bekymring. Er vel sjeldent noe som ikke kommer til å bekymre 😂  Jeg vet ikke om morkaken er foran eller bak, men på den ene journalutskriften fra forrige ultralyd står det at "Morkaken ligger fremdeles lavt nede", uten at jeg vet hva det betyr 🙊  😃  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har satt igjen spor her, men så leste jeg at du våknet til mye brun utflod i dag! Ville bare skrive til deg at med mitt forrige svangerskap så fikk jeg også plutselig masse brun utflod og også litt blod som varte i 2-3 dager, jeg var da også i uke 14! Og ble kjempe redd og fikk komme inn til gyn etter jeg ringte føde/gyn og fortalte dette og hvor redd jeg var (gikk konstant med hjertebank) etter jeg så dette brune utfloden. Hadde gått på tå ellers også i hele svangerskapet fra før fordi var så redd for å miste, så dette ble jeg så skremt av! Jeg fikk ihvertfall komme inn samme dag på en sjekk og ultralyd, der så alt bra ut! Frisk og aktiv baby❤️ Hun er 3 år idag så det gikk jo bra😃 husker gyn sa det var veldig vanlig med brun utflod eller små blødninger i svangerskap, hadde ikke annen forklaring enn at slimhinnene er skjøre.
Men jeg vil anbefale deg å ringe å få komme inn til en sjekk, du blir veldig beroliget da og slipper å tenke og bekymre deg! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for en start på dagen! 😔 Skjønner godt at du ble bekymret. Jeg er utrolig glad for å høre at lille spreller fint og at de ikke fant noe feil ❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (6 timer siden):

Tusen takk for gode og betryggende ord, @Amatariel @Lillra @Noldi @vegasus❤️  Det betyr så mye, spesielt når frykten tar litt overhånd i situasjoner der den kanskje er litt irrasjonell - men samtidig ikke. Om det i det heletatt gir mening. 

Det har jeg fått, og jeg kontaktet dem nesten med en gang ❤️  Fikk prate med vakthavende gynekolog, som gjerne ville ta en titt for å berolige og for å sjekke at alt var i orden. Gynekologen kunne ikke finne noe opphav til blødning, og alt så fint ut både innvendig og med foster. Foster hadde vokst en cm siden sist ultralyd for 6 dager siden, og hjertet slo og h*n danset som bare det der inne. Jeg er så innmari glad for at jeg ble tatt på alvor, og at jeg ikke bare ble avfeid med "Normalt. Se det an". Gynekologen sa t.o.m at det bare var å ringe om det skulle skje igjen, så skulle jeg få komme inn og (forhåpentligvis) bli beroliget atter en gang. Det synes jeg er imponerende behandling av en offentlig helsetjeneste, som jeg vet så godt selv at har det utrolig travelt om dagen 🌟 

Du har sååå rett... Alt kommer til å være en bekymring. Er vel sjeldent noe som ikke kommer til å bekymre 😂  Jeg vet ikke om morkaken er foran eller bak, men på den ene journalutskriften fra forrige ultralyd står det at "Morkaken ligger fremdeles lavt nede", uten at jeg vet hva det betyr 🙊  😃  

Så bra at du ble tatt på alvor og fikk kommet til en sjekk! Og ikke minst at alt enda ser bra ut 💕 

At morkaken fremdeles ligger lavt trenger ikke bety noe så tidlig i svangerskapet, tror det er ganske normalt, hadde den ligget veldig lavt så hadde de pratet med deg om det.  Den flytter seg jo gradvis oppover gjennom svangerskapet 🙂 

Du får nok vite om den ligger foran eller bak på OUL tenker jeg. Hvis den ligger foran så kan det ta litt lenger tid før du kjenner bevegelse bare. Det vanligste er at den ligger bak. 🙂 Har du fått time til OUL enda forresten? 😃 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (20 timer siden):

Det har jeg fått, og jeg kontaktet dem nesten med en gang ❤️  Fikk prate med vakthavende gynekolog, som gjerne ville ta en titt for å berolige og for å sjekke at alt var i orden. Gynekologen kunne ikke finne noe opphav til blødning, og alt så fint ut både innvendig og med foster. Foster hadde vokst en cm siden sist ultralyd for 6 dager siden, og hjertet slo og h*n danset som bare det der inne. Jeg er så innmari glad for at jeg ble tatt på alvor, og at jeg ikke bare ble avfeid med "Normalt. Se det an". Gynekologen sa t.o.m at det bare var å ringe om det skulle skje igjen, så skulle jeg få komme inn og (forhåpentligvis) bli beroliget atter en gang. Det synes jeg er imponerende behandling av en offentlig helsetjeneste, som jeg vet så godt selv at har det utrolig travelt om dagen 🌟 

Så braaa! Kjempegode nyheter at alt var bra :klemmer:

Jeg ville ikke si noe om det i går, for det ville ikke vært meningen å dra opp et aborttema når du var så bekymret som du var. Men det jeg ville si er at jeg reagerte på at du var akkurat 14+2, for dette var nøyaktig den dagen jeg hadde min abort på. Og ikke for å rippe opp i noe vondt eller gjøre deg nervøs, men jeg ville bare kommentere det fordi jeg jo fikk holde den lille da. Og når jeg ser bort fra alt det vonde så var det veldig fascinerende. Hvor 'ferdig' babyen er på dette tidspunktet, bare liten. Jeg kunne se og telle alle fingrene tydelig f.eks. Utrolig detaljrikt! Helt magisk egentlig hva kroppen klarer. Så da tenker jeg på denne perfekte lille ferdige babyen som ligger i magen din nå ❤️  Nå skal den bare vokse seg stooor og sterk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 9.2.2021 den 15.26):

Lenge siden jeg har satt igjen spor her, men så leste jeg at du våknet til mye brun utflod i dag! Ville bare skrive til deg at med mitt forrige svangerskap så fikk jeg også plutselig masse brun utflod og også litt blod som varte i 2-3 dager, jeg var da også i uke 14! Og ble kjempe redd og fikk komme inn til gyn etter jeg ringte føde/gyn og fortalte dette og hvor redd jeg var (gikk konstant med hjertebank) etter jeg så dette brune utfloden. Hadde gått på tå ellers også i hele svangerskapet fra før fordi var så redd for å miste, så dette ble jeg så skremt av! Jeg fikk ihvertfall komme inn samme dag på en sjekk og ultralyd, der så alt bra ut! Frisk og aktiv baby❤️ Hun er 3 år idag så det gikk jo bra😃 husker gyn sa det var veldig vanlig med brun utflod eller små blødninger i svangerskap, hadde ikke annen forklaring enn at slimhinnene er skjøre.
Men jeg vil anbefale deg å ringe å få komme inn til en sjekk, du blir veldig beroliget da og slipper å tenke og bekymre deg! ❤️

Tusen takk for betryggende og gode ord ❤️  

Juss-jenta skrev (21 timer siden):

Uff, for en start på dagen! 😔 Skjønner godt at du ble bekymret. Jeg er utrolig glad for å høre at lille spreller fint og at de ikke fant noe feil ❤️❤️

 Haha, ja! Jeg kan å bekymre meg altså 🙊❤️

vegasus skrev (19 timer siden):

Så bra at du ble tatt på alvor og fikk kommet til en sjekk! Og ikke minst at alt enda ser bra ut 💕 

At morkaken fremdeles ligger lavt trenger ikke bety noe så tidlig i svangerskapet, tror det er ganske normalt, hadde den ligget veldig lavt så hadde de pratet med deg om det.  Den flytter seg jo gradvis oppover gjennom svangerskapet 🙂 

Du får nok vite om den ligger foran eller bak på OUL tenker jeg. Hvis den ligger foran så kan det ta litt lenger tid før du kjenner bevegelse bare. Det vanligste er at den ligger bak. 🙂 Har du fått time til OUL enda forresten? 😃 

 

Ahaaa, sånn og forstå 😄  Jeg har fått time til OUL 16.Mars trooor jeg det var! Det blir spennende ❤️   

Amatariel skrev (5 timer siden):

Så braaa! Kjempegode nyheter at alt var bra :klemmer:

Jeg ville ikke si noe om det i går, for det ville ikke vært meningen å dra opp et aborttema når du var så bekymret som du var. Men det jeg ville si er at jeg reagerte på at du var akkurat 14+2, for dette var nøyaktig den dagen jeg hadde min abort på. Og ikke for å rippe opp i noe vondt eller gjøre deg nervøs, men jeg ville bare kommentere det fordi jeg jo fikk holde den lille da. Og når jeg ser bort fra alt det vonde så var det veldig fascinerende. Hvor 'ferdig' babyen er på dette tidspunktet, bare liten. Jeg kunne se og telle alle fingrene tydelig f.eks. Utrolig detaljrikt! Helt magisk egentlig hva kroppen klarer. Så da tenker jeg på denne perfekte lille ferdige babyen som ligger i magen din nå ❤️  Nå skal den bare vokse seg stooor og sterk.

Ja, det er jo helt utrolig å tenke på hvor utviklet den er - og samtidig så liten! Ca 8 cm, liksom. Herregud, lille knøttet.  Er vel ofte derfor man føler at nå  man jo være safe, alt er jo utviklet, kroppen bør jo ha reagert innen nå hvis det er noe galt - men, man er vel aldri helt sikker uansett, og det vet vel du alt om på godt og vondt.. ❤️  Tusen takk for gode ord 😘   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

vegasus skrev (18 timer siden):

Hvordan går det? 💕

Så koselig at du titter innom og spør ❤️  

Det går opp og ned, men for det meste bra! Har vært litt styrete de siste ukene, med blødninger og alt. Vært innom sykehuset til ultralyd x fler og var senest på kontroll denne uken her og alt står bra til med den lille i magen 🌟  Er idag 16+6 forresten :) De kunne tilogmed anslå hvilket kjønn det var, men jeg vil vente med å skrive det her til OUL er unnagjort - for å bevare litt spenning også, hoho! 😄  De har funnet ut at jeg har forliggende morkake, og jeg har fått en del restriksjoner som må følges fremover mtp løft, fysisk belastning osv. Man får jo gjerne ikke restriksjoner pga forliggende morkake før senere i svangerskapet, men dette var pga blødningene som jeg har hatt at de ville at dette skulle gjelde fra nå. Dette inkluderer også null samleie på meg og mannen, og det er såååå kjedelig 😅  Ikke at det ble så mye sengekos fra før pga lite energi på meg, men å gå fra noe til ingenting er merkbart :P  

Har vært noe sykmeldt, for å ta det med ro og da har blødningene gitt seg. Skal begynne å jobbe litt igjen til uken, men starter veldig forsiktig for å ikke fremprovosere noe mer ❤️  Nå er neste ultralyd OUL om ca 2 uker, det blir sååå spennende ☺️  Da skal mannen få bli med også, så det blir stas! Håper bare morkaken er på vei bort fra livmorhalsåpningen - så kryss fingrene med meg 😁

Håper alt går bra med deg og gutten også ❤️  Klem! 

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vet du jo hvertfall hvorfor du blør, og det må jo være litt greit vel, selv om det er kjedelig å måtte unngå samleie og ta det veldig med ro. 😌

Spennende med kjønn! Gleder meg til du avslører det etter oul 🤩 Og så deilig at du får ha med deg mannen!! 🤩 

Veldig godt å høre at det går mest bra med deg 💕 

 

Lillegutt og jeg vi koser oss vi ☺️ De første ukene er tøffe, men også veldig koselig 🥰

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig at du har hatt blødninger, det må være utrolig tøft når du har opplevd å miste et par ganger fra før! Veldig fint at du får tett oppfølging❤️ Kjedelig å ikke kunne ha sex i det hele tatt, men det er jo bare for en periode og det viktigste er at det går bra med den lille i magen!🥰❤️
Tenk at du er 17 uker allerede😍 Snart OUL, og få uker igjen til halvveis! Det er litt av en bragd, men den historien du har i bagasjen hittil!❤️ Ta vare på deg selv, og den lille i magen din, det er det viktigste de neste 23 ukene fremover nå!🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (På 28.2.2021 den 12.37):

Men da vet du jo hvertfall hvorfor du blør, og det må jo være litt greit vel, selv om det er kjedelig å måtte unngå samleie og ta det veldig med ro. 😌

Spennende med kjønn! Gleder meg til du avslører det etter oul 🤩 Og så deilig at du får ha med deg mannen!! 🤩 

Veldig godt å høre at det går mest bra med deg 💕 

 

Lillegutt og jeg vi koser oss vi ☺️ De første ukene er tøffe, men også veldig koselig 🥰

 

Jaaa, det er jo greit å vite årsak - men noen ganger hjelper det så fint lite når frykten tar overhånd på en måte. Frykten er ofte irrasjonell, men føles så virkelig der og da ❤️  Gleder meg veldig til å dele kjønn, det skal bli stas! Godt å høre at det går bra med deg og lillegutt også ❤️  Kan bare se for meg all kosen (og det litt slitsomme hoho) som er i heimen deres nå ☺️  

Hopptimisten skrev (På 28.2.2021 den 13.53):

Så kjedelig at du har hatt blødninger, det må være utrolig tøft når du har opplevd å miste et par ganger fra før! Veldig fint at du får tett oppfølging❤️ Kjedelig å ikke kunne ha sex i det hele tatt, men det er jo bare for en periode og det viktigste er at det går bra med den lille i magen!🥰❤️
Tenk at du er 17 uker allerede😍 Snart OUL, og få uker igjen til halvveis! Det er litt av en bragd, men den historien du har i bagasjen hittil!❤️ Ta vare på deg selv, og den lille i magen din, det er det viktigste de neste 23 ukene fremover nå!🥰

Gode du! Ja, det har vært noen tøffe dager må jeg innrømme. Hver eneste gang jeg går på do ser jeg på papiret, som om det er en vane og en mani nesten - haha. Noen ganger på natta, er jeg så trøtt at jeg ikke orker å skru på lyset. Men jeg må liksom lyse opp med aktivitetsklokka mi bare for å se om det kan være blod der. Så utrolig slitsomt å være sånn, men jeg greier ikke å få bort disse tankene heller 😅  Jeg setter dog veldig pris på den tette oppfølgingen jeg har fått, for uten den ville jeg nok vært et enda større nervevrak enn jeg allerede er ❤️  Tusen takk for gode ord ❤️  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gode @Noldi ❤️  Så hyggelig og GØY at du spør, for OUL var i dag neeemlig 😍 

19+3 :babysmokk:

Idag har jeg vært på OUL, og det var så koselig! Mannen fikk være med, noe som var skikkelig stas for oss begge to. Ble satt frem en dag, til 19+3. Vi fikk bekreftet at det er ei lita jente  jeg har i magen. Hun var veldig livlig på ultralyden, så vi fikk sett henne fra alle kanter, meeen det var ikke så lett å få tatt et godt profilbilde idag gitt 😂  Er sååå fascinerende å se alt i fra hjerte, nyrer, lillehjerne og aorta og alt. Jeg er så stolt og lykkelig! ❤️ 

Ellers går det greit med meg. Sliter litt med psyken enda ift frykt, men nå håper jeg så inderlig at dette skal lette litt fremover. Gleder meg til jeg begynner å kjenne veslejenta vår, slik at jeg kan bli beroliget på den måten. Har litt kvalme og oppkast enda og sliter mye med å være utmattet, men dette håper jeg også endrer seg snart 😄  Morkaken er heldigvis på vei oppover, men det blir en ny kontroll i uke 32 (?) for å se at den har trukket seg helt opp - det blir bare en bonus å få se den lille en gang til ❤️  

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...