Gå til innhold

Når bruden bestemmer hva gjestene har på seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, O.G. skrev:

Ts.

Du kan ikke låne en kjole av en venninne som ikke skal i bryllupet? 

Nei, dessverre! Men det er en god idé 

Anonymkode: 4c765...8d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i ganske mange bryllup i løpet av de siste 40 årene, men det er først de siste årene (faktisk bare her inne) at jeg har sett så strenge restriksjoner på fargevalg. 

Ok, hvitt sier seg selv, det er brudens privilegium å være den eneste kledd i denne fargen (hvis hun velger hvitt).   Svart er også en farge som kan bli svært dominerende hvis det blir for mye av den, i tillegg til at det er sorgens farge. 

Fra gammelt av signaliserer rødt at du har ligget med brudgommen, og grønt signaliserer sjalusi, men dette var gammeldags allerede på 70-tallet.

Anonymkode: 8d9a9...899

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun synes bare ikke bunad er fint. Det er hennes personlige mening.

Anonymkode: 4c765...8d2

Skal bruden diktere hva som er fint når det gjelder ALLE gjester?   Bunad er det mest forseggjorte og eksklusive antrekk som finnes, helt idioti å forby!     Hva som er fint får være opp til hver enkelt gjest, de fleste vet hva pent antrekk er og det vil alltid være noen idioter som ikke følger det uansett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS jeg tenker det kommer litt an på om du vil stå i det. Jeg har vært i en del bryllup og det er omtrent alltid ei gjest som går i svart. Selv om jeg liker svarte kjoler så merker jeg at jeg "reagerer" på det, liksom tenker "oi, hun skiller seg ut, vet hun ikke at svart er litt feil i bryllup?". Kan ikke noe for det, er generelt er veldig åpen for alt, haha. Jeg kan se for meg at det som en annen sier, at hvis alle andre har sommerlige kjoler så skiller man seg jo ut, selv om man er fin.

Men om man ikke bryr seg om det så kjør på med det du har! 

Anonymkode: d8dc7...b87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei kjole i fin farge, er en investering uansett.

Den henger der til neste gang du må pynte deg.

Hold in undertøy osv er og bra investering.

 

Anonymkode: f0e12...937

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.2.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har en nydelig kjole som er veldig passende både til sted, årstid og dresscode. Den er virkelig helt perfekt. I tillegg føler jeg meg veldig fin i den. Jeg har akkurat født et barn, så jeg føler meg generelt lite fresh. Det er også en ganske dyr kjole. Men den er sort. Og det er forbudt. Bruden sier jeg kan gå i mørke blått, men ikke sort. 
I og med at jeg har fått denne beskjeden så direkte føler jeg at jeg må ut å kjøpe nytt antrekk.. Jeg kan jo ikke møte opp i sort kjole! 

ts

Anonymkode: 4c765...8d2

Hmmm. Hva med smykker og sko i farge? Da blir ikke hele antrekket svart. Jeg synes svart bør gå fint. Høres jo ut som en fin kjole. Forstår hun ikke vil at alle skal ha svart da det kan minne om begravelse. Men generelt pleier det å kanskje dukke opp 1-3 i svarte kjole. Det klarer vel bruden å se forbi? Hvis ikke er det hennes feil dagen blir ødelagt.

Du kan evt vurdere et skal i en fin farge til over skuldrene i kirken eller en fin blazer i farge? 

Anonymkode: c9a6f...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brydde meg overhodet ikke om hva gjestene mine hadde på seg, var bare opptatt av at jeg som brud skulle se bra ut 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2020 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Så ikke dra i bryllupet da.

Alle som klager på at de ikke har råd til kjoler og sko og gaver og alt er så styr bla bla

Ikke dra i bryllupet. Si dere ikke kan komme.

Er ikke verre enn det.

 

Anonymkode: f0e12...937

Bruden blir vel kanskje like sur uansett.

Anonymkode: e82e1...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad du ikke skal i mitt bryllup 🙄🙄🙄

 

makan, ønsker du ikke respektere kleskoden syns jeg det er like greit du holder deg hjemme! 
 

virker ikke som du har det minste lyst å delta, hvorfor gidder du da? 

Anonymkode: e5e50...ec7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad du ikke skal i mitt bryllup 🙄🙄🙄

 

makan, ønsker du ikke respektere kleskoden syns jeg det er like greit du holder deg hjemme! 
 

virker ikke som du har det minste lyst å delta, hvorfor gidder du da? 

Anonymkode: e5e50...ec7

Forskjell på kleskode og at bruden skal bestemme fargen du skal ha på klærne.  Så tåpelig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2020 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje jeg bare skal møte opp i min sorte kjole og satse på at hun ikke engang tenker over det. Sier hun noe under eller etter bryllupet tror jeg bare at jet sier at jeg ikke fant noe fint og passende jeg hadde råd til - og bruke økonomi som unnskyldning. Er det noe hun forstår er det kroner og øre.. 

 

ts

Anonymkode: 4c765...8d2

Finnes masse fine kjoler til en billig pris viss du leter, du trenger ikke betale 100 kroner eller mer. Du kan finne ei kjole til under 500 kr, er du heldig under 400 kr som passer til bryllup. Sort kjole i bryllup skjønner jeg godt er ødeleggende. Passer seg ikke. 

Anonymkode: 9f5c0...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Finnes masse fine kjoler til en billig pris viss du leter, du trenger ikke betale 100 kroner eller mer. Du kan finne ei kjole til under 500 kr, er du heldig under 400 kr som passer til bryllup. Sort kjole i bryllup skjønner jeg godt er ødeleggende. Passer seg ikke. 

Anonymkode: 9f5c0...e7c

* mente skrive du trenger ikke betale 1000 kroner eller mer

Anonymkode: 9f5c0...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruden kan ikke bestemme helt hva andre skal ha på seg nei, men at hvit, svart og rødt skal unngå er jeg enig med henne i. Det gjelder også kjoler som er veldig korte eller med stor utring. Men for å gå tilbake til fargene så er slik at.. 

Hvit - forbeholdt bruden. 

Svart - et bryllup er en gledens dag. Svart symboliserer sorg.

Rødt - denne fargen.. i alle fall knall rød skriker oppmerksomhet og rødt er forbundet med noe seksuelt ofte. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2020 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kanskje jeg bare skal møte opp i min sorte kjole og satse på at hun ikke engang tenker over det. Sier hun noe under eller etter bryllupet tror jeg bare at jet sier at jeg ikke fant noe fint og passende jeg hadde råd til - og bruke økonomi som unnskyldning. Er det noe hun forstår er det kroner og øre.. 

ts

Anonymkode: 4c765...8d2

Jeg er sikker på at det går veldig bra, forhåpentligvis er bruden opptatt av andre ting enn å kontrollere gjestenes påkledning denne dagen 😄 Du kan jo også prøve deg litt frem med fargerikt tilbehør som smykker, hårpynt, veske og sko. Litt avhengig av kjolens snitt kan det også være fint med en løs krage og belte.

Anonymkode: 9543e...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad du ikke skal i mitt bryllup 🙄🙄🙄

 

makan, ønsker du ikke respektere kleskoden syns jeg det er like greit du holder deg hjemme! 
 

virker ikke som du har det minste lyst å delta, hvorfor gidder du da? 

Anonymkode: e5e50...ec7

Hva får du ut av å ha så mye kleskode i bryllupet ditt? 

så leng folk er kledd etter skikk og bruk så skal du da ikke ha et problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glad du ikke skal i mitt bryllup 🙄🙄🙄

 

makan, ønsker du ikke respektere kleskoden syns jeg det er like greit du holder deg hjemme! 
 

virker ikke som du har det minste lyst å delta, hvorfor gidder du da? 

Anonymkode: e5e50...ec7

Å diktere antrekkene så til detalj som Ts beskriver, det er ikke innenfor normalen. Det er hysteri. 
Når man oppfører seg slik som brud så er det ikke så rart at de inviterte ikke har lyst til å delta.

Hva skjedde med å legge opp til en hyggelig feiring uten å gjøre det vanskelig for gjestene sine? 

Anonymkode: f2c3d...449

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Apocalypte skrev:

Forskjell på kleskode og at bruden skal bestemme fargen du skal ha på klærne.  Så tåpelig.

 Vi har smoking som dresscode. Forventer av gjestene ikke kommer i sort, rødt eller hvitt. 
 

Ingen bryllup jeg har deltatt i har dette vært greit med mindre annet har vært avtalt i forkant. Som feks ett vennepar som giftet seg i «hvitt» og alle gjestene var kledd i hvitt.

Anonymkode: e5e50...ec7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Hva får du ut av å ha så mye kleskode i bryllupet ditt? 

så leng folk er kledd etter skikk og bruk så skal du da ikke ha et problem...

Fine bilder, ryddige linjer og estetisk pent!
(Min mening) 

Folk er hjertelig velkomne til å bruke bunad av de som har det. 
 

Anonymkode: e5e50...ec7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Vi har smoking som dresscode. Forventer av gjestene ikke kommer i sort, rødt eller hvitt. 
 

Ingen bryllup jeg har deltatt i har dette vært greit med mindre annet har vært avtalt i forkant. Som feks ett vennepar som giftet seg i «hvitt» og alle gjestene var kledd i hvitt.

Anonymkode: e5e50...ec7

Smoking er vel svarte?

Anonymkode: 796bd...936

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...