Gå til innhold

Når bruden bestemmer hva gjestene har på seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Anim92 skrev:

Men hva er egentlig gæærnt med åpne sandaler?

Gikk med det i sommer en gang, og selv om jeg ofte leser på dette underforumet, leste jeg selvfølgelig nettopp dette for aller første gang etterpå😂 

Å gå med svart, rødt og hvitt har jeg selvfølgelig hørt om før. Også dette med bare skuldre, men det er nok fordi jeg er vokst opp i et kristent hjem. Tror det er mange som ikke forholder seg til religion i dag og er klar over temaet. 

Åpne sandaler er det selvsagt ingenting i veien med, brukt det i kirken i 30 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.3.2020 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Alle vet at man ikke går med hvit, rød eller sort kjole i bryllup. Det er gammel skikk og bruk, og det er temmelig harry å ignorere et helt normalt ønske om å holde bryllupet tradisjonsrikt. 

Bli hjemme om dette er så vanskelig for deg. 

Anonymkode: 92b2b...7d2

Dronning Sonja har stiller opp i prinsessebryllup med rød kjole, så det er ikke opplagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Krok1 said:

Jeg elsker deg. Vil du komme i bryllupet mitt? ❤️

Jeg ble faktisk invitert i ett brullyp til ett vennepar. (Ikke i Norge, men land med like skikker)

Da leste jeg meg opp på skikk og bruk og kleskoder i akkurat brullyp.

Brudeparet er fantastiske folk, og jeg vet hun drømte om den perfekte dagen. 

Det var bedt flere hundre gjester.

Og det var profesjonell fotograf. 

Alle, unntatt TO, fulgte skikker. Ei av de hadde sort kjole. 

Hadde de to klart å dra på seg riktig klær, hadde alle bilder senere sett veldig mye bedre ut. Så utrolig respektløst.

 

 

 

Anonymkode: f0e12...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Apocalypte said:

Åpne sandaler er det selvsagt ingenting i veien med, brukt det i kirken i 30 år. 

Man skal ikke ha det i brullyp.

 

Anonymkode: f0e12...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke giddet å komme. Kommer aldri til å gå i en annen kjole enn bunaden min.

Selv var jeg takknemlig for alle de flotte menneskene som ville feire dagen vår med oss. Hva de hadde på seg kunne jeg ikke brydd meg mindre om...

Anonymkode: 78d16...821

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke ha det i brullyp.

 

Anonymkode: f0e12...937

Men hvorfor?

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp. Jeg har gått i bryllup med rød kjole mens jeg var gravid! Tenkte alle at jeg gikk rundt med brudgommens barn i magen??

Jeg synes det er respektløst å komme i dongeribukse eller være veldig lite pyntet i et bryllup (med mindre det er helt uformelt). Men at man ikke skal ha på svart kjole fordi bildene ikke blir så fine synes jeg er trist og fullstendig feil fokus. I mitt bryllup hadde forloveren min en knall rosa kjole. Ikke en eneste gang tenkte jeg at hun tok oppmerksomheten eller ødela bildene. 

Anonymkode: 8fdc4...8f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apocalypte skrev:

Når folk kommer i hullete jeans og skitne sneakers i begravelse er det noen som ikke tar poenget.  Bare skuldre er det ingen som hever bryn over i 2020, foruten om pripne tanter på 80. 

jeg er ikke prippen, jeg er ikke tante og jeg er langt fra 80. Men jeg reagerer på nakne skuldre i kirken, og tenker at det skyldes uvitenhet og mangel på dannelse. Og at det er litt trist.

Anonymkode: 210c8...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke ha det i brullyp.

 

Anonymkode: f0e12...937

I hvilken etikettebok står dette og hvorfor skal man ikke det?  Er tær ansett som seksuelle kroppsdeler i din verden? 

Man skal ikke gå i rødt, sort, pastell, beige og gud vet hvilke andre farger som er forbudt. Man skal ikke vise rygg, utringing, skuldre, lår, tær, eller knær.  Hvor mage andre kroppsdeler skal man gjemme bort og skamme seg over?    Man skal ikke ha noe som er i nærheten av gjennomsiktig, ikke kroppsnært eller vise for mye figur overhodet. 

Da jeg var forlover viste jeg både tær, toppen av bysten og skuldre, uff for en skam. Blir sikkert snakket om enda.

Er denne godkjent blant tantene her. Er det slik dere kler dere i bingogjengen på KG?  Nydelig telt.

Desigual - VEST ARLES - Maxikjole - green

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Apocalypte skrev:

I hvilken etikettebok står dette og hvorfor skal man ikke det?  Er tær ansett som seksuelle kroppsdeler i din verden? 

Man skal ikke gå i rødt, sort, pastell, beige og gud vet hvilke andre farger som er forbudt. Man skal ikke vise rygg, utringing, skuldre, lår, tær, eller knær.  Hvor mage andre kroppsdeler skal man gjemme bort og skamme seg over?    Man skal ikke ha noe som er i nærheten av gjennomsiktig, ikke kroppsnært eller vise for mye figur overhodet. 

Da jeg var forlover viste jeg både tær, toppen av bysten og skuldre, uff for en skam. Blir sikkert snakket om enda.

Er denne godkjent blant tantene her. Er det slik dere kler dere i bingogjengen på KG?  Nydelig telt.

Desigual - VEST ARLES - Maxikjole - green

 

 

Denne kjolen syns jeg var veldig fint. Den kunne du fint brukt i vårt bryllup. Vi har smoking. 
Mannen gifter seg i kjole/hvitt.

Hadde derimot reagert på skoene. Det er ikke greit. Sier ikke du hadde trengt høy sko, men feks noen beige ballerinasko dersom du ikke likte gå i høye sko.

 

Vi sendte ut save the date 18 mnd før bryllupet. Alle klarer låne til seg en kjole ila den tiden dersom de ønsker dra i bryllupet.

Anonymkode: e5e50...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Apocalypte said:

I

Er denne godkjent blant tantene her. Er det slik dere kler dere i bingogjengen på KG?  Nydelig telt.

Desigual - VEST ARLES - Maxikjole - green

 

 

Nei, converse er ikke noe man bruker i bryllup, med mindre brudeparet ettertrykkelig ber om det. 

Kjolen var forøvrig helt innafor, og modellen ser da ung og hipp ut. Kan godt hende hun er tante, dog. 

Endret av Krok1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Apocalypte said:

I hvilken etikettebok står dette og hvorfor skal man ikke det?  Er tær ansett som seksuelle kroppsdeler i din verden? 

Man skal ikke gå i rødt, sort, pastell, beige og gud vet hvilke andre farger som er forbudt. Man skal ikke vise rygg, utringing, skuldre, lår, tær, eller knær.  Hvor mage andre kroppsdeler skal man gjemme bort og skamme seg over?    Man skal ikke ha noe som er i nærheten av gjennomsiktig, ikke kroppsnært eller vise for mye figur overhodet. 

Da jeg var forlover viste jeg både tær, toppen av bysten og skuldre, uff for en skam. Blir sikkert snakket om enda.

Er denne godkjent blant tantene her. Er det slik dere kler dere i bingogjengen på KG?  Nydelig telt.

Desigual - VEST ARLES - Maxikjole - green

 

 

Det er ikke min verden.

Jeg hadde ikke peiling, men ville ikke drite meg ut, eller gå feil kledd i ett såpass stort arrangemang.

Så jeg leste meg opp, rett og slett.

Reglene er faktisk ganske enkle,for vanlige oppegående folk.

Men som sagt, kjører man redneck stilen, spiller det jo ingen rolle.

Anonymkode: f0e12...937

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Apocalypte said:

I hvilken etikettebok står dette og hvorfor skal man ikke det?  Er tær ansett som seksuelle kroppsdeler i din verden? 

Man skal ikke gå i rødt, sort, pastell, beige og gud vet hvilke andre farger som er forbudt. Man skal ikke vise rygg, utringing, skuldre, lår, tær, eller knær.  Hvor mage andre kroppsdeler skal man gjemme bort og skamme seg over?    Man skal ikke ha noe som er i nærheten av gjennomsiktig, ikke kroppsnært eller vise for mye figur overhodet. 

Da jeg var forlover viste jeg både tær, toppen av bysten og skuldre, uff for en skam. Blir sikkert snakket om enda.

Ellers veldig trist å lese at du ikke ser noen nyanser mellom heldekt og avkledd, og ikke ser andre årsaker enn seksualitet og skam :( det handler om folkeskikk, og å ikke gå inn for å stjele all oppmerksomheten. KG hater det, men i bryllup handler det faktisk om brudeparet. 

Normal anstendighet er ingen skam. Men tydeligvis og dessverre mangelvare 😕

Er forøvrig bare du som har sagt at man ikke kan ha utringning. Alle kjoler har utringning, det er det man kaller kurven øverst på fronten av kjolen, uansett hvordan den er formet. Regner med du mener dyp utringning, og det kan man spare til en date. Helt normal utringing, der man ser toppen av brystkassen går imidlertid helt fint. 

Knær er helt i orden, dersom kleskode tillater det (dress, mørk dress). Hvorfor i all verden har noen behov for å vise frem lårene sine i bryllup??? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

jeg er ikke prippen, jeg er ikke tante og jeg er langt fra 80. Men jeg reagerer på nakne skuldre i kirken, og tenker at det skyldes uvitenhet og mangel på dannelse. Og at det er litt trist.

Anonymkode: 210c8...93d

Akkurat dette.

Mangel på dannelse.

Man vet jo gjerne på forhånd hvem som ikke kan kle seg og te seg.

Så kan man heller utelukke de, eller si fra.

 

Anonymkode: f0e12...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg hadde vi dresskode på pent og sommerlig, men ikke svart, hvit eller  rødt. det syntes de fleste var helt innenfor 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kjolen syns jeg var veldig fint. Den kunne du fint brukt i vårt bryllup. Vi har smoking. 
Mannen gifter seg i kjole/hvitt.

Hadde derimot reagert på skoene. Det er ikke greit. Sier ikke du hadde trengt høy sko, men feks noen beige ballerinasko dersom du ikke likte gå i høye sko.

 

Vi sendte ut save the date 18 mnd før bryllupet. Alle klarer låne til seg en kjole ila den tiden dersom de ønsker dra i bryllupet.

Anonymkode: e5e50...ec7

Kjolen var helt heslig, det var den styggeste heldekkende/burkalingnende kjolen jeg fant på Zalando.  Den er nok milelangt fra smoking, da må du nok opp 87 hakk.  Dette er en hverdagskjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten så betyr ikke bare skuldre i kirken, at det holder med ett sjal, eller kort jakke ol.

Det er lett å finne kjole som ikke er veldig kort, sort, hvit eller rød. (Sistnevnte kan diskuteres med bruden.

Åpen tå som sandal, er og lett å unngå.

Egentlig veldig simple regler.

Anonymkode: f0e12...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hattifnatti skrev:

Da jeg giftet meg hadde vi dresskode på pent og sommerlig, men ikke svart, hvit eller  rødt. det syntes de fleste var helt innenfor 

Vi også, ei kom i lang mørkeblå kjole. Datt ikke av stolen av den grunn, hadde også ei som kledde seg veldig upassende.  Dreit i det, ødela ikke min dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Krok1 skrev:

Nei, converse er ikke noe man bruker i bryllup, med mindre brudeparet ettertrykkelig ber om det. 

Kjolen var forøvrig helt innafor, og modellen ser da ung og hipp ut. Kan godt hende hun er tante, dog. 

Jeg siktet ikke til skoene, visste at noen her kom til kommentere de.  Jeg siktet til kjolen og nevnte ikke at converse var ok. Man går ikke i fritidsko i bryllup. Men idioter finnes overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apocalypte said:

Jeg siktet ikke til skoene, visste at noen her kom til kommentere de.  Jeg siktet til kjolen og nevnte ikke at converse var ok. Man går ikke i fritidsko i bryllup. Men idioter finnes overalt. 

Jepp. Derfor kan man jo lure. Converse, sandaler, bare skuldre, hullkort kjole... Hva er det neste? Bikini? Stroppeløs, selvfølgelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...