Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene

MarianneE

Anbefalte innlegg

1. FEBRUAR 

* Det er februar og nærmere vår

* HusetsHerre skrev under på papir som kalles overtakelse. 

* Frionsdag og kaffe med bestisen 

* Oda på døra med mat. For meg som ikke har lappen er storhandel med Oda veldig kjekt. 

* Sol gav såpass temperatur på bakken at det tinte opp. Litt ihvertfall 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3. FEBRUAR 

* Brukte ny, deilig genser jeg har kjøpt på jobb. 

* Prøvde en ny oppskrift fra Gladkokken, og det var så godt at dette må prøves igjen, men da med mindre Cayenne i. 

* Ungen på skoleball. Hun så helt nydelig ut da hun reiste, og vi har jobbet sammen en uke for at hun skulle klare kvelden og så gikk det så bra. Jeg er så stolt av henne ❤️

* Og siden Ungen var på skoleball og HusetsHerre på jobb så hadde mor en fredagskveld hjemme alene. Det ble Politiskolen på TV, NyttPåNytt og en pose potetgull. 

* Signerte huslånepapirene fra banken. :blunker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. FEBRUAR 

* Friskt og kaldt ute da jeg ventet på bussen kl 8 på morran. Det var -10 men allikevel var det en annen luft ute enn bare... kald.

* Kom hjem med hodepine, fikk to tabletter og plassert liggende på sofaen med et pledd over meg. Godt med omsorg. 

* Ungen og jeg spiste sushi og hadde en hyggelig kveld sammen 

* Jobbet med en kollega jeg ikke jobber så ofte med. 

* Prioriterte 30 min ekstra med søvn på morran, noe som gav litt mindre tid til å drikke kaffe og våkne, men jeg tror det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (På 31.1.2023 den 12.07):

* Jeg tok ikke livet av et utvalg mennesker på jobb. Det fristet da...

:hoho: 

Man skal absolutt klappe seg selv på skulderen og være takknemlig for å ha litt selvkontroll i sånne situasjoner. Jeg leste en gang en definisjon av stress som noe i retning av den følelsen som oppstår i hodet når kroppen motsetter seg impulsen til å vri hodet av en idiot som så inderlig fortjener det... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 5.2.2023 den 16.17):

:hoho: 

Man skal absolutt klappe seg selv på skulderen og være takknemlig for å ha litt selvkontroll i sånne situasjoner. Jeg leste en gang en definisjon av stress som noe i retning av den følelsen som oppstår i hodet når kroppen motsetter seg impulsen til å vri hodet av en idiot som så inderlig fortjener det... :fnise: 

Absolutt inne på noe der..

7. FEBRUAR 

* Sykt barn på 3. dagen. Ikke noe å være takknemlig for, men vi kunne kose oss litt hjemme før jeg gikk på jobb. 

* Jeg jobbet med kollegaH hele kvelden. Hun hadde en datajobb og gjøre, og jeg gjorde alt annet. Det er veldig stille i butikken for tiden så selskap gjennom kvelden var hyggelig. 

* Kjørte med kollega hjem. Alltid godt å komme hjem 30 min tidligere enn om jeg skal ta bussen. 

* Oda med matvarer på døra. Love it!

* Motstod fristelsen -enn så lenge- til å handle noe unødvendig på Kicks. Har veeeeldig lyst på da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8. FEBRUAR 

* Kunne hoppe av bussen etter et lite stykke og kjøre resten av hjemveien med HusetsHerre. 

* Cola zero med lime viste seg å være overraskende godt.

* Frukt i form av pære og appelsin gikk ned på høykant 

* Gikk i seng før 21.30. Det var helt fantastisk godt

* God, produktiv dag på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10. FEBRUAR 

* Kinoinvitasjon "til uka" fra min søster.

* Godt å komme hjem fra jobb. Jeg var sistemann hjem og følte jeg kom hjem til gjensynsglede, klemmer og familiens

* En arb.dag som bare fløy avgårde 

* Mens HusetsHerre var avgårde og Ungen så TV så lå jeg en time på sofaen og bare glante på telefonen. 

* Ungen er frisk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 FEBRUAR 

* Fikk avklart en ting slik at Ungen får reise med venninne (og mor) på konsert i Oslo om en måneds tid 

* Kjøpte fine ranukler i nydelig rosafarger

* Betegner ikke meg selv som fan, men jeg storkoste meg med Princekonsert på TV. 

* Fikk gå i fred rundt på Rema uten å ha med de to andre på slep for de gjorde et annet ærend. 

* Sov lenge og det var godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. FEBRUAR 

* Fin morsdag med gave fra mann&barn

* Tur til campingplassen mamma har vogn på, vi traff dem og min søster med familien, spasertur langs sjøen og pølsegrilling på verandaen til campingvogna etterpå. 

* Bakte en vellykket ny kake: Hvit cappuccinokake fra DetSøteLiv. Den var veldig god og absolutt noe som blir bakt igjen 

* Fikk skrevet middagsmeny for uka. Jeg ser at ved å bli flinkere til å bruke det vi har i skapet og fryseren, handle 2 ganger pr uke samt å kutte ut impulskjøp av typen iskaffe/ kjeks/ sjokolade osv... så har vi brukt 500-1000 kroner mindre i mat pr måned.

* Skiskytergull. Vintersport asså ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14. FEBRUAR 

* Etter en nervepirrende busstur rakk vi reguleringstannlegen på bortimot sekundet

* Å kjenne sola varme i ansiktet da jeg skulle på jobb

* Etter jeg ble ass.butikksjef blir jeg tatt med når beslutninger skal taes. Det er fint å føle meg inkludert og at min mening blir vektlagt.

* Valentinsdagfjas med senterkollega. 

* Kavring og kulturmelk til kveldsmat etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. FEBRUAR 

* Våknet med en murrende hodepine, men istedet for å ta smertestillende gikk jeg på Sats og gjorde div strekk, tøy og bøy og gikk derfra uten hodepine. 

* Ungen viste nok en gang at alt som har blitt jobbet med i terapi ikke var forgjeves. Modige, flinke ungen min 

* SMS fra bestis med spørsmål om å gjøre noe sosialt 

* Besøk av først mamma&mannen og 1 liten time etter kom svigers.

* Kaffe&baileys 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (22 timer siden):

14. FEBRUAR 

* Etter en nervepirrende busstur rakk vi reguleringstannlegen på bortimot sekundet

* Å kjenne sola varme i ansiktet da jeg skulle på jobb

* Etter jeg ble ass.butikksjef blir jeg tatt med når beslutninger skal taes. Det er fint å føle meg inkludert og at min mening blir vektlagt.

* Valentinsdagfjas med senterkollega. 

* Kavring og kulturmelk til kveldsmat etter jobb.

MarianneE skrev (7 minutter siden):

15. FEBRUAR 

* Våknet med en murrende hodepine, men istedet for å ta smertestillende gikk jeg på Sats og gjorde div strekk, tøy og bøy og gikk derfra uten hodepine. 

* Ungen viste nok en gang at alt som har blitt jobbet med i terapi ikke var forgjeves. Modige, flinke ungen min 

* SMS fra bestis med spørsmål om å gjøre noe sosialt 

* Besøk av først mamma&mannen og 1 liten time etter kom svigers.

* Kaffe&baileys 

Høres ut som du har hatt et par skikkelig fine dager 😊😊👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (4 minutter siden):

Høres ut som du har hatt et par skikkelig fine dager 😊😊👍👍

Er litt tanken bak dagboka her, å finne bra hendelser gjennom dagen istedenfor at dagen blir en vanlig, grå hverdag. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (44 minutter siden):

Er litt tanken bak dagboka her, å finne bra hendelser gjennom dagen istedenfor at dagen blir en vanlig, grå hverdag. 

Veldig god idé😀😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 FEBRUAR 

* Spar hadde kyllingfilet til -50% og siden jeg hadde fri kunne jeg være i butikken kl 9 og kjøpt. Kjøpte 5 pakker div kyllingfilet. 

* Kaffeskravling med bestis og søstra. 

* Kunne droppe vintersko og dra på meg joggesko da jeg skulle ut. Sweet! 

* Hyggelig tilbakemelding fra banken med tanke på at vi har søkt om lån. 

* Fritorsdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

PÅSKAS FEM FINE, 10. APRIL 

Påska er inne i de siste timene, og siden @Lurven har nå og da nevnt i såpeoperaen sin mine 5 Fine OG jeg har tenkt at jeg må skrible igjen så er Takknemlighetene tilbake:

* For første gang på mange år har vi alle tre hatt fri hele påska. 

* HusetsHerre har fått kommet et godt stykke videre i oppussing av det som blir Ungens rom

* Jeg har vært syk hele påska men vi har kost oss hjemme alle sammen, og jeg føler at jeg har fått vært nok i fred når jeg har følt meg dårlig. Bihulebetennelse er noe dritt.

* Vi har hatt filmkveld hver kveld med snop eller snacks uten at det har blitt mengder av det. 

* Påskeaften var jeg såpass bra i formen at vi dristet oss en tur til byen for litt mathandel, Biltema og Espressohouse. Var helt ødelagt etterpå, men formen holdt. 

I morgen er det hverdagen igjen. Det er ikke nødvendigvis dumt det heller. 

Endret av MarianneE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lurven
MarianneE skrev (10 timer siden):

PÅSKAS FEM FINE, 10. APRIL 

Påska er inne i de siste timene, og siden @Lurven har nå og da nevnt i såpeoperaen sin mine 5 Fine OG jeg har tenkt at jeg må skrible igjen så er Takknemlighetene tilbake:

* For første gang på mange år har vi alle tre hatt fri hele påska. 

* HusetsHerre har fått kommet et godt stykke videre i oppussing av det som blir Ungens rom

* Jeg har vært syk hele påska men vi har kost oss hjemme alle sammen, og jeg føler at jeg har fått vært nok i fred når jeg har følt meg dårlig. Bihulebetennelse er noe dritt.

* Vi har hatt filmkveld hver kveld med snop eller snacks uten at det har blitt mengder av det. 

* Påskeaften var jeg såpass bra i formen at vi dristet oss en tur til byen for litt mathandel, Biltema og Espressohouse. Var helt ødelagt etterpå, men formen holdt. 

I morgen er det hverdagen igjen. Det er ikke nødvendigvis dumt det heller. 

🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11. APRIL 

* Nesesprayen fra legen funker gull

* Gikk halvannen time tidligere fra jobb siden jeg ikke er frisk

* Da jeg kom hjem var Ungen innom for å sette fra seg sekken bare, og vips var jeg hjemme alene i to timer.

* Is. Enkelt og greit. 

* Fuglekvitter gjennom åpent kjøkkenvindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. APRIL

* Fridag og var hjemme uten gjøre stort annet enn å pusle. Det var godt å bare sone ut av omverden litt

* Oda som kom med varer på døra

* HusetsHerre la seg først og hadde varmet opp dyna mi før jeg gikk i seng. Det er kjærlighet det. ❤️

* Vi kom til enighet om hvordan vi skal markere HusetsHerre som blir 50 neste år 

* Kicks har nettbutikk og rabatter.... :lur:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14. APRIL 

*Kjøpte 4 "bøtter" Inspirais til 50% på Spar. Lurer på om jeg skal begrave lakrisisen litt langt nede i fryseren så ikke de andre ser den?

*Skal ha varetelling neste uke og jeg tenkte ut en liten genistrek som vil lette deler av tellinga på lageret ganske mye.

* Masse nye og lekre varer.

* Kjørte med senterkollega hjem

* Da jeg kom hjem var jeg hjemme alene i ca to timer. det var skikkelig godt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...