Gå til innhold

Livet som mamma:)


nat26

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

MrsPotter :klem:

Jepp,det er slitaomt med mangel på folk.Det blir mye overtid på oss som er igjen.Fredag skal jeg jobbe fra 08 til 20,kan ikke si jeg gleder meg nei.Men det blir penger av det da.Fikk lønn i går og kan ikke klage :ler:

I dag skal jeg på shopping sammen med mamma.Så noen kule Timberland sko til Nicolai som jeg skal kjøpe.Mannen synes også at de var fine gitt,men litt dyre var dem.Tror de kostet 599kr.Trenger ny bukse og treningssko jeg så skal kjøpe det og pluss noen bodyer og sokker til Nicolai.

Lørdag skal jeg lage bursdagsfest til brodern.Vi blir 12 stk hjemme hos oss.Nicolai skal være hos svigers.Ellers er det lite som skjer her.Barnehage,jobb,trening,husarbeid.Vi tenker på å ta en kjærlighetstur til vinteren men har ikke bestemt oss helt enda,men det hadde vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er det leeeenge siden jeg har skrevet noe her.Har rett og slett ikke hatt tid/overskudd.Har jobbet mye i det siste,mye dobbeltskift pga mangel på personalet.Og nå har ryggen min "streiket".Har nettopp vært hos legen for å bytte medisiner.Fikk brexidol,men det tålte jeg ikke.Anklene hovnet opp og fikk vondt i magen.Så nå skulle jeg prøve Voltaren og se om de er bedre.Fikk henvisning til både rtg og MR.Han lurte på om det var prolaps,håper han tar feil.Han spurte om jeg skulle ha sykemelding,men trenger ikke det akkurat nå.Slipper tunge løft på jobben,dessuten så har jeg like vondt om jeg ligger hjemme i senga mi.

Nicolai er blitt en stor gutt som sier mange ord nå.Han sier mamma,pappa,nei,opp,baby(mon tro om det er hint :ler:.Han sier bok også når han vil at vi skal lese for han.Han spiser selv for tiden,så han blir sinna hvis vi prøver å mate han hehe.Ordentlig snill og god gutt.Hvor har tiden blitt av liksom.Nå begynner jeg å bli babysyk og,men jeg klarer sikkert å holde meg noen måneder til.Nicolai er fortsatt babyen min.

Nå skal jeg legge meg på sofaen med en kopp kaffe og se på Dr Phil før jeg drar på jobben.Hater disse kveldsvakten altså.Går og kjeder meg hjemme og venter på at jeg skal dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsvakt i dag æsj.Jaja,har jo ikke hatt mange av dem så innimellom er det greit.Har akkurat levert Nicolai i bhg og nå satt jeg på en vaskemaskin.Håper jeg rekker å vaske 2 før jeg skal på jobb.

Sommerferie2007 er nå i boks.Vi skal tilbake til Cala d'or på Mallorca.Samme hotell.I år ble det litt dyrere enn i fjor siden Nicolai er over 2 år når vi reiser.Så det ble 26 000kr på oss for 14 dager.Gleder meg sånn.Etter ferien er vi tilbake til prøvere status,så får vi se hvor lang tid det ta før det klaffer denne gangen.

Skal en tur til byen før jobben og kjøper meg noen gensere og sokker.Nå roper sofaen på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for hilsner MrsPotter og Madden :klem:

Jeg har ikek hatt så mye tid til å skrive her.Har jobbet utrolig mye i det siste,for lite folk på jobben.Forrige mmd hadde jeg over 35 timer på overtid.Hittil denne måneden har jeg 34 timer.Uff begynner å bli lei ja.Men jeg får trøste meg med at det blir penger ut av det.Hjelper på særlig nå som det nærmer seg jul.

Vi har ikke gjort som mye spennende hjemme som der skjønner.Men Nicolai vokser og vokser.Han sier masse ord nå.Mamma,pappa,fly,buss,ole brumm,ha det,hei,æsj,banan,is og mye mer.Han var så søt når pappaen kom hjem fra butikken her om dagen.Han stod på kjøkkenet og pakket ut varer så sier Nicolai nam nam.Da trodde pappaen at det var bananer han så så han fikk det.Men neida det var ikek det han skulle ha,han kastet bananen på gulvet og sa:"Nei,nam nam" Jada gutten hadde sett kjeks han :ler: Vi er nå i gang med julegavehandel,har ikke kjøpt mer enn 3 gaver da...

Fredag skal jeg på julebord med jobben.Da skal mamma ha Nicolai til lørdag sånn at mannen kan hente meg på kvelden.Snille mammaen min...

Nei nå skal jeg lage meg en kopp kakao og lese Bo bedre som dumpet i postkassa i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nesten en mnd siden jeg skrev sist :overrasket: Jaja sånn er det når man ikke har en baby lenger.Det var tider det når jeg kunne legge han på gulvet og finne han samme sted :ler: Nå må det skje noe hele tiden.Heldigvis så er han flink til å finne på ting alene.Spille musikk er han veldig glad i,også ler jeg meg i hjel når han danser.I dag var vi på luciafeiringen i bhg.Fikk lusekatter og kaffe,det var godt det.Nicolai elsker klementiner så han ville heller ha det enn pepperkaker og lusekatter.Når jeg skulle gå slengte han ett kyss til meg og vinket ha det.Deilig å vite at han har det godt i bhg.Fatter ikke at han ikke har begynt å gråte når vi går hehe.Trodde at alle gikk gjennom det,men nå har han gått der i 4 mnd og han vinker fornøyd når vi leverer han.

I dag skal jeg på kveldsvakt.Jobber til 23 30 også er det på igjen i morgen fra kl 08 til 20.Får ikke sett gullet før på fredag,uff.Men men sånn er livet.

Er snart ferdig med julegaver.Tror jeg kjøper en ny dress til mannen.Har sett en som han likte så godt.Men 3000kr på en julegave :sjenert: Men han fortjener det.Pluss at jeg har jobbet så mye overtid og han har vært så flink med N.

Nei får legge meg på sofaen og lese Kamille før jeg skal på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Godt nyttår til deg og Mrspotter :klem:

Da er det på tide med en liten oppdatering på jul og nyttår i nat heimen.Julaften var vi hos svigers.Vi fikk utrolig mye fint.Vi fikk 6 rosendahl middagsasjetter,en serveringsbolle av samme merke,te-lys hodere,rødvinsglass som vi samler på.De er fra Kosta Boda,line heter de.Nicolai fikk og mye fint.Han fikk akebrett,masse klær og leker.Jeg fikk en veske av mannen.Den hadde jeg siklet lenge på gitt.

1 juledag kom mamma,broren min og 2 venner til oss.Vi koste oss masse da og.Hverdagen begynte igjen 2 juledag for min del.Jobbet nyttårsaften på dagen heldigvis.Vi gadd ikke å levere Nicolai hos mamma i år.Han ble så redd pga raketter i fjor og det var ikke noe særlig for mamma heller.I år derimot sov han hele natt.Det var deilig det.Vi koste oss med biff,rødvin,champagne og irish coffee til dessert.Jobbet kveld 1 nyttårsdag så jeg hadde fått sovet nok.

Ellers er det det vanlige her,jobb,henting i bhg,matlaging og legging.Har ikke fått trent noe særlig i det siste men i morgen begynner jeg igjen.Det er så surt å betale 469kr i mnd når man ikke trener.Fikk tilbud fra jobben om gratis hjelpepleier utdanning,så jeg tror jeg takker ja til det.Får lønn mens jeg går på skolen,fri med betalt i eksamensperioder og sånt.Eneste er at jeg binder meg i 2 år,det er det som gjør meg usikker.

Fredag drar jeg og mannen til Køben med dfds.Det skal bli deilig.Håper vi finner masse på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da var vi hjemme etter købenturen.Fredag var det utrolig mye sjø og jeg ble sjøsyk :tristbla: Og jeg som aldri er det ellers,hadde ikke tatt noen tabletter heller.Men fikk noen på båten.Vi hadde bestilt bord på restaurant til kl 20 15,men jeg klarte hverken å spise eller drikke.Så jeg gikk og la meg kl 21 mens mannen koste seg med middag og vin.Han slapp heldigvis å betale for meg siden jeg ikke spiste noe.Lørdag var jeg i fin form og vi var på shopping i københavn.Var innom rosendahl butikken og fikk kjøpt mye.Det var så mye billigere enn hjemme jo.Tror nok jeg tar meg en tur dit igjen snart.Blir nok ikke med båt da!Fik kjøpt leker og klær til Nicolai.Ellers fant ikke jeg noe jeg likte så det ble ikke noe på meg.

Vi hentet Nicolai hos svigers på søndag.Virket ikek som han hadde savnet oss nei.Han hadde kost seg hele helgen sammen med "fafa" som han sier.

I dag skal jeg på kveldsvakt.Uff,liker ikke kveldsvakter jeg.Også er det jævlig å tenke på at det ikke er lov å røyke på jobben lenger uten at man har pause :sjenert: og vi har ikek pause på kveldsvakt,nattevakt og i helgene.

Nei jeg får vel sette på oppvaskmaskin og vaskemaskin før jeg legger meg på sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag fikk jeg fri fra jobben.Hun som styrer vaktboka skrev feil helg på hun ene jeg jobber sammen med så hun dukket opp i går uten at hun stod på lista.Men hun fikk jobbet siden en annen tilbød seg å dra hjem,så spurte jeg om jeg kunne få fri siden hun måtte jobbe i dag og og det var fullt.Da fikk jeg det.

Vi har sovet i senga alle 3 i natt.Nicolai våknet kl 22 30 i går og var helt fra seg stakkar.Tror kanskje at han hadde mareritt,han var livredd og ville ikke legge seg i senga igjen.Da var det bare å ta han opp ja.Han og mannen stod opp kl 07 mens jeg fikk sove til 09 15.Spiste frokost sammen.Etter frokost ville Nicolai male så vi gjorde det,så gikk vi ut og akte før lunsj.Utrolig gøy var det,han lo og smilte og var veldig fornøyd.Også leverer jeg han på akebrett hver dag nå siden det har kommet en god del snø.Synes det er deilig å slippe å bruke vogn når det er mye snø jeg.

Etter lunsj dro vi og besøkte ei vennine.N lekte så fint sammen med sønnen hennes som er 6 mnd eldre.Da kunne vennina mi fortelle meg at hun er gravid i 10 uke.Ble så glad og ble enda mer babysyk :ler: Men jeg får vente til sommeren.Sommerferien er jo bestilt og jeg har lyst til å kose meg med N på ferie før jeg evt blir gravid igjen.

I morgen har jeg fri,skal til fysio en tur.Jævla bekkenløsning som ikke vil gi seg.Tenk at det er snart 2 år siden jeg fødte men er sterkt preget enda :tristbla: Håper jeg blir frisk før jeg blir gravid igjen.Skal ringe og bestille time til bassengtrening også.

Nei nå skal jeg legge meg,vet jo aldri når N våkner så dte kan hende at jeg må opp kl 06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Næmmen!! Velkommen tilbake Nat! Det var jammen lenge siden!! Og så koselig med gla'nyhet da!! Gratulerer med den vesle spiren! :klemmer:

Håper du får anledning til å skrive litt oftere her nå! *hinthint* :fnise:

Har du forresten fått noe hjelp med bekkenet ditt nå? Får håpe at det er bedre nå som dere har fått klaff igjen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...