Gå til innhold

Talla (snapchat)


Lolland78

Anbefalte innlegg

Hun må slutte å syntes så synd på seg selv å leke offer... Blir så provosert... Hun sitter å tigger penger.. Fordi hun ikke gidder å ta tak å selge unna en haug av sko og masse tøy. Seriøst. Slutt å tro du er så jævla spesiell Talla!!!! Den spleisen er svindel... 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chroma
16 minutter siden, Mowepe skrev:

Hun må slutte å syntes så synd på seg selv å leke offer... Blir så provosert... Hun sitter å tigger penger.. Fordi hun ikke gidder å ta tak å selge unna en haug av sko og masse tøy. Seriøst. Slutt å tro du er så jævla spesiell Talla!!!! Den spleisen er svindel... 

Meld den som svindel til spleis og trykk på surt fjes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi dette var rimelig spesielt. Så mye gjeld? Eller det er jo ikke så spesielt - for mange mange sliter med gjeld. Men å «skylde på» corona og skal samle inn 100.000,- til å betale ned sin egen gamle gjeld? At hun ikke langskjems!!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper jo lite når folk er så naive å faktisk gir den dama penger... 😡😡 Har lagt inn surt Fjes mange ganger å rapportert... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv levd i tider med lite inn, og har aldri i de tidene unnet meg verken negler, sminke eller klær. Det er luksus. For å ikke snakke om hva det koster å kjøpe og ha en hund! (forsikring, mat og dyrlege er dyrt når man ellers har lite) å motta spons er en ting, men hun må uansett sette av penger for å skatte for det. Har hun ikke penger så blir det fort dyrere å motta sponsede klær, enn å bare bruke av den haugen med klær hun allerede har) 

Siden hun sier hun har hatt gjelden lenge så undrer det meg den haugen med adventskalendergaver hun har hver jul. Om hun sparte pengene så hadde det hjulpet litt. Alt hjelper litt i en sånn situasjon. 

Å be andre om hjelp fordi enn selv har brukt penger på ting man ikke trenger er ikke rett i mine øyne

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Minipilla skrev:

Oi dette var rimelig spesielt. Så mye gjeld? Eller det er jo ikke så spesielt - for mange mange sliter med gjeld. Men å «skylde på» corona og skal samle inn 100.000,- til å betale ned sin egen gamle gjeld? At hun ikke langskjems!!

100.000,- +++ Den grensa kan forøyes presiserte hun... 😶

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gulelefant

Nå har hun lagt ut på Snapchat at noen stiller seg kritisk til det hele, og måten hun svarer på synes jeg er direkte usmakelig.. «men jeg skjønner at du ikke har forståelse for min situasjon, og jeg ønsker ikke å bruke tid på å forklare deg». Synes hun virker så utakknemlig for de som i mine øyne har vært dumme nok til å gi. Forventer hun virkelig at hun ikke skulle få spørsmål rundt dette? Kan ikke komme med tiggekoppen og forlange at alle personlige grenser opprettholdes, da skulle du jaggu betjent gjelda di sjæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying

Hun kan jo ikke få overgangsstønad, så bra hun er ærlig med at de er sammen selv om de bor hver for seg. Eller gjør de det? 
Hvorfor selger de ikke huset? 
Brur meg ikke om hun legger ut om livet sitt og bil være offentlig - men det er mange jeg skulle ha hjulpet økonomisk før noen som virker å ha så lite egeninteresse av å ordne opp før det går så langt at man må be fremmede om hjelp. 

Endret av Justsaying
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Hun er litt morsom. Frederik skal ikke behøve å hjelpe henne med dette fordi det er hennes gjeld, men en haug med ukjente folk kan hun ta imot penger fra. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de «positive» svarene som hun sier hun får blir jo skrevet av henne selv, er jo som å høre henne. Skjems på hennes vegne etter dette, skjønner ikke at folk bare fortsette å gi. Aldri om disse pengene blir brukt på «gjeld». Ikke så lenge siden hu tigget om folk kunne komme å tattoovere seg, og ga høyt beskjed om at de som hadde gavekort ikke kunne komme. Virkelig ikke en seriøs måte å drive firma på. Rent lavmål av henne og utnytte denne situasjonen vi er i nå

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så usmakelig. Har ikke sett storyen hennes, trykket kun innpå og der va en melding angående spleis. Måtte da søke på spleis, og jaggu har dama oppretta side der. Skammelig, og hva i all verden har hun liret ut av seg for at folk har gidd henne penger. I dag la regjeringen fram at selvstendig næringsdrivende vil få økonomisk støtte, så denne tiggingen blir jo bare enda mer usmakelig om hun ikke etter dagens nyheter sletter den og tilbakefører pengene. Så kan de som har gidd, heller gi de til noen som ikke bader i merkeklær, men som vet hva det er å ha det tøft økonomisk. Nei fysj, hvor ekkel. Kan ikke spleis, men dette kan da ikke være målet og meningen at det skal brukes til. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare første setning i spleisen gjør meg litt skeptisk: jeg regner med at velferdsstaten Norge kommer med løsninger hva gjelder livsopphold og de månedlige fakturaene i løpet av uka som kommer.

Som med andre ord menes at hun syns faktisk at det ikke er hennes eget ansvar men velferdsstaten Norge sitt ansvar for hennes ve og vel. Men det appellerer jo til folk som har livets harde skole som utdanning på fb. De tenker nok at; visst faen er det staten sitt ansvar og ikke stakkars Talla, her må jeg hjelpe til, siden Norge som vanlig ikke gjør en «damn shit» for sine borgere.

Kan hun ikke melde seg inn i et vikarbyrå og ta noen vakter her og der i bhg eller annet? Tatovere litt på kveldstid mens mannen hennes har barna? Jobbe seg inn litt for å ta igjen. Som de fleste andre MÅ gjøre? Selge unna litt babyting, sko, merkeklær?  Hva er greia med å sitte med et hus og leie et annet? 
Avgjørelser som blir tatt virker ikke særlig gjennomtenkt. 
 

Jeg har venner som ikke har hatt mye penger eller god økonomi for å realisere drømmene sine. Men de har ikke shoppet dyre sko og klær. De kjøpte brukt på f.eks Tise ( det gjør jeg også selv), de handlet for en uke av gangen og spiste aldri take away. De klarte likevel å legge til side noen hundre kr i tillegg til å unngå mye gjeld. Det er snakk om å sørge for seg og sitt på en ansvarlig måte. Å tigge når man lever over evne er bare smålig. 
Jeg mister litt troen på mennesker om hun får inn det beløpet hun ønsker. Det er så mange spleis hvor man kan bidra fordi det er så mye viktig, nødvendig og trist. Spleis til hjertemaskin i ambulanse. Spleis til barn i Afrika som er i nød. Spleis til sykt barn som trenger behandling i utlandet. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Leonaen skrev:

Bare første setning i spleisen gjør meg litt skeptisk: jeg regner med at velferdsstaten Norge kommer med løsninger hva gjelder livsopphold og de månedlige fakturaene i løpet av uka som kommer.

Som med andre ord menes at hun syns faktisk at det ikke er hennes eget ansvar men velferdsstaten Norge sitt ansvar for hennes ve og vel. Men det appellerer jo til folk som har livets harde skole som utdanning på fb. De tenker nok at; visst faen er det staten sitt ansvar og ikke stakkars Talla, her må jeg hjelpe til, siden Norge som vanlig ikke gjør en «damn shit» for sine borgere.

Kan hun ikke melde seg inn i et vikarbyrå og ta noen vakter her og der i bhg eller annet? Tatovere litt på kveldstid mens mannen hennes har barna? Jobbe seg inn litt for å ta igjen. Som de fleste andre MÅ gjøre? Selge unna litt babyting, sko, merkeklær?  Hva er greia med å sitte med et hus og leie et annet? 
Avgjørelser som blir tatt virker ikke særlig gjennomtenkt. 
 

Jeg har venner som ikke har hatt mye penger eller god økonomi for å realisere drømmene sine. Men de har ikke shoppet dyre sko og klær. De kjøpte brukt på f.eks Tise ( det gjør jeg også selv), de handlet for en uke av gangen og spiste aldri take away. De klarte likevel å legge til side noen hundre kr i tillegg til å unngå mye gjeld. Det er snakk om å sørge for seg og sitt på en ansvarlig måte. Å tigge når man lever over evne er bare smålig. 
Jeg mister litt troen på mennesker om hun får inn det beløpet hun ønsker. Det er så mange spleis hvor man kan bidra fordi det er så mye viktig, nødvendig og trist. Spleis til hjertemaskin i ambulanse. Spleis til barn i Afrika som er i nød. Spleis til sykt barn som trenger behandling i utlandet. 

Du snakker om dama som nettopp var hjemme i flere uker fordi at kjæresten hennes lå syk hjemme hos foreldrene sine. Tviler på at hun gidder ta noen ekstravakter noe sted. Hun kunne jo bare dratt på jobb isteden for å avlyse kunder. 

Nå er det jo stengt overalt, men.. Før dette. 

Endret av neiognei
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en ting og si om det her.

DET ER SÅ MOTBYDELIG Å BRUKE CORONAVIRUSET TIL Å SKYLDE PÅ GJELD DU HAR OPPARBEIDET DEG FØR VIRUSET BLUSSA OPP!
I tillegg ser man på snap om at det hentes mye pizza på take away, McDonald’s, handling i en av de dyreste matbutikkene og skryting av merkeklær og sko (Adidas/Nike) - nå i senere tid med spons av Junkyard. 
 

At dette mennesket kun ser sine egne verdier er rett og slett skammelig i den tida her. Og lurer på hvor en av hennes støttespillere i denne tråden skal komme frem og forsvare dette? (Ref. @Såfii)

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, neiognei skrev:

Du snakker om dama som nettopp var hjemme i flere uker fordi at kjæresten hennes lå syk hjemme hos foreldrene sine. Tviler på at hun gidder ta noen ekstravakter noe sted. Hun kunne jo bare dratt på jobb isteden for å avlyse kunder. 

Nå er det jo stengt overalt, men.. Før dette. 

Jeg tror ikke de ukene han var syk var avgjørende for hennes gjeld og forbruk. Alle møter på tider hvor man må være borte fra jobb, er hindret fra å jobbe noen uker. Det ser vi bare nå. Jeg har også vært syk, hatt dødsfall i familien, hatt syk mann. Jeg har også eid to boliger, hvor jeg var tvunget til å selge det ene fordi det ikke gikk rundt. Jeg har nå klart meg likevel. Det er tøft med et enkeltmannsforetak, og om man vet det, så burde man kanskje jobbe vanlig og spare opp en god buffer før man realiserer drømmen om egen bedrift. Så vet jeg ikke helt hvorfor de sitter med en eid bolig og en de bare leier, men det virker som det er unødvendig om man ikke kan betjene begge to om man ikke leier bort den boligen de eier. Kanskje kjøpe mindre eller la vær overhodet med take away, kjøpe brukt til barn og seg selv. Man tar grep. Andre grep enn spleis. 

Endret av Leonaen
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er også en annen ting her. Det handler om hvordan hun hele tiden har understreket hvor godt hun greier seg økonomisk. Hun fremstår som om hun har full kontroll og vet hva hun gjør økonomisk sett. Så viser det seg jo nå at hun har lav impulskontroll og manglende soliditet. Jeg tror heller ikke hun fullt ut forstår akkurat hvor mye den hunden vil koste. Har selv stor hund, og det koster mye! Dyrlege er svindyrt, forkostnader er høye. Vi har en hundekonto for drift av stor hund som det enhver tid står 50k på. Det kom godt med da den måtte opereres og det kom på over 30k. Noe fikk vi igjen på forsikring, men på langt nær alt. Å ha hund med såpass sårbar økonomi som Talla viser seg å ha er unødvendig. 

Kontroll på ting har hun tydeligvis ikke, og det er ikke covid-19 sin feil. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Såfii
7 timer siden, kanakass skrev:

At dette mennesket kun ser sine egne verdier er rett og slett skammelig i den tida her. Og lurer på hvor en av hennes støttespillere i denne tråden skal komme frem og forsvare dette? (Ref. @Såfii)

Når en av hennes*

Men ja, here I am! Og jeg har faktisk glemt bort tråden litt, og følger ikke like mye med på Tallas Snapchat lengre. Og ja, jeg har støttet hun fordi hun har mottatt mye unødvendig piss, og mange nysgjerrige folk som ikke har noe med livet hennes å gjøre. Selvfølgelig ikke vært enig med henne i alt jeg heller, men jeg trenger ikke gå inn her for å konspirere og snakke dritt med andre.

Har fått med meg litt av denne situasjonen hennes nå, og selv reagert på denne spleisen. Og jeg er enig i at måten hun har gjort dette på nå er usmakelig. Hun gjør ingen grep selv (kontaktet kreditorer osv da) men hun selger ikke unna ting etc. Og reagerte selv på at Fredrik ikke skal bidra med å betale ned gjeld, men at fremmede folk kan få gjøre det. Jeg syns det hadde vært mer naturlig og fått hjelp av kjæresten min, men. 

Jeg forstår at hun i er en desperat situasjon, og folk må gjerne hjelpe og vise sin støtte. Men selv syns jeg det blir litt dumt og hjelpe noen som har satt seg selv i en så stor gjeldskrise, og som ikke gjør noen tiltak eller legger unna litt penger for å klare seg. Selv tenker hun ikke så mye over forbruket som flere av dere nevner her. Handler på dyreste matbutikk, spiser ute, lager ofte god og dyr mat hjemme, shopping etc. Så hun bør nok bli mer bevisst på sitt forbruk og stramme inn. Kjøpe brukt, gå på en annen billigere matbutikk - klare seg med litt billigere mat etc etc. 

Jeg ønsker henne masse lykke til, og kan absolutt ikke være noe gøy å være i denne knipa. Men det er mange i hennes situasjon nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Såfii skrev:

Når en av hennes*

Men ja, here I am! Og jeg har faktisk glemt bort tråden litt, og følger ikke like mye med på Tallas Snapchat lengre. Og ja, jeg har støttet hun fordi hun har mottatt mye unødvendig piss, og mange nysgjerrige folk som ikke har noe med livet hennes å gjøre. Selvfølgelig ikke vært enig med henne i alt jeg heller, men jeg trenger ikke gå inn her for å konspirere og snakke dritt med andre.

Har fått med meg litt av denne situasjonen hennes nå, og selv reagert på denne spleisen. Og jeg er enig i at måten hun har gjort dette på nå er usmakelig. Hun gjør ingen grep selv (kontaktet kreditorer osv da) men hun selger ikke unna ting etc. Og reagerte selv på at Fredrik ikke skal bidra med å betale ned gjeld, men at fremmede folk kan få gjøre det. Jeg syns det hadde vært mer naturlig og fått hjelp av kjæresten min, men. 

Jeg forstår at hun i er en desperat situasjon, og folk må gjerne hjelpe og vise sin støtte. Men selv syns jeg det blir litt dumt og hjelpe noen som har satt seg selv i en så stor gjeldskrise, og som ikke gjør noen tiltak eller legger unna litt penger for å klare seg. Selv tenker hun ikke så mye over forbruket som flere av dere nevner her. Handler på dyreste matbutikk, spiser ute, lager ofte god og dyr mat hjemme, shopping etc. Så hun bør nok bli mer bevisst på sitt forbruk og stramme inn. Kjøpe brukt, gå på en annen billigere matbutikk - klare seg med litt billigere mat etc etc. 

Jeg ønsker henne masse lykke til, og kan absolutt ikke være noe gøy å være i denne knipa. Men det er mange i hennes situasjon nå!

Fy fader, Talla. Du er mental case😂

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100.000,- skal dekke avdrag på gjeld i 2-3 måneder. Foreslår en ting: gjeldssanering / personlig konkurs / gjeldsordning. 5 år med lite penger og så gjeldfri. Bedre det enn tigging. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...