Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

vegasus skrev (2 timer siden):

Hurra for ny uke! 🥳❤️

Vi fikk se kjønn i uke 14, da skal de ytre kjønnsorganene være ferdig utviklet så det er lettere å se 😊 

Anbefaler deg å se på youtube hvordan bruke doppleren før du prøver, det er mye lettere å finne hjertelyden når man leter riktig. 😊

Jeg kan forstå tankene dine om jobb siden jeg var akkurat sånn selv, og i etterpåklokskapen min så vil jeg råde deg til å fire på kravene dine til deg selv i forhold til jobb. Ingen er tjent med at du sliter deg ut for jobben, så pass på å ta masse hensyn til deg selv. Du jobber tross alt mer enn dobbelt nå som du produserer et lite menneske også 🥰💕

Sørg for å ha noe enkel mat/snacks lett tilgjengelig når du er på jobb, en banan/kjeks/yoghurt må vel være mulig å få i seg litt innimellom slagene? 😊 

Når tenker du å fortelle om graviditeten på jobben? 

Gøy at du fikk vite det i uke 14 da ❤️  Håper jeg er også en av de heldige! Så skal jeg prøøøve å la skuffelsen ikke ta meg om vi ikke får vite noe, @Amatariel 😄  

Jeg har tittet litt på youtubevideoer allerede, hehe. Gleder meg veldig til å motta doppleren, skal bli spennende å prøve 😊  Ble veldig overrasket over hvor langt ned man må lete, men det gir jo mening! 😄  

Huff ja, jeg burde kanskje be om litt tilrettelegging snart - ift jobben 🙈  Jeg husker når du skrev litt om det samme, og jeg bare "du må tenke på deg selv", "ikke vær redd for å be om tilrettelegging" osv osv, men så er det såååå vanskelig når det gjelder en selv 😂  Det skal nok kunne være mulig å ha noe enkel snacks tilgjengelig, så det må jeg nok bli flinkere til! Eneste er at også stress og det å bli sliten gjør meg uvel, så da er jeg like langt uansett hvis du skjønner ❤️  

Ang jobben så burde jeg fortelle det snart, da jeg har flere arbeidsoppgaver som jeg ikke kan være med på; som f.eks håndtering av ulike medikamenter og røntgen av pasienter for å nevne et par av dem. Jeg greide å holde det skjult før jul ved å løpe masse på do, haha! Brukte dårlig mage mye som en unnskyldning. Føler kanskje den unnskyldningen er litt utdatert nå 😜  Dette er fælt å innrømme, men det som egentlig holder meg tilbake er hvis noe skulle skje, og jeg plutselig ikke skulle være gravid likevel. Tåpelig grunn egentlig, men jeg hater sånn oppmerksomhet hvis det gir mening. Hadde jeg visst at dette ble baby hadde jeg ikke nølt engang... Gosh, nå babler jeg! Alt i alt så kommer jeg nok til å fortelle det ila uka. Sikkerhet for den lille foran mine preferanser ❤️  Klem til deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopptimisten skrev (2 timer siden):

Så fint å høre at du har det fint❤️Veldig koselig å se at det ser ut til at det går veien for dere denne gangen!☺️❤️

Blir så spennende med ultralyd i uke 13-14 også, veldig stas å se et lite menneske som rører seg aktivt!🥰 Spennende å se om dere får se kjønn da! Vi fikk ikke se det på ul 13+0, men hørt at noen har fått vite det rundt da☺️

Åå, jeg håper også så inderlig at det går denne gangen også ❤️  Dette er det lengste jeg har kommet, så nå får det bare gåå :)  Det blir veldig stas å få se mer av den lille - Håper vi er en av de heldige som får vite noe mer 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg er så glad for at du fikk se et hjerte 😍😍 og tenk, vi er akkurat like langt på vei!! Jeg er også 10+0 i dag😍 håper jeg blir like heldig som deg og får en fin bekreftelse i slutten av januar!! 
 

jeg fortalte det til sjefen min på fredag. Litt sånn i panikk - da jeg fikk spørsmål om videre utdanning som skal begynne i august. Men er glad for at jeg fortalte - så lenge alt går bra ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (48 minutter siden):

Ååå jeg er så glad for at du fikk se et hjerte 😍😍 og tenk, vi er akkurat like langt på vei!! Jeg er også 10+0 i dag😍 håper jeg blir like heldig som deg og får en fin bekreftelse i slutten av januar!! 
 

jeg fortalte det til sjefen min på fredag. Litt sånn i panikk - da jeg fikk spørsmål om videre utdanning som skal begynne i august. Men er glad for at jeg fortalte - så lenge alt går bra ❤️ 

Nei, så gøy at vi er akkurat likt da! 😍 Blir spennende å følge hverandre fremover ❤️ Så godt at du har fortalt det, så er det liksom der ute 🤗 Gleder meg egentlig til alle vet det jeg også, så slipper jeg å måtte skjule det 😊 Eneste som er liitt ulempe er at alle kollegaene mine må vite det, pga arbeidsoppgavene da vi er veldig avhengig av å hjelpe hverandre.. 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå godt og lese at dette ser ut til å gå veien ❤️ Og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det med jobb! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 + 0 :babysmokk:

Fikk doppleren min her om dagen. Har prøvd den to ganger, uten å finne hjertelyden 😫  Da blir jeg jo selvfølgelig bekymret isteden da, men jeg leser jo at det er veldig normalt å ikke finne noe så "tidlig". Det kan til og med hende at jordmødre ikke finner den, så jeg skal forsøke å ikke la det gå for mye innpå meg. Nå er jeg også stressa over at jeg har prøvd den to dager på rad, og tanker som "tenk om jeg har skadet fosteret" tikker inn i huet - sååå nå skal den ikke forsøkes igjen før om en ukes tid 😂  Huff, jeg må jobbe med bekymringene mine. Jeg er jo virkelig bekymret for ALT.

Formen er fin da. Kvalmen har roet seg litt den siste uka og jeg tåler bedre å bli litt sulten, noe som er godt! Energinivået sliter jeg fremdeles med at er på bånn etter jobb, så den er litt kjip både for meg selv, mann og hundene. Heldigvis har mannen min vært helt fantastisk og stått for mye matlaging og annet på hverdager ❤️  Nå i helga har jeg hatt litt mer energi til overs, og gått litt mer turer med hundene og gjort litt husarbeid. Er litt godt å føle seg til nytte på hjemmebane også :) 

Ønsker alle en fin søndag ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg så veldig igjen med alle tankene som kommer når man har brukt doppleren. Var også livredd for å ha skadet fosteret, både fordi det er ekstremt vanskelig å finne fosterlyden så tidlig så man bruker gjerne litt tid på å lete, og fordi man må presse den ganske hardt inn. 😬 Men de er heldigvis veldig godt beskyttet inni der! Så så lenge man ikke overdriver bruken noe voldsomt får man nok ikke skadet de heller. 🥰 

Så deilig at kvalmen har begynt å slippe litt taket! Får satse på at energinivået ditt øker igjen når du er over i andre trimester, og det er jo ikke lenge til nå 😃💕 

Godt med en mann som står på så du får slappet litt av også 😊 

Klem til deg! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er på godt og vondt å ha en sånn doppler. Jeg har brukt i to svangerskap, men ikke funnet noe før uke 14. Er en grunn til at de fleste leger ikke vil forsøke å høre etter hjertelyden på kontroll før etter uke 12. Jeg spurte etter det en gang i uke 11, men da sa legen nettopp det at det var så vanskelig og tilfeldig om man fant lyden da. Og for å ikke uro meg unødig så var det vanlig praksis å si nei til det da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du er stresset (fordi jeg stresser hele tiden selv under svangerskapet), men jeg er veldig sikker på at du ikke har noe å bekymre deg for! Jordmor måtte lete en stund på meg i uke 13 med doppleren, og hun måtte mye lenger ned og bruke mye mer «makt» enn jeg hadde trodd. Husk at livmoren din sannsynligvis ligger under skambenet enda. Skal godt gjøres å finne noe lyd da. 💛

Det er godt å høre at formen kommer seg. Det gjorde den hos meg også i uke 11. Håper du klarer å senke skuldrene litt og nyte, selv om jeg vet at det ikke er enkelt ❤️
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du er bekymret, men jeg tror ikke du har noen grunn til det😅 Det er enkelt å si til andre, men jeg kjenner meg sååååå igjen! Jeg er bekymret konstant! Kommer nok ikke til å bli rolig igjen før jeg når 12 uker og ser at baby har det bra da😅 Det er vel kanskje litt sånn du føler det også, og jeg tipper det er ganske normalt, spesielt fordi du har opplevd å miste i tillegg. Men som sagt, jeg tror virkelig ikke du har noe å bekymre deg for denne gangen❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (7 timer siden):

Så deilig at kvalmen har begynt å slippe litt taket! Får satse på at energinivået ditt øker igjen når du er over i andre trimester, og det er jo ikke lenge til nå 😃💕 

Åh herreguuud, ja, tenk at andre trimester nærmer seg! Det skal virkelig bli godt å komme over i den, tror faktisk tiden kommer til å gå litt fortere fra da. Gleder meg sånn til å se den lille igjen når jeg er 13+3 (?), og forhåpentligvis se at alt ser fint ut ❤️  Stor klem :klem:

Amatariel skrev (7 timer siden):

Jeg har brukt i to svangerskap, men ikke funnet noe før uke 14. Er en grunn til at de fleste leger ikke vil forsøke å høre etter hjertelyden på kontroll før etter uke 12. Jeg spurte etter det en gang i uke 11, men da sa legen nettopp det at det var så vanskelig og tilfeldig om man fant lyden da.

Så godt å høre erfaringen din! Da er det i hvertfall ikke unormalt 😄  Håper så på dine vegne i morgen! Jeg følger veldig spent med :) 

Juss-jenta skrev (5 timer siden):

Jeg forstår godt at du er stresset (fordi jeg stresser hele tiden selv under svangerskapet), men jeg er veldig sikker på at du ikke har noe å bekymre deg for! Jordmor måtte lete en stund på meg i uke 13 med doppleren, og hun måtte mye lenger ned og bruke mye mer «makt» enn jeg hadde trodd. Husk at livmoren din sannsynligvis ligger under skambenet enda. Skal godt gjøres å finne noe lyd da. 💛

Det er godt å høre at formen kommer seg. Det gjorde den hos meg også i uke 11. Håper du klarer å senke skuldrene litt og nyte, selv om jeg vet at det ikke er enkelt ❤️
 

 

Har du kommet litt over dette stresset nå, føler du? Eller synes du det er tilnærmet like ille? ❤️  Skal prøve å senke skuldrene litt - jeg håper og tror det kommer til å bli enda lettere om alt går fint på neste UL 😃  Takk for gode ord ❤️ 

Noldi skrev (2 timer siden):

Det er vel kanskje litt sånn du føler det også, og jeg tipper det er ganske normalt, spesielt fordi du har opplevd å miste i tillegg. Men som sagt, jeg tror virkelig ikke du har noe å bekymre deg for denne gangen❤️

Hehe, ja, det er akkurat sånn jeg føler det! Blir nok lettere når jeg har vært på ultralyd, som du beskriver. Det irriterende er jo at selv om jeg så liv 9+4 og alt så fint ut, så er frykten om at fosteret dør uten at jeg vet det tilstede pga MA'en. Er jo så slitsomt å kjenne på denne konstante frykten, og jeg håper den slipper snart for deg også ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (48 minutter siden):

 

Har du kommet litt over dette stresset nå, føler du? Eller synes du det er tilnærmet like ille? ❤️  Skal prøve å senke skuldrene litt - jeg håper og tror det kommer til å bli enda lettere om alt går fint på neste UL 😃  Takk for gode ord ❤️ 


 

Jeg vil egentlig si at det har endret seg litt, men er ikke kommet over det. Jeg er ekspert på å bekymre meg, så finner alltid noe nytt å bekymre meg over.. Tror dessverre jeg alltid vil bekymre meg over er eller annet, uansett om baby er i eller utenfor magen. Men er henvist til DPS av legen min for å få litt hjelp til å håndtere bekymringene mine ☺️ Men jeg husker at jeg hadde en veldig fin periode etter ultralyd i uke 13 og i en del uker etter det 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 

Har sett navnet ditt litt rundtom både hist og her, så måtte inn og bla litt i dagboken din. 

Hadde litt dødtid på jobb, så har skummet gjennom halve dagboken din nå! 😅🙈

Det var voldsomt så mange opp og nedturer jeg kom over, på den korte tiden 😣 Så dette fortjente du nå, å være gravid der det kan se ut som det går bra med fosteret! 😊😊

Masse lykke til framover! Håper tiden flyr og plutselig skal du på ny ultralyd  der alt er fint 🥰💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niny skrev (11 timer siden):

Heisann! 

Har sett navnet ditt litt rundtom både hist og her, så måtte inn og bla litt i dagboken din. 

Hadde litt dødtid på jobb, så har skummet gjennom halve dagboken din nå! 😅🙈

Det var voldsomt så mange opp og nedturer jeg kom over, på den korte tiden 😣 Så dette fortjente du nå, å være gravid der det kan se ut som det går bra med fosteret! 😊😊

Masse lykke til framover! Håper tiden flyr og plutselig skal du på ny ultralyd  der alt er fint 🥰💖

Hei du! Så utrolig koselig at du setter igjen spor her, og tusen takk for en veldig koselig melding ❤️   Det settes veldig pris på!

Har du en dagbok? 😃  Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (3 timer siden):

Hei du! Så utrolig koselig at du setter igjen spor her, og tusen takk for en veldig koselig melding ❤️   Det settes veldig pris på!

Har du en dagbok? 😃  Klem til deg!

Ja jeg har også dagbok! 😊 Hadde vært bare kjekt om du ønsker å følge meg også fremover. Realisere babydrømmen 💖 heter den. Har visst lagt den under A-L selv om jeg heter Niny 🤷🏻‍♀️😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 + 0 :babysmokk:  

Ny uke, og enda et steg nærmere mot å bli mamma. Nå har jeg nådd de "magiske 12 ukene", og det føles heeelt fantastisk. Det er rart å tenke på at om en uke så er jeg i 2.trimester og en ny ultralyd nærmer seg med stormskritt ❤️  

Formen er ganske lik som sist, så er veldig lite nytt og melde ellers egentlig :) Men! Jeg prøvde doppleren igjen i dag, og jeg fant jeg faaant :hoppendeglad:🌟  145 helt perfekte og galopperende slag i minuttet. Veldig rar følelse å høre! Smilet satt løst på både meg og mannen, så dette var stas ❤️  Gøy også å se hundene sin reaksjon, der de skakket på huet og bare "what iz diz noize" - haha! 

Håper alle har hatt en fin søndag :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med fullførte 12 uker! Det er en fantastisk følelse ❤️ Og så gøy at du fant hjertelyden! Det kan jeg virkelig se for meg må ha vært en god følelse 🥰 God søndagskveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, gratulerer med å ha nådd uke 12! Og jeg er kjempeglad for å høre at du fant hjertelyden i dag (selv om jeg aldri var i tvil om at hjertet slo denne gangen❤️). Håper du klarer å senke skuldrene litt mer nå. Jeg gleder meg til å høre om hvordan ultralyden gikk når du har vært der! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å høre at du endelig er nådd 12+0 og i tillegg har fått høre hjertelyden i dag😍🥰 Fantastisk følelse å høre den lyden der!❤️ Denne ganger er det virkelig deres tur!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12+0 og med verdens fineste lyd 💕 

Før du vet ordet av det så har du baby i armene dine 🥰 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...