Gå til innhold

Livet som mamma:)


nat26

Anbefalte innlegg

Da er jeg blitt mamma til en liten gutt.Han ble født i uke 35,var 2750g og 48 cm lang.Siden jeg ikke er gravid lenger,tenkte jeg å begynne å skrive dagbok her istedet.

Gutten vår har det bra nå,han sleit litt med gulsott de første dagene men nå er det bedre.Vi er hjemme og jeg fullammer.Han er veldig snill,spiser og sover.Våkner 3 hver time for å få mat.

Er fortsatt litt rart å tenke på at jeg er mamma alt,5 uker før jeg egentlig skulle det.Heldigvis hadde jeg ordnet alt tidlig.

I dag har vi gått en liten tur med Nicolai,vi får ikke "lov" til å gå lenger enn 20 min av gangen frem til termin i hvertfall.Men 20 min synes jeg er nok.

Jeg får hoppe i dusjen før han våkner.I dag er han forresten 14 dager gammel.Gud som tiden flyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Hei Nat!!! Så godt å høre at alt står bra til med dere!!

Skal bli koselig å følge dere videre i denne dagboka! :Nikke:

Synes de bildene du har lagt ut av vesle Nicolai er bare helt nyyyyydelige!! :hjerter:

Han er virkelig en skjønn liten gutt!

Ha en fin helg da Nat!

Klem fra Madden :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melli

Hei! Der var du jo. :)

Må bare få si hvor utrolig nydelig Nicolai er :hjerter:

Så bra at dere har det bra og alt går greit. Nå er det bare å nyte tiden framover.

Ha en kjempe fin helg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Godt å høre at han ble kvitt gulsotten.

Høres ut som han har skjønt hva dagene skal bedrives med; PUPP og soving.

Håper dere har det fint som foreldre, og ønsker dere en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok!

Jeg gleder meg til å følge dere videre her.

Ha en riktig så fin helg, nat og Nicolai! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei nat!

:vinke:

Gratulerer med ny dagbok og som nybakt mamma!

Ja tenk, allerede 14 dager gammel...tiden flyr! :o

Men så herlig det må være å ha en liten pjokk hos seg, som man kan øse kjærlighet utover og bare elske med hver celle i kroppen! Gleder meg til det blir min tur!

Veldig fint navn dere har gitt Nicolai, er mitt favorittnavn det! :hjerte:

Ønsker deg en strålende helg med mann og barn!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter:)Dere er gode

I går var vi på besøk hos svigers.Svigermor ringte for å spørre om vu ville komme på boller,det sier man jo ikke nei takk til hehe.Men det var vel mest sånn at hun fikk være med Nicolai tenker jegNår vi kom dit spurte om vi kunne bli der og grille.Mannen måtte hjem å hente pumpe med en gang siden jeg ble tilbudt ett glass rødvin.Må si det smakte godt etter 9 mnd gitt.Vi var der til kl 22 30.Det var veldig koselig for farmor kan dere skjønne.Hun stelte babyen og skiftet bleie.

Nicolai er fortsatt snill,spiser og sover.I går når vi skulle skifte på han om natta,hadde han bæsjet masse,hele bleia var full og vi måtte rett og slett bade han hehe.Vi holdt på i nesten en time.Han sov så godt etter ett bad ja.Han ble sikkert trøtt av det stakkar.

Nå ligger han og sover så godt,det er 3 timer til han skal ha mat igjen.I morgen er det vektkontroll på helsestasjon,er så spent på om han har lagt på seg nå.

Nei får vel spise mens han sover jeg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nat! Gratulerer med lille Nicolai og den nye dagboken! Han er aldeles nydelig :hjerter:

Var det noe spesielt som gjorde at fødselen din satt i gang så tidlig?

Jeg skal bli mamma på fredag (planlagt keisersnitt grunnet foranliggende morkake), og gleder meg helt vanvittig!! :)

Hadde egentlig termin rett etter deg (11 juli), så vi er litt tidlig ute begge to :ler:

Klem fra Musemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Lille Ballerina og Musemor.

Musemor:Jeg vet ikke grunnen til at fødselen startet så tidlig.Men legen tror at det er pga sterke kynnere jeg har hatt de siste 14 dagene før han kom.De har sikkert påvirket livmorhalsen som krympet litt etter litt.Heldigvis så var gutten såpass stor og jeg hadde kommet såpass langt at det gikk bra.Skjønner godt at du gleder deg tl fredag ja,det er så deilig å få et nurk i armene sine.Jeg fikk ikke holdt han med en gang siden han måtte ha litt surstoff,men du verden så deilig når jeg endelig fikk holdt han,2 timer etter fødselen.Lykke til

Nå er det fotball på TV(Lyn-Vif),jeg får vel gå og se på det siden Nicolai sover.I dag spiste han mye,han holdt seg på 60 ml til hvert måltid en stund,men i dag ble det 90 ml gitt.Skal bli spennende og høre hvor mye han veier i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melli

Så koselig du har det! Blir spennende med kontroll på helsestasjonen.

Tenker nok at det smakte godt med et glass rødvin ja. *lengte* Egentlig er det ikke noe problem,men når folk rundt meg drikker og koser seg har jeg også veldig lyst på.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen... gurimeig.. blir litt missunnelig nå ja.. høres ut som dere har det helt fantastisk... klarer snart ikke å vente på at min lille skal komme til verden!!

Nicolai var helt nydelig.......

Gratulerer med ny dagbok... gleder meg til å følge deg videre her!!

kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Rødvin... Jeg gleder meg til jeg kan ta et glass igjen. Men det har faktisk gått overraskende bra å ikke drikke noenting under graviditeten. Jeg trodde det skulle bli værre.

Det høres veldig koselig ut å være mamma, jeg gleder meg. Selv om jeg har litt vanskeligheter med å forestille meg hvordan det er.

Ha en riktig så fin søndagskveld, og en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for koselige hilsner jenter:)Ja,dere kan glede dere til å bli mamma,synes det er helt fantastisk ja.Til og begynne med var jeg usikker og redd siden han var født før termin,men nå går det utrolig bra.Som sagt så spiser han og sover.

Stine:Jeg har lagt ut bilder av Nicolai i albumet ja.

I dag har vi vært på helsestasjon.Vi var jo ganske spente på om han hadde lagt på seg eller ikke.Det hadde han gjort,nå veier han 2840g,det er 90g over fødselsvekta.Det er ganske bra,legen var ganske fornøyd.Han har hadde litt vondt i magen i dag tidlig stakkar,kanskje jeg ikke skulle ha drukket cola i går:(

Vi var en tur på Manglerud og Bryn senter.Pappaen ble 30 år en uke etter at Nicolai var født,jeg rakk dermed ikke å finne noen gave til han,så vi gjorde det i dag.Var koselig å komme oss ut og spise lunsj på café.

Nå skal jeg lage middag mens nicolai og pappaen sover.I kveld skal vi bade han,heldigvis liker han det.Han koser seg veldig,men griner med en gang vi tar han ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer så masse med gutten.:klem:

Er innom og kikker etter nytt dann og vann hos deg.

Og det var det jo... Før jeg trodde. :ler:

Kos deg som nybakt mamma.

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...