Gå til innhold

Kompani Lauritzen


FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Janzypants skrev (1 time siden):

Fortjent seier til Eggesbø, selvom jeg holdt en liten knapp på Linnéa. Jeg syns hun har vokst og imponert så utrolig på den (relativt) korte tiden de var der inne. Var det Jakob som sa at de hadde vært der inne i 2 uker? Jeg syns han nevnte det i en setning ila programmet. Carl Martin var liksom sterk allerede fra dag én, men han har også hatt en formidabel utvikling, men da kanskje mest på det sosiale. I starten fremsto han i mine øyne mer som en individualist, mens nå var han langt mer en lagspiller og en som kunne sette andre enn seg selv først. En veldig positiv utvikling!

At Jakob faktisk hoppet ut av flyet enda han var livredd 👏 Jeg kan tenke meg at det ikke er lett å bare skyve de følelsene og tankene unna. Det må jo føles så utrolig naturstridig å skulle kaste seg ut fra et fly 😂 Jeg lo imidlertid godt da Tjora landa i hagen til noen (sikkert) intetanende folk. Hadde vært gøy hvis de hadde gitt til kjenne at de var hjemme eller noe 😛 Jeg var litt bekymra for at han skulle skade seg da landingspunktet ble totalt feil, men det virket som at det gikk bra.

Jeg er så imponert over alle sammen! 

Tjora holdt på å skade seg alvorlig. Se på Tv2.no der er det intervju. 

Anonymkode: 479b4...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Herlig finale og vel fortjent seier :)

 

Men asså dere..den F35-bombinga. Tror dere det var helt på ekte? Det er jo j*vlig hårete i så fall, haha. Bare følte måten et var filma på, om det var prerecorded og om det kanskje var en lokal ladning i den campingvogna..??? Siden vi ikke så bombinga nedenfra og de virka bare så overraska da den plutselig sprengte. Gøy uansett, da.

Anonymkode: 9fe42...ef8

Jeg kjøpte det! Regner med kompaniet lå mye lenger unna enn det så ut til. På reaksjonen deres å bedømme tror jeg det var ekte. 

Anonymkode: 479b4...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggesbø er en verdig vinner, men må si at jeg ble rimelig skuffa over at Linnea ikke vant. Herlig gjeng uansett! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg følte meg sånn oppriktig stolt over de alle sammen! Særlig Jakob og Håvard som trossa den frykten om å hoppe. Du hadde ikke fått meg med min høydeskrekk opp i der, så bravo til de! Og det var så koselig å de hvordan de tok vare på hverandre før de skulle hoppe, de er skikkelig fine mennesker alle sammen og verdige til å stå i finalen, som også fikk en god, rettferdig vinner. Kommer til å savne dette på lørdagene fremover, må finne noe annet å se på til lørdagspizza'n.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kjempeimponert over de som overvant høydeskrekk, selv får jeg skjelven bare ved å stå på en stol og strekke meg litt.....Selv å stå på toppen av stige med tre steg er helt jævlig.....  

Synd Tjora ødela for min favoritt....

Anonymkode: 8df96...d4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde håpet at Myhre skulle vinne men velfortjent til Eggesbø!!!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janzypants skrev (10 timer siden):

Fortjent seier til Eggesbø, selvom jeg holdt en liten knapp på Linnéa. Jeg syns hun har vokst og imponert så utrolig på den (relativt) korte tiden de var der inne. Var det Jakob som sa at de hadde vært der inne i 2 uker? Jeg syns han nevnte det i en setning ila programmet. Carl Martin var liksom sterk allerede fra dag én, men han har også hatt en formidabel utvikling, men da kanskje mest på det sosiale. I starten fremsto han i mine øyne mer som en individualist, mens nå var han langt mer en lagspiller og en som kunne sette andre enn seg selv først. En veldig positiv utvikling!

At Jakob faktisk hoppet ut av flyet enda han var livredd 👏 Jeg kan tenke meg at det ikke er lett å bare skyve de følelsene og tankene unna. Det må jo føles så utrolig naturstridig å skulle kaste seg ut fra et fly 😂 Jeg lo imidlertid godt da Tjora landa i hagen til noen (sikkert) intetanende folk. Hadde vært gøy hvis de hadde gitt til kjenne at de var hjemme eller noe 😛 Jeg var litt bekymra for at han skulle skade seg da landingspunktet ble totalt feil, men det virket som at det gikk bra.

Jeg er så imponert over alle sammen! 

Jeg mener å ha lest at innspillingen startet i begynnelsen av september og var ferdig i slutten av september, så de var borte i 3-4 uker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig den individuelle delen av finalen ble litt.. Antiklimaks og skuffende? Det var liksom bare å finne de koordinatene, låse opp boksen og komme seg frem til kjentmannen. Ble man oppdaget av vaktene som Jakob, så hadde man jo null sjanse til å ta igjen. Synes det var mer spennende i fjor, da det var litt forskjellige oppgaver. Da kunne man ligge litt bak, men allikevel klare å hente seg inn igjen. 

Endret av Ifyousayso
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (11 minutter siden):

Jeg synes egentlig den individuelle delen av finalen ble litt.. Antiklimaks og skuffende? Det var liksom bare å finner de koordinatene, låse opp boksen og komme seg frem til kjentmannen. Ble man oppdaget av vaktene som Jakob, så hadde man jo null sjanse til å ta igjen. Synes det var mer spennende i fjor, da det var litt forskjellige oppgaver. Da kunne man ligge litt bak, men allikevel klare å hente seg inn igjen. 

Enig, hadde håpet den individuelle delen var mer variert, og kanskje hadde poengscore i ulike oppgaver slik som tidligere uker - nå ble det ganske tilfeldig og ensporet.

Flink gjeng da, og selv om jeg håpet på Jakob eller Linnea synes jeg alle ville verdt verdige vinnere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (15 minutter siden):

Jeg synes egentlig den individuelle delen av finalen ble litt.. Antiklimaks og skuffende? Det var liksom bare å finner de koordinatene, låse opp boksen og komme seg frem til kjentmannen. Ble man oppdaget av vaktene som Jakob, så hadde man jo null sjanse til å ta igjen. Synes det var mer spennende i fjor, da det var litt forskjellige oppgaver. Da kunne man ligge litt bak, men allikevel klare å hente seg inn igjen. 

Dette er jeg enig i,selv om jeg likte denne sesongen MYE bedre enn den forrige. I forrige sesong var det individuelle oppgaver for å  komme seg fri, etapper med sykling og svømming og leting etter nøkler på en øy. Jeg syns forøvrig også det var litt dårlig gjort at de tok Jacob til fange når det var Tjora som lagde lyd. De burde straffet den ansvarlige her.

Anonymkode: 2bffe...5bf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Herlig finale og vel fortjent seier :)

 

Men asså dere..den F35-bombinga. Tror dere det var helt på ekte? Det er jo j*vlig hårete i så fall, haha. Bare følte måten et var filma på, om det var prerecorded og om det kanskje var en lokal ladning i den campingvogna..??? Siden vi ikke så bombinga nedenfra og de virka bare så overraska da den plutselig sprengte. Gøy uansett, da.

Anonymkode: 9fe42...ef8

Filmingen av kampflyene i lufta var fra Forsvarets arkiv, altså spilt inn på et annet tidspunkt til et annet formål.

Om selve bombingen var ekte er jeg usikker på..

https://www.vg.no/rampelys/i/bnE8a5/forsvaret-stilte-med-kampfly-og-forsvarssjefen-i-kompani-lauritzen-finalen

Anonymkode: b4541...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må oppleves litt skremmende å få problemer under sitt aller første fallskjermhopp..😬

Slik som Jacob nevner tidligere så er det sikkert greit å få tvinn når du allerede har noen hopp bak deg...men at det skjer under ditt første hopp...uæhh..og så pleier det visst heller ikke å skje så ofte heller? Skikkelig imponert over hvor rolig og fint Carl Martin takler dette og gjør akkurat det han skal. Og så vidt jeg kan se er han den eneste som faktisk gjør det han skal i landinga også? 😊

Og så stakkars Tjora da som ser at han er på vei til å lande i et hus...skrekk og gru...det kunne jo godt galt, og det viser at det er en risiko med dette de utsetter deltagerne for. Heldigvis gikk det bra og heldigvis løste fallskjermen seg ut helt fint for de andre. Så imponert over at Jacob klarte å hoppe, han så jo regelrett dårlig ut oppi flyet der en stund😅 Og jentene var helt rå, ingen frykt å spore der🤘🏻

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette er jeg enig i,selv om jeg likte denne sesongen MYE bedre enn den forrige. I forrige sesong var det individuelle oppgaver for å  komme seg fri, etapper med sykling og svømming og leting etter nøkler på en øy. Jeg syns forøvrig også det var litt dårlig gjort at de tok Jacob til fange når det var Tjora som lagde lyd. De burde straffet den ansvarlige her.

Anonymkode: 2bffe...5bf

Ja, jeg synes det var ganske dårlig at Jakob ble straffet for noe sånn. Vet jo ikke hvor lenge etter han kom i mål, men det må være kjedelig hvis det var under 10 minutter etter. Synes egentlig ikke noen skulle bli oppdaget. Vaktene kunne være der for spenningens skyld, men ingen burde bli straffet for det. Og 10 minutter var i overkant lenge. Jeg er enig i at jeg likte denne sesongen og deltagerne mye bedre enn den forrige, men ja.. Ble ganske skuffet over sluttdelen. Jakob hadde jo null sjans når han ble oppdaga. 

 

Leste forresten at fallskjermhoppene skjedde ETTER at vinneren var kåret. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig det var skikkelig fint at Jakob og Siri kom hånd i hånd til mål❤️ Ble veldig rørt av det der😭 For jeg synes denne sesongen har handlet veldig om samholdet og samarbeid, så synes det var fint å se. 

 

Også var det rørende å se hvordan Siri var mot Jakob og Håvard oppi flyet. ❤️

Endret av Ifyousayso
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifyousayso skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg synes det var ganske dårlig at Jakob ble straffet for noe sånn. Vet jo ikke hvor lenge etter han kom i mål, men det må være kjedelig hvis det var under 10 minutter etter. Synes egentlig ikke noen skulle bli oppdaget. Vaktene kunne være der for spenningens skyld, men ingen burde bli straffet for det. Og 10 minutter var i overkant lenge. Jeg er enig i at jeg likte denne sesongen og deltagerne mye bedre enn den forrige, men ja.. Ble ganske skuffet over sluttdelen. Jakob hadde jo null sjans når han ble oppdaga. 

 

Leste forresten at fallskjermhoppene skjedde ETTER at vinneren var kåret. 

Mye i TV-produksjon seerne ikke vet. Noen virker å glemme at det man ser ofte er scriptet, planlagt, filmet i ulike sekvenser og rekkefølger en hvordan det blir vist osv. 

det er ikke sånn at det du ser på tv nødvendigvis er filmet i den rekkefølgen. Produsentene skal jo «selge» en historie og en storyline.

mye av det vi kaller «reality», er jo ikke det. Navnet er misvisende 😊

Anonymkode: 48722...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håpet på Myhre. Sterk hele veien, men det var åpenbart at Eggesbø ville ta henne igjen pga. fysikken. Fantastisk sesong uansett, veldig rørende!

Anonymkode: c2460...1c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er også kjempeimponert over de som overvant høydeskrekk, selv får jeg skjelven bare ved å stå på en stol og strekke meg litt.....Selv å stå på toppen av stige med tre steg er helt jævlig.....  

Synd Tjora ødela for min favoritt....

Anonymkode: 8df96...d4c

Jakob kunne jo valgt samme strategi selv, ev. Løpt etter med en gang.. Da hadde  han ikke blitt tatt.

Jakob krabba jo nesten hele tiden . Sier seg selv at man har større sjanse for å bli tatt når man bruker 15 min på en strekning man kan bruke 3 min på. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke overrasket at alt vi ser på tv ikke nødvendigvis er den hele og fulle sannheten. Det er jo tv underholdning dette og spesielt finalen skal jo være et slags klimaks. Men når en ser sesongen under ett så sitter vi igjen med en fortjent og verdig vinner uansett om det er brukt filmtriks i sprengningen og at fallskjermhoppene ble gjort etter at vinneren var kåret. I det store og det hele har det ingenting å si, det er jo bare for å lage spennende og god underholding i finalen🤗

Vil jo påstå at deltagerene fikk et rimelig sterkt press på seg om å hoppe da, for hvis ikke de gjorde det så kunne de ikke ta med fallskjermhoppingen i programmet i det hele tatt.. Det hadde vært trist, det er jo utrolig gøy å se de gjennomføre disse hoppene😊

Anonymkode: ba6b1...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Herlig finale og vel fortjent seier :)

 

Men asså dere..den F35-bombinga. Tror dere det var helt på ekte? Det er jo j*vlig hårete i så fall, haha. Bare følte måten et var filma på, om det var prerecorded og om det kanskje var en lokal ladning i den campingvogna..??? Siden vi ikke så bombinga nedenfra og de virka bare så overraska da den plutselig sprengte. Gøy uansett, da.

Anonymkode: 9fe42...ef8

Tviler på at tv2 har fått tillatelse til å slippe ei bombe ned fra luften fra et fly. Tror nok de heller kombinerte opptak fra en øvelse av de som eier flyene og en c-4 sprenging av campingvogna. 

For meg så virket det også som at kurset i fallskjermhopping var på noen timer og neste dag skal de hoppe. Altså et skikkelig lynkurs hvor hukommelsen og evnen til å huske alle detaljer er forskjellen på liv og død. Men på tv2 så sto det at de hadde 2 dager eller noe, og at de ble nøye opplært og vurdert om de i det hele tatt var i stand til å hoppe. Hadde de ikke tatt til seg det på kurset, så hadde de ikke fått tillatelse til å hoppe.
Det er gøy TV å tro at de har fått et hurtig kurs i noe farlig, for da blir det mer spennende. Men det var nok bare et lite tv triks. Samme vil jeg tro om bombingen.
 

Anonymkode: 65785...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...