Gå til innhold

Livet som mamma:)


nat26

Anbefalte innlegg

Takk for hilsner Mrs Potter og Escada:)

Det går bra med oss.Tiden flyr,rekker nesten ikke å skrive alt som skjer engang.Koser meg hjemme sammen med gutten jeg.Vi har hatt en dårlig natt,men det var jo jeg som var "dum".Vi var bedt på grilling hos svigers og alt var seff marinert og jeg tenkte ikke på det,jeg spiste så mye og.Nicolai reagerte på det,jeg skjønte ikke hva det var heller,ikke lett å være førstegangs heller hehe:)Han skrek og skrek.Kom heldigvis på at det kunne være for mye krydder.Han fikk sukkervann og sovnet etter noen minutter.

I går var jeg på helsestasjon og veide han.Han vokser han,han veide 3475g.Det er 750g mer enn da han ble født så det er bra.De var veldig fornøyde i hvertfall.

I dag var jeg hos svigermor på dagen.Vi koste oss masse med kryssord,eplekake og is.Mannen kom dit etter jobben,så fikk vi middag og.Snille svigermor.Nå er mamma her og hun er grei å ha hehe:)Nå har hun vasket hele leiligheten,tatt oppvasken og.

I morgen er det 6 ukers-kontroll for både meg og Nicolai.Uff som jeg gruer meg:(Er ikke klar for noen undersøkelse der nede jeg men men...Skal bli spennende å se hvor lang Nicolai er blitt.Han var 48cm når han ble født,og klær i str 50 passer ikke lenger gitt.

Ellers er det ikke så mye nytt å melde nei.Skal ut og trille litt tror jeg.Har 2 kg igjen av det jeg gikk opp når jeg var gravid.Men så hadde det vært kjekt å gå ned enda mer hehe,vi jenter blir jo aldri fornøyde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss jeg kjente meg ikke igjen på kg gitt.Tok litt tid før jeg skjønte at de har laget en ny side hehe.

Har ikke vært her på en stund.Tiden flyr med en liten baby å ta seg av.Han har vært urolig ett par netter.Så nå har jeg funnet ut at jeg ikke har nok melk til han på kvelden,da får han MME.Ellers vokser han som han skal,var på kontroll med han på tirsdag og nå veier han 3760g.Han er blitt en stor gutt nå.

I dag har vi vært i byen og shoppet.Han var ganske snill,men så skulle jeg prøve en bukse da begynte han å skrike hehe.Da var det bare å finne en krok så jeg fikk gitt han pupp før shoppingen kunne fortsette.Vi traff pappaen i byen før vi dro hjem.Han gulpet på han da,så da måtte vi innom en butikk for å kjøpe en ny t-skjorte til han.Har nå funnet ut at jeg må ha med en ekstra topp hver gang jeg er ute.Puppene begynte å lekke i dag,og det var så pinlig.Måtte jo kjøpe en ny topp.

I morgen er vi bedt på middag hos oldemor til Nicolai,det gleder jeg meg til.Nå har han sovnet og jeg tror jeg finner senga jeg og,så jeg får sovet litt før han skal opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melli

Hei!

Så koselig dere har det, gleder meg til det blir min tur til å bli mamma. Så bra at han vokser og alt går den riktige veien.

Jeg synes også det er supert med en mamma som er superduper snill å hjelper til! Man blir liksom aldri for stor for det. :kgblunk:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Melli:)

Vi koser oss masse med Nicolai.Men du verden som tiden flyr.Fredag var han 7 uker gammel.Hjelp hvor blir det av tiden.Det er vel sånn at jeg snart begynner på jobb igjen.

Helga har vært fin.Fredag var vi en tur i byen og spiste lunsj.På kvelden dro jeg på byen.Mannen hadde samlet alle mine venninner så jeg skulle komme meg ut.Det var helt forferdelig å gå fra Nicolai,hadde jo aldri vært borte fra han siden han ble født.Tårene rant idet jeg gikk ut av døra.Men det gikk greit,sendte sms til mannen hele tiden,tror han ble litt lei til slutt og ba meg om å slappe helt av for de hadde det så koselig hehe.Hønemor jeg?Neida

I går var vi på Bryn senter og kjøpte belgiske vafler.De er bare så gode.Koste oss med dem i sted.

Nå skal vi ut og trille en tur alle tre.Skal innom oldemor til Nicolai.Hun har ikke sett oss på en mnd og har begynt å mase allerede.Hun er helt umulig,men hun er jo gammel da stakkar.Men irriterende det er hun.

Endret av nat26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av tiden?Herregud,plutselig er det fredag?Jaja,jeg er så sliten om dagen at jeg ikke rekker å skrive noe her.Nicolai har jo begynt å ha sine meninger om hvordan han vil ha det gitt.Og det innebærer å sove på brystet til mamma eller pappa 24 t i døgnet.Han nekter rett og slett å ligge i senga si.Men natt til i går sov han i 6 timer.Jeg var redd når jeg skulle på do og så på kl.Var sikker på at noe var galt jeg,men han lå så godt i senga og pustet!Men det ble med den ene natten.I natt sov han på brystet mitt hele natta,våknet når ha skulle ha mat.Prøvde flere ganger å legge han i senga når han hadde sovnet men neida,da våknet han etter 1 min og begynte å skrike.Jeg klarer heller ikke å la han ligge der og skrike seg i søvne stakkar.

I dag skal vi på Riksen og besøke ett vennepar som fikk en sønn i går.Gleder meg masse.Skal i byen først og kjøpe vippestol til Nicolai hvis han vil ligge i den da,det spørs jo.Må også handle gaven til den nyfødte.

I dag er det fredag og det betyr at pappaen skal gi han flaske.Gud,som jeg gleder meg til å sove hele natta.Må jo opp og pumpe da,men det gjøre ikke noe.Sovner med en gang etterpå så.

Hmm lurer på hva vi skal finne på i morgen.Håper det blir fint vær i hvert fall.

Endret av nat26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann nat!

Godt å høre at Nicolai vokser og trives! Og 7 uker allerede! Synes jo nettopp du fødte jeg. Men når jeg tenker etter så er jo pondus snart 2 uker da.

Håper dere får en trivelig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Nå må jeg skjerpe meg ser jeg.Har jo ikke skrevet på evigheter.Synes tiden flyr så jeg rekker ikke å skrive noe.Det skjer noe hele tiden.Det er herlig å være hjemme med Nicolai selv om det blir lite søvn på meg.Han er blitt så stor,var og veide han i går og vekta stoppet på 4575g.Han har nesten gått opp 2 kg fra han ble født.Ikke dårlig bare det gitt:)

Han liker fortsatt ikke å sove i senga si,så vi må ha han på brystet hele tiden.Men de to siste nettene har han faktisk sovet 4-5 timer i senga,og sovnet med en gang etter at han har fått pupp.Før når jeg måtte skifte på han gikk vi på badet.Det virket som om han ble våken pga lyset.Så jeg tok og byttet bleie på han i senga,hadde bare lys på i gangen.Det fungerte bra for han sovnet fort igjen.Vi får håpe at det varer da,at han ikke begynner å nekte å sove i senga igjen.

Lørdag var mamma barnevakt,så vi dro ut sammen med noen venner.Det var koselig selv om jeg ringt hjem hver time hehe.Ikke lett å gå fra babyen sin kan dere skjønne.Men det gikk bra da.

I går var vi og bestilte ferie.Vi drar til Palma Nova 24 sept og blir der en uke.Det skal bli deilig.Vi ringte Vålerenga kirke og vi får døpt Nicolai der i begynnelsen av Oktober,da er han 4 mnd.Pappaen ville gjerne vente bare han fikk døpt han i Vålerenga kirke.Så da er det i boks.

Legger ett bilde av Nicolai i albumet jeg da,så dere kan se sjarmøren hvis dere vil.Synes han er blitt stor jeg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm etter dette nye systemet her klarer jeg ikke å legge bilde i albumet gitt.

I dag har vi vært i byen.Vi skulle ordne pass til Nicolai men det var stengt når vi kom dit.De stenger visst 13 30 om sommeren.Etter det dro vi og kjøpte en ny genser til mannen.Den var knallfin.Så dro vi til VIF sjappa.På vei til bilen så jeg at det var salg på Morgan de toi,der kunne man ta tre varer for 499kr.Jeg kjøpte to bukser og en topp.Også fikk jeg en topp av mannen:)Det regnet litt i byen så vi tok banen til grønland der mannen hadde parkert bilen.

Så var vi og handlet middag.Nå har Nicolai vondt i magen sin stakkar.Jeg får gå oh koke litt sukkervann til han før han skriker seg bort.

Endret av nat26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Så bra at dere koser dere.Så blir det helt sikkert herlig å dra på tur!

Ha ei fin helg :klem:

Endret av Mrs. Potter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Å det hadde vært så koselig å få se hvordan lille Nicolai ser ut nå!!! Husker at han var utrolig skjønn på de første bildene vi så av ham!

Godt å høre at dere har det bra! Så herlig med tur da! Passende tid å reise på også...ønsker at jeg hadde en uke eller to igjen av ferien som jeg kunne bruke til høsten...men men!

Ha en flott uke da Nat!!!

:klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Mrs Potter og Madden:)

Vi koser oss masse vi vet dere:)I går hadde jeg bursdag,ble 27år.Jeg var først i byen og ordnet pass til Nicolai.Så ventet vi på mannen som skulle jobbe til 15 30.Fikk nye sko og veske av han.På en lap stod det at veska var fra Nicolai hehe:)Dro deretter til svigers for de skulle passe Nicolai.Fikk en tusenlapp av dem i gave,jeg skulle kjøpe hva jeg ville selv eller bruke dem i Syden.Vi drar jo 23 sept.

Vi dro på Big Horn og koste oss med en god biff og vin.Det var så deilig å spise sammen bare oss to:)Jeg hadde som dere skjønner en super dag:)

Imorgen er det fredag,da skal jeg på nybaktmamma treff på Onkel Donald,det blir koselig.

Lørdag skal vi til Hokksund og besøke onkelen til mannen og familien.De har tilbudt seg å passe Nicolai mens jeg og mannen koser oss i boblebad.Jeg gleder meg masse til det.

Nei jeg får se og begynne å lage middag før Nicolai våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor blir det av tiden? :overrasket: Jaja,det skjer noe hele tiden her så jeg rekker ikke å skrive hver dag.

Nicolai er blitt en stor gutt på 5,3 kg.Han er snart 3 mnd,og 2 mnd korrigert.Vi har kost oss masse i det siste.Forrige helg var vi i Hokksund og besøkte onkelen til mannen.Det var deilig å bare slappe av litt,dattera deres passet Nicolai mens mannen var og fisket.Jeg koste meg i boblebad med ett glass vin.Det var så deilig.

I går hadde broren til mannen bursdag,kona hadde bursdag på torsdag så de feiret sammen i går.Vi var bedt på middag,det var koselig.Sønnen deres på 5 år er bare så nydelig også så snill.Han skal helst sitte ved siden av bagen til Nicolai hele tiden for at han skal trøste han hvis han gråter hehe:)Han er bare så søt

I dag hadde jeg planer om å gå til byen for å kjøpe meg en ny høstjakke,men gadd ikke siden det ikke var så fint vær.Får se om jeg får gjort det i morgen.

Nå er det en mnd til vi skal til Mallorca,jeg gleder meg sånn.Det blir deilig med ferie.

Og nå er det hotel cæsar,ja for det må jeg få med meg hver dag også er det nannyhjelpen senere.Tv slave jeg?Ikke noe særlig:)

Endelig fikk jeg lagt bilde av Nicolai i albumet hvis noen vil se hvor stor han er blitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Idahe og Mrs Potter:)Synes han er nydelig selv,kanskje ikke rart da hehe:)

I dag har vi vært på Stovner senter en tur,hadde gavekort derfra men jeg fant ikke noe jeg hadde lyst på.Så en fin jakke men den var ganske dyr så jeg tror jeg ser andre steder først.

Nå ligger Nicolai og koser seg på teppet sitt i stua,smiler til pappaen og prater med seg selv.

Jeg får se og lager melk til han snart,han får erstatning på kvelden siden jeg har lite melk på kvelden.Deilig siden han sover hele natt ellers sov han kun 1 time av gangen hele natt siden han aldri ble mett stakkar.Glad det fins andre alternativer til morsmelk jeg:)

Endret av nat26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg være flinkere til å skrive her:)I går var jeg og Nicolai hos svigers hele dagen.Mannen kom dit etter jobben så så vi fotballkampen der.Kjipt at VIF ikke gikk videre da:(

I dag har vi ikke gjort noe spesielt.Men det har regnet hele dagen.I morgen kommer det en megler til oss som skal takste leiligheten,det blir spennende.Så skal vi i møte i banken neste uke for å vite hvor mye vi får i lån.Jeg gleder meg til å flytte jeg nå,leiliegheten er jo liten selv om Nicolai ikke trenger eget soverom enda.Vi har tenkt å kjøpe rekkehus denne gangen.

Imorgen skal mannen hos tannlegen i ski,da skal vi være med og titte på storsenter der mens han er hos tannlegen.

Nå skal Nicolai dusje sammen med pappaen så jeg må være klar for å ta han imot når han er ferdig:)Jeg tør jo ikke dusje sammen med han jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Mrs Potter:)

Megleren var på besøk og fant ut at leiligheten vil være verdt 1,2 mill.Ikke gærent mannen kjøpte den for 950.000.Vi skal i møte i banken denne uken det blir spennende.

Fredag ble vi med mannen til Ski når han skulle til tannlegen.Jeg og Nicolai gikk rundt og tittet på storsenter.Kjøpte mye fine klær til han på Fru Lyng,det var 70% på alt nesten.Når mannen var ferdig spiste vi lunsj før vi dro til Vinterbro.Hadde et gavekort på Steen og Strøm så jeg måtte jo bruke det:)Fant en fin JPF jakke på halv pris så det var jo bra.Når vi kom hjem orket vi ikke å lage mat så vi bestilte pizza.

Lørdag var vi på harrytur.Mamma var barnevakt så vi kjørte Nicolai til henne,hun bor i Fredrikstad så hentet vi han på vei hjem.

I går var vi ute og spiste sammen med noen venner mens svigers satt barnevakt.Vi dro kl 19 og var tilbake kl 22.Da sov Nicolai fortsatt,så det ble ikke mye barnepass på svigermor da stakkar,hun hadde gledet seg sånn.Men vi er jo der på onsdager så hun får lekt med han da.

Nå skal vi snart på 3 mnd kontroll,er så spent på hvor mye han veier nå og ikke minst hvor lang han er:)Gruer meg til han skal få vaksine da stakkar,men det går vel bra det og.

Får hoppe i dusjen så vi ikke kommer for sent til timen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på 3 mnd kontroll.Nicolai legger fortsatt fint på seg.Nå veier han 5600g,58cm lang.Hodeomkretsen er 38,6cm.Han fikk vaksine,stakkar han skrek så tårene rant og rant hos oss begge.Nesten så jeg holdt på å løpe ut med han så han slipper å få det vondt,men det er jo viktig da.

Han var litt slapp etter vaksinen,sov mye og spiste lite.Men nå er han tilbake til normalen.I natt sov han fra 22 til 05,deilig.Og nå sovnet han på teppet sitt i stua,han skal ha mat snart så drar vi til byen og møter mamma.

I morgen skal vi i banken,håper vi får nok til å kjøpe rekkehus,spennende.

Nå våknet han så jeg får gå å gi han pupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...