Gå til innhold

Livet som mamma:)


nat26

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for hilsen fru Potter:)

Helga var fin den.Vi var på visning på søndag men vant dessverre ikke budrunden.Så nå fortsetter vi å lette etter den perfekte leiligheten.Det tar tid det gitt,men vi har heller ikke dårlig tid.Men vi vil jo helst kjøpe før desember for da er det jo ikke så mye å velge mellom.Det blir jo billigere å kjøpe da,men da taper vi kanskje litt når vi selge leiligheten vi bor i.

I dag hadde jeg planer om å gå på helsestasjon for å veie Nicolai,men jeg orket ikke å gå ut i det snøværet.I morgen skal vi på barseltreff,det er meldt fint vær hvis vi skal tro på det da.

I kveld manglet jeg bare ett tall for å vinne 745kr på Extra :sur: Jaja,får prøve neste tirsdag kanskje jeg har flaks da.

Tenkte jeg skulle legge meg nå,har mensen:(Vondt i magen,ryggen æsj.I natt var det så ille at mannen måtte stod opp og mate Nicolai.Han er trøtt nå og håper å slippe å stå opp i natt og hehe.Stakkar han skal jo opp kl 05 45 i morgen tidlig så det er litt synd på han,men må man så må man

God natt alle som måtte komme innom i kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en god :klem: ! Menssmerter er bare ikke noe hyggelig altså....Det er virkelig noe jeg kunne vært foruten!

Du er litt realityfreak du også!? :ler: Jeg er ikke fullt så avhengig som jeg var før...men har noen serier jeg bare MÅ ha med meg!!

Lykke til med videre boligjakt Nat!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner fru Potter og Madden.

Heldigvis er mensen over.I dag når vi var på senteret så jeg 8-10 gravide damer,stod og glanet på dem og tok meg selv i å savne magen min noe så innmari.Men tror nok det er lurt å vente ett par år.

Mannen er hjemme for tiden for jeg har betennelse i venstre skulder.Klarer ikke å løfte Nicolai eller skifte på han.Har begynt med fysioterapi,men nå er høyre skulderen vond også:(Har time i morgen så jeg får håpe at det blir bedre ellers så må mannen være hjemme en uke til tenker jeg.

Mannfolk altså,han skal på hotelltur med jobben i morgen,kommer hjem på søndag.Så nå skal jeg få hjelp av svigermor.Skjønner ikke at han ikke kunne avlyse hele turen når vi har så mye å gjøre og jeg ikke klarer å gjøre stort.

Vi skal selge leiligheten vår,da må vi jo vaske og rydde til megleren kommer på tirsdag.Ikke vet jeg når han har tenkt at vi skal gjøre det.Vi har kjøpt oss en leiligheten og overtar 15 januar.Gleder meg sånn til å innrede rommet til Nicolai.Det blir sinnsykt deilig å ha større plass.

Nå skal jeg kose meg med rosinboller,cola og se på du er hva du spiser hehe.Smart ikke sant?Spise boller og drikke cola når man set ett sånt program.Men men,fikk nå lyst på det og det er ikke hver dag jeg spiser/drikker det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny leilighet!!!!!

Kan tenke meg at det er deiig.

Litt ironisk at man spiser boller og drikker brus til et sånt program ja..

..men det går jo ann det og..siden det er så godt.. dog jeg ville ha valgt med boller uten rosiner jeg da..rosiner er jo ikke noe godt

og litt cola er jo bare sunt... sier vi i allefall da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsenen Ida :klem:

Vel mannen avlyste hotellturen med jobben.Han innså at det var mye å gjøre hjemme.Vi leverte Nicolai hos svigers på fredag etter at vi hadde skrevet kontrakten.Han sov over der.Vi fikk ryddet og vasket hele leiligheten.Lørdag var vi innom Living og kjøpte noen puter,lyser og duker.Mannen fikk øyekatarr så han måtte på legevakta.Heldigvis er han bedre i dag.

I dag hadde vi bedt svigers på kaffe og kake.De ble veldig imponerte over hvor fint det hadde blitt hos oss,ganske fornøyde selv faktisk.

I morgen skal jeg hos legen igjen.Er ikke blitt bedre i skulderen så jeg må ha noen tabletter.Tror det kan være senebetennelse:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det fru Potter:)

Skuldrene mine er ikke blitt bedre enda:(I morgen skal jeg til fysio igjen.Det er kanskje ikke rart så mye som jeg har gjort nå i det siste.Vi hadde takstmann hos oss på torsdag,også hadde vi en interiørkonsulent.Det var den lange lista vi fikk med ting vi kunne kjøpe til leiligheten.Så nå venter vi spent på taksten.Vi får vite det i morgen.

I morgen skal vi i banken og skrive noen papirer.I dag har vi pusset vinduer i stua,på kjøkkenet og på soverommet.I morgen tar vi vinduene på verandaen.Så skal vi til svigers på kvelden,de har nettopp kommet hjem fra Tyskland og hadde visst kjøpt mye til Nicolai.De har kjøpt en dress som han skal ha på seg på julaften,gleder meg til å se den.Vi har nå skrevet ønskeliste og skal levere den i morgen.I år har vi kun ønsket oss ting til den nye leiligheten vår.Nicolai får en liten ting av oss pluss at vi setter penger på kontoen hans.Smart å ha en konto til han.

Tirsdag kommer fotografen og skal ta bilder.Gleder meg til å se hvordan de blir.Så er det visning om 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ferdig med leiligheten.Bildene er tatt,leiligheten ligger på finn.Bildene ble veldig fine synes vi.Var veldig overrasket over taksten,den var faktisk 40.000 kr mer enn vi trodde:)Håper vi får taksten i hvertfall,hadde vært deilig med tanke på alt vi skal ha til den nye leiligheten vår.Vi skal kjøpe ny spisestue,seksjon,legge fliser på badet og vaskerommet,ny salongbord vil vi og ha,så vi trenger en del penger kan man si.

I dag var vi på strømmen storsenter.Handlet ikke mye da,kjøpte noen bodyer til Nicolai og farmoren hans kjøpte sko til han.Hun kjøpte en dress som han skal ha på julaften så hun måtte kjøpe sko og.Spiste på burger king.Jeg og mannen kjøpte ett spill som heter amigos,norsk-fransk.Så nå skal han lære seg fransk hehe.

I morgen skal vi besøke onkelen til mannen,det blir koselig.Får gå tilbake til fotballkampen nå tror jeg,så er det kveldsstell for Nicolai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fikk høyere takst enn forventet!

Det er aldri en dum ting det.

Har hørt at det spillet dere kjøpte skal være bra, men jeg har ikke prøvd det selv enda... kanskje vi burde prøve det.

..og vet du hva,,

..jeg spsite også på burger king i dag... (wow.. så sunne vi er)

mamma kom å spanderte lunsj på meg.. så da må man jo passe på å være litt usunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for titten

Ha en god helg :klem:

Har ingen planer jeg

bare være hjemme og kose meg med pusen..

som nå driver å klenger seg innpå meg for at jeg skal kose henne.

(stakkar har jo vært alene hjemme i hele 4 timer eller noe.. da må man jo ha kos da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Tusen takk for at du holder dagboka mi i livet IdaH :klem:

Har hatt så mye å gjøre i det siste har ikke hatt tid til å skrive her.Salget har ikke gått så bra hittil.Vi hadde visning forrige helg også har vi visning til helga igjen.Men i går ringte det ei dame som hadde vært her forrige helg og lurte på om hun kunne se leiligheten igjen.Hun var her i sted sammen med sønnen sin,og han bor ikke langt fra oss så det var jo positivt.Hun skulle legge inn ett bud i morgen.Vi håper det blir takst da så vi slipper å ha visning til helga igjen.Jeg og mannen har snakket sammen og er enige i at vi godtar takst med en gang hvis vi får det.

Ellers har jeg jo hatt senebetennelse i over 4 uker nå.Det begynner å bli bedre men er ikke helt bra enda.Mannen skal være hjemme sammen med oss en uke til.

Nicolai er blitt en stor gutt.Var på 6 mnd kontroll på tirsdag.Legen var veldig fornøyd og synes ikke han lå etter i det hele tatt selv om han ble født 5 uker før termin.Han er nå 67 cm lang og veier 7600g.Han er så herlig.

I går var vi på Storo storsenter og handlet noen julegaver.Har en del igjen da men regner med å bli ferdig til uka.

I kveld skal vi gå en lang tur etter middag,så skal vi slappe av foran tv etterpå.Det er ekstrem oppussing på tv så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som sønnen din utvikler seg normalt han. Nå vet jeg jo ikke helt hva som er normalt da.. men pleier de ikke å veie rundt 6-8 kg når de er 6 mnd gamle da ? broren min er også født 5 uker for tidlig men han utviklet seg fort normalt han og er i dag over 180 cm (mens lille meg som er født 1 uke for seint er under 160 cm.. dårlig gjort det)..han er jo relativt slank da, men det er noe som ligger i familien min så det er neppe pga av at han kom for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å høre at det gikk bra med broren din IdaH.Det er så lett å bekymre seg for alt mulig når en baby blir født før tida.Har og en bror som ble født 8 uker for tidlig.Det gikk også bra med han,han utviklet seg helt normalt hele veien.

Nå har vi endelig solgt leiligheten.Det var deilig å slippe å ha visning igjen.Vi fikk taksten så det var greit.Det ble et overskudd på 45000kr.I går feiret vi med en flaske vin og god mat hjemme også kjøpte jeg meg en ny kjole.Skal på julebord på lørdag så da var det en fin anleding å kjøpe seg kjole på:)

I dag har vi vært i den nye leiligheten til mamma og hjulpet henne med vasking og sånt.Vært og handlet på Ikea,A-møbler og Kid også.Elsker shopping jeg så det var kjempegøy.Nicolai var hos farmoren sin så vi slapp å ta han inn og ut av bilen hele tiden.

I morgen skal vi skrive kontrakt.Nå er det snart Joker,kanskje jeg vinner noe.I går kjøpte jeg Yezz,vant 25kr,så fikk jeg ett nytt lodd vant 25 kr igjen,fikk ett nytt lodd vant 25 kr igjen hehe.Sist gang vant jeg seff ikke noe :ler:

Nei jeg får løpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg av leiligheten! Deilig å få det overstått, og supert at dere fikk takst.

Det er godt å høre at Nicolai vokser og trives.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen Siam :klem:

Ja da har vi skrevet kontrakt.Hun dama som kjøpte leiligheten vår har en liten hund som hun bærer inn og ut.Så hun må visst ha underskrift av alle i oppgangen.De vi fikk tak i har skrevet under så nå skal vi ta en runde hos dem vi ikke fikk tak i i går.

I dag skal jeg på julebord.Gleder meg masse.Det skal bli godt å slappe av og bare kose seg.Mannen gleder seg også til "guttekveld",det er nesten så han har lyst til å hive meg ut nå :ler: Han ga Nicolai grøt i går og nå er han hektet hehe.Han visste visst ikke at det var så gøy,så nå spør han hele tiden om han ikke skal ha grøt snart.

Nå sover både mannen og Nicolai,så jeg lurer på hva jeg skal finne på.Kamille som jeg fikk i posten på torsdag har jeg lest feridg,har akkurat trent i stua,satt på en vaskemaskin så hva mer kan jeg gjøre.Må i hvertfall lage meg lunsj ellers fungerer jeg jo ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salget av leiligheten :gratulerer:

Det var deilig tenker jeg.

Når er det dere flytter inn i den nye da?

Shopping er kjempegøy ja :enig_anim:

Men det er ikke mye shopping jeg rekker selv nå før jul da..

skal jo jobbe hver bidige dag fra og med i morgen til og med lillejulaften. Tipper jeg er passe slakt på kvelden da.

Å så søt mannen din er med nicolai da.,, Får passe på å lage masse grøt for du reiser da.. så har hannoe å drive med i kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...