MarianneE Skrevet 16. april 2023 Forfatter #361 Del Skrevet 16. april 2023 15. APRIL *En effektiv dag på jobb hvor kollegaAB og jeg hadde masse salg, masse kunder, fikk gjort mye praktisk og jeg gikk fra jobb og følte at dagen var meget vellykket * HusetsHerre hentet meg da jeg var ferdig på jobb, 15 minutter i bil med hver vår iskaffe og småprat var det vi fikk sammen i dag, men det var fine 15. * Ungen begynte å lese til heldagsprøve på eget initiativ * Etter tips fra min bror prøvde jeg ut ny pizzavariant: Pizzabunn med rød pesto istedenfor tomatsaus, halve cherrytomater, paprika og fersk mozzarella. Kun det. Smakte helt fantastisk og blir laget igjen. * En senterkollega fra Rituals hadde så vondt av meg fordi jeg hoster så at hun kom med halv flaske sterk hostesaft, strefen, zyx og halsdrops til meg ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 17. april 2023 Forfatter #362 Del Skrevet 17. april 2023 16. APRIL * Den hostesafta jeg fikk virker. Jeg får sove og ikke bare hoster meg gjennom natta * HusetsHerre og jeg gikk bort i idrettshallen og så 2. Div håndballkamp. Hjemmelaget vant. * Jeg laget moussaka til middag etter oppskrift fra Gladkokken.no. Den var virkelig god og vil absolutt bli laget igjen. * Godt å bare ligge i senga på morran og ikke må stå opp * HusetsHerre ordna med klesvasken på eget initiativ (,tok ut av maskinen og hang opp). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 19. april 2023 Forfatter #363 Del Skrevet 19. april 2023 18. APRIL * Varetelling dag2, gjorde oss ferdige før åpning og resultatet var helt fantastisk. En stor lettelse! * Pga varetelling var jeg ferdig på jobb kl 12, det var bare helt nydelig. * Sol og 15 grader ute da jeg kom hjem. * Ungen og jeg begynte å se en av mine favorittserier: Charmed. Hun liker den og veldig godt. * Å legge seg var et høydepunkt. Jeg var så trøtt at jeg ble bedt om å legge meg da kl var 22 for da hadde jeg problemer med å følge med i en samtale 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. april 2023 Forfatter #364 Del Skrevet 22. april 2023 21. APRIL * HusetsHerre fylte 50. Rart å tenke på at da vi ble sammen var han 23 😄 * Kaffedate med venninne. Jeg trengte det sårt. Fridag i tillegg. * Pappa og fruen kom innom og vi hadde kaffe ute i sola. * Kake&is med mann&barn da HusetsHerre kom hjem etter konkurranse på skytebanen * Fredagsfri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. april 2023 Forfatter #365 Del Skrevet 22. april 2023 22. APRIL * Fikk vært en tur på Hageland og kjøpte blomster til å ha på trappa ute. Fant t.om Orkide til 50 kr fordi de var helt utsprunget. * Fikk satt Ungen til å sope mens jeg rydda ute, fikk ut blomster og fikk kasta masse blader og kvist på tilhengeren. * Vi gikk en tur over til byen, burger, fries, frityrstekt kylling, cola og en øl på oss. Vi spiste ute og kikka på folk som gikk forbi. * Charmed og lørdagssnacks på oss på kvelden. * Lukta av grillmat i nabolaget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. april 2023 Forfatter #366 Del Skrevet 24. april 2023 23. APRIL * Skulle rydde i aviskurven og fant 2 stk Dagbladet med bare halvveis løste kryssord. Favorittkryssordet t.om så da har jeg litt å kose meg med. * Fikk greie på at min gravide halvsøster venter ei jente. Samtidig er min svigerinne høygravid med barn nr 3 og kan føde når som helst. Tantebarn nr 6 og 7 ❤️ * HusetsHerre var på skytebanen i flere timer for konkurranse så Ungen og jeg koste oss hjemme. * Fikk skrevet en middagsplan for uka * Rosenborg klarte å utligne 1-1 mot Sandefjord. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 25. april 2023 Forfatter #367 Del Skrevet 25. april 2023 24. APRIL * På jobb fikk jeg ryddet i størrelser, begynte i en ende og bare jobbet meg rundt. Det var nødvendig. * Følelsen av å komme hjem. Det øsregnet og jeg hadde ikke paraply og var gjennomvåt. Å komme hjem da, til tørt tøy og sofa. Deilig! * Sovnet på sofaen ved 21.30 tida. Var så deilig å ligge under fleeceteppet og bli trøtt * HusetsHerre betrodde meg noe som har plaget ham. Jeg var glad for at han gjorde det da han satte ord på noe som egentlig har plaget oss begge uten at jeg viste at dette gjaldt han og. * God prat med sjefen min. Vi har den unike kombinasjon av venner og sjef. Hun har gått fra å være min kollega til å bli min sjef uten problemer. Vi har jobbet sammen siden dagen jeg begynte i firmaet og jeg er utrolig glad i henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. april 2023 Forfatter #368 Del Skrevet 26. april 2023 (endret) 25. APRIL * Veldig hyggelig tilbakemelding på en gave vi gav miljøarbeider på skolen til Ungen. Hun har gjort underverker med og for husets minstemann * Siden vi i sommer ble en tariffbutikk fikk jeg i går greie på at jeg får nå betalt for røddager jeg egentlig skulle jobbet * Fant masse godt på -50% på Kiwi. * God og effektiv treningsøkt før jobb. Musklene mine skriker av smerte i dag da derimot. * Brev i posten. Ordentlig håndskrevet brev fra Margaret i Irland. En påminnelse om at det hadde vært fint å gjenoppta brevskriving igjen. Endret 26. april 2023 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2023 Forfatter #369 Del Skrevet 27. april 2023 26. APRIL * Fikk Ungen engasjert i stolpejakt. Å få en straks16 åring engasjert i noe er et kunststykket * Sushimiddag * Nytt sengetøy på senga * Frionsdag uten andre planer enn å gjøre noe hjemme * Det sluttet å snø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. april 2023 Forfatter #370 Del Skrevet 27. april 2023 27. APRIL * Hjalp min søster med å gjøre klart til søndagens konfirmasjonsselskap. Fint å hjelpe til og gjøre en forskjell. * Takket være Virke har jeg fått 8 kroner pr time i lønnsøkning. Det er 1300 kr ekstra I måneden sånn ca * Sov til kl 7 og da jeg bortimot løp ut av senga hadde Ungen allerede stått opp. Jeg viste hun ikke hadde på vekkerklokke og trodde hun hadde forsovet seg. Heldigvis tok jeg feil. * Pappa har røyka i 50 år og har nå vært røykfri i to år. Han fortalte i dag hvor utrolig lyst han har på røyk men er fast bestemt på å ikke gi etter. Gir han etter en gang er det gjort. Tenk å kutte røyk etter å vært storrøyker i 50 år. Jeg er utrolig stolt av ham der. * Som vanlig: Puslespill og podcast Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. april 2023 Forfatter #371 Del Skrevet 29. april 2023 28 APRIL * Tanken på at min bror med samboer og de to tanteenglene reiste fra Stavanger og hit. Vi så hverandre sist... vel, vi har ikke sett hverandre i år ihvertfall * Da jeg ventet på bussen kom HusetsHerre kjørende for å levere varer i bygget jeg stod utenfor. Det var så koselig å møtes sånn tilfeldig og det gledet meg resten av dagen. * Kollega og jeg stoppet innom Rema på hjemveien for å kjøpe is. Is er alltid godt * Hørte på Misjonen på P4. Lenge siden jeg hørte det sist, og jeg elsker det programmet. Veldig min humor * Etter to dager fri var det godt å komme tilbake på jobb igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 30. april 2023 Forfatter #372 Del Skrevet 30. april 2023 (endret) 29 APRIL * Overraskende besøk på jobb da jeg kjente en finger i ryggen og hørte en kjent stemme sa "Penga eller livet". Der stod min bror sammen med samboeren og ungene. Barn nr 3 er ventet om en måneds tid. Jeg ble så utrolig glad for å se dem at jeg begynte å gråte. * HusetsHerre hadde tid til å komme hjemom i pausen sin og tilfeldigheter gjorde at jeg fikk tatt en hjemmelaget pizza ut av ovnen i det han kom hjem. * Buss hjem etter jobb, full buss men et sete ledig sete og det fikk jeg. * Sov utrolig godt natt til lørdag. Bedre enn på lenge. * Koselig med lørdagsjobbing: Alltid mye folk i godt humør det brukes litt ekstra penger og jeg jobbet med kollega AB. Endret 8. mai 2023 av MarianneE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #373 Del Skrevet 1. mai 2023 30. APRIL Vanskelig å finne fem positive, separate ting fordi de glir så inn i hverandre for denne dagen, men jeg prøver. * Koselig konfirmasjonsselskap for niese. Familien samlet, gjensyn med min svogers mor er alltid hyggelig, god mat (tapas), HusetsHerre kjekk som bare fy i dress, alle 4 tantebarn, vi var heldige med været, Ungen som stolt bar bunaden sin... Det ble masse fint som gled inn i hverandre her allikevel 😄😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 1. mai 2023 Forfatter #374 Del Skrevet 1. mai 2023 1. MAI * Koselig "restefest" hos min søster med alle mine søsken, tantebarn, mamma og mannen.. * Fikk hjelp av Ungen med å starte på et prosjekt jeg har skøvet forran meg en stund og bare prokastinert skikkelig. * HusetsHerre kom hjem etter å vært på kurs på skytebanen i hele dag. Godt å få ham hjem. * Min middag, for etter restespising hos søster tok vi oss bare mat hjemme ved behov, bestod av ovnstekte poteter, rødløk, paprika og tomat * Snøen som kom la seg ikke på bakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 3. mai 2023 Forfatter #375 Del Skrevet 3. mai 2023 2. MAI * Frynsete Ungen løste turproblematikk selv. * Hadde en bra trening etter et program i Satsappen * Ny ekstrahjelp på opplæring, det gikk over all forventning. * Ungen hadde tatt oppvasken da jeg kom hjem fra jobb * Rakk 15 minutter på sofaen, sovende, før jeg reiste på jobb. Powernap noen ganger ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 4. mai 2023 Forfatter #376 Del Skrevet 4. mai 2023 3. MAI * Fikk sms og bilder fra Ungen som var på tur med klassen * Fant frem en favoritt på Netflix: After Life * Etter middag gikk jeg ut for å skrape mellom steinheller og slikt ute. Fikk sopet og holdte på ute. Gørr kjedelig, men føles bra etterpå. * Hadde usedvanlig god til på jobb før åpning. Fikk gjort masse. * Endelig er sesongen for røkte sommerkoteletter åpnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #377 Del Skrevet 8. mai 2023 7. MAI Oppsummering av no'n dager... * Fikk ordnet bursdagsgave til Ungen som snart fyller 16. * Hele helgen har vært solfylt og opp mot 12-13 grader ute. Vi har gjort hagearbeid, stolpejaktet oss over til byen. * Jeg kan ikke si at jeg liker hagearbeid, men i år har jeg ihvertfall en visjon og det jeg gjør vises i resultater. Ihvertfall foreløpig... * Vi hadde frihelg * Spontan shopping på polet førte til nytt bekjentskap i hyllene og mulig en ny favoritt. * Ferdig med Cobra Kai på Netflix. Herregud for en tynn, forutsigbar serie. Ungen syntes den var fantastisk, jeg er sjeleglad over å være ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. mai 2023 Forfatter #378 Del Skrevet 8. mai 2023 8. MAI * Fikk Ungen til å lage middag da jeg var på vei hjem fra jobb. Var minimalt med innsats det krevde, men så godt å komme hjem til. * Brukt ettermiddagen på å chatte med ei venninne fra skoledagene. Veldig koselig! * Fikk takk i kake som Ungen liker godt. Den står i kjøleskapet og venter på morgendagens bursdagsbarn. * Siden det er frigjøringsdagen i dag har mange flagg vaiet i vinden og sola. Det er et flott syn. * Prøvde et nytt produkt fra sensai: Micro Silk Mousse. Kan fremdeles ikke tro at jeg fikk en slik flaske fra en kollega. Bare den koster 1600 kr pluss at jeg fikk flere mindre produkter av samme merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. mai 2023 Forfatter #379 Del Skrevet 10. mai 2023 9. MAI * Ungen, kjæreste Ungen, fylte 16 år. * Byttet litt vakt på jobb og var ferdig rett over kl 11. Det var utrolig deilig å gå 11.15 og tenke at da var arb.dagen over. * Ungens kusine ble med oss på bowling og sushi. Kusine er 1 år og 1 dag yngre enn Ungen og er en god jente. * Deilig, frisk luft ute og lukt av sommeren * Kjøpt bursdagskake: Budapestkake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ford3000 Skrevet 12. mai 2023 #380 Del Skrevet 12. mai 2023 Dette må være en av de fineste dagbøkene på hele KG! Wow! Skikkelig bra! Blir glad av å lese alt du skriver! 💖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå