Gå til innhold

Talla (snapchat)


Lolland78

Anbefalte innlegg

Det som sjokkerer meg er at hun nærmest har skrytt av at hun ikke fikk noen penger da hun gikk hjemme med minste fordi hun “hater”papirarbeid .. hvis du har så mye gjeld som hun gir uttrykk for så passer du på de pengene hun da hadde spart om som hun selv har sagt å søker om fødselspenger .. dessuten syns jeg hun bruker folks dårlige samvittighet eller gjør seg stakkarslig pga yngste dattra.. først er hun stakkarslig til hun får igang spleisen. Ja alle kan gjøre feil å ta feil valg . Men når hun sier den eneste familien hun har er F så må det vel være bra i disse tider at han eventuelt ved hus salg kan låne henne penger privat som hun betaler tilbake. Å det tullet om at hun storhandler en dag i uka er bare sprøyt , hun har stadig vekk halvfulle handlevogner på kveldstid med godteri og annet snacks oppi som hun selv viser fram på snap .. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må jo ha misforstått hva nasjonal dugnad betyr. Å få dekket gjeld i en periode hvor halve landet er på vei mot økonomisk ruin, er vel så lite solidarisk som du får det. Usmakelig og skammelig. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
1 time siden, monstergospel skrev:

Fy fader, Talla. Du er mental case😂

Herreminhatt! DU er mental case, som fremdeles tror jeg er Talla. Det er seriøst helt utrolig og sykt at jeg blir omtalt som Talla fremdeles! 

Når skal du slutte med det?! Helt drøyt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Hun må jo ha misforstått hva nasjonal dugnad betyr. Å få dekket gjeld i en periode hvor halve landet er på vei mot økonomisk ruin, er vel så lite solidarisk som du får det. Usmakelig og skammelig. 

Ja så sier hun det er hun som strekker ut en hånd .. det er andre som gir a penger som strekker ut en hånd .. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leonaen skrev:

Jeg tror ikke de ukene han var syk var avgjørende for hennes gjeld og forbruk. Alle møter på tider hvor man må være borte fra jobb, er hindret fra å jobbe noen uker. Det ser vi bare nå. Jeg har også vært syk, hatt dødsfall i familien, hatt syk mann. Jeg har også eid to boliger, hvor jeg var tvunget til å selge det ene fordi det ikke gikk rundt. Jeg har nå klart meg likevel. Det er tøft med et enkeltmannsforetak, og om man vet det, så burde man kanskje jobbe vanlig og spare opp en god buffer før man realiserer drømmen om egen bedrift. Så vet jeg ikke helt hvorfor de sitter med en eid bolig og en de bare leier, men det virker som det er unødvendig om man ikke kan betjene begge to om man ikke leier bort den boligen de eier. Kanskje kjøpe mindre eller la vær overhodet med take away, kjøpe brukt til barn og seg selv. Man tar grep. Andre grep enn spleis. 

Nei, nå sa ikke jeg at det var avgjørende for hennes gjeld da. Kommer vel ganske tydelig frem at jeg mener at det sier noe om arbeidsmoralen hennes og at det ikke er særlig sannsynlig at hun vil ta en ekstrajobb. Hun har jo jobb om hun bare gidder å jobbe. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, neiognei skrev:

Nei, nå sa ikke jeg at det var avgjørende for hennes gjeld da. Kommer vel ganske tydelig frem at jeg mener at det sier noe om arbeidsmoralen hennes og at det ikke er særlig sannsynlig at hun vil ta en ekstrajobb. Hun har jo jobb om hun bare gidder å jobbe. 

Jeg er veldig enig i det du skriver ☺️ Tok ikke den med en gang, litt flau nå 🤦🏻‍♀️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hønemor74 skrev:

Det som sjokkerer meg er at hun nærmest har skrytt av at hun ikke fikk noen penger da hun gikk hjemme med minste fordi hun “hater”papirarbeid .. hvis du har så mye gjeld som hun gir uttrykk for så passer du på de pengene hun da hadde spart om som hun selv har sagt å søker om fødselspenger .. dessuten syns jeg hun bruker folks dårlige samvittighet eller gjør seg stakkarslig pga yngste dattra.. først er hun stakkarslig til hun får igang spleisen. Ja alle kan gjøre feil å ta feil valg . Men når hun sier den eneste familien hun har er F så må det vel være bra i disse tider at han eventuelt ved hus salg kan låne henne penger privat som hun betaler tilbake. Å det tullet om at hun storhandler en dag i uka er bare sprøyt , hun har stadig vekk halvfulle handlevogner på kveldstid med godteri og annet snacks oppi som hun selv viser fram på snap .. 

Og hun har jo tydeligvis penger til både negler, frisør og lipfillers. Snakk om prioritering. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, panzerpølsa skrev:

Og hun har jo tydeligvis penger til både negler, frisør og lipfillers. Snakk om prioritering. 

Neglene og frisør er spons eller samarbeid.. men vet ikke om hun må betale noe av det men til redusert pris 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja. Vise frem stort fint hus, fullt opp med ting og tang, rom så det monner for alle. Hva med å leie et mindre og billigere sted? Neeei, trenger ikke det når en gjeng nyttige idioter betaler for henne. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, neiognei skrev:

Sånn ja. Vise frem stort fint hus, fullt opp med ting og tang, rom så det monner for alle. Hva med å leie et mindre og billigere sted? Neeei, trenger ikke det når en gjeng nyttige idioter betaler for henne. 

Stort og flott?? 

Ser ikke vi det samme når hun viser frem huset?

Ett gamelt hus, der kun kjøkken og bad er renovert av nyere dato. Resten er gamelt og rimelig nedslitt. Talla har selv malt en del og lagt foliefliser på gulv for at det skal se bedre ut. 

Med tanke på at det bor 3 barn der i tillegg til henne og til dels F. Så kan de vel ikke ha så my mindre plass. Å jeg tviler på at det blir så my billigere å leie noe mindre, da sjansen er stor for at en mindre leiligheter er av en mye bedre standard og er i langt nyere boliger, som igjen gjør at leieprisene blir mye høyere. 

 

Tror du utgiftene blir mindre om hun må trø familien sammen i ett/en mye mindre hus/leilighet, kanskje må hun bytte ut flere av møblene for at de ikke får plass til de. Som f.eks sofa, kjøkkenbord,bokhylle. Da blir det plutselig nye utgifter for å klare å møblere en mindre boplass. 

Det beste er nok at de bare bor der de bor nå, der har de det de trenger. Å hvis de da snart får solgt huset, så har de en stor utgift mindre og hverdagen blir lettere. 

 

Men de som mange andre husselgere er nå redde for at husslag skal bli vanskelig.

Endret av Flettfrid
La til ett ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Flettfrid skrev:

Stort og flott?? 

Ser ikke vi det samme når hun viser frem huset?

Ett gamelt hus, der kun kjøkken og bad er renovert av nyere dato. Resten er gamelt og rimelig nedslitt. Talla har selv malt en del og lagt foliefliser på gulv for at det skal se bedre ut. 

Med tanke på at det bor 3 barn der i tillegg til henne og til dels F. Så kan de vel ikke ha så my mindre plass. Å jeg tviler på at det blir så my billigere å leie noe mindre, da sjansen er stor for at en mindre leiligheter er av en mye bedre standard og er i langt nyere boliger, som igjen gjør at leieprisene blir mye høyere. 

 

Tror du utgiftene blir mindre om hun må trø familien sammen i ett/en mye mindre hus/leilighet, kanskje må hun bytte ut flere av møblene for at de ikke får plass til de. Som f.eks sofa, kjøkkenbord,bokhylle. Da blir det plutselig nye utgifter for å klare å møblere en mindre boplass. 

Det beste er nok at de bare bor der de bor nå, der har de det de trenger. Å hvis de da snart får solgt huset, så har de en stor utgift mindre og hverdagen blir lettere. 

 

Men de som mange andre husselgere er nå redde for at husslag skal bli vanskelig.

Øøøøh. Det som er slitt er dører og sånt. Og det er altså sånn fordi at de vil ha det sånn. De har gammelt gulv som er pusset opp. Trodde du virkelig at f. Eks baderomsdøra hadde vært så slitt om ikke det var med vilje? Synes du skal se på videoene igjen jeg altså. Huset har en gammel stil. Med vilje. Er ingenting som trenger oppussing der. 

Har ei venninne med litt trang økonomi, hun bor på stua, mens barna på 7 og 6 deler rom. Det er sånt man gjør om man ikke har det så romslig økonomisk, og ihvertfall om man har ekstremt mye gjeld man ikke kan betjene. Da downsizer man. Man flytter ikke fra et hus man eier, FØR det er solgt, for å bo i et annet stort hus. 

 

Hallo, de minste barna har en svær stue til lekestue. Pluss et stort soverom de deler. Begge fylt med leker. Egen TV på lekerommet og.. Lurer på hva for et hus du bor i om du ikke mener de har det romslig altså.. 

Endret av neiognei
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, neiognei skrev:

Øøøøh. Det som er slitt er dører og sånt. Og det er altså sånn fordi at de vil ha det sånn. De har gammelt gulv som er pusset opp. Trodde du virkelig at f. Eks baderomsdøra hadde vært så slitt om ikke det var med vilje? Synes du skal se på videoene igjen jeg altså. Huset har en gammel stil. Med vilje. Er ingenting som trenger oppussing der. 

Har ei venninne med litt trang økonomi, hun bor på stua, mens barna på 7 og 6 deler rom. Det er sånt man gjør om man ikke har det så romslig økonomisk, og ihvertfall om man har ekstremt mye gjeld man ikke kan betjene. Da downsizer man. Man flytter ikke fra et hus man eier, FØR det er solgt, for å bo i et annet stort hus. 

 

Hallo, de minste barna har en svær stue til lekestue. Pluss et stort soverom de deler. Begge fylt med leker. Egen TV på lekerommet og.. Lurer på hva for et hus du bor i om du ikke mener de har det romslig altså.. 

Flettfrid er også en av Talla's brukere i tillegg til Soffie eller hva hun kaller seg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor

Hun viser frem en Smeg kjøkkenmaskin som hun bruker til å lage kanelboller. Presiserer at man må bruke mye TINE smør. 
House tour med dyre klær,dyr bikkje (som hun nylig har skaffet seg),hauger og lass med sko. Instafeed med frisørbesøk,nye negler,kroppen full av tatoveringer som koster penger uavhengig av hvem som har laget dem (?) 

Mye mulig noe er spons,men det skal vel skattes av. 

Hadde aldri i verden fått meg til å legge ut sånne bilder og så tigge om penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tickettothemoon
20 minutter siden, Trynefaktor skrev:

Hun viser frem en Smeg kjøkkenmaskin som hun bruker til å lage kanelboller. Presiserer at man må bruke mye TINE smør. 
House tour med dyre klær,dyr bikkje (som hun nylig har skaffet seg),hauger og lass med sko. Instafeed med frisørbesøk,nye negler,kroppen full av tatoveringer som koster penger uavhengig av hvem som har laget dem (?) 

Mye mulig noe er spons,men det skal vel skattes av. 

Hadde aldri i verden fått meg til å legge ut sånne bilder og så tigge om penger!

For deretter å planlegge maling av gangen😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tickettothemoon skrev:

For deretter å planlegge maling av gangen😨

Ja dette reagerte jeg også på nå! Altså her må hun lære seg å prioritere. Å male koster også penger, og er totalt unødvendig. Skjønner ikke logikken. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har hun funnet ut at hun kommer til å få sosialstønad. Eneste hun har å si om det er at det blir mye jobb å finne frem all dokumentasjonen nav vil ha. Ikke noe om å avblåse tigginga.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Øøøøh. Det som er slitt er dører og sånt. Og det er altså sånn fordi at de vil ha det sånn. De har gammelt gulv som er pusset opp. Trodde du virkelig at f. Eks baderomsdøra hadde vært så slitt om ikke det var med vilje? Synes du skal se på videoene igjen jeg altså. Huset har en gammel stil. Med vilje. Er ingenting som trenger oppussing der. 

Har ei venninne med litt trang økonomi, hun bor på stua, mens barna på 7 og 6 deler rom. Det er sånt man gjør om man ikke har det så romslig økonomisk, og ihvertfall om man har ekstremt mye gjeld man ikke kan betjene. Da downsizer man. Man flytter ikke fra et hus man eier, FØR det er solgt, for å bo i et annet stort hus. 

 

Hallo, de minste barna har en svær stue til lekestue. Pluss et stort soverom de deler. Begge fylt med leker. Egen TV på lekerommet og.. Lurer på hva for et hus du bor i om du ikke mener de har det romslig altså.. 

Det du kaller loftstue/lekestue kaller vi her i Trønderlag loftgang. 

 

1 time siden, monstergospel skrev:

Flettfrid er også en av Talla's brukere i tillegg til Soffie eller hva hun kaller seg

Flettfrid e ikke nånn av Tallas sin profila nei, æ e trønder, guttemamma, yrke innen mat, gift, en del år eldre enn Talla. Har 0 tatoveringa,å kjæm alder te å ha det ellj.

 

Men jeg har egne meninger og ser kanskje en del ting på en annen måte enn mange her inne. Å det tåles ikke, da blir man fort beskyldt for både det ene og det andre her inn. Det er jo ikke noe nytt.

Hvem Såfii(eller hvordan det skrives er) vet jeg ikke, kanskje Talla eller noen av hemnes venner/bekjente. 

Endret av Flettfrid
Rettet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, tickettothemoon skrev:

For deretter å planlegge maling av gangen😨

Hun har jo allerede fått inn 37.000, så å kjøpe maling er vell til syvende og sist null problem 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...