Gå til innhold

Leiligheten hans skuffet meg..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk hvis jeg oppfattet stedet som skittent eller uhygienisk. Litt støv er greit, men årevis med støv er ikke greit.

Mannen min hadde en ungkarsleilighet, men han gjorde rent ukentlig. Etter jeg flyttet inn sa han at det ble en mye mer koselig og fin leilighet, han bare evnet ikke å interessere seg for å tenke på om møbler passet sammen eller gjøre en stue koselig når han var alene. 

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du ikke bryr deg om penger, men at du synes han hadde det rotete. 

At han hadde det "lavstatus", hadde jeg vel egentlig likt. Liker litt mennesker som ikke bryr seg. Men om han hadde det rotete og støvete og ukoselig når jeg skulle kome på besøk første gang, det hadde jeg brydd meg litt om. Kommer an på hvordan og settingen. En romantisk keld som var planlagt hjemme hos ham, da hadde jeg blitt skuffet over hans likegyldighet med å gjøre det koselig for oss to. 

Men var det tilfeldig at vi gikk til ham en dag, så hadde jeg ikke brydd meg, tror jeg. Men turtles (hva er det egentlig) og støv med rotete ledninger i en krok, hm.

Ha, ha, samler seg fort støv i kroker her og. Men hadde tatt det vekk hvis seg skulle ha besøk.

• Liker 4
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

n umatchende pute i sofaen og ingen fler, ingen bilder på veggen, ingen duk, ingen pynt,

du er klar over at det ikke er en kvinne du dater? 😁 umatchende puter, det hadde samboeren min da vi møttes også. Ingen bilder på veggen heller. og pynt? Hva slags pynt har menn egentlig? Det jeg har sett er vinyl og høyttalere, menn er ikke så veldig dillete. Samboeren min har en ganske dårlig innredningsstil. Men om jeg bare skulle gått etter innredningsstilen da vi møttes hadde jeg gått glipp av verdens flotteste mann! 

Anonymkode: 110f5...d9b

• Liker 12
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hennes boplaner? Er det en selvfølge at hun skal fløtte til han? De er i datingsfasen enda, mener du virkelig at hun skal spørre om han sparer og i så tilfelle til hva?

Hvis ts tviler såpass på denne mannen utfra mangel på stilfulle møbler og ingen gjennomgående stil...Vel, la mannen gå. 

Anonymkode: 92cd1...feb

Du misforstod fullstendig.. Jeg mente at det må gå an i en samtale å fiske etter hvilke fremtidsmessige boplaner han har. Hvor han ønsker å bo. Vil han fortsette i den jobben han har for alltid? Trives han? Trives han best i by eller på bygd? Er han oppvokse på gård? Likte han det? Hva foretrekker han av leilighet eller  hus? Mener IKKE at ts skal ramse opp disse spørsmålene..men det er slike temaer som kan komme i en fase hvor man dater og blir kjent. Og ofte så forteller folk f.eks at de sparer til drømmehuset på landet eller at de vil prioritere reising før de kjøper noe i slike samtaler bla bla bla osv osv...

Og det var vel ikke at møblene eller interiøret ikke var stilig nok. Det var at det ikke var noe særlig der i det hele tatt. Ts sier jo selv at man kan finne mye på finn.no..

Anonymkode: fa803...e33

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du er klar over at det ikke er en kvinne du dater? 😁 umatchende puter, det hadde samboeren min da vi møttes også. Ingen bilder på veggen heller. og pynt? Hva slags pynt har menn egentlig? Det jeg har sett er vinyl og høyttalere, menn er ikke så veldig dillete. Samboeren min har en ganske dårlig innredningsstil. Men om jeg bare skulle gått etter innredningsstilen da vi møttes hadde jeg gått glipp av verdens flotteste mann! 

Men kanskje det er viktig for ts da at mannen er litt opptatt av interiør? 

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? Tror jeg må få sørget for å innrede leiligheten min litt finere😅

Anonymkode: 82ec1...c6a

Får faktisk vondt av dere mannfolk, nå blir dere målt opp mot hvor bra innredningsstil dere har også.. Slapp av og la heller dama du møter innrede! Jeg ble lettet da han jeg er sammen med spurte om jeg kunne hjelpe ham. 

• Liker 13
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange menn bryr seg ikke så mye om interiø. Første gang jeg besøkte mannen min var det også i en liten leilighet, mer en hybel. Det var litt rot og støv, og barnslig ting der. Men hadde ingenting å si på kvaliteten på mannen. 

Anonymkode: 340d4...d22

Amen. Vi er mange som hadde mistet sjansen til å treffe den rette om vi hadde dømt etter interiørstilen. Ts: mange menn har ikke snøring på interiør. Han kan være sinnsykt bra på andre områder likevel. 

Duk hadde jeg reagert på, blir for småfeminint 

• Liker 7
Skrevet

Vel, hadde jeg latt mannen innredet vårt hjem så hadde det nok ikke vært noen matchende puter og bilder på veggene. Og iallefall ikke noe nips! 
De fleste menn er ikke så opptatt av sånt. De vil bare ha ett sted å sove, spise maten sin, se på TV, surfe på nettet. De kan være mer opptatt av klær og bil, men interiør er det mange som ikke bryr seg om. 

At han bodde i en ett-roms, er vel ikke så ille? Han trenger vel ikke mer plass, om han er alene. 

Anonymkode: a4d79...e4b

• Liker 15
Skrevet

Høres nettopp ut som min mann da vi traff hverandre. Han leide en treroms, fortsatt sammen med studiekompisen. Ingen turtles heldigvis. 

Fordel 1: han hadde jo spart mengder med egenkapital, uten at han var gjerrig. Bolig var bare noe han ikke prioriterte. Så vi kom oss rett inn på boligmarkedet i Oslo da vi slo sammen midlene. 

Fordel 2: han var lite interessert i interiør. Jeg får bestemme alt, og han er alltid positiv og takknemlig for at jeg tar valg når det gjelder møbler og annet. Mange av mennene til venninner er opptatt av slikt, og det krever en del diskusjoner å komme til enighet, samt at man ofte ikke får det helt som man vil. 

Tipp-topp kvalitet på mannen ellers. Snill, raus, arbeidssom, støttende +++. Grøsser ved tanken på at jeg hadde droppet han på grunn av bosituasjonen. 

Anonymkode: 59e67...a8b

• Liker 16
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kanskje det er viktig for ts da at mannen er litt opptatt av interiør? 

virker sånn. Har bare aldri hørt om kvinner som setter det som et viktig kriterie. Jeg kjenner bare en mann som er opptatt og god på interiør, så lykke til sier jeg da😀. tullete å være fiksert på interiør siden veldig mange menn ikke er gode på det. Og i min vennekrets og familie ender det uansett alltid opp med at kvinnen bestemmer det meste av interiøret når man flytter sammen. Mennene har vært ganske likegyldige. Hun har valgt farge på veggene, teppe, sofabord osv. Det så ikke ut hos broren min da han var singel og 40 år heller. Etter kjæresten flyttet inn er det blitt skikkelig stilig. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår deg også TS. Hjemmet sier mye om personligheten. Hvor lenge har han bodd i leiligheten? Det kan jo være vanskelig å komme seg på boligmarkedet som singel. Kanskje var det det han hadde råd til den gang, og så har han blitt boende fordi han ikke har trengt mer plass? Sansynligvis har han hatt verdiøkning og kanskje også spart ved siden av? Kanskje har han veldig lite lån fordi han bor nøkternt nå? Da vil han ha en god EK til han skal kjøpe seg noe nytt. Man trenger ikke ha god økonomi selv om man bor flott, som regel sier det mer om hvor mye lån noen har enn hvor mye penger. 

dere som sier det er overflatisk å bry seg om økonomien til dem man dater, mener dere det? Man dater jo gjerne fordi man ønsker at det kan bli noe mer på sikt. Jeg tenker ikke på meg selv om en overflatisk person, men jeg ønsker meg en mann som kan bidra økonomisk til fellesskapet, som har det så ryddig økonomisk at vi kan ha god nok plass til familien vår, ha det livet vi ønsker oss med reiser og ha råd til å kjøpe ny vaskemaskin hvis den gamle ryker, ha en trygg bil osv.. ikke fordi han skal forsørge meg, men fordi jeg heller ikke er interessert i å forsørge ham.

dessuten er det et poeng at dersom han har det rotete og skittent nå, så blir han ikke automatisk en som vasker og rydder når han får seg dame. Og husarbeid og økonomi er de to store tingene par krangler om, så det er jo ikke så dumt å tenke litt på det på forhånd.  

Anonymkode: 71556...691

• Liker 14
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hadde jeg latt mannen innredet vårt hjem så hadde det nok ikke vært noen matchende puter og bilder på veggene. Og iallefall ikke noe nips! 
De fleste menn er ikke så opptatt av sånt. De vil bare ha ett sted å sove, spise maten sin, se på TV, surfe på nettet. De kan være mer opptatt av klær og bil, men interiør er det mange som ikke bryr seg om. 

At han bodde i en ett-roms, er vel ikke så ille? Han trenger vel ikke mer plass, om han er alene. 

Anonymkode: a4d79...e4b

Dette! 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en dame som begynner å bli voksen nå og å date menn i kollektiv, med hybel osv er jeg vokst fra for ti år siden.

Jeg driver å dater en som virket å ha livet ordentlig på stell, med god jobb og noe jeg antok var god lønn, men da jeg kom hjem til han bodde han i en kjempe liten ett-roms, og den hadde ikke ett eneste stilig møbel eller noe fin innredning. For å understreke er det ikke prisen og verdien jeg bryr meg om, men at hjemmet skal være et voksent og fint hjem med litt god smak og innsats i å få det gjennomført og koselig.

Jeg endte med å ikke ligge med han for det fikk meg usikker på hvor etablert og voksen han egentlig er. Det lå masse spill i en bunke der også og en greie med Turtles på som lå å slang blandt noe ledninger og støv.

Han har bodd der i flere år så har hatt god tid på seg, virker ikke som en som ikke har gjort det til et ordentlig hjem fordi han venter på å flytte med noen andre heller! Måtte bare få det ut... Det skuffet og overrasket meg sånn.

Anonymkode: 46224...27c

Jeg er litt sånn sjøl jeg gidder ikke når jeg er alene å ha d så fint. Har bare brukte ting og driter egentlig hvordan sofaen ser ut så lenge den er grei å sitte i. Man pleier å ta seg sammen hvis man er to og kan samarbeide om ting. I tillegg suger jeg på interiør hadde aldri klart å få til ett stilig hjem som de fleste andre har. Jeg syns det er fint når jeg er i sånne hjem men bryr meg midt bak om å ha det selv. Ungkarer er stort sett litt rotete. Jeg vil heller ha hatt det enn en petimeter som pirker og er nøye på alt. Hvis en ikke utfyller hverandre at der jeg er dårlig stiller han opp og motsatt. Liker du mannen er vel det viktigst eller??

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dere som sier det er overflatisk å bry seg om økonomien til dem man dater, mener dere det? 

Anonymkode: 71556...691

hvem har sagt det? hvem har nevnt økonomi i tråden? trodde det var snakk om interiørstil? 

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får faktisk vondt av dere mannfolk, nå blir dere målt opp mot hvor bra innredningsstil dere har også.. Slapp av og la heller dama du møter innrede! Jeg ble lettet da han jeg er sammen med spurte om jeg kunne hjelpe ham. 

Enda mer som dama skal ha ansvar for. I tillegg til barn, matlaging og husvask.
For all del, ikke ha forventninger til menn!

Anonymkode: fd9f1...818

• Liker 8
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstod fullstendig.. Jeg mente at det må gå an i en samtale å fiske etter hvilke fremtidsmessige boplaner han har. Hvor han ønsker å bo. Vil han fortsette i den jobben han har for alltid? Trives han? Trives han best i by eller på bygd? Er han oppvokse på gård? Likte han det? Hva foretrekker han av leilighet eller  hus? Mener IKKE at ts skal ramse opp disse spørsmålene..men det er slike temaer som kan komme i en fase hvor man dater og blir kjent. Og ofte så forteller folk f.eks at de sparer til drømmehuset på landet eller at de vil prioritere reising før de kjøper noe i slike samtaler bla bla bla osv osv...

Og det var vel ikke at møblene eller interiøret ikke var stilig nok. Det var at det ikke var noe særlig der i det hele tatt. Ts sier jo selv at man kan finne mye på finn.no..

Oi sann, beklager så mye 🙀

Anonymkode: 92cd1...feb

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enda mer som dama skal ha ansvar for. I tillegg til barn, matlaging og husvask.
For all del, ikke ha forventninger til menn!

Anonymkode: fd9f1...818

Litt enig der tviler på en mann hadde brydd seg andre veien hvis han likte en jente😊

Skrevet

Disse kriksveteranene har det vanskelig, de blir gjerne litt sky, og lett mistenksom og rastløse, 

Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk. Hvordan man har det der man bor sier veldig mye om personlighet, og menn som har det slik du beskriver har ut i fra min erfaring en del ting bak fasaden som ikke er bra, ofte når det gjelder økonomisk sans eller generelt struktur på livet. 

Anonymkode: fca80...91c

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Strippern skrev:

Disse kriksveteranene har det vanskelig, de blir gjerne litt sky, og lett mistenksom og rastløse, 

Feil tråd mister😂😂😂😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...