Gå til innhold

Leiligheten hans skuffet meg..

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en dame som begynner å bli voksen nå og å date menn i kollektiv, med hybel osv er jeg vokst fra for ti år siden.

Jeg driver å dater en som virket å ha livet ordentlig på stell, med god jobb og noe jeg antok var god lønn, men da jeg kom hjem til han bodde han i en kjempe liten ett-roms, og den hadde ikke ett eneste stilig møbel eller noe fin innredning. For å understreke er det ikke prisen og verdien jeg bryr meg om, men at hjemmet skal være et voksent og fint hjem med litt god smak og innsats i å få det gjennomført og koselig.

Jeg endte med å ikke ligge med han for det fikk meg usikker på hvor etablert og voksen han egentlig er. Det lå masse spill i en bunke der også og en greie med Turtles på som lå å slang blandt noe ledninger og støv.

Han har bodd der i flere år så har hatt god tid på seg, virker ikke som en som ikke har gjort det til et ordentlig hjem fordi han venter på å flytte med noen andre heller! Måtte bare få det ut... Det skuffet og overrasket meg sånn.

Anonymkode: 46224...27c

Ja datet også en mann, som tjente masse penger, i senga hans var det flust av tidligere runke hånddukker, kjøkkenet var fult av gamle matrester fra Grandiosa pizza, dusjen hadde neppe vært vasket etter de siste tre årene fra da eksen gikk fra han, fant hennes hår fortsatt i dusjen alt bar preg av forfall.. 😔🙄🤮

Anonymkode: 8276d...fa2

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow er overrasket over så mange svar! Skal prøve å gjøre det klarere :

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungkar har ikke med alder å gjøre. Han er singel, ergo ungkar.  Fordi dere er kun i datingsfasen. Han har sitt eget ungkars hjem. Uansett hvor simpelt du mener det er så er det hans hjem. Han prioriterer reiser framfor å innrede sitt lille krypinn. 

Om det er så ukoselig hos han kan dere vel møtes hos deg? 

Altså, LETER du etter feil hos han?

Anonymkode: 92cd1...feb

Nei jeg leter ikke etter feil hos han men det er umulig å ikke gjøre seg et inntrykk av noen man har datet en stund. Hadde inntrykk av at han var voksen, ordentlig og etablert og for meg inkluderer det også et ryddig, hyggelig hjem med orden.

Han reiser to ganger i året så det er ikke sånn at han lever for å reise og aldri er hjemme, men han drar på dyrere reiser enn en charter tur når han først reiser.

16 timer siden, AnonGuy skrev:

Du ER overfladisk! Høres ut som en golddigger...

Du er opptatt av verdi på hans leilighet, hans lønn, hans status osv enn kjemien mellom dere, hvilken slags humor han har osv.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi en typisk kravstor norsk kvinne..

Anonymkode: 9fe5d...506

Er ikke gold digger men syns det er typisk å bli kalt det av menn på nettet da. Så fort man forventer at en mann har orden så er man liksom kravstor. Som jeg sa så har ikke det her noe med verdien på leiligheten å gjøre, den er nok mere verdt enn min pga beliggenhet, men uansett hvor eller hvordan man bor bør man ha en viss standard til orden og hygiene.

Har datet han en stund så du tror virkelig at fordi jeg ble skuffet over leiligheten så bryr jeg meg ikke om kjemien og humoren? Den der "typisk norsk kravstor kvinne" får deg bare til å høres ut som en bitter fyr som ikke har orden på ting selv og vil hente thai kone fordi norske damer som forventer et minimum av orden er for kravstore..

Men kanskje det er viktig for ts da at mannen er litt opptatt av interiør?

Anonymkode: fa803...e33

Han trenger ikke være opptatt av interiør, de færreste er lidenskapelig interessert i interiør eller støvsuging, men vi gjør det jo fordet, fordi det burde være minimum for å ha det koselig rundt seg.

Får faktisk vondt av dere mannfolk, nå blir dere målt opp mot hvor bra innredningsstil dere har også.. Slapp av og la heller dama du møter innrede! Jeg ble lettet da han jeg er sammen med spurte om jeg kunne hjelpe ham. 

Anonymkode: 110f5...d9b

De fleste menn er ikke så opptatt av sånt. De vil bare ha ett sted å sove, spise maten sin, se på TV, surfe på nettet. De kan være mer opptatt av klær og bil, men interiør er det mange som ikke bryr seg om.

Anonymkode: a4d79...e4b

Dette er jo litt av problemet da. Menn som ikke gidder å gjøre noe for å få det hyggelig, og belaster damen med vaskejobben og pyntinga fordi de er så egoistiske til å prioritere noe annet enn å spille spill og ha det hyggelig til enhver tid mens andre må ordne for de.. Alle kunne vel tenke seg å KUN gjøre ting de digger, slappe av, surfe på nettet bla bla bla, men så er det noe som heter ansvar og mine forventninger til en voksen person er at han eller hun tar ansvar for seg selv og det de eier, for hygiene, at de har ordenssans og ikke minst når de faktisk velger å være på sjekkern bør de også ha tatt ansvar for at de er presentable, både seg selv og leiligheten.

Enda mer som dama skal ha ansvar for. I tillegg til barn, matlaging og husvask.
For all del, ikke ha forventninger til menn!

Anonymkode: fd9f1...818

Der ja! Du forstår!

Enig! Jeg er så lei av at det skal stilles så lave krav og forventninger til menn/gutter over alt. Helt fra de er små. Kutt ut! Menn kan også ta hensyn, se støv, vaske, passe på andre osv. 

Anonymkode: fca80...91c

Nettopp!  Jeg elsker ikke å gå på IKEA eller syns det er gøy å browse interiørtips, men jeg gjør det fordet. Jeg tar hensyn til når jeg får gjester, og syns det er viktig at alle føler seg hjemme hos meg og syns det er en koselig og avslappende atmosfære, også for meg selv som er der mest. I en leilighet som hans tror jeg ethvert menneske hadde blitt deprimert, det var ikke et snev av koselighet der og selvom han ikke syns det er gøy å støvsuge, eller heller vil bruke tid på å spille enn å undersøke litt mer praktiske og stilige løsninger for rotet og tingene hans så bør man som voksen gidde å prioritere sånt. Er så lei av menn som aldri gidder å ordne noe fordi de tenker at så fort det kommer en dame kan de være som en ti-åring igjen som spiller og bare tenker på seg selv, løfter beina når moren kommer med støvsugeren eller lukker øynene for å gidde å pynte for de vet at om de bare lar det være stygt lenge nok så kommer en dame å ordner opp!...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg, ts.

Husker første gang jeg var på besøk hos svigerfaren fikk jeg sjokk. Han hadde da også en katt på dette tidspunktet, og det var kattehår overalt. Jeg fikk følelse av at jeg ikke spiste mat, men kattehår. Fattige og gammeldagse møbler var det også, ikke pussa opp siden 80-tallet. Alt så så slitt og skittent ut.

Men..Jeg valgte da å ikke prioritere dette. Men jeg ser nå, jeg må rydde etter samboeren min hele tiden, det nytter ikke å snakke til ham. Han har aldri kjøpt en eneste ting i huset vårt, han bryr seg ikke. Han klarer ikke å dekke på bordet, re opp sengen. Han trenger ikke en tallerk som han kan ha brødskiva si på. Han kan bare slenge den på spisebordet eller spisebrikken etc etc etc... 

Anonymkode: 47d45...cbf

Takk! Ja, sånn vil ikke jeg ha det.. Jeg syns det er veldig umodent rett og slett. Kanskje det forventes mer av jenter, men jeg måtte re opp sengen min fra jeg var 14  og jeg syns ikke det egentlig er en manne/kvinneting det å kjøpe pynt til hjemmet eller ha det renslig, det handler om modenhet syns jeg.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er hun som må vaske og rydde etter han når han ikke kan å vaske og rydde selv. Og det kan han tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 8e259...338

Nettopp :( Er jo det inntrykket det gir når man kommer inn et sånt sted. At for å få det koselig her er det jeg som må slave..

Vi er nærmere 40 enn 30 begge to, og jeg tenker at fra man er senest 30 bør man prioritere orden og hygge i hjemmet sitt. Han har bodd der i mange år, og jeg er ferdig med ungkarer som ikke klarer å ha orden eller bry seg om renslighet. Grunnen til at det skuffet meg sånn er fordi han har fremstått som en veldig moden og etablert mann ellers, men å komme inn der var som å gå inn i bula til en 19 åring.....................

• Liker 6
Skrevet

Jeg forstår deg også TS. Hjemmet sier mye om personligheten. Hvor lenge har han bodd i leiligheten? Det kan jo være vanskelig å komme seg på boligmarkedet som singel. Kanskje var det det han hadde råd til den gang, og så har han blitt boende fordi han ikke har trengt mer plass? Sansynligvis har han hatt verdiøkning og kanskje også spart ved siden av? Kanskje har han veldig lite lån fordi han bor nøkternt nå? Da vil han ha en god EK til han skal kjøpe seg noe nytt. Man trenger ikke ha god økonomi selv om man bor flott, som regel sier det mer om hvor mye lån noen har enn hvor mye penger. 

dere som sier det er overflatisk å bry seg om økonomien til dem man dater, mener dere det? Man dater jo gjerne fordi man ønsker at det kan bli noe mer på sikt. Jeg tenker ikke på meg selv om en overflatisk person, men jeg ønsker meg en mann som kan bidra økonomisk til fellesskapet, som har det så ryddig økonomisk at vi kan ha god nok plass til familien vår, ha det livet vi ønsker oss med reiser og ha råd til å kjøpe ny vaskemaskin hvis den gamle ryker, ha en trygg bil osv.. ikke fordi han skal forsørge meg, men fordi jeg heller ikke er interessert i å forsørge ham.

dessuten er det et poeng at dersom han har det rotete og skittent nå, så blir han ikke automatisk en som vasker og rydder når han får seg dame. Og husarbeid og økonomi er de to store tingene par krangler om, så det er jo ikke så dumt å tenke litt på det på forhånd.  

Anonymkode: 71556...691

Er også det jeg tenker. Det sier noe om personligheten. Ikke at den trenger å være dårlig, men hvertfall at han ikke er moden eller gidder å være litt praktisk anlagt. Da er man ikke like kjæresteemne heller.. Leiligheten har garantert hatt en god verdiøkning og jeg vet han tjener godt, hva han bruker penger på vet jeg ikke og er heller ikke så viktig men selvsagt håper jeg han er fornuftig nok til å spare siden det også viser modenhet. Han vil ha barn så da syns jeg man kan forvente at han er økonomisk anlagt til å ha det, men problemet med leiligheten er at den ga meg et helt annet inntrykk av han enn det jeg hadde. Og det er jeg ganske sikker på menn hadde fått om de datet en velkledd, ordentlig businesskvinne og kom hjem til et skittent fjortisreir med Backstreet Boys og pony plakater på veggen og ødelagt sminke og skittentøy for tre uker lå strødd utover.

Jeg vil være kjæreste, ikke mor, vaskehjelp og den som må ta hele emotional labour lasten alene og drasse med meg en mann som bare syns det er pes å dra på Princess for å gjøre hjemmet vårt mer hyggelig..

• Liker 7
Skrevet

For min del er det ikke så viktig å ha mye ting, men de møblene du har skal se bra ut. Spesielt hvis du er voksen. Det er mangel på sosialeantenner hvis man har rottet, støvete og ukoselig stue. Skal du invitere en dame inn på soverommet kan du faen meg ha ordentlig sengetøy og ryddig soverom. Det er ikke så mye som skal til heller. 

Kvinne 27 år

Anonymkode: 3c77a...120

• Liker 4
Skrevet

Likevel, når jeg nå tenkte meg litt om..Hun har allerede dømt han nedenom og hjem. Stilig kledd men hjemmet hans er trash.

Hvorfor sier ikke ts noe om hennes planer om fremtiden? Alt som betyr noe er at han er stilig kledd noe som ts mest sannsynlig trodde gjenspeilet seg i hjemmet hans. Og så ble hun skuffet..

Anonymkode: 92cd1...feb

Har ikke dømt han nedenom og hjem, sa bare jeg ble skuffet og det hadde nok du og blitt om en du datet og trodde var ordentlig viste seg å ikke være det. Hvor har du det fra at alt som betydde noe er at han kler seg stilig? Snakk om å bli hårsår og putte ord i munnen på folk..

13 timer siden, Humas skrev:

Ts må finne ut av hvorfor han har det som en tenåring på gutterommet når han er (godt) voksen. Jeg får 'fordommer' her. Hvorfor tørker han ikke støv, hvorfor hadde han ikke prøvd å gjøre det litt hyggelig der før damebesøk? Det kan jo være noe psykisk bak dette (har erfart dette ifb både jobb, familie og venner. Dere må snakke om hvorfor han synes det er greit for han å ha det sånn. 

Han har fortalt han var deprimert som tenåring men at han er på et godt sted i livet i dag. Jeg syns ikke livet for 25 år siden kan unnskylde at han har dårlig smak og ordenssans i dag, og ikke prioriterer å rydde og gjøre det koselig når han får besøk av daten.. Jeg tror han egentlig bare er mye mer umoden enn jeg trodde, og det er det som er skuffende.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han fortjener bedre enn deg uansett, TS. Han fortjener noen som liker han for den han er og som ikke måler hans verdi ut i fra hvor fin leilighet han har. Gjør han en tjeneste og finn en annen. Husk og spør om hvor mye den neste daten din tjener og hvor mange kvadratmeter leiligheten hans er på da siden det er så viktig for deg. Synes du skal skrive kravene din til leilighet i bioen din på tinder. Du fortjener ikke en mann. 

Du og alle kvinnene som støtter deg gjør meg kvalm.

Anonymkode: 72957...e2d

Her er det en til som blir hårsår og putter ord i munnen på meg 🙄 Hvor står det at jeg ikke liker han. Og at jeg måler hans verdi bare ut fra hvor fin leiligheten er? Ja huff av meg, jeg er nok en forferdelig slem dame fordi jeg forventer at menn som vil ha kjæreste er modne nok til å ha det, har orden hjemme og gidder å gjøre det litt fint og renslig når de får besøk. 💁‍♀️ Nei jeg fortjener nok ingen mann for å forvente et minimum 🤦‍♀️

Incellen har talt. 🤦‍♀️

11 timer siden, Strippern skrev:

Denne karen mangler en kone, som for orden på leiligheten da, pynte litt, han hadde nok satt pris på det.

En kone ja, men sørg for å være en mann da. Ikke en gutt i voksenkropp som bor i guttebule. Det hadde vært enkelt å gjemme alle ledningene som lå strødd, tørke støv, kjøpe noen planter, ha ordentlige gardiner og ikke håndkler langs vinduene, og tenne et lys. Kanskje bytte ut den slitte tv stolen som han hadde hatt med seg helt fra kjellerstua hos foreldrene som han har hatt siden han var 8 år også 😛

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fristet til å starte en tråd der jeg skriver om at jeg vurderer å dumpe ei dame jeg har truffet fordi jeg ikke liker bilen hun kjører. Jeg liker ikke merket, ikke modellen, og hun har jammen valgt den med det dårligste motoralternativet også.

Kan hun være et bra menneske på tross av bilen liksom?

Anonymkode: 79d11...d3a

Guri så hårsår det er mulig å bli! Jeg har da ikke undret meg om han kan være et bra menneske på tross av leiligheten. Og en bil man bruker som fremkomstmiddel noen få timer iløpet av en uke kan vel ikke helt sidestilles med hvordan man utformer bostedet sitt som er der man oppholder seg mesteparten av tiden, der man sover, svetter, går på do i, lager mat i og bør ha det renslig i, inviterer venner og dates til og bør gjøre det litt velkomment og hjemmekoselig, og vil oppdra barn i osv. Hvordan leiligheten er sier mer om et menneske enn hvordan bil de kjører for å komme seg til jobb vel 🤦‍♀️ Eller snarere sagt, hvordan personen er kan gjenspeiles litt i leiligheten og jeg skal hvertfall ikke være noens ryddeslave og vaskehjelp og den eneste som dekker på bordet eller tenker på å kjøpe inn blomster eller telys til vi får gjester og han aldri gidder eller ser noen ting av det som må gjøres.

• Liker 7
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

men stusser litt på folk som ikke har en eneste plante i hjemmet sitt.

Hvorfor det?

Anonymkode: 667cf...22a

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja datet også en mann, som tjente masse penger, i senga hans var det flust av tidligere runke hånddukker, kjøkkenet var fult av gamle matrester fra Grandiosa pizza, dusjen hadde neppe vært vasket etter de siste tre årene fra da eksen gikk fra han, fant hennes hår fortsatt i dusjen alt bar preg av forfall.. 😔🙄🤮

Anonymkode: 8276d...fa2

Det en noe HELT annet. TS klager mer på interiøret og dårlig/fraværende stil. Hun har ikke nevnt hygienen.

Anonymkode: 1ff47...eb5

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke hatt interesse for en  mann med så dårlig smak, eller som ikke bryr seg om hvordan det ser ut rundt han. Synes det er viktig at han har noe estetisk sans og evnen til å oppfatte hva som er trivelig, og hva som lager en god stemning og atmosfære. Dette også for at man kan ha romantiske stunder sammen. Så jeg  forstår absolutt at du reagerer. Men det er jo ganske vanlig at når man dater noen og er i ferd med å bli kjent, så kan man oppdage egenskap/-er hos den andre som gjør at han ikke føles som den rette likevel. Det er jo en utforskerfase de første månedene. Så jeg synes ikke det er merkelig at du finner noe du ikke liker hos en mann. Sånt skjer rett som det er, og hvis det er en egenskap man ikke kan akseptere så avslutter man.

Det er merkelig at han er stilig kledd når han har det smakløst hjemme. Kanskje han har fått hjelp med garderoben.;) 

Anonymkode: 7eefe...3d7

Ja dette her går på det at han ikke bryr seg om hvordan han har det rundt seg, eller om andre har det bra der. Jeg har venner som ikke bryr seg om jeg har støvsuget eller ikke, og er ikke febrilsk opptatt av leiligheter på den måten. Men når man er voksen så forventer man at det gjenspeiler seg i sånn man bor også, og ikke som hybelen til en nyinnflyttet 19 åring som ikke har rukket å få en gjennomgående stil og orden der enda.. Og når man skal ha besøk av daten bør det være romantisk og koselig, jeg syns egentlig det er litt korttenkt å begi seg ut på aktiv dating og konejakt uten å ha sånne ting på stell..

Jeg har truffet vennene hans og broren hans, alle fremstår så dannet, godt etablerte og ordentlige, og det var også det inntrykket jeg hadde av daten så jeg ble overrasket..

Jeg dumper han ikke av den grunn, men syns det var turnoff og gir meg grunn til å grave litt mer i hvilke prioriteringer han har og hva han vil med en kone. Om han bare vil ha en som skal ordne for han, eller om han har en spesiell grunn til å ha det sånn hjemme. Jeg gidder hvertfall ikke gå i forhold med en som skal klage og sukke seg når vi er på IKEA eller interiørbutikk, er uengasjert i å rydde og gjøre det koselig, og syns det er unødvendig og blir negativ når jeg kommer hjem med en ny plante for å bidra til å gjøre det mer oppløftende.

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del er det ikke så viktig å ha mye ting, men de møblene du har skal se bra ut. Spesielt hvis du er voksen. Det er mangel på sosialeantenner hvis man har rottet, støvete og ukoselig stue. Skal du invitere en dame inn på soverommet kan du faen meg ha ordentlig sengetøy og ryddig soverom. Det er ikke så mye som skal til heller. 

Kvinne 27 år

Anonymkode: 3c77a...120

Ja enig! ☝️

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Tar meg friheten til å svare selvom det ikke er meg du spør. Planter er noe som gir trivsel i et hjem. Jeg skjønte ikke poenget med planter når jeg var 20 og umoden jeg heller, men da man blir voksen, kjenner på trivselen i eldres hjem med planter, får en mer utviklet estetisk sans, og erfarer viktigheten av å faktisk ha det hjemmekoselig hjemme og ikke bare tenke at alt annet enn en sofa og bord er pesete, så lærer man verdien av hvor mye planter kan gjøre med et hjem.

En av mine aller nærmeste kamerater hadde også en såkalt ungkars-bule. Han dro damer, men ble alltid friendzonet og ikke tatt seriøst etter de var hjemme hos han og ikke klarte å føle seg komfortable der. Det måtte mye overtalelse til fordi han mente at det ikke gjorde noen forskjell, men jeg fikk overtalt han til å bli med å kjøpe et stueteppe, fire planter og en stor ståplante, noen te-lys beholdere og pynt og det ble SÅ mye finere der! Han fikk komplimenter for det for alle som var innom, og det skulle ikke mere til + at jeg satt sofaen og bordet mot en annen vegg enn det stod for det stod midt på gulvet som hos en som ikke brydde seg 😬 Tok ikke lang tid før han spurte meg om jeg ville bli med å kjøpe nytt skoskap, dusjforheng og ting til badet også. Endelig fikk han en voksen og hyggelig presentabel leilighet :) Skal ikke mye til og bare planter alene gjør faktisk mye. Min leilighet er stor forskjell på hyggeligheten med og uten planter.

• Liker 5
Skrevet

Jeg skulle nok aldri fått dame om alle var som ts. Vasker å støvsuger men ellers er jeg mest opptatt av d praktiske. En pute er for å bruke som ei pute, om den passer med resten aner jeg ikke. Henger ikke npe på veggen for å pynte, ser ikke noe grunn til å gjøre d. 

Første gang kona var på besøk hadde jeg en deler av en traktor liggende på stua... Var praktisk å ha d inne i varmen midt p vinteren. Heldigvis har jeg en kone som så andre kvaliteter med meg. Nå har vi vært gifti 10 år å huset serut som en utstillingskatalog for interiør... Ttaktordelene må jeg ha i garasjen

Anonymkode: 52c37...e76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil være kjæreste, ikke mor, vaskehjelp og den som må ta hele emotional labour lasten alene og drasse med meg en mann som bare syns det er pes å dra på Princess for å gjøre hjemmet vårt mer hyggelig..

Vil tro at minst 999 av 1000 menn vil synes det er pes å dra på Princess...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også det og er dame. 

Anonymkode: 0004a...5f4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syns sikkert 899 av 1000 damer også, men vi går innom i ny og ne for å holde hjemmet trivelig.

Livet er ikke bare gøy og man kan ikke bare gjøre ting man elsker å gjøre og brenner for, de færreste brenner for renslighold, rydding, matlaging, møblering, re opp sengen, gre håret, pusse tenner, klippe tånegler osv. Men ordentlige folk gjør det jo fordet.

Jeg uffer meg ikke om mannen vil innom villmarksavdelingen på xxl heller.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det syns sikkert 899 av 1000 damer også, men vi går innom i ny og ne for å holde hjemmet trivelig.

Livet er ikke bare gøy og man kan ikke bare gjøre ting man elsker å gjøre og brenner for, de færreste brenner for renslighold, rydding, matlaging, møblering, re opp sengen, gre håret, pusse tenner, klippe tånegler osv. Men ordentlige folk gjør det jo fordet.

Er lei av at de kjedelige oppgavene alltid lastes og forventes av kvinnen men når menn ikke gidder så må vi liksom skjønne hvorfor fordi de ikke er interessert i det og det er kjedelig. Jamen hallo, er det sånn verden skal være at menn bare skal få gjøre det de syns er gøy, på bekostning av at kvinner da må gjøre dobbelt så mye av kjedelige ting og ikke få tid til å gjøre noe vi syns er gøy for da er det galt og pes for mannen og 🙄

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir hjemmet så mye triveligere av å handle på Princess? Trivelighet er vel ganske subjektiv? Jeg ville ikke synes mitt hjem ble trivelig med pynt eller ræl som jeg vil kalle det fra Princess o.l....

• Liker 5
Skrevet

Forstår TS godt.

Hvis du er nærmere 40 år og bor som en 17 år gammel gutt, så er det helt innafor å anse det som en et trekk som gjør en uaktuell som en partner.

Ved å bo sånn sier han også i klartekst hvem som vil måtte sørge for at deres eventuelle felles bolig skal se tålig representabel ut. Det blir i alle fall for dumt å gå inn i en sånn relasjon med åpne øyer for så å komme klagende på KG etter tre år "føler jeg har 2 barn, 1 barn og partneren min som er som en forvokst unge, han bidrar null i hjemmet osv".

Oppfatter overhodet ikke TS som en gullgraver av den grunn.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Selv om ikke fyren har planter og masse dill rundt seg, så kan han i hvert fall vise at han har det ryddig og ordentlig, gå til innkjøp av noen fine stoler og bord, henge opp bilder, og ha noen ok lamper som skaper litt stemning. Det trenger ikke være noe revolusjonerende for at det skal bli koselig og innbydende. Virker veldig likegyldig når han inviterer damer til leiligheten uten å skjenke en tanke på at den er med på å skape helhetsinntrykket av ham.

Anonymkode: 3c269...95a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er teit å ekskludere han pga av dette. Ofte er det kvinner som står for interiør og alt dette, om dere har tenkt til å flytte sammen så kan jo du stå for dette, og sammen har dere sikkert bedre økonomi til å få noe mye bedre? og i mellomtiden så kan dere vel  heller henge hos deg om du trives bedre der? 

Fetteren min har alltid elska tegneserier. Da han fikk fast forhold så kasta hun alle disse fordi hun ikke likte det, synes egentlig det er sykt slemt. Gjemme dem bort, ok men å kaste å dem? 😡

Anonymkode: 9cda8...7d3

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow er overrasket over så mange svar! Skal prøve å gjøre det klarere :

Nei jeg leter ikke etter feil hos han men det er umulig å ikke gjøre seg et inntrykk av noen man har datet en stund. Hadde inntrykk av at han var voksen, ordentlig og etablert og for meg inkluderer det også et ryddig, hyggelig hjem med orden.

Han reiser to ganger i året så det er ikke sånn at han lever for å reise og aldri er hjemme, men han drar på dyrere reiser enn en charter tur når han først reiser.

Er ikke gold digger men syns det er typisk å bli kalt det av menn på nettet da. Så fort man forventer at en mann har orden så er man liksom kravstor. Som jeg sa så har ikke det her noe med verdien på leiligheten å gjøre, den er nok mere verdt enn min pga beliggenhet, men uansett hvor eller hvordan man bor bør man ha en viss standard til orden og hygiene.

Har datet han en stund så du tror virkelig at fordi jeg ble skuffet over leiligheten så bryr jeg meg ikke om kjemien og humoren? Den der "typisk norsk kravstor kvinne" får deg bare til å høres ut som en bitter fyr som ikke har orden på ting selv og vil hente thai kone fordi norske damer som forventer et minimum av orden er for kravstore..

Han trenger ikke være opptatt av interiør, de færreste er lidenskapelig interessert i interiør eller støvsuging, men vi gjør det jo fordet, fordi det burde være minimum for å ha det koselig rundt seg.

Dette er jo litt av problemet da. Menn som ikke gidder å gjøre noe for å få det hyggelig, og belaster damen med vaskejobben og pyntinga fordi de er så egoistiske til å prioritere noe annet enn å spille spill og ha det hyggelig til enhver tid mens andre må ordne for de.. Alle kunne vel tenke seg å KUN gjøre ting de digger, slappe av, surfe på nettet bla bla bla, men så er det noe som heter ansvar og mine forventninger til en voksen person er at han eller hun tar ansvar for seg selv og det de eier, for hygiene, at de har ordenssans og ikke minst når de faktisk velger å være på sjekkern bør de også ha tatt ansvar for at de er presentable, både seg selv og leiligheten.

Der ja! Du forstår!

Nettopp!  Jeg elsker ikke å gå på IKEA eller syns det er gøy å browse interiørtips, men jeg gjør det fordet. Jeg tar hensyn til når jeg får gjester, og syns det er viktig at alle føler seg hjemme hos meg og syns det er en koselig og avslappende atmosfære, også for meg selv som er der mest. I en leilighet som hans tror jeg ethvert menneske hadde blitt deprimert, det var ikke et snev av koselighet der og selvom han ikke syns det er gøy å støvsuge, eller heller vil bruke tid på å spille enn å undersøke litt mer praktiske og stilige løsninger for rotet og tingene hans så bør man som voksen gidde å prioritere sånt. Er så lei av menn som aldri gidder å ordne noe fordi de tenker at så fort det kommer en dame kan de være som en ti-åring igjen som spiller og bare tenker på seg selv, løfter beina når moren kommer med støvsugeren eller lukker øynene for å gidde å pynte for de vet at om de bare lar det være stygt lenge nok så kommer en dame å ordner opp!...

Takk! Ja, sånn vil ikke jeg ha det.. Jeg syns det er veldig umodent rett og slett. Kanskje det forventes mer av jenter, men jeg måtte re opp sengen min fra jeg var 14  og jeg syns ikke det egentlig er en manne/kvinneting det å kjøpe pynt til hjemmet eller ha det renslig, det handler om modenhet syns jeg.

Nettopp :( Er jo det inntrykket det gir når man kommer inn et sånt sted. At for å få det koselig her er det jeg som må slave..

Vi er nærmere 40 enn 30 begge to, og jeg tenker at fra man er senest 30 bør man prioritere orden og hygge i hjemmet sitt. Han har bodd der i mange år, og jeg er ferdig med ungkarer som ikke klarer å ha orden eller bry seg om renslighet. Grunnen til at det skuffet meg sånn er fordi han har fremstått som en veldig moden og etablert mann ellers, men å komme inn der var som å gå inn i bula til en 19 åring.....................

For å si det sånn, hadde jeg vært en voksen mann og møtt en kvinne på nærmere 40 som ikke visste hva en ungkar var og i tillegg trodde "koselighet" er et ord, så hadde jeg ikke blitt veldig imponert. 

Godt forsøk, tydeligvis mange her som har gått rett på.

Skrevet

Hvis jeg ikke hadde barn, ville jeg ha valgt et 1 eller 2-romsleilighet. Jeg ser ikke behovet for å ha en større leilighet når man er alene. Selv om jeg jobber med media (foto og video), er interiør er ikke min sterkeste side. Ikke mote heller 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...