Gå til innhold

Kompani Lauritzen


FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Sisi00 skrev (6 timer siden):

Jeg har en følelse av at endringen i den individuelle oppgaven denne sesongen har sammenheng med at det ble veldig mye fokus på vinneren i fjorårets sesong? Vinni fikk jo egentlig alt fokuset etterpå  - og som tv2 sier nå så ønsker de ikke å dyrke individualismen siden KL handler om mestring og å bygge et lag.

Derfor tenker jeg at de valgte å kjøre en enklere individuell oppgave for at alle skulle takle det greit og ingen ville egentlig få mulighet til å utmerke seg for mye...

Det er bare hva jeg tenker da😊
 

 

 

 

Det tenker jeg også. I Norge handler alt om å vinne gruppearbeid. Kommunismen kommer krypende inn bakdøra. Herlig at den klart beste vant. Samarbeid er fint, men vi må tåle at noen rett og slett er best. Og hylle det med god samvittighet. Ingen er best i alt.

Anonymkode: 1624b...310

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Korrekt. Hatt en Crush på han siden han dukka opp i kollektivet for mange år siden

Anonymkode: 36499...4dd

For min del har jeg likt han veldig godt lenge uten at jeg syns han var noe attraktiv utseendemessig, men nå har han blitt veldig kjekk også. 30-årene kler han.

Anonymkode: 2bffe...5bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Korrekt. Hatt en Crush på han siden han dukka opp i kollektivet for mange år siden

Anonymkode: 36499...4dd

Haha ja skjønner jo det, en kjekk og sjarmerende mann er han jo absolutt☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange har likt Jakob fordi han ikke var den individuelle VINN VINN VINN typen, men en glad og hyggelig gutt med et lurt smil som ikke slang med leppa, og som i tillegg kunne le av egne begrensninger.   Synes egenskapene han har vist er ganske unike i en reality serie. Alltid noen som enten har for spisse albuer eller er altfor sutrete. Jakob var passe glad og blid og grei og krevde ikke oppmerksomhet hele tiden.   Så jeg vil gjerne se mer av Jakob som JAKOB fremover, og ikke som skuespiller Jakob....   Ser GJERNE at han blir med i 71 grader nord for eksempel.  

Anonymkode: aea06...a3b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

For min del har jeg likt han veldig godt lenge uten at jeg syns han var noe attraktiv utseendemessig, men nå har han blitt veldig kjekk også. 30-årene kler han.

Anonymkode: 2bffe...5bf

Ja egentlig samme her.

Anonymkode: 36499...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ham best som Dynamitt-Harry fra Olsenbanden jr., jeg! 🤣

Anonymkode: cff20...c68

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det tenker jeg også. I Norge handler alt om å vinne gruppearbeid. Kommunismen kommer krypende inn bakdøra. Herlig at den klart beste vant. Samarbeid er fint, men vi må tåle at noen rett og slett er best. Og hylle det med god samvittighet. Ingen er best i alt.

Anonymkode: 1624b...310

Ja, helt enig i at det må være rom for å hylle de som rett og slett bare er imponerende gode også! Eggesbø er både fysisk og psykisk sterk og virker helt uredd i møte med ukjente øvelser og situasjoner. Attpåtil har han et meget klokt hodet, som han også stort sett klarer å holde kaldt i veldig stressede situasjoner. Og han er den yngste av alle sammen. 

Det finnes jo helt sikkert folk som lar seg irritere av at enkelte er så naturlig flinke, men min reaksjon har hele tiden rett og slett vært; WOW utrolig imponerende🙌🏻😍🤘🏻😋

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror mange har likt Jakob fordi han ikke var den individuelle VINN VINN VINN typen, men en glad og hyggelig gutt med et lurt smil som ikke slang med leppa, og som i tillegg kunne le av egne begrensninger.   Synes egenskapene han har vist er ganske unike i en reality serie. Alltid noen som enten har for spisse albuer eller er altfor sutrete. Jakob var passe glad og blid og grei og krevde ikke oppmerksomhet hele tiden.   Så jeg vil gjerne se mer av Jakob som JAKOB fremover, og ikke som skuespiller Jakob....   Ser GJERNE at han blir med i 71 grader nord for eksempel.  

Anonymkode: aea06...a3b

Som om jeg skulle sagt det selv! Han var veldig snill og klagde lite, og lagde jo god stemning med sang 😂 Mener å ha lest et sted at han ble med på KL fordi det var et litt annet konkurransekonsept... 

Noen spurte tidligere i tråden hvor man kan se mer av han, og jeg anbefaler Kollektivet (Sumo) og Hit for Hit (NRK). Ellers ligger også Suksesskolen på Sumo. Han var med på De dødes tjern-filmen, og så har han vel vært med i en eller flere episoder av Neste Sommer, Brille, Lystløgner, Fjols til Fjells og Jul I Blodfjell 1&2. Jeg synes for så vidt også Den du veit var et artig program, men der synes jeg det var Jakob som gjorde programmet artig. Håper absolutt å se mer til han! 

Endret av letterbomb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Korrekt. Hatt en Crush på han siden han dukka opp i kollektivet for mange år siden

Anonymkode: 36499...4dd

 

Kjente han igjen fra denne her.

Anonymkode: 3511e...76a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Husker ham best som Dynamitt-Harry fra Olsenbanden jr., jeg! 🤣

Anonymkode: cff20...c68

Samma her 😅

Anonymkode: 48810...3e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det tenker jeg også. I Norge handler alt om å vinne gruppearbeid. Kommunismen kommer krypende inn bakdøra. Herlig at den klart beste vant. Samarbeid er fint, men vi må tåle at noen rett og slett er best. Og hylle det med god samvittighet. Ingen er best i alt.

Anonymkode: 1624b...310

Synes du overdramatiserer mye, det har ingenting med kommunisme å gjøre. I KL «tåler» de jo at noen er best, det er poeng, dimmekamper og kåres til slutt en vinner. Men i militæret hjelper det ikke så veldig med én supersoldat, de må være en unit. Det er ikke plass til mye individualisme der og det syntes de tydeligvis det var litt mye av i forrige sesong og derfor endret de fokus. 

Anonymkode: 87d95...4b3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes faktisk vinneren var verdig i år. Han har jo og vært et par ganger «over norm».

Anonymkode: 9e6b9...a7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Husker ham best som Dynamitt-Harry fra Olsenbanden jr., jeg! 🤣

Anonymkode: cff20...c68

Samme her!😂😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tror mange har likt Jakob fordi han ikke var den individuelle VINN VINN VINN typen, men en glad og hyggelig gutt med et lurt smil som ikke slang med leppa, og som i tillegg kunne le av egne begrensninger.   Synes egenskapene han har vist er ganske unike i en reality serie. Alltid noen som enten har for spisse albuer eller er altfor sutrete. Jakob var passe glad og blid og grei og krevde ikke oppmerksomhet hele tiden.   Så jeg vil gjerne se mer av Jakob som JAKOB fremover, og ikke som skuespiller Jakob....   Ser GJERNE at han blir med i 71 grader nord for eksempel.  

Anonymkode: aea06...a3b

Skjønner absolutt at folk liker Jacob, det gjør jeg også. Men ellers syns jeg ikke at det var spesielle individuelle typer eller folk med spisse albuer med, syns egentlig alle var veldig ålreite. Det ble litt mye fokus på Harm&Hegseth og Hulsker i perioder, men det er jo produksjonen som velger hvem som får spotlighten, ikke deltagerne. Jeg syns egentlig alle deltagerne i det store og hele kom godt ut av programmet😊

Anonymkode: ba6b1...bee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.5.2021 den 20.50):

Jeg syns det er interessant å se at super mattelærer Tjora sliter med talloppgavene i KL...🤔

Jeg betviler slett ikke at Tjora er en superdyktig lærer altså, men det viser jo bare hvor mye det betyr å klare å holde hodet kaldt og nervene under kontroll i stressende situasjoner🤘🏻

Anonymkode: ba6b1...bee

Han er super LÆRER, ikke super MATEMATIKER. Ja, han må kunne en del matte, men hans viktigste egenskap er pedagogikken/didaktikken.

Anonymkode: 9cf42...ac6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er super LÆRER, ikke super MATEMATIKER. Ja, han må kunne en del matte, men hans viktigste egenskap er pedagogikken/didaktikken.

Anonymkode: 9cf42...ac6

Ja, jeg skjønner det, men en interessant observasjon allikevel siden det virket som flere av de andre deltagerne klarte talloppgavene mye kjappere? De er jo heller ikke (så vidt jeg vet..) hverken mattelærere eller matematikere, og da tenker jeg at Tjora burde ha en viss fordel uansett. Han mente jo selv at han burde få de til greit så. 

Men jeg tenker det har en god del å gjøre med hvor godt de takler å tenke klart og holde hodet kaldt under stress😊 Mener Tjora også nevnte en gang at han lett lar seg stresse? Men som sagt, jeg betviler ikke at han er en dyktig lærer.

Anonymkode: ba6b1...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, jeg skjønner det, men en interessant observasjon allikevel siden det virket som flere av de andre deltagerne klarte talloppgavene mye kjappere? De er jo heller ikke (så vidt jeg vet..) hverken mattelærere eller matematikere, og da tenker jeg at Tjora burde ha en viss fordel uansett. Han mente jo selv at han burde få de til greit så. 

Men jeg tenker det har en god del å gjøre med hvor godt de takler å tenke klart og holde hodet kaldt under stress😊 Mener Tjora også nevnte en gang at han lett lar seg stresse? Men som sagt, jeg betviler ikke at han er en dyktig lærer.

Anonymkode: ba6b1...bee

Det handler nok mest om det siste du nevner, å takle stress. Han slet jo med andre oppgaver underveis, f.eks den hvor de måtte krype ned i et hull i bakken. 

Anonymkode: 479b4...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Til alle dere som «crusher» på Jakob her inne og som gjerne vil se mer av han - han er ny programleder i julekalenderen til Espen Eckbo «Nissene i bingen» 🤪 Gleder meg, det blir nok gøy☺️

Anonymkode: ba6b1...bee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...