Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

SUPERMIRI skrev (10 timer siden):

Nei, den har jeg ikke pakka enda! Men jeg er inne på tanken om å gjøre det snart 🤗🌼 Noen tips til hva som bør være med? 😍

Om jeg skal tipse om èn ting: lypsyl!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nydelig oppdatering❤️ Var siste ultralyd fordi du har tettere oppfølging eller gjorde du det privat? Jeg har begynt å kjenne et lite savn etter å se utviklingen til lille i magen, og vurderer om jeg skal bestille meg time til ultralyd eller 3D ultralyd for å se hvordan hun har vokst. Begynner spesielt å bli spent på dette med hvor stor hun er nå som det nærmer seg fødsel for min del😅 Lurer på om hun er liten, gjennomsnittlig eller stor🙈

Så godt å høre at du har masse energi! Det er de beste periodene😍 Selv med en kropp som holder litt igjen er det veldig deilig for psyken når man har energi til å virkelig være tilstede i hverdagen.

Jeg har ikke pakket fødebagen enda, men har begynt å skrive pakkeliste og Google. Fant en fin guide på barnashus.no, så har fulgt den når jeg har skrevet egen liste. Morgenkåpe, toalettsaker (tannbørste, hårbørste, strikker, sjampo, balsam, såpe, tannkrem, deo, hudkrem, vaselin, medisiner), koseklærsett, sandaler til dusj, tøfler, bind, fødebagen-utstyr (jeg har kjøpt kjølebind, store truser, flaske til å skylde underlivet med etter fødsel og lindreskum), AmmeBH, ammegenser, ammesinglett, ammeinnlegg, multimamkompresser og brystsalve, lue til baby, 2-3 sett med klær til baby, helseteppe, hentesett, våtservietter, sinksalve, talkum og bleier (dette kan det godt hende de har på sykehuset også). Dette ble en hel roman av pakkeliste, men jeg klarte ikke stoppe når jeg først var i gang😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, nå begynner det virkelig å nærme seg! ❤️ Utrolig glad for å høre at alt står bra til med veslejenta di!

Husker veldig godt selv at jeg måtte inn på badet og i klesskapet hennes bare for å se på tingene innimellom. Klarte ikke helt å tro på at en liten baby snart skulle bruke det. Nå må ofte ta en titt i vuggen bare for å beundre den lille perfekte babyen min 🥺 Det er virkelig helt surrealistisk å bli mamma! 

Kos deg masse med pakking av fødebagen! Mine beste tips er lang mobillader, multimamkompresser, purelan, drikkeflaske, lypsyl, snacks til etter fødselen, lang cardigan til hjemreisen 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (5 timer siden):

Så nydelig oppdatering❤️ Var siste ultralyd fordi du har tettere oppfølging eller gjorde du det privat? Jeg har begynt å kjenne et lite savn etter å se utviklingen til lille i magen, og vurderer om jeg skal bestille meg time til ultralyd eller 3D ultralyd for å se hvordan hun har vokst. Begynner spesielt å bli spent på dette med hvor stor hun er nå som det nærmer seg fødsel for min del😅 Lurer på om hun er liten, gjennomsnittlig eller stor🙈

Så godt å høre at du har masse energi! Det er de beste periodene😍 Selv med en kropp som holder litt igjen er det veldig deilig for psyken når man har energi til å virkelig være tilstede i hverdagen.

Jeg har ikke pakket fødebagen enda, men har begynt å skrive pakkeliste og Google. Fant en fin guide på barnashus.no, så har fulgt den når jeg har skrevet egen liste. Morgenkåpe, toalettsaker (tannbørste, hårbørste, strikker, sjampo, balsam, såpe, tannkrem, deo, hudkrem, vaselin, medisiner), koseklærsett, sandaler til dusj, tøfler, bind, fødebagen-utstyr (jeg har kjøpt kjølebind, store truser, flaske til å skylde underlivet med etter fødsel og lindreskum), AmmeBH, ammegenser, ammesinglett, ammeinnlegg, multimamkompresser og brystsalve, lue til baby, 2-3 sett med klær til baby, helseteppe, hentesett, våtservietter, sinksalve, talkum og bleier (dette kan det godt hende de har på sykehuset også). Dette ble en hel roman av pakkeliste, men jeg klarte ikke stoppe når jeg først var i gang😅

Siste ultralyd var på grunn av tettere oppfølging 😄  Jeg synes nesten at det bør tilbys en UL ila 30-ukers-sjiktet, da det kan jo ha endret seg mye siden OUL. Tenker da spesielt på babyer som blir veldig store, noe som kan være kjekt å vite om - for det kan vel skje utenom svangerskapsdiabetes at babyer blir store vil jeg tro? 🙉  Jeg synes hvertfall det var veldig godt å få vite at hun vokser som hun skal, og at hun forventes å bli rundt 3,6 ut ifra vekstkurven. Jeg tror at en 3D-ultralyd ville vært stas nå, så det syns jeg du skal gå for altsåå 😍  

Tusen takk for en suuuper liste til fødebagen! Romaner er helt perfekt, så har man litt å velge i 😂  Her var det mye praktisk som jeg kommer til å ta med 😁   Håper alt går bra med deg ❤️   

Juss-jenta skrev (4 timer siden):

Åå, nå begynner det virkelig å nærme seg! ❤️ Utrolig glad for å høre at alt står bra til med veslejenta di!

Husker veldig godt selv at jeg måtte inn på badet og i klesskapet hennes bare for å se på tingene innimellom. Klarte ikke helt å tro på at en liten baby snart skulle bruke det. Nå må ofte ta en titt i vuggen bare for å beundre den lille perfekte babyen min 🥺 Det er virkelig helt surrealistisk å bli mamma! 

Kos deg masse med pakking av fødebagen! Mine beste tips er lang mobillader, multimamkompresser, purelan, drikkeflaske, lypsyl, snacks til etter fødselen, lang cardigan til hjemreisen 😊

Jaa, nå er det virkelig så det er rundt hjørnet ❤️  Tusen takk for tips! Anbefaler du multimam-kompresser mye pga lindrende effekt, eller kan det være nok med purelan f.eks? Egentlig lurer jeg på hva forskjellen med den og brystvortekrem blir 🙊 Håper det går bra med deg og jenta di 😃 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (1 time siden):

 

Jaa, nå er det virkelig så det er rundt hjørnet ❤️  Tusen takk for tips! Anbefaler du multimam-kompresser mye pga lindrende effekt, eller kan det være nok med purelan f.eks? Egentlig lurer jeg på hva forskjellen med den og brystvortekrem blir 🙊 Håper det går bra med deg og jenta di 😃 🌸

Ja, kompressene er skikkelig lindrende! Redda meg på barsel. Kompressene brukte jeg et par ganger om dagen. Purelanen tok jeg på etter hver amming. (Den er i tillegg gull å bruke på tørre lepper). Man kan på en måte si at kompressene er en intensiv hårkur, mens purelanen er balsam. Hvis det gav noe mening 😅Anbefaler deg å kjøpe begge!

Jeg og vesla har det kjempefint! Jeg stortrives i rollen som mamma! Det hjelper også på at hun er relativt enkel nybegynner-baby ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

37 + 2 :babysmokk:  

Ca 3 uker igjen til termin, og jeg er i gang med svangerskapspermisjon ❤️  Hverdagen er preget av glede og spenning, og det er godt. Jeg gleder meg til å møte jenta vår, men samtidig så synes jeg det er heeelt greit om hun venter til nærmere termin! 

Hadde jeg vært i dårlig form, så hadde jeg nok følt det ganske så annerledes. Formen har vært så god de siste ukene, at jeg tror nesten ikke på det. Min beste del av svangerskapet har uten tvil vært 3.trimester. Føler det er et unntak fra regelen, så jeg føler meg virkelig heldig som har det så fint nå på slutten. Eneste jeg savner er å bruke kroppen, til trening og hardere fysisk aktivitet. Men, den tid kommer igjen den også ❤️  Må nok belage meg på at det er noen uker dit enda. 

Mannen har hjulpet meg med perineummassasje, og deeet må jeg si har vært en spesiell "kose"stund 😂  Det har ikke vært kos for å si det sånn, men mer en ubehagelig og til grensen smertefull seanse for meg. Det har gjort så jeg gruer meg mer til utdrivningsfasen, uten tvil 🙉  Men, forhåpentligvis så vil det minske risikoen for alvorlige rift, så det er verdt å vie litt tid til hver dag! Er spent på om det har noe for seg eller ei, men det får man jo egentlig kanskje aldri vite? 😜  

Nå tror jeg alt er klart. Fødebag, barnerom, bilstol, ja you name it. Nå er vi klare til å bli mamma og pappa ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SUPERMIRI skrev (51 minutter siden):

Nå tror jeg alt er klart. Fødebag, barnerom, bilstol, ja you name it. Nå er vi klare til å bli mamma og pappa ❤️ 

Ååå, nå er du så nærme!!! ❤️ Jeg husker de siste ukene gikk både fort og sakte på samme tid. Jeg var også i veldig god form på slutten, og gikk mye turer (korte da, pga litt bekkenløsning). Åh som jeg savner den ventetiden du er i nå! Den er så deilig spennende.

Håper du vil dele erfaringer etter fødselen vedrørende om du følte at perineummassasjen hjalp. Jeg var inne på tanken på å prøve det, men kom ikke så langt. Fikk grad 2 rift, så skulle ønske jeg hadde prøvd det 😅

Lykke til fremover og med fødselen! Plutselig er veslejenta deres her ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, snart er hun her ❤️ Masse lykke til i innspurten og med fødsel ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå tenk at du har kommet så langt og alt er klart 💕 kos deg masse i innspurten! Etterpå blir man å savne gravidmagen litt. Men blir kjempefint å få komme i gang med foreldrerollen - mye å se frem til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig deilig at du er i god form nå på slutten, det må være helt gull!😍 Det gjør nok alt veldig mye enklere etter fødsel hvis du klarer å holde deg i litt hverdagsaktivitet nå før fødsel, så det er jo helt supert å høre at formen er så bra!

Jeg har virkelig lyst til å gjøre det jeg kan for å slippe unna rifter, men å få mannen til å delta på perineum massasje har jeg ikke turt😂 Redd han kommer til å bli traumatisert allerede før fødsel hvis han må gjøre noe sånt😅 Hvordan synes mannen din det er å hjelpe deg med? Tror mannen her hadde gjort så og si alt jeg ber om akkurat nå, men tør rett og slett ikke spørre om hjelp😂

Hvordan ser pakkelisten din ut til fødebagen? Har pakket min hundre ganger føles det som, men jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal ha med og hva jeg skal droppe🙈 spesielt snacks? Har bare pakket med meg kjeks og peanøttsmør (har ikke klart meg én dag uten peanøttsmør hele svangerskapet, så det MÅ med😂😇)

Husker ikke helt om det var deg eller noen andre i termingruppen vår, men har du tatt noe fødselsforberedende kurs eller ammekurs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (7 timer siden):

Hvordan synes mannen din det er å hjelpe deg med?

Jeg må innrømme jeg synes det var veldig rart første gangen 😂  Jeg sa han måtte være dønn ærlig om det ble kleint, rart, skremmende eller at han syns det var sjukt usexy 😅  Han er veldig fascinert av tanken på at det kan hjelpe mot rifter, så han er glad for at han kan føle seg nyttig og delaktig på et vis. Det var en ubehagelig seanse, spesielt første gangen, men det har blitt mindre og mindre ubehagelig for hver gang selv om han tar i mer og mer - så noe må det jo hjelpe tenker jeg? 🙊  Blir spennende å se, selv om man aldri vet om det har hjulpet eller ei 😍 

Noldi skrev (7 timer siden):

Hvordan ser pakkelisten din ut til fødebagen? Har pakket min hundre ganger føles det som, men jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal ha med og hva jeg skal droppe🙈 spesielt snacks? Har bare pakket med meg kjeks og peanøttsmør (har ikke klart meg én dag uten peanøttsmør hele svangerskapet, så det MÅ med😂😇)

Her er min liste til fødebagen:

✓ Morgenkåpe 

Toalettsaker (tannbørste, hårbørste, strikker, sjampo, balsam, såpe, tannkrem, deo, hudkrem, medisiner). 

✓ Koseklær/behagelige klær 

✓ Lang cardigan til hjemreise (skjule bleierumpe ;))

✓ Sandaler til dusj 

✓ Tøfler

✓ Skylleflaske 

Ammesinglet 

✓ Ammeinnlegg

✓ Brystvortesalve 

✓ Multimamkompresser

✓ Lue til baby 

✓ 2-3 sett med klær til baby 

Helseteppe

Nettingtruser 

Ha med 2-3 bind 

✓ Sinksalve

Lang mobillader

✓ Drikkeflaske

Snacks til under/etter fødselen 

✓ Speilrefleks

Leppepomade 

Er snacks-delen jeg er mest usikker på også 🙉  Har pakket en sjokoladeplate, kjeks, müslibarer. I tillegg har jeg pakket noen energidrikker og en tom vannflaske. Tenker også å kjøpe noen bananer, noe som gir hurtig energi og som er lett å svelge. Har ikke pakket toalettsakene enda da, men vurderer å gjøre klar toalettmappa og bruke ting ut av den 😂  Er det noe du ser jeg mangler som du føler at "Åh, det MÅ du jo ha"? 

Noldi skrev (7 timer siden):

Husker ikke helt om det var deg eller noen andre i termingruppen vår, men har du tatt noe fødselsforberedende kurs eller ammekurs?

Nei, har ikke tatt noe som helst! 😮  Er litt småstressa over det, haha. Skal ha fødselsforberedende samtale med jordmor, så håper vi får godt nytte av den både meg og mannen. Har skrevet ned en hel haug av spørsmål 🙈  Føler også vi burde tatt et kurs i HLR på spedbarn/barn, men det har vi heller ikke fått gjort. Selv om jeg er sykepleier, så har jeg lite kunnskap på det området. Har du tatt noe? 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

19/8-21 kom jenta vår til verden. Hun er helt perfekt 😭❤️ Fødselen var heftig, rask og fin. Fødselshistorie kommer senere, nå skal vi bare nyte dagene som nybakte foreldre 💗

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...