Gjest Ninakanin Skrevet 16. juni 2005 #121 Skrevet 16. juni 2005 Men hun ER ikke overvektig! Overvektig betyr at man har en mengde fett på kroppen som er skadelig. Ja, du synes kanskje at hun har for mye fett i forhold til hva du liker at jenter har, og at hun derfor er "overvektig". Men overvektig er et definert begrep, og å bruke det her blir helt feil! Du må gjerne mene at Elita i dine øyne har for mye fett, men du kan ikke tro at du kan si at hun er overvektig og at folk ikke skal reagere. For igjen, overvektig er et definert begrep som du her bruker helt feil! Og ved siden av poenget: Hvis du virkelig synes at hun har for mye fett på kroppen, så synes jeg synd på deg.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 16. juni 2005 #122 Skrevet 16. juni 2005 Men hun ER ikke overvektig! Overvektig betyr at man har en mengde fett på kroppen som er skadelig. Ja, du synes kanskje at hun har for mye fett i forhold til hva du liker at jenter har, og at hun derfor er "overvektig". Men overvektig er et definert begrep, og å bruke det her blir helt feil! Du må gjerne mene at Elita i dine øyne har for mye fett, men du kan ikke tro at du kan si at hun er overvektig og at folk ikke skal reagere. For igjen, overvektig er et definert begrep som du her bruker helt feil! Og ved siden av poenget: Hvis du virkelig synes at hun har for mye fett på kroppen, så synes jeg synd på deg. Nei, hun er ikke overvektig. Les mitt siste innlegg igjen. Der skriver jeg nesten. Det er hva mitt syn sier, og jeg har et godt syn. Jeg må få lov til å ytre min mening uten at sånne som deg som tydeligvis ikke eier argumenter må gå til personangrep, ved å si at det er synd på meg. For, hvorfor er det synd på meg? Fordi jeg har et annet bilde enn hva du eller flere har? fordi jeg deler en annen oppfattning? ærlig talt.
Mathias Skrevet 16. juni 2005 #123 Skrevet 16. juni 2005 Så, det er min skyld at folk får spiseproblemer o.l.? Jeg sier bare min mening, og dere kan da ikke prakke på meg en annen mening. Det virker nesten som om enkelte her inne prøver på det. Hva du eller noen andre her sier får meg ikke til å skifte mening. For jeg mener det. :o Jeg syns hun nesten (les: nesten) ser overvektig ut. folk farges av andre ja. Det er gjerne slik i et samfunn. Da gjelder det å ha sosiale antenner.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 16. juni 2005 #124 Skrevet 16. juni 2005 folk farges av andre ja. Det er gjerne slik i et samfunn. Da gjelder det å ha sosiale antenner. Hold deg for god til personangrep. eller klarer du ikke å diskutere uten å måtte "kalle opp" en annen? jeg eier ikke sosiale antenner siden jeg syns elita nesten er overvektig? på hvilket grunnlag kan du si det?
Mathias Skrevet 16. juni 2005 #125 Skrevet 16. juni 2005 Hold deg for god til personangrep. eller klarer du ikke å diskutere uten å måtte "kalle opp" en annen? jeg eier ikke sosiale antenner siden jeg syns elita nesten er overvektig? på hvilket grunnlag kan du si det? Les en gang til du. Jeg skriver ikke om deg noe sted, jeg skriver om at vi har ansvar for hva vi sier og gjør i et samfunn. Men det jeg skriver kan like godt gå på deg også. Og det er veldig relevant i og med at du synes du kan skrive hva som helst, og ikke skal bli stilt til ansvar for konsekvensene. Hvor er dine argumenter siden du klager på andres? Du skriker, hyler og ler bare så langt jeg kan se... Når man er overvektig går det på bekostning av helsen har jeg skrevet (det har du heller ikke kommentert forøvrig, ei eheller annet jeg har spurt om). Elita er ikke der. Langt ifra. Vi lever i et samfunn som har et veldig negativt syn på kropp. Det er negativt fordi kroppsidealet står så sterkt som det gjør, med masse fokus. Det skaper store problemer både psykisk og ikke minst fysisk for masser av jenter. Det går på livskvaliteten og (selvbildet)psyken løs. Det synet du forfekter gir mer sten til byrden i og med at du skriver at ei flott dame med kvinnelige former og så flott som veldig veldig mange bare drømmer om å bli, er nesten overvektig. Det er en dråpe til for de som sliter. Det bidrar du til. Det reagerer jeg på, i og med at du bidrar til noe som er negativt for mange kvinner og jenter. De som bidrar negativt i samfunnet synes jeg er sand i maskineriet og til hinder. Ikke til hjelp. Med sosial antenner vet man når man trør noen andre på tærne, og prøver unngå det. Derfor skriver jeg det jeg gjør. edit: skrivefeil. Ps jeg skriver konkret "nesten overvektig", så jeg har fått med meg det. Men det er jaggu ta meg ille nok.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 16. juni 2005 #126 Skrevet 16. juni 2005 Les en gang til du. Jeg skriver ikke om deg noe sted, jeg skriver om at vi har ansvar for hva vi sier og gjør i et samfunn. Men det jeg skriver kan like godt gå på deg også. Og det er veldig relevant i og med at du synes du kan skrive hva som helst, og ikke skal bli stilt til ansvar for konsekvensene. Hvor er dine argumenter siden du klager på andres? Du skriker, hyler og ler bare så langt jeg kan se... Jeg sier bare min mening, at du eller andre ikke liker den får ikke jeg gjort noe med. Når man er overvektig går det på bekostning av helsen har jeg skrevet (det har du heller ikke kommentert forøvrig, ei heller annet jeg har spurt om). Elita er ikke der. Langt ifra. Jeg skrev: nesten overvektig. Det har du enda ikke lagt merke til. Jeg syns faktisk det. Og jeg fortsetter å synse det. Med sosial antenner vet man når man trør noen andre på tærne, og prøver unngå det. ja, jeg vet godt at muligens noen reagerer på det jeg sier, men fortsatt sier jeg det. det var flere som sa det også, jeg er vel den eneste som holder på det enda og ikke trekker tilbake ting. Fordi jeg mener det. det er forresten ikke jeg som jabber videre med denne diskusjonen. det er nå du. Jeg syns (for n'dte gang) at hun har fort mye på kroppen. du kan ikke omgjøre mine meninger, aldri om de er så forferdelige. Jeg har ikke noe mer å si, derfor ingen argumenter. Jeg sier som sagt; bare det jeg mener. Nå er det forøvrigt ingen mer diskusjon heller, da temaet er rimelig dødt. Tråden handler ikke om hva JEG syns bare fordi du ikke liker hva jeg syns.
Gjest Nemooo Skrevet 16. juni 2005 #128 Skrevet 16. juni 2005 Les en gang til du. Jeg skriver ikke om deg noe sted, jeg skriver om at vi har ansvar for hva vi sier og gjør i et samfunn. Men det jeg skriver kan like godt gå på deg også. Og det er veldig relevant i og med at du synes du kan skrive hva som helst, og ikke skal bli stilt til ansvar for konsekvensene. Hvor er dine argumenter siden du klager på andres? Du skriker, hyler og ler bare så langt jeg kan se... Når man er overvektig går det på bekostning av helsen har jeg skrevet (det har du heller ikke kommentert forøvrig, ei eheller annet jeg har spurt om). Elita er ikke der. Langt ifra. Vi lever i et samfunn som har et veldig negativt syn på kropp. Det er negativt fordi kroppsidealet står så sterkt som det gjør, med masse fokus. Det sakper sore problemer både fyisk og ikke minst fysisk for masser av jenter. Det går på livskvaliteten og (selvbildet)psyken løs. Det synet du forfekter gir mer sten til byrden i og med at du skriver at ei flott dame med kvinnelige former og så flott som veldig veldig mange bare drømerm om å bli er nesten overvektig. Det er en dråpe til for de som sliter. Det bidrar du til. Det reagerer jeg på, i og med at du bidrar til noe som er negativt for mange kvinner og jenter. De som bidrar negativt i samfunnet synes jeg er sand i maskineriet og til hinder. Ikke til hjelp. Med sosial antenner vet man når man trør noen andre på tærne, og prøver unngå det. Derfor skriver jeg det jeg gjør. Urolig bra innlegg, Mathias! 100% enig med deg!!
Gjest Embla s Skrevet 16. juni 2005 #129 Skrevet 16. juni 2005 Denne tråden handler vel i utgangspunktet om at vi "vanlige kvinner" kan slappe av litt, for :næmmen: de vellykede og pene modellene som er flotte nok til å gå bikini-visning har :gni seg i øynene: også cellulitter! Sånn sett et godt budskap: Har du cellulitter, så er du i godt selskap! (med blant annet Elita )
Ephemera Skrevet 16. juni 2005 #130 Skrevet 16. juni 2005 Enkelte burde beskyttes mot seg selv... SexyCat: hva er det du driver med? Makan... Elita overvektig... Og du snakker om personalangrep? Hva er det DU gjør da?? Kritiserer og kritiserer... Elita har nok lagt på seg litt siden hun kom ut av huset, men hun er da vitterlig fremdeles SLANK!!! Og hun er ei nydelig jente. Men det er sånn det er mellom oss jenter: Er du litt over gjennomsnittet pen og har langt hår og fine klær og litt utrigning og litt selvtillit, så snakker andre jenter dritt bak ryggen på deg. Jeg snakker av erfaring og har opplevd det selv!! Og det er så utrolig teit! Slettet, Mie (mod)
nusta Skrevet 16. juni 2005 #131 Skrevet 16. juni 2005 Denne tråden sier hvertfall mye om at folk har forskjellig smak når det kommer til utseende. Og det er jo bra, vi kan ikke alle like det samme....og til syvende og sist velger man hverken partner eller venner kun ut i fra utseende. MEN hva med å kun si det man synes er fint. Fremheve det positive uten å samtidig rakke ned på det motsatte. Man trenger jo ikke si noe om hva man synes er stygt, det er det ingen som vinner noe på (spesielt ikke den som sier det). Og dersom man sier om en dame at hun er pen, er det ikke noen automatikk i at man synes en som er veldig motsatt er stygg. De fleste liker flere typer utseende....det finnes jo et hav av varianter, så skulle bare mangle. Jeg kan godt si at jeg synes Madonna er kjempelekker, hun er veltrent, har en flott figur, og masse bein i nesa. Men jeg synes også Mia Gundersen er ei flott dame, sånn rent utseendemessig.... Trenger jo ikke si noe negativt, eller hån-le (som noen her gjorde) av Elita sine lår for å fortelle hva jeg synes er pent. (må bare legge til at Elita har en særdeles smekker kropp slik jeg ser det, og i mine øyne kler hun faktisk de få cellulittene hun har.....uten dem ville hun liksom blitt for perfekt)
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2005 #132 Skrevet 16. juni 2005 Enkelte burde beskyttes mot seg selv... SexyCat: hva er det du driver med? Makan... Elita overvektig... Og du snakker om personalangrep? Hva er det DU gjør da?? Kritiserer og kritiserer... Elita har nok lagt på seg litt siden hun kom ut av huset, men hun er da vitterlig fremdeles SLANK!!! Og hun er ei nydelig jente. Men det er sånn det er mellom oss jenter: Er du litt over gjennomsnittet pen og har langt hår og fine klær og litt utrigning og litt selvtillit, så snakker andre jenter dritt bak ryggen på deg. Jeg snakker av erfaring og har opplevd det selv!! Og det er så utrolig teit! Slettet, Mie (mod) Støtter denne jeg. Bra sagt. jeg gidder ikke å kommentere sexy cat engang. Hun har ikek peiling på hva overvekt er iallefall!!
Ephemera Skrevet 17. juni 2005 #133 Skrevet 17. juni 2005 Støtter denne jeg. Bra sagt. jeg gidder ikke å kommentere sexy cat engang. Hun har ikek peiling på hva overvekt er iallefall!! Ja, det var dette med å bry seg om SecyCat jeg skrev en kommentar om nederst på innlegget mitt, som Mie har slettet...
Gjest Gjesta Skrevet 17. juni 2005 #134 Skrevet 17. juni 2005 Støtter denne jeg. Bra sagt. jeg gidder ikke å kommentere sexy cat engang. Hun har ikek peiling på hva overvekt er iallefall!! Enig med dere begge...
Gjest *Sexy*Cat* ikke innl. Skrevet 17. juni 2005 #135 Skrevet 17. juni 2005 Enkelte burde beskyttes mot seg selv... SexyCat: hva er det du driver med? Makan... Elita overvektig... Og du snakker om personalangrep? Hva er det DU gjør da?? Kritiserer og kritiserer... Elita har nok lagt på seg litt siden hun kom ut av huset, men hun er da vitterlig fremdeles SLANK!!! Og hun er ei nydelig jente. Men det er sånn det er mellom oss jenter: Er du litt over gjennomsnittet pen og har langt hår og fine klær og litt utrigning og litt selvtillit, så snakker andre jenter dritt bak ryggen på deg. Jeg snakker av erfaring og har opplevd det selv!! Og det er så utrolig teit! Slettet, Mie (mod) ER DET MULIG? Kan jeg søren meg ikke få ha mine meninger for meg selv her,. eller?????? Jeg har ingen interesse av å diskutere dette videre, det er faktisk DERE som fortsetter å kjøre på i denne debatten. Jeg skifter da ikke mening aldri så mye om dere kommer til å mase. Patetisk.
Gjest Tja Skrevet 17. juni 2005 #136 Skrevet 17. juni 2005 ER DET MULIG? Kan jeg søren meg ikke få ha mine meninger for meg selv her,. eller?????? Jeg har ingen interesse av å diskutere dette videre, det er faktisk DERE som fortsetter å kjøre på i denne debatten. Jeg skifter da ikke mening aldri så mye om dere kommer til å mase. Patetisk. Meningene dine kan du få ha for deg selv, men å bruke ordet (nesten) overvekt om Elita kan du ikke, for dette er som noen har sagt tidligere et definert begrep og Elita går ikke under denne kategorien. At du syns hun har for mye fett i forhold til hva DU syns er fint kan du helt fint mene. Men, du må også akseptere at de finnes andre som overhodet ikke syns hun er tykk.
Gjest Virvel Skrevet 17. juni 2005 #137 Skrevet 17. juni 2005 Etter å ha lest denne tråden her har jeg nå forstått at jeg er temmelig overvektig, burde trene enormt mye mer enn tre ganger i uken (som jeg allerede gjør), og at jeg aldri noensinne kan vise meg i bikini mer. Takk for oppklaringen, og jeg beklager at jeg har utsatt verden for min enorme rumpe og kvapsete lår. Naiv som jeg er trodde jeg at det ikke var så mange som brydde seg.
Mathias Skrevet 17. juni 2005 #138 Skrevet 17. juni 2005 ER DET MULIG? Kan jeg søren meg ikke få ha mine meninger for meg selv her,. eller?????? Jeg har ingen interesse av å diskutere dette videre, det er faktisk DERE som fortsetter å kjøre på i denne debatten. Jeg skifter da ikke mening aldri så mye om dere kommer til å mase. Patetisk. Saken er at du ikke holder dine meninger for deg selv; du utbasunerer dem! .... Da må du tåle at du får motbør. Særlig når det du mener treffer og sårer andre.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 17. juni 2005 #139 Skrevet 17. juni 2005 Saken er at du ikke holder dine meninger for deg selv; du utbasunerer dem! .... Da må du tåle at du får motbør. Særlig når det du mener treffer og sårer andre. Alle har lov til å ytre sine meninger. Mitt poeng er at; dere kan ikke få meg til å mene noe annet, jeg holder fortsatt ved det jeg sier. Dere kan fortsette å diskutere i det uendelige med meg, men kommer man noen vei? hva vil du frem til Mathias? At jeg tar feil? Okey, greit nok det. Men, forsatt mener jeg at hun har for mye på kroppen. Sånn er det. Og som jeg sier (gud hvor mange ganger må jeg si dette), JEG mener dette, og du kan ikke gjøre noe med det. Uansett, om det provoserer deg aldri så mye. dette er min mening. Det er forresten ikke jeg som fortsetter diskusjonen her nå. Flere reagerer på ting jeg har sagt, og det må man få lov til, men dere kan ikke få meg til å skifte mening. Og det er jo det dere prøver på. :D
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 17. juni 2005 #140 Skrevet 17. juni 2005 Meningene dine kan du få ha for deg selv, men å bruke ordet (nesten) overvekt om Elita kan du ikke, for dette er som noen har sagt tidligere et definert begrep og Elita går ikke under denne kategorien. At du syns hun har for mye fett i forhold til hva DU syns er fint kan du helt fint mene. Men, du må også akseptere at de finnes andre som overhodet ikke syns hun er tykk. Men ærlig talt. HVOR står det at jeg ikke respkterer andres meninger`? Det er jo det du sier, og det har jeg da aldri sagt noe på heller. :o Kan du vise meg det? det er faktisk DERE som ikke respekterer min mening. Og det fordi det ikke er politisk korrekt å mene det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå