Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. juni 2005 #41 Skrevet 12. juni 2005 Jeg må innrømme at jeg mistet litt troen på jenter etter å ha lest denne tråden. Her er man så opptatte av at vi skal være fornøyd med kroppene vi har- at cellulitter er helt naturlig- at former er fint, og med en gang det kommer modeller fra et bikinishow -som alle har flate mager og sikkert kan regnes som under normalen av det som regnes som gjennomsnittskroppen til jenter i dag- da skal vi fråtse i sarkastiske og ganske slemme kommentarer om lår og cellulitter og jenter som trenger trening. Denne tråden skaper ikke spesielt god selvtillit for dem som mangler den fra før. Æsj, sier jeg bare.
~sikka~ Skrevet 12. juni 2005 #42 Skrevet 12. juni 2005 Herregud, når det først er noen vanlige modeller der ute skal de klagest over at de er for store. Jeg skjønner ikke hva som er så galt med å ha noen modeller som faktisk har en litt mer sunn kropp, og som viser at en trenger ikke vere syltynn for å bli suksessfull. Cellulitter er noe nesten alle jenter/damer har, det må da vel vere greit å vise at vi kan gå i badetøy selvom. Vil bare si at fordi om jeg er "syltynn" og har "modellkropp" så er kroppen min også sunn! Noen av oss liker å spise sunn mat og trene for å se ordentlig ut - det betyr ikke at vi er usunne. Det er vel mer usunt å ikke trene og spise ekkel mat slik at du får sånn "naturlig" kropp som det er snakk om på de modellene. Forøvrig synes jeg bare det var hun svarte dama hersom så ut som en skikkelig modell. Hun hervar også ganske grei på det bildet her ihvertfall.
Gjest nemooo Skrevet 12. juni 2005 #43 Skrevet 12. juni 2005 Jeg blir litt matt av å lese det dere skriver jeg. Vi maser om kvinnekamp og likestilling, vi klager på slankepress og vi irritererer oss over reklameplakater med perfekte (retusjerte) jenter. Og hva skjer når helt normale (noen kjempetynne, noen med litt mer på kroppen) jenter stiller opp på et bikinishow? Jo, vi jenter er fillern ikke fornøyde da heller. Da er de nemlig for tjukke, de har cellulitter, de er for dårlig trent. Jeg likner MYE mer kroppslig på de jentene på bildene enn jeg gjør på Gisele og Heidi Klum. Og når jeg ser hva som fungerer på andre normale jenter, så er det lettere å se hva som vil fungere på meg. For det er nok enda sånn at bikiniprøving ikke er det festligste jeg vet, og jeg setter pris på at andre hjelper meg på vei. All honnør til jentene som stilte opp, jeg syns de var flotte! Og det aller flotteste var at de viste selvtillitt. (I fjor kan jeg erindre at Vibeke Skofterud fikk samme behandling av noen her inne, hun var nemlig ikke dårlig trent, men for BRA trent, hun så ut som en mann. Jammen ikke lett.) Bra innlegg! Helt enig med deg! Hva er det som får noen til å si at de er SKUFFA over hvordan modellene så ut? :o
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #44 Skrevet 12. juni 2005 Jeg vet jeg ikke bør la meg provosere, men må alltid negativitet besvares med negativitet? "ååå nei jeg synes elita var pen, BEDRE ENN DE MED GUTTEKROPPER!" Så ikke en eneste guttekropp jeg. Blir så bøst at det er ulovlig å si noe om tykke folk, men tynne folk, nei de er gutter og formløse og lever et grusomt liv med gulrøttene og slankemilkshakene sine. Er det ikke fo en gangs skyld mulig å skrive "jeg synes elita er pen PUNKTUM"? Sånn.
Shoegal Skrevet 12. juni 2005 #45 Skrevet 12. juni 2005 flott at "normale" folk får vise fram bademoter personlig synes jeg at litt mer muskler ser bedre ut, men synes det blir for gæli å kritisere andres kropp. dessuten synes jeg det er trist at det nok en gang er jenter som står bak kritikken.
Gjest Jennifer_C Skrevet 12. juni 2005 #46 Skrevet 12. juni 2005 Vil bare si at fordi om jeg er "syltynn" og har "modellkropp" så er kroppen min også sunn! Noen av oss liker å spise sunn mat og trene for å se ordentlig ut - det betyr ikke at vi er usunne. quote] Det var ikke sånn jeg mente, ordla meg nok feil, unnskyld for det. Det er selfølgelig mange som er naturlig tynne, men jeg mener bare at i mange modelltilfeller så sulter jenter seg for å bli tynne. Og det er et veldig stort press på folk å bli så tynne, og når noen faktisk våger å stille opp med en naturlig kropp så blir de kritisert for det også.
Gjest seroxata Skrevet 12. juni 2005 #47 Skrevet 12. juni 2005 øøøh, ok, litt celluitter, litt kvaps her og der.. men himmel da!! Jeg blir mer og mer sikker på at jenter er jenter verst! Som typen min sa her om dagen; menn er ikke ute etter den tynneste, mest perfekte dama med store pupper, syltynn midje og null overvekt! de vil ha kvinner som er glade i seg selv, som trives med livet, og som tør å ta noe annet enn salat! Og at det turte han vedde på at hele kameratgjengen ville være enig i! Guttekroppen er vel forbeholdt gutter?? Jeg gidder iallefall ikke strebe etter å gå ned en str i klesveien lenger, for jeg har funnet ut at 38 er en grei plass å være på. så får folk heller ta meg med en liten kul på magen, litt appelsinhud her og der, og hengepupper om det så skal stå på det.. jeg er lei kroppsfiksering blæææh
Gjest Ninakanin Skrevet 12. juni 2005 #48 Skrevet 12. juni 2005 synes ikke de fleste av disse jentene kan kalles "normale". Hadde jeg kommet hjem til mamma med den vekten disse jentene her har, hadde hun tiltet helt og ringt spiseforstyrrelse-telefonen! Elita, greit, cellulitter, kuult! Men vekten? Flotte kvinnelige former. Men sånn ellers vil jeg si at den eneste modellen jeg syntes så modell-modell ut i denne bildeserien var hun mørke, hun var nydelig. Sunn og frisk, ikke ekkelekkel tynn, og flott hud. Men: Meg om det. Og sånn på slutten: Det slo meg også hvor raske folk er med pekefingeren... Kvinner er og blir kvinners verste fiende.
Ephemera Skrevet 12. juni 2005 #49 Skrevet 12. juni 2005 Alle bikini-damene er vel tynnere enn gjenomsnittet?? Jeg ville ihvertfall betraktet meg som svært slank hvis jeg hadde en kropp som dem! Jeg bemerket riktignok at det virket som Elita har lagt på seg etter at hun kom ut fra BB-huset, men det var absolutt ikke ukledelig! Utrolig mye kvinnehets her nå ja... Skjønner godt hvorfor jeg trives sammen med gutter i mange sammenhenger. De kan du spøke med og være litt kuul sammen med. Jenter vet du aldri hvor du har, mange av dem liker deg ikke og er misunnelig for et eller annet og baksnakker deg så fort du forlater rommet... Nå mener jeg ikke venninnene mine, men folk på jobben f.eks. Folk man ikke kjenner så veeeeldig godt. Har ikke disse bikinijentene fine kropper, så vet ikke jeg...
Gjest synseren Skrevet 12. juni 2005 #50 Skrevet 12. juni 2005 Hvorfor er dere så opptatt av andre jenters kropp. Det er vel opp til modellbyrået å avgjørde hvem som skal vise årets bikinimote. Hurra innlegg nummer 400
Gjest z Skrevet 12. juni 2005 #51 Skrevet 12. juni 2005 Utrolig mye kvinnehets her nå ja... Skjønner godt hvorfor jeg trives sammen med gutter i mange sammenhenger. De kan du spøke med og være litt kuul sammen med. Jenter vet du aldri hvor du har' date=' mange av dem liker deg ikke og er misunnelig for et eller annet og baksnakker deg så fort du forlater rommet...[/quote'] Enig.
Gjest elita? Skrevet 12. juni 2005 #52 Skrevet 12. juni 2005 kan umilig være elita på diss bildene...?! jeg så på bigbrother hele tiden og der hadde hun en myyye slankere kropp uten cellulitter og det var på slutten av bb ogs+. Kan vel ikke legge på seg så utrolig mye på noe få uker?
Søtpotita Skrevet 12. juni 2005 #53 Skrevet 12. juni 2005 alle desse jentene er vel godt over 20 og då er det vel heilt naturlig at det blir litt "skavankar" her og der...uansett! Det er berre naturlig. Syntes alle hadde fin kropp, kvar på sin måte. Er det ikkje bra at folk er stolt over kroppen sin?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2005 #54 Skrevet 12. juni 2005 alle desse jentene er vel godt over 20 og då er det vel heilt naturlig at det blir litt "skavankar" her og der...uansett! Det er berre naturlig. Syntes alle hadde fin kropp' date=' kvar på sin måte. Er det ikkje bra at folk er stolt over kroppen sin?[/quote'] Brabrabra innlegg!
Gjest Pjusk Skrevet 13. juni 2005 #55 Skrevet 13. juni 2005 Dette er en helt syk tråd! Flere nevner at kvinner er kvinner verst - og det er uten tvil sant.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #56 Skrevet 13. juni 2005 Hvis Elita er kvapsete og brei over baken, da er jeg ei fleskedundre. Jeg må innrømme at jeg mistet litt troen på jenter etter å ha lest denne tråden. Her er man så opptatte av at vi skal være fornøyd med kroppene vi har- at cellulitter er helt naturlig- at former er fint, og med en gang det kommer modeller fra et bikinishow -som alle har flate mager og sikkert kan regnes som under normalen av det som regnes som gjennomsnittskroppen til jenter i dag- da skal vi fråtse i sarkastiske og ganske slemme kommentarer om lår og cellulitter og jenter som trenger trening. Denne tråden skaper ikke spesielt god selvtillit for dem som mangler den fra før. Æsj, sier jeg bare. Lille Solstråle, her traff du spikeren på hodet. Jenter er fæle til å rakke ned på andre jenter...
Gjest Gjesten Skrevet 13. juni 2005 #57 Skrevet 13. juni 2005 Jeg vet jeg ikke bør la meg provosere, men må alltid negativitet besvares med negativitet? "ååå nei jeg synes elita var pen, BEDRE ENN DE MED GUTTEKROPPER!" Så ikke en eneste guttekropp jeg. Blir så bøst at det er ulovlig å si noe om tykke folk, men tynne folk, nei de er gutter og formløse og lever et grusomt liv med gulrøttene og slankemilkshakene sine. Er det ikke fo en gangs skyld mulig å skrive "jeg synes elita er pen PUNKTUM"? Sånn. Mener du det? Syns du virkelig ingen av disse jentene var i tynneste laget? Og ja, jeg er enig med deg at man trenger ikke nødvendigvis å henge på det at det er finere med former osv.
Gjest Ninakanin Skrevet 13. juni 2005 #58 Skrevet 13. juni 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105281 Ehm... vet ikke helt hva jeg skal si. Tror ikke det er noe sjakktrekk å vingle rundt i bikini om kulturen du kommer ifra ikke liker det. Enten så bestemmer du deg for at du vil frigjøre deg fra de normene bakgrunnskulturen din pålegger deg, eller så holder du deg innfor dem. Du kan ikke forvente å få i pose og sekk...
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2005 #59 Skrevet 13. juni 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105281 Ehm... vet ikke helt hva jeg skal si. Tror ikke det er noe sjakktrekk å vingle rundt i bikini om kulturen du kommer ifra ikke liker det. Enten så bestemmer du deg for at du vil frigjøre deg fra de normene bakgrunnskulturen din pålegger deg, eller så holder du deg innfor dem. Du kan ikke forvente å få i pose og sekk... Og for noen lepper denne dama hadde :o
Gjest tynn Skrevet 13. juni 2005 #60 Skrevet 13. juni 2005 Mener du det? Syns du virkelig ingen av disse jentene var i tynneste laget? Og ja, jeg er enig med deg at man trenger ikke nødvendigvis å henge på det at det er finere med former osv. Jeg forstår hva Towelie mener, jeg er selv "ufrivillig" slank og "formløs" - ikke for det, nå som jeg nærmer meg 30 har både kroppen og selvtilliten forandret seg litt, særlig selvtilliten. Men det føles sårende for oss "beinrangler" at det liksom er akseptert å kalle tynne folk /modeller for stygge ting og mistenke dem for å være syke - selv de som applauderer hver gang en "lubben" kvinne viser seg i offentlige sammenhenger kan fint rakke ned på tynne. For det første: Ikke alle slanke kvinner er syke. Jeg har selv aldri hatt spiseforstyrrelser, jeg spiser sunt og ikke en gang magert, men det ligger til familien at det skal MYE til før jeg legger særlig på meg. (fire måltider og et halvt brød om dagen, saus og dessert hver dag på folkehøgskole puttet på meg fem kilo, men sånn lever jeg ikke til daglig). For det andre: Skjønnhetsidealet er å være veldig slank OG ha store pupper; dette er et ideal man sjelden kan etterleve uten plastisk kirurgi. Det er IKKE gitt at man som slank kvinne, med eller uten silikon, og med eller uten store pupper, automatisk har usårlig selvtillit, jfr avsnittene over. Derfor synes jeg det er lite gjennomtenkt å slenge dritt om guttete, puppeløse beinrangler. Ellers er det mye i det der med jenter er jenter verst. Jfr Margaret Olins film. Jeg har aldri fått høre noe stygt om kroppen min av gutter, ei heller av venninner, og jeg får ofte komplimenter fordi jeg er søt (og pen!). Likevel ble årene fram til jeg var 22 delvis ødelagt av store bekymringer over utseendet mitt, mye pga sånne kommentarer som kommer fram her - sånne ubetenksomme, generelle og nedlatende kommentarer om kropp, som veldig mange kan finne på å slenge ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå