Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske

Strikkesokken

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Weebs skrev:

Oh my f***! Må bestille vippestol jeg også. Takk for tips!

:tommelopp: har ventet lenge på salg på Babybjörn så håper ikke det kommer enda billigere et annet sted snart :P 

2 timer siden, A4-livet skrev:

Veldig fornøyd med Ergobaby! Bruker den enda om vi skal ut på tur :) Vår ble brukt myyye, og ikke noe problem å ta den av og på og bære lenge. 

Takk for tips! Så kult at dere bruker den fortsatt. Håper de kommer på salg et eller annet sted snart da ;) jeg venter konsekvent på salgene - de må da ha kampanje en eller annen gang.

1 time siden, maja87 skrev:

Flink du er som er godt i gang med malingen 👍 Har malt nok for denne graviden her i hvertfall, og ingenting var for bebien sin skyld..

Har ikke landet på om en bæresele eller sjal er tingen.. eller kanskje begge? Og akkurat sol his deg er ikke mannen informert om de dilemmaene 😉 Innser at han må kanskje tas med i vurderingene før jeg kan klage på lite engasjement 😂

Takk for det:nigo: her får ikke bebis eget rom, for vi har bare to soverom. Så vi pusser mest opp for å øke verdien, og for å faktisk kunne trives her et års tid til. Jeg hater den egge"hvite" fargen som var på veggene fra før og det mørke gulvet. Så blir godt å få det lyst!

Hmm, jeg har ikke tenkt på sjal engang..tror ikke jeg hadde turt å gå med det heller, hadde sikkert montert det feil på meg selv:fnise: 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg har nettopp lest både Et helt halvt år og Etter deg :hjerte: Brukte 1 dag på førstnevnte :fnise: Nå holder jeg på med Den ene pluss en. Hadde glemt hvor mye jeg elsker å lese! 

Vi skal også pusse opp! :nigo: Jeg vil helst kjøpe maling NÅ! Og sette igang (2 uker til termin = et hav av tid), mannen er ikke helt enig :fnise: Vi skal male gulvet også da. Tror det blir dritkult! 

Deilig med litt forandring ja. Imponert over at du malte alt på en gang... Men det går kanskje fort med store flater når alt er klart..?

Oi, èn dag! Det er bra jobba. Det er kjekt å lese så lenge bøkene er bra :) er det noe som ikke fenger så gir jeg opp etter noen kapitler:fnise:

Jaa, jeg tenkte på det da jeg sto og svettet idag at jeg er så uendelig glad for at vi gjør dette nå, og ikke etter babyen har kommet! Hva tenker dere å gjøre? 
Det kommer til å gå fort her da. 2 strøk maling på veggene, male lister, og legge nytt gulv. Er vi supereffektive så regner vi med å ha alt gjort på denne uken før mannen reiser ut igjen på jobb - medregnet at vi mister onsdagen pga OUL og at vi da skal ut og kjøpe gulvet.
Jeg er imponert (sjokkert!) over at jeg malte alt på en gang og:ler: får litt f*** i meg og må bare få alt gjort når jeg er i gang. Vi vasket veggene, tok vekk gulvlistene, sparklet og maskerte igår da, så alt forarbeidet var heldigvis gjort. Vi har panelplater på veggene, som er eggehvite fra før så holder på med rulle og etterstryker med pensel så det går litt tid, jeg hadde forventet å stå til 19-20 idag. Vet ikke hva som skjedde. Når jeg tar andre strøket imorgen ser jeg sikkert at jeg har hoppet over en vegg eller noe:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det beste hadde vært å få gjort det nå men det har jeg rett og slett ikke kropp til. I tillegg så har vi ikke nok til å kjøpe alt denne mnd så vi må nok vente ;)

Det går nok fort når vi begynner her og. Vi skal male stua. Gulvet blir mørke-mørke blått, en kontrastvegg i fargen Jeans og resten i en lysere blå som heter Blåse :jepp: Vi er heldigvis enig om at det blir skikkelig bra og ikke likt noe andre har for alle andre har lyse og duse farger :fnise: Skal sies at alle møblene er lyse eller hvite så vi må ha noe farge! Så blir det nye, profilerte gulvlister med litt høyde. Gulvet i innergang og kjøkkengulv får samme farge. 

Da er dere bra effektive! Det blir sikkert veldig deilig å bli ferdig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ja det beste hadde vært å få gjort det nå men det har jeg rett og slett ikke kropp til. I tillegg så har vi ikke nok til å kjøpe alt denne mnd så vi må nok vente ;)

Det går nok fort når vi begynner her og. Vi skal male stua. Gulvet blir mørke-mørke blått, en kontrastvegg i fargen Jeans og resten i en lysere blå som heter Blåse :jepp: Vi er heldigvis enig om at det blir skikkelig bra og ikke likt noe andre har for alle andre har lyse og duse farger :fnise: Skal sies at alle møblene er lyse eller hvite så vi må ha noe farge! Så blir det nye, profilerte gulvlister med litt høyde. Gulvet i innergang og kjøkkengulv får samme farge. 

Da er dere bra effektive! Det blir sikkert veldig deilig å bli ferdig :P 

:hakeslepp: det hørtes driitkult ut!! Blått gulv! Wow! Det vil jeg se bilde av når dere er ferdige:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Husk å minn meg på bilde da :P 

Vi kommer ikke til å lufte ideen for noen men bare gjøre det. Orker ikke høre på alle andre sin mening i tillegg til at det blir gøy når folk kommer på besøk og bare "whaaaaat" :hoho: Fantastisk! 

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:jepp:

Husk å minn meg på bilde da :P 

Vi kommer ikke til å lufte ideen for noen men bare gjøre det. Orker ikke høre på alle andre sin mening i tillegg til at det blir gøy når folk kommer på besøk og bare "whaaaaat" :hoho: Fantastisk! 

Hvordan gjør dere det?

Utrolig kult. Jeg hadde ikke turt å gjøre det:fnise:

Hvordan vi gjør oppussingen? Det blir "lyst og dust" som du sa:ler: eller, veggene blir kritthvite, også skifter vi gulv fra mørkebrunt til lysgrått i stue og kjøkken, og ut i gangen. Så alt blir veldig lyst, jeg trives best med det :P Men det brytes opp en del av svarte/grå møbler og detaljer. Nå hørtes det veldig trist ut her ser jeg:ler: men det er enkelt og rent :) Må nok få inn noen (falske) planter i hjørnene og sånt for å friske opp litt. Jeg ville egentlig ha vekk panelplatene og gå for slettvegg, men der satt mannen ned foten - det ble for mye arbeid når vi egentlig ikke skal bo her så lenge likevel, og kanskje det øker verdien på boligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsel om sutreinnlegg! Jeg våknet med hodepine og pottetett nese :( er altfor trøtt til å gjøre noe som helst, og vil helst bare ligge i sengen hele dagen og spise brødskive med nugatti. Jeg er ikke klar for malingsstrøk nr 2! Jeg må ihvertfall ha en god dose kaffe til før jeg setter i gang. Tar bare et par vegger før jeg tar en dusj og legger meg i sengen igjen:natti:

Men over til noe kjekt da - jeg fikk hentemelding fra posten og jeg aner ikke hvilken pakke det er! Eller, jeg tror jeg har funnet ut av det nå. Har shoppet litt vel mye på nett i det siste så det går litt i surr:fnise: jeg bestilte sånne kopper med bokstaver på, en til meg, en til mannen og en til L, til å ha på badet og ha tannbørstene i. Akkurat nå deler jeg og mannen, og sånne små detaljer irriterer meg:ler: Så jeg tror kanskje det er de som har kommet:nigo: nå blir det orden i tannbørstene:hoho:

Imorgen er det OUL! Herregud imorgen!! Jeg satt og leste et innlegg her på kg igår og der var det en som skrev om et eller annet som skjedde den 22.juni og jeg tenkte "øøh..vi har ikke kommet til 22.juni engang?!":klaske: :sjokkbla: Jeg trodde dagene kom til å bli lange og kjedelige nå når jeg sannsynligvis må gå hjemme fram til fødsel, men det går altfor fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så spent på dine vegne. Det er så kjekt med ultralyd. Kjenner jeg er mer nervøs for vår time. Blir kjekt å se, men kjenner hjertet slår rimelig fort når jeg tenker på det 😜

Håper du kommer deg fort. Her kan jeg endelig puste med nesen igjen. Tok bare 2 uker 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med Nugatti hørtes amazing ut. Det er det lenge siden jeg har spist. Her i hus har vi alltid en Nugattiboks i skapet for den ene guttungen får en skei med Nugatti og allergipille. Så tar alltid jeg også en (mye større) skei :Hehe: Kommer liksom ikke på at det går an å ha på skive, det er det mange år siden jeg spiste! Men det er jo dødsgodt. Et stort glass melk etterpå. Mmmmm. 

Så synd du er syk! Godt gjort å i det hele tatt prøve seg på maling. Håper du kvikner til fort som fy :) 

Å herregud. OUL! Salikatt. Når på dagen er timen? Jeg må ha full kontroll :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, men da passende det fint at du skal på oul i morgen siden jeg er hjemme og kan se etter oppdatering hvert femte minutt :jepp: Har tippet kjønn på deg, ikke sant? 

Lysegrått gulv har jeg kjempelyst på! Men tror ikke det hadde passet med møblene våre. Uansett, det høres kjempefint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pentu skrev:

Jeg er så spent på dine vegne. Det er så kjekt med ultralyd. Kjenner jeg er mer nervøs for vår time. Blir kjekt å se, men kjenner hjertet slår rimelig fort når jeg tenker på det 😜

Håper du kommer deg fort. Her kan jeg endelig puste med nesen igjen. Tok bare 2 uker 😒

Ja, skjønner! Er litt nervøs jeg og, men tenker egentlig ikke at noe kan være galt. Kommer til å få sjokk om det er det.

5 timer siden, Weebs skrev:

Brødskive med Nugatti hørtes amazing ut. Det er det lenge siden jeg har spist. Her i hus har vi alltid en Nugattiboks i skapet for den ene guttungen får en skei med Nugatti og allergipille. Så tar alltid jeg også en (mye større) skei :Hehe: Kommer liksom ikke på at det går an å ha på skive, det er det mange år siden jeg spiste! Men det er jo dødsgodt. Et stort glass melk etterpå. Mmmmm. 

Så synd du er syk! Godt gjort å i det hele tatt prøve seg på maling. Håper du kvikner til fort som fy :) 

Å herregud. OUL! Salikatt. Når på dagen er timen? Jeg må ha full kontroll :lur:

Hehe, ja, bare synd vi ikke hadde brød idag :P åpnet en pakke med crispo isteden, og jaggu forsvant hele greien:sjokkbla::fnise:
Kom seg med en paracet! Idag har jeg vært mønster-gravid..drukket en ekstra kopp kaffe, tatt paracet, og malt. Til gjengjeld første paracet i svangerskapet, så det går nok greit ;)

Timen er ikke før kl 14! Grusomt lenge å vente, men det tar oss ca 45 min å komme oss til klinikken, så vi drar vel hjemmefra..skal vi se..1030?:fnise: Neida..vi kan sove lenge da ihvertfall ;) 

5 timer siden, A4-livet skrev:

Åh, men da passende det fint at du skal på oul i morgen siden jeg er hjemme og kan se etter oppdatering hvert femte minutt :jepp: Har tippet kjønn på deg, ikke sant? 

Lysegrått gulv har jeg kjempelyst på! Men tror ikke det hadde passet med møblene våre. Uansett, det høres kjempefint ut :)

Ja, jeg tror du tippet jente:nigo: må tilbake og sjekke etterpå. Timen er som sagt ikke før kl 14 så du trenger ikke å sjekke etter oppdateringer før i 15 tiden:ler:

Ja, er veldig spent på hvordan det blir! Med kritthvite vegger og lysgrått gulv - mannen sier vi må kjøpe solbriller så vi ikke blir snøblinde:ler: jeg har troen ihvertfall:jepp:

15 minutter siden, Beccy87 skrev:

Spennende med OUL i morgen! 
Lykke til og god bedring! :hoppendeglad:

Tusen takk for det! Skal holde dere oppdatert:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kom hjem tidligere idag!:biggrin: han skulle egentlig ikke komme hjem før sent ikveld, men han var hjemme i 15 tiden. Var i såå godt humør da han kom hjem, kysset og klemte, men så begynte han på malingen:ler: listene er hans oppgave, for listmalingen var visst ikke "gravidvennlig". Han har ikke malt annet enn ytterveggene på hytten før, men det sa han ingenting om til meg..han begynte på taklistene igangen, og har klæsset på så mye maling at det har rent nedover:sjokkbla: ser helt grusomt ut! Jeg ville gråte:P jeg så det selvfølgelig ikke før det var tørt, og prøvde å si på en så pen måte som mulig at man må bruke lange strøk og tynne lag med maling. Etter det har han vært dritsur:fnise: tror han skal ha mannsen. Jeg disket ihvertfall opp en bedre middag, så håper det kommer seg når han er ferdig med "listehelvetet":ler: han er flink da:rodmer: jobbet hele dagen og kommer hjem og begynner rett på oppussing, det er bra gjort! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg også på listemaling da jeg bodde alene for flere år siden. Hadde ikke malt så mye fra før, kun tatt et par soverom med rulle. Synes ikke de ble så aller verst jeg, men jeg ble jo litt lei etter liste nummer tusen (føltes det som), så jeg begynte med ett tjukt strøk i stedet for to tynne. Faren min kom innom da jeg var ferdig og holdt på å gå i bakken. "Dette går ikke Weebs, ÆRLIG talt!" :ler: Så da lærte man det ;) 

14.00 er altfor lenge å vente, jesus!!!! :grine: Neida, jeg skal nok overleve ;) Sov lenge dere! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Weebs skrev:

Jeg prøvde meg også på listemaling da jeg bodde alene for flere år siden. Hadde ikke malt så mye fra før, kun tatt et par soverom med rulle. Synes ikke de ble så aller verst jeg, men jeg ble jo litt lei etter liste nummer tusen (føltes det som), så jeg begynte med ett tjukt strøk i stedet for to tynne. Faren min kom innom da jeg var ferdig og holdt på å gå i bakken. "Dette går ikke Weebs, ÆRLIG talt!" :ler: Så da lærte man det ;) 

14.00 er altfor lenge å vente, jesus!!!! :grine: Neida, jeg skal nok overleve ;) Sov lenge dere! :) 

:ler: nei det er ikke så lett når man ikke har gjort det før. Mine første malingsprosjekt var heldigvis gamle møbler, og de ble ikke pene! Men jeg fikk øvd meg litt da..når man kun har klint maling på ytterveggene på en hytte (og er mann..) så tenker man vel ikke på at alle kan se nøyaktig hvor penselen han vært, spesielt med tjukke lag:P

Jaa, dagen har gått såå sakte hittil!

---

Jeg våknet selvfølgelig i 7 tiden, da hadde jeg drømt om ultralyden igjen. Igjen var det en jente. (Har lest et sted at om man drømte mye om ett kjønn så får man det andre.) Det var det eneste legen sjekket, kjønnet. Jeg måtte minne henne på alt det andre, som alle mål og når termin er osv. Jeg tror visst i underbevisstheten at legene ved Kvinneklinikken er totalt inkompetente:ler:

Jeg får ta og vaske veggene i gangen, vi bestemte oss for å male den og når vi er i gang :P så skal jeg ta en laang dusj og gjøre meg klar:nigo: spent, nervøs, ekstatisk og redd:bond:

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten hentemelding på vippestolen i morges! Det gikk helt sinnsykt fort! Kudos til Babybanden:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi fått dommen:nigo: var en sta liten baby som lå inni der, ryggen var opp og mini nektet å flytte på seg. Jordmor lagde et glass saft til meg så bebis skulle snu seg. Lå med tåen opptil nesen så vi fikk ikke sett noe på 3d:ler:  men alt var heldigvis helt fint :)

Det blir en..jente! Ringte rett til L som lovet, og hans respons var "NEEEIIIII!!!" før han la på:ler: han ønsket seg en bror stakkar. Haha. Blir nok vant med det ;) vet ikke hvem som tippet riktig, jeg hadde ihvertfall feil. Skriver fra telefonen nå og det er sååå tungvint så jeg sjekker tippelisten senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten jente! (Yay, jeg tippet riktig :bolledeig:) Hehe, stakkars L som ville ha en bror. Han venner seg nok til det ja. Niesa vår ble sååå skuffet forrige gang da vi skulle ha gutt, hun ønsket seg jo en kusine. Ble terminen flyttet noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...