Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

8+1 

Siste dagen i 2020! Kan ikke akkurat si dette året her har vært superbra, men jeg lever i håpet om at den lille i magen lever og at 2020 drar med seg en positiv ting over i 2021 likevel ❤️

Ultralyd om 7 dager. Gosh, hvordan skal jeg holde nervene i sjakk frem til da tro? Har murringer i magen, mer på venstre side. Brystene er litt  hovne, nesten ikke ømme. Sjeldent kvalm, men det hender. Så jeg har jo faktisk noen symptomer, selv om de er lite merkbare. 

Jeg håper. 

Godt nyttår til alle ❤️ Måtte 2021 fylles av gleder og goder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper virkelig 2021 byr på mer glede og lykke enn 2020❤️ Også håper jeg ultralyd om 6 dager viser et blinkende hjerte og en frisk liten bamsemums❤️ Godt nytt år!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du spør, @Sugar&Spice ❤️ 

Det går forsåvidt greit, men er mye nerver :)  Gruer meg veldig til gynekologisk på torsdag. I det ene øyeblikket er jeg helt sikker på en ny MA, da jeg har svake symptomer - og i det andre så tenker jeg at alt er bra. Tenker mest at det er en MA til, og det er nok mye for å skåne meg selv litt. Samtidig er det litt tungt å tenke negativt heeele tiden, men jeg greier jo ikke å la være heller 🙈

Hvordan går det med deg? Er du i DPO-land nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+4 

JEG FIKK SE ET BLINKENDE HJERTE PÅ ULTRALYD!!  :hoppendeglad:❤️  

Jeg trodde jeg skulle tisse på meg når jeg satte meg ned i stolen, turte ikke se på skjermen engang. Hjertet dundret så fort som det aldri har dundret før. Etterhvert sa jordmor, med gynekolog tilstede: "Se der, ja!". Fosteret var mye større nå, enn sist. Kunne se teeney-tiny armer og alt. Ble målt til 9+4, så da holder jeg meg til den. 

Bekymringene er der fremdeles, men jeg er et steg nærmere å bli mamma ❤️  Nå er det egentlig ingen fler ultralyder før den offentlige i uke 19-20, men jeg kommer nok til å dra til en privat i uke 13-14-ish - må forsikre meg om at alt er fint! 

For en lykke. Akkurat nå føler jeg meg skikkelig heldig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh :strix: Herlig! Så herlig at du fikk se det du ønsket og kan slappe mye mer av nå. Du er heldig - nyt! 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fantastiske nyheter!🥰❤️ Jeg holder veldig med deg i å ta en ultralyd rundt uke 13-14, da er det faktisk litt lettere å senke skuldrene litt mer OG man får se mye mer😍❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! Dette var kjempegodt å høre Supermiri! 😍 Jeg ville definitivt tatt en ultralyd til i uke 13-14. det hjelper veldig på frykten, også vil du se at det er en skikkelig baby inni der med søt nese og fine fingre og tær! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10+0 

Dere er så gode, alle sammen! ❤️  Nå har jeg bestilt meg en ultralyd til uke 13-14, så det blir spennende. Håper å få se kjønn da, det hadde vært så stas! Har fått innkalling til OUL allerede også, og den blir ca i uke 19. 

Jeg bestilte meg en doppler i går :) Er jo litt dyrt, men jeg følte jeg bare måtte investere i en for å (forhåpentligvis) roe nervene litt. Er en sonoline A fetal doppler. Er forberedt på at en kanskje ikke får høre hjertelyden med det første, men jeg håper🌟 Den skal ikke brukes så ofte har jeg skjønt, men er kjekt å kunne betrygge seg selv en sjelden gang i blant ❤️ 

Ellers er formen min fin, men sliter en del med kvalme og påfølgende oppkast når jeg blir sliten og sulten. Lite energi til overs etter hunder og alt ila en dag. Er litt spent på jobbingen fremover, da jeg har en særdeles travel jobb der man ofte må kjenne på sulten 😅🙈  Jeg hater å være "til bry" på jobben, jeg vil jo gjerne gi jernet hele tiden. Det forventes også mye av meg, og jeg er en viktig brikke i et puslespill jeg helst ikke vil ødelegge. Lurer på hvordan dette skal gå..

Håper alle får en fin søndag ❤️  

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du har det fint❤️Veldig koselig å se at det ser ut til at det går veien for dere denne gangen!☺️❤️

Blir så spennende med ultralyd i uke 13-14 også, veldig stas å se et lite menneske som rører seg aktivt!🥰 Spennende å se om dere får se kjønn da! Vi fikk ikke se det på ul 13+0, men hørt at noen har fått vite det rundt da☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny uke! 🥳❤️

Vi fikk se kjønn i uke 14, da skal de ytre kjønnsorganene være ferdig utviklet så det er lettere å se 😊 

Anbefaler deg å se på youtube hvordan bruke doppleren før du prøver, det er mye lettere å finne hjertelyden når man leter riktig. 😊

Jeg kan forstå tankene dine om jobb siden jeg var akkurat sånn selv, og i etterpåklokskapen min så vil jeg råde deg til å fire på kravene dine til deg selv i forhold til jobb. Ingen er tjent med at du sliter deg ut for jobben, så pass på å ta masse hensyn til deg selv. Du jobber tross alt mer enn dobbelt nå som du produserer et lite menneske også 🥰💕

Sørg for å ha noe enkel mat/snacks lett tilgjengelig når du er på jobb, en banan/kjeks/yoghurt må vel være mulig å få i seg litt innimellom slagene? 😊 

Når tenker du å fortelle om graviditeten på jobben? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vegasus skrev (54 minutter siden):

Vi fikk se kjønn i uke 14, da skal de ytre kjønnsorganene være ferdig utviklet så det er lettere å se 😊 

Det er ikke et fasitsvar det. Jeg hadde en abort i uke 14+2 og fikk holde den lille etter en vask og det var ikke mulig å være sikker på kjønn da (og det var ikke noe av det som var galt med babyen). 

Så ikke blir skuffet om du ikke får vite kjønn Supermiri :hug: veldig mange må til OUL før de får høre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 minutter siden):

Det er ikke et fasitsvar det. Jeg hadde en abort i uke 14+2 og fikk holde den lille etter en vask og det var ikke mulig å være sikker på kjønn da (og det var ikke noe av det som var galt med babyen). 

Så ikke blir skuffet om du ikke får vite kjønn Supermiri :hug: veldig mange må til OUL før de får høre det. 

Da har den ene jordmoren sagt feil til meg. Så da er det bra du kan rette på det så man ikke blir skuffet ja! 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (14 minutter siden):

Da har den ene jordmoren sagt feil til meg. Så da er det bra du kan rette på det så man ikke blir skuffet ja! 😊

 

Jeg tror nok mange kan få riktig beskjed da, ville bare få frem at det ikke er helt sikkert man får vite - eller får riktig beskjed. Er vel i akkurat disse ukene det skal utvikles så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Jeg tror nok mange kan få riktig beskjed da, ville bare få frem at det ikke er helt sikkert man får vite - eller får riktig beskjed. Er vel i akkurat disse ukene det skal utvikles så :)

Synes det bare er bra at du poengterte det. Jeg ble nysgjerrig og måtte google det, og det ser ut som at denne jordmoren har informert feil til meg. 🤷🏼‍♀️
 

Nå ble jeg bare glad for at dette ikke er en jordmor jeg går fast til eller kommer til å gå til igjen 😅 Tok det for god fisk når hun sa det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...