Gå til innhold

Livet som mamma:)


nat26

Anbefalte innlegg

Hei nat26! Hyggelig å lese litt i boken din innimellom.

Kjekt å høre at det går bra med dere :) Nicolai begynner å bli stor gutt han.

Min lille Marius er nå 2,5 mnd og har vokst veldig siden fødselen. Var på kontroll med ham for 14 dager siden, og da var han 4535g og 57,5 cm (han var 2533g og 47 cm da han ble født)

Det er stas med disse små nurkene :) Marius smiler og pludrer så masse nå, veldig koselig synes jeg. Merker så stor utvikling hele tiden nå.

Klem fra Musemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen Musemor:)

Ja de vokser fort de små nurkene.Jeg synes han er blitt veldig stor nå,snart 6 kg:)

I går va vi en tur innom oldermora hans,alltid koselig når vi drar dit.Var og kjøpte ramme til å ha bilde av Nicolai først,hun ble så glad når hun fikk det.Var der til kl var 20 så dro vi hjem og grillet.Nicolai sovnet kl 23,jeg gikk og la han i senga.Når jeg kom tilbake så hadde mannen åpnet en flaske vin og tent på masse lys i stua,det var så koselig.Vi satt oppe til kl var ett i natt.

I dag dro han og spilte golf ganske tidlig mens jeg og Nicolai sov enda.Svigermor kom innom en tur.Det passet bra siden jeg holdt på å rydde i kommoden til Nicolai.Da satt hun og lekte med han mens jeg ryddet,tok oppvasken også.

Nå skal vi snart dra på A hus og besøke broren til mannen før vi drar på middag hos ei vennine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Mrs Potter og Rosin:)

Hmm,visste ikke at det var så lenge siden jeg skrev her.Det har liksom skjedd noe hele tiden denne uken.Tirsdag var jeg som vanlig og veide Nicolai,han hadde gått opp 20 g på en uke og veide 5600g.Ble jo bekymret siden han pleier å legge på seg ca 200-250g i uka.Men som helsesøster sa han kan ikke fortsette å legge på seg 1 kg i mnd heller.Han spiser som han pleier og er blid og fornøyd så.

Onsdager er vi alltid hos svigermor,drar med Nicolai sånn i 11 tiden så kommer mannen etter jobben så spiser vi middag der.Det er så koselig atte.Er så glad for at jeg har en så god og snill svigermor.

Torsdag kom svigermor på middag hos oss siden hun skulle være med på visning.Leiligheten var utrolig fin,veldig fint kjøkken fra 2005.Men badet var dessverre lite.Vi skal på visning igjen i morgen.

I dag har vi bare koset oss hjemme.Nicolai sov til 07 fikk mat så sov han til 10.Stelte han da så satt jeg han i vippestolen.Spiste frokost mens jeg så på Dr Phil.Satt på en vaskemaskin.Nå ligger Nicolai på magen til pappaen og koser seg.Nå våknet han gitt hehe.Da er det tid for pupp så skal vi lage mat.

Legger ett nytt bilde av han i albumet jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig lenge siden jeg har vært innom.

Det høres ut som om dere har det veldig koselig! Så deilig at Nicolai er så flink til å sove.

Ha en riktig så fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for hilsen Siam:)

Denne uken synes jeg har gått utrolig fort.Vi har ikke gjort noe spesielt annet enn å kose oss hjemme og gå på visninger.Vi har ikke funnet noe som vi har lyst til å kjøpe egentlig.I morgen er det visning igjen,kanskje den faller i smak.

Nicolai vokser og koser seg.Nå er han veldig mye våken,smiler og ler mye.

I går var jeg og mannen på fest,broren min hadde bursdag.Nicolai var hos svigers.Det var jaggu ikke lett å levere han fra meg.Når vi satt oss i bilen begynte tårene å trille,jeg hadde bare lyst til å hente han og ta med han hjem igjen.Men det var godt å komme seg ut litt også,kose oss sammen jeg og mannen.Vi kom hjem i 04 tiden i natt,stod ikke opp før kl var 14.Spiste frokost,dusjet så reiste vi og hentet Nicolai.Han hadde vært så snill,sov 5 timer så besteforeldra fikk sove og:)Han hadde ikke savnet oss virket det som hehe.Godt å se at han koser seg hos dem,men jeg tror kanskje at han kjenner dem igjen jeg.Vi er jo hos dem minst en gang i uka.

Nå er det fotball på tv,da benytte jeg sjansen til å skrive litt her siden Nicolai sover.

Får legge meg i sofaen med en kopp varm kakao tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det mulig at jeg ikke har vært her på så lenge? :overrasket: Jaja,nå har vi i hvert fall kommet hjem fra Mallorca.Vi kom hjem kl 03 i natt.Vi har hatt det helt fantastisk.Var jo litt redd for flyturen med Nicolai men det gikk så bra så.Han rolig,skrek ikke en eneste gang.Han fikk mat på flyet så la vi han i senga og han våknet ikke før vi hadde landet.

Nå har han begynt med grøt og han elsker det.Så vi måtte ha det med.Han sov ikke første natta,var urolig tror det har noe med varmen å gjøre.Det var ca 18-19 grader på natta og 26-28 på dagen.

Vi var på stranda hver dag og badet.Nicolai synes det var litt godt å ha beina i vannet,men ikke i bassenget gitt da skrek han som bare det.Har noen bilder som jeg skal legge i albumet så kan dere som vil titte litt:)

Vi dro sammen med svigers og det var koselig.De hadde Nicolai ofte på dagtid så jeg og mannen kunne kose oss.Det var litt nedtur å komme hjem til kalde Norge i natt.

Nå er det en uke til dåpen,jeg gleder meg.Vi skal døpe han i Vålerenga kirke,det blir jo sånn når hele familien er medlem av klanen,det er Nicolai og.Farfar meldte han inn når han 1,5 timer gammel

:ler:

Nei nå skal vi bestille pizza og kose oss mens Nicolai sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har vært på ferie med lillegutt?

Så kosleig da.

og så bra og høre at han trivedes i varmen.

sambo er litt skeptisk til om vi kan forsette å reise ned til varmere strøk når vi en gang får barn.

..hører ikke helt på meg at det ikke er noe problem... men men..

..løper inn fpr å titte på bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lillegutt vært med på kamp enda da?

..blir nok spennende med de evt ungene jeg og sambo får.

Jeg er kanarifugl, og han er klanskalle...

de kommer nok til å bli litt forvirret trur jeg..

... men det er jo mamma som bestemmer, og da blir de kanaris :ler::ler:

..men jeg må innrømme at klanen har mye mer og bedre barneklær enn hva fugla har... :frustrert: dårlig gjort :sur:

men vi har i allefall en smokk da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Ida H og Mrs Potter:)

Nicolai har allerede vært på kamp ja.Han hadde på seg VIF body,skjerf og smokk :ler: Her er det ikke noe problem siden vi begge er VIF supportere.Synd de tapte i går de fortjente det ikke:(

Nå skal jeg dusje og dra til helsestasjon.Nicolai skal få vaksine så skal jeg veie han.Gruer meg til vaksinen,uff stakkars gutten min.Men det går fort over da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøket Mrs Potter:)

Da var Nicolai døpt.Det gikk veldig bra,seremonien var fin.Han ble døpt i Vålerenga kirke,det var til sammen 6 babyer som ble døpt.Han var ganske rolig helt til han fikk vann på hodet da ble han sint.Men det gikk over ganske fort.Det var kun nærmeste familie som var til stedet.Vi hadde koldtbord,kjempegodt var det:)

Han fikk mange fine gaver:smykke,sølvbestikk og servise,klær,og 5000kr på sparekontoen.

I dag hadde vi planer om å dra til byen,men jeg ventet på folk fra Hafslund som skulle innstallere alarm hos oss.De har akkurat dratt og Nicolai har akkurat sovnet så da gidder jeg ikke å vekke han for å dra til byen.Da tar vi heller det i morgen.

Han har nå begynt å spise maisgrøt og synes det er kjempegodt.I helgen var han litt syk.Han spydde hele tiden,hver gang han fikk pupp.Det var ganske rart for når han fikk erstatning så kastet han ikke opp.Vi fant ut at jeg kanskje hadde ett virus eller infeksjon i kroppen så han fikk ikke pupp hele helgen.I dag fikk han pupp og det gikk heldigvis bra.

Nei jeg får gå og se på Oprah mens han sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsner Stine og Mrs Potter:)

Helgen har vært fin den.Fredag dro vi og hentet fetteren til Nicolai i barnehagen.Så dro vi på Linderud senter en tur.Dro hjem for å lage middag når foreldra hans ringte og spurte om vi ikke skulle bestille mat i stedet,så de kom til oss en tur og vi bestilte indisk mat.Det var kjempegodt med fy så sterkt det var enda så bestilte vi medium alle 4.

Lørdag skulle svigermor passe Nicolai så vi fikk vasket hele leiligheten pluss at vi måtte på visning.Hun ringte oss kl 10 og spurte om vi kom snart,hun hadde ventet på Nicolai siden kl 09.Så vi måtte kjøre han,hadde ikke tid til å dusje eller spise frokost engang.Når vi kom dit så hadde hun laget middag til han.Vet at hun mener godt med det,MEN skulle ikke hun ha snakket med oss først?Jeg har ikke tenkt å gi han noe middag enda,han er tross alt 4 1/2 mnd og er fornøyd med pupp,tillegg og grøt.Han legger godt på seg så middag trenger han ikke enda.Jeg ble helt satt ut og klarte ikke å si noe.På vei hjem tok jeg det opp med mannen men han så ikke noe problem med det.I hvertfall ikke før Nicolai ble urolig og skrek nesten hele natta :sur:

I dag har vi vært på visning igjen,leiligheten var fin den.La inn et bud med frist til kl 11 i morgen.Så nå er jeg spent.Det var noen små feil med leiligheten men det går an å gjøre noe med det.

Nå tror jeg at jeg må legge meg,Nicolai våkner vel om 3-4 timer tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har ikke skrevet på en stund.Her har det ikke skjedd så mye.Vi vant ikke budrunden på leiligheten,vi bestemte oss for ikke å være med lenger siden vi var litt i tvil fra begynnelsen av.Men i dag har vi vært på en visning til.Leiligheten var veldig fin,akkurat sånn som vi vil ha det.De har visning lørdag og søndag og så vi la ikke inn noen bud.Venter til mandag og hører hva som skjer,men vi vil gjerne ha den.

I dag har jeg vært og sett på leiligheten til mamma,hun skal flytte fra Freddrikstad til Ellingsrud,hun synes det ble for langt unna barnebarnet.Den var fin,2 roms men hun er jo alene så hun trenger ikke noe større heller.Vi spiste lunsj i byen før vi dro hjem igjen.

Lurer på om jeg skal begynne å handle julegaver i morgen.Det er jo ikke så veldig lenge til jul nå.Ellers skal vi slappe av hjemme i helgen.Vi hadde tenkt oss på VIF.RBK kampen men det var jo utsolgt :sur:

I dag er det premiere på den nye realityserien"du er hva du spiser" tenkte jeg skulle se på den.Mannen synes det er så irriterende at jeg må få med meg alt av reality hehe.Nei nå skal Nicolai ha grøt så jeg får lage det før han skriker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sett p ådet programmet da?

Så på det jeg.. og sinnsykt så mye dritt man egetnlig propper i seg..

er jo ikke så veldig sunn jeg heller må jeg innrømme (litt mye cola her).. men hedligvis har jeg høy forbrenning så jeg holder meg slank likevel...(men hvordan kroppen ser ut innvendig er jo en annen sak)

men så usunt kosthold har jeg i allefall ikke.

Ellers så ble jeg imonert over sønnen deres som frivllig kastet både sjokoladepålegget, goderiet og sjokolademelk pulveret sitt.. ikke dårlig det.

Dumt med kampen da.. men går jo på tv vel... hvis ikke så har man jo vg-nett live da.. men kasnkje ikke så spennede som å se den live

Endret av IdaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...