AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #121 Skrevet 1. mars 2020 Kunne aldri falt meg inn å reagere på innredning og interiør. Det er totalt likegyldig for meg. Hygiene og renslighet er derimot et krav, og det er noe helt annet. Du sier selv du ikke er så interessert i interiør, men du må følge med - være oppdatert? Hvorfor? Du høres ekstremt overfladisk ut - med et ønske om å følge flokken. Om ham synes det er hjemmekoselig, så spiller det ingen rolle om puta ikke matcher eller om det ikke henger bilder på veggen. Det er hans hjem, og han har tydeligvis trivdes der i flerfoldige år. Om du må følge siste trend og må ha en drøss med nips og annen pynt er det din sak. Dere dater. Det er ikke snakk om ekteskap enda, vel? Om så, er det ikke positivt at han ikke har så mange formeninger om interiør, slik at du kan styre og bestemme hva som må være tilstedet i et "voksent" hjem? Du sier det sier mye om et menneske utifra hjemmet. Vel, det forteller deg vel at han ikke er overfladisk. Det er en god egenskap. Anonymkode: d1d29...a0c 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #122 Skrevet 1. mars 2020 TS (og andre som tenker likt): Dere snakker som om dere ofrer dere for mannen når dere drar på Ikea og Princess. At dere tar ansvar, ordner opp, og gjør noe som MÅ gjøres, for uten dette går det ikke an å trives. Tror dere oppriktig mannen sitter og lider, uten de essensielle pynteputene, dukene og innrammede stock photos på veggene? Ærlig talt, ta LITT ansvar da. DERE vil ha disse tingene, mannen bryr seg ikke. Når dere sleper dere til Ikea for å kjøpe slike ting, gjør dere det for deres egen del. Dette er ikke noe kollektivt ansvar. Ser for meg en tråd der en mann akker seg over det er HAN som må installere Linux, VPN, subwoofer i bagasjerommet og solcellepanel på taket, for dama er så umoden og egoistisk at hun ikke gidder. Anonymkode: faa25...544 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #123 Skrevet 1. mars 2020 Jeg skjønner ts veldig godt. Boevne er veldig viktig å sjekke, ellers ender man opp som bare kokk, hushjelp og sexpartner. Anonymkode: 3cdb2...c03 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #124 Skrevet 1. mars 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fristet til å starte en tråd der jeg skriver om at jeg vurderer å dumpe ei dame jeg har truffet fordi jeg ikke liker bilen hun kjører. Jeg liker ikke merket, ikke modellen, og hun har jammen valgt den med det dårligste motoralternativet også. Kan hun være et bra menneske på tross av bilen liksom? Anonymkode: 79d11...d3a Ikke alle som tenker slik som TS. Jeg vil gjerne date en mann som har et kjipt hjem, så kan jeg ta styringen når vi flytter sammen og lage et koselig hjem. Lurer på å kjøpe den nye honda e. forresten. Er det en kjip bil?? Anonymkode: e3a2b...a4d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #125 Skrevet 1. mars 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS (og andre som tenker likt): Dere snakker som om dere ofrer dere for mannen når dere drar på Ikea og Princess. At dere tar ansvar, ordner opp, og gjør noe som MÅ gjøres, for uten dette går det ikke an å trives. Tror dere oppriktig mannen sitter og lider, uten de essensielle pynteputene, dukene og innrammede stock photos på veggene? Ærlig talt, ta LITT ansvar da. DERE vil ha disse tingene, mannen bryr seg ikke. Når dere sleper dere til Ikea for å kjøpe slike ting, gjør dere det for deres egen del. Dette er ikke noe kollektivt ansvar. Ser for meg en tråd der en mann akker seg over det er HAN som må installere Linux, VPN, subwoofer i bagasjerommet og solcellepanel på taket, for dama er så umoden og egoistisk at hun ikke gidder. Anonymkode: faa25...544 nei men renslighet er jo litt viktig da. Anonymkode: e3a2b...a4d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #126 Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: nei men renslighet er jo litt viktig da. Anonymkode: e3a2b...a4d Renslighet er noe helt annet, enig der. Tenker mer på kommentarene om stil, interiør, følge med, Ikea, Princess, etc., og at det å sørge for et trendy interiør er noe som MÅ gjøres, og den stakkars kvinnen ofrer seg for den evneveike mannen som ikke lusleser Bo Bedre. Anonymkode: faa25...544 3
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #127 Skrevet 1. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ts veldig godt. Boevne er veldig viktig å sjekke, ellers ender man opp som bare kokk, hushjelp og sexpartner. Anonymkode: 3cdb2...c03 Hva har boevne med pynteputer å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #128 Skrevet 1. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er teit å ekskludere han pga av dette. Ofte er det kvinner som står for interiør og alt dette, om dere har tenkt til å flytte sammen så kan jo du stå for dette, og sammen har dere sikkert bedre økonomi til å få noe mye bedre? og i mellomtiden så kan dere vel heller henge hos deg om du trives bedre der? Fetteren min har alltid elska tegneserier. Da han fikk fast forhold så kasta hun alle disse fordi hun ikke likte det, synes egentlig det er sykt slemt. Gjemme dem bort, ok men å kaste å dem? 😡 Anonymkode: 9cda8...7d3 Har ikke sagt at jeg har tenkt til å ekskludere han pga denne. Jeg sa bare at det skuffet meg.... Jeg kunne aldri krevd at han skulle kaste noe han var interessert i, men syns man bør kunne forvente at en voksen mann ikke bor som en tenåring som ikke har fått rasket med seg andre møbler enn TVen og sovesofaen og har håndkler over gardinstangen fordi han enda ikke har giddet å henge opp gardiner! 3 timer siden, ti10 skrev: For å si det sånn, hadde jeg vært en voksen mann og møtt en kvinne på nærmere 40 som ikke visste hva en ungkar var og i tillegg trodde "koselighet" er et ord, så hadde jeg ikke blitt veldig imponert. Godt forsøk, tydeligvis mange her som har gått rett på. For å si det sånn så blir man ikke veldig imponert av gutter eller menn som rakker ned på andre for andre ordvalg enn de selv ville brukt heller. 3 timer siden, matrobot skrev: Hvis jeg ikke hadde barn, ville jeg ha valgt et 1 eller 2-romsleilighet. Jeg ser ikke behovet for å ha en større leilighet når man er alene. Selv om jeg jobber med media (foto og video), er interiør er ikke min sterkeste side. Ikke mote heller 😄 Er ikke så mye størrelsen, men hva han hadde gjort med leiligheten. Eller snarere sagt ikke gjort! Vil tro de fleste voksne etablerte menn ville blitt litt satt ut om de var bedt hjem på date til en tilsynelatende dannet og moden kvinne, og kom hjem til en liten hybel med en krakk og en sovesofa i, skittent, håndkler over gardinstangen, støvete ledninger, og ikke en eneste finger var løftet for å gjøre det koselig der, heller ikke engang pyntet til daten... Anonymkode: 46224...27c 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #129 Skrevet 1. mars 2020 35 minutter siden, Blondie65 skrev: Hva har boevne med pynteputer å gjøre? Pynteputer? Lite. Orden, hygiene og ikke se ut som man har flyttet rett ut fra mamma da man var 17 derimot. Anonymkode: 3cdb2...c03 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #130 Skrevet 1. mars 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne aldri falt meg inn å reagere på innredning og interiør. Det er totalt likegyldig for meg. Hygiene og renslighet er derimot et krav, og det er noe helt annet. Du sier selv du ikke er så interessert i interiør, men du må følge med - være oppdatert? Hvorfor? Du høres ekstremt overfladisk ut - med et ønske om å følge flokken. Om ham synes det er hjemmekoselig, så spiller det ingen rolle om puta ikke matcher eller om det ikke henger bilder på veggen. Det er hans hjem, og han har tydeligvis trivdes der i flerfoldige år. Om du må følge siste trend og må ha en drøss med nips og annen pynt er det din sak. Dere dater. Det er ikke snakk om ekteskap enda, vel? Om så, er det ikke positivt at han ikke har så mange formeninger om interiør, slik at du kan styre og bestemme hva som må være tilstedet i et "voksent" hjem? Du sier det sier mye om et menneske utifra hjemmet. Vel, det forteller deg vel at han ikke er overfladisk. Det er en god egenskap. Anonymkode: d1d29...a0c Jeg er ikke overfladisk, men et koselig hjem og et ukoselig hjem legger man godt merke til. Det går an å ha et hyggelig og ordensfullt hjem uten å være overfladisk. Ikke er det å følge flokken heller å forvente at han i det minste har ryddet og gjort noe for at det skal være en hyggelig og romantisk atmosfære der når han ber meg dit på date, men om det å gi blaffen i hvordan man bor og presenterer seg er en protest på å ikke følge flokken, så vil jeg heller følge flokken. Det er ikke tiltrekkende med menn som kommer på date i slaskete tøy og t skjorte med flekker på heller, men for all del om du syns det sender et kult statement om at man ikke følger saueflokken så får det være din oppfattelse av det. Siste trend, nilesing av interiørmagasiner og å være oppdatert på hva bladene sier bryr meg ikke. Det eneste jeg skrev er at om man ikke har stilsans så er det vanlig at voksne åpner et blad eller søker på tips for å oppgradere hjemmet sitt til noe mere gjennomført og hyggelig. 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS (og andre som tenker likt): Dere snakker som om dere ofrer dere for mannen når dere drar på Ikea og Princess. At dere tar ansvar, ordner opp, og gjør noe som MÅ gjøres, for uten dette går det ikke an å trives. Tror dere oppriktig mannen sitter og lider, uten de essensielle pynteputene, dukene og innrammede stock photos på veggene? Ærlig talt, ta LITT ansvar da. DERE vil ha disse tingene, mannen bryr seg ikke. Når dere sleper dere til Ikea for å kjøpe slike ting, gjør dere det for deres egen del. Dette er ikke noe kollektivt ansvar. Ser for meg en tråd der en mann akker seg over det er HAN som må installere Linux, VPN, subwoofer i bagasjerommet og solcellepanel på taket, for dama er så umoden og egoistisk at hun ikke gidder. Anonymkode: faa25. Alle syns det gjør et hjem mer hjemmekoselig. Gjør det for egen del, for samlivets del, for gjesters del, for samboers del. Ser ikke hvordan VPN, Linux og subwoofer er nyttig for samlivet og kvaliteten på hverdagen, men syns at menn også bør strekke seg litt for å bidra til at gjester har det fint, for at romantikken kan blomstre i hjemmet og atmosfæren være god. Anonymkode: 46224...27c 2
Gjest Blondie65 Skrevet 1. mars 2020 #131 Skrevet 1. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pynteputer? Lite. Orden, hygiene og ikke se ut som man har flyttet rett ut fra mamma da man var 17 derimot. Anonymkode: 3cdb2...c03 Så lenge boligen er ren og ryddig - noe TS ikke skriver noe om - har man boevne. At en ikke liker å pynte har ingenting med boevne å gjøre. Ei heller at en voksen kar bor i ettroms.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #132 Skrevet 1. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: For å si det sånn så blir man ikke veldig imponert av gutter eller menn som rakker ned på andre for andre ordvalg enn de selv ville brukt heller. Du bruker jo selv ord som umoden, tenåring og barnslig om ham. Da kan du ikke reservere deg mot at andre beskriver deg på samme måte når du selv demonstrerer f.eks. begrenset kunnskap og ordforråd. Anonymkode: faa25...544 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #133 Skrevet 1. mars 2020 Ut fra svarene dine, TS, så stikker nok ikke følelsene dine så dypt for den mannen. Gjorde de det, så hadde du ikke hengt deg opp i dette. Som voksen burde du ha lært at vi alle er ulike. Anonymkode: a4d79...e4b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #134 Skrevet 1. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pynteputer? Lite. Orden, hygiene og ikke se ut som man har flyttet rett ut fra mamma da man var 17 derimot. Anonymkode: 3cdb2...c03 Pynteputer er vel ikke akkurat noe de fleste menn vil ha. Anonymkode: 1c2c2...912 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #135 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Alle syns det gjør et hjem mer hjemmekoselig. Gjør det for egen del, for samlivets del, for gjesters del, for samboers del. Ser ikke hvordan VPN, Linux og subwoofer er nyttig for samlivet og kvaliteten på hverdagen, men syns at menn også bør strekke seg litt for å bidra til at gjester har det fint, for at romantikken kan blomstre i hjemmet og atmosfæren være god. Alle synes ikke det. Hvis mannen det er snakk om i denne tråden synes, hadde han jo skaffet seg pynteputer og duker. For all del, pynt opp hjemmet ditt, men kom ikke her og si at du gjør det for noen andre enn deg selv. At du ikke ser hvordan VPN og subwoofer hjelper på kvaliteten på hverdagen er jo hele poenget mitt. Noen mener slike ting må til, andre er likegyldige. Den som vil ha disse tingene kan ikke klage når den likegyldige ikke trår til for å skaffe dem. Anonymkode: faa25...544 1
Duftavsommerregn Skrevet 1. mars 2020 #136 Skrevet 1. mars 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle som tenker slik som TS. Jeg vil gjerne date en mann som har et kjipt hjem, så kan jeg ta styringen når vi flytter sammen og lage et koselig hjem. Fint å se at det finnes slike kvinner Har nok ikke et kjipt hjem,men er ikke veldig interessert i interiør eller henge med i alle de nye motene som kommer. Men rent og ryddig har jeg det alltid,og jeg holder det jeg har i orden og vedlikeholdt. En kvinne som jeg elsker kan gjerne styre med slikt så mye hun orker, og da er jeg faktisk slik at jeg deltar og viser interesse litt selv... Inn til et vist punkt da. En dag på Ikea er som en sene fra Syria Får traumer bare av å tenke på det. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #137 Skrevet 1. mars 2020 Ts, min kone har sagt til meg i ettertid at da hun kom til meg så det ut som at det ikke bodde noen der. Ingen bilder eller slike pyntegjenstander. Det var bare en billig sofa, med rektangulært Ikea bord. En tv og et hifi anlegg. Skal sies at det støtt var rent og ryddig i leiligheten da jeg liker det slik. Min mor og søster syntes også at jeg bodde så spartansk, kanskje trist? Jeg tenkte rent praktisk. Mindre ting = lettere å holde rent og ryddig. Jeg er også glad i minimalisme. Jeg ser jo nå hvor stor kontrast jeg har det med min kone. Hvor trivelig det er hjemme som hun har skapt, hun er veldig flink med interiør må jeg si. Det jeg prøver å si er at vi menn gjerne ikke har et slikt pyntebehov. Anonymkode: b250d...6b5 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #138 Skrevet 1. mars 2020 14 minutter siden, Blondie65 skrev: Så lenge boligen er ren og ryddig - noe TS ikke skriver noe om - har man boevne. At en ikke liker å pynte har ingenting med boevne å gjøre. Ei heller at en voksen kar bor i ettroms. Joda, TS skriver om det også. Anonymkode: 3cdb2...c03
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 #139 Skrevet 1. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle synes ikke det. Hvis mannen det er snakk om i denne tråden synes, hadde han jo skaffet seg pynteputer og duker. For all del, pynt opp hjemmet ditt, men kom ikke her og si at du gjør det for noen andre enn deg selv. At du ikke ser hvordan VPN og subwoofer hjelper på kvaliteten på hverdagen er jo hele poenget mitt. Noen mener slike ting må til, andre er likegyldige. Den som vil ha disse tingene kan ikke klage når den likegyldige ikke trår til for å skaffe dem. Anonymkode: faa25...544 Jo, jeg pynter og rydder før jeg får en date på besøk i det minste. og jeg mente at subwoofer og vpn ikke hjelper på kvaliteten for samlivet, sånn et hjem med koselig atmosfære med rom til romantikk gjør. Anonymkode: 46224...27c
Duftavsommerregn Skrevet 1. mars 2020 #140 Skrevet 1. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle syns det gjør et hjem mer hjemmekoselig. Gjør det for egen del, for samlivets del, for gjesters del, for samboers del. Ser ikke hvordan VPN, Linux og subwoofer er nyttig for samlivet og kvaliteten på hverdagen, men syns at menn også bør strekke seg litt for å bidra til at gjester har det fint, for at romantikken kan blomstre i hjemmet og atmosfæren være god. Mange som har et hjem som ser ut som du kommer inn på et torg i Tyrkia Overpyntet og så masse ting plassert rundt i huset at det knapt er mulig å bevege seg rundt. Så dette med interiør er ikke noe som kan diskuteres. For noen er det null interesse for akkurat dette, og det forstår jeg veldig godt. Bruker tiden min på helt andre ting. Det var dette med verdier og interesser da. En mann som er akkurat dette, passer ikke sammen med en fjolledukke som sitter hjemme blant snurrepipperier, duker og strikketøy Vi søker damer som driter i sminke, tar lett på seg turtøy og kommer seg ut, og gjerne går rundt i en joggebukse og ledig tøy en kveld foran tv og kan slappe av uten å tenke på alt det andre presset som mange går rundt med. innerst inne vet du at det er mindreverdighetskomplekset som kikker inn, "hva vil alle de andre si om jeg ikke har det nyeste av alt"! Status er ordet! Status og andre sine meninger om deg. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå