Strikkesokken Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #101 Del Skrevet 21. juni 2016 (endret) Tippeliste: Strikkesokken maja87 Sunhands Weebs A4-livet LilleMy1989 Endret 24. juni 2016 av Strikkesokken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 21. juni 2016 #102 Del Skrevet 21. juni 2016 Er så kjekt å kjenne liv. Jeg tror jeg gjør det, men klarer ikke bestemme meg for om det er baby eller luft 🙈 Lille var så rolig i magen at det aldri var noe plagsomt. Hun var ganske bedagelig frem til hun var 1 år og. Men så gikk det over 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 21. juni 2016 #103 Del Skrevet 21. juni 2016 Tror gutt ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #104 Del Skrevet 22. juni 2016 16 timer siden, Pentu skrev: Er så kjekt å kjenne liv. Jeg tror jeg gjør det, men klarer ikke bestemme meg for om det er baby eller luft 🙈 Lille var så rolig i magen at det aldri var noe plagsomt. Hun var ganske bedagelig frem til hun var 1 år og. Men så gikk det over 😜 Ja, kjempegøy med de små dultene. Satser på at det er baby du kjenner og Kjenner det vel sterkere etterhvert isåfall! Så deilig da! Her var det vondt/ubehagelig på slutten med L da han skulle snu hele seg og magen bare veltet over på ene siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #105 Del Skrevet 22. juni 2016 Idag har jeg fått skattepengene! har fått mindre enn det sto i oppgjøret, så nå lurer jeg fælt på hvem det er jeg skylder penger..har ikke fått noe brev om motregning heller, trodde man fikk sånt? L har endelig fått sommerferie, og skal på fotballskole de neste 3 dagene. Er en spent gutt som løper rundt her hjemme nå Jeg skal til legen kl 10 og prate om sykemelding. Arbeidsgiver vil ikke tilrettelegge, og ikke ha meg i deltid, og jeg kan ikke jobbe 100% igjen. Så ønsker de også lenger sykemeldinger av gangen - forståelig nok. Så jeg er spent på hva legen sier om det. Jordmor sa hun hadde hørt om flere sånne tilfeller, så håper på forståelse fra legen og. Han har vært veldig grei hittil ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. juni 2016 #106 Del Skrevet 22. juni 2016 Vil ikke tilrettelegge? Trodde de hadde krav om det! Så dårlig. Lurer på hva legen sier om det, ja! Du får oppdatere oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 22. juni 2016 #107 Del Skrevet 22. juni 2016 Om de ikke kan tilrettelegge skal du ha svangerskapspenger. Tror jordmor kan hjelpe deg med den søknaden. Har bare lest om det her inne altså så ville googlet litt, men er mange som får det i stedet for sykepenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #108 Del Skrevet 22. juni 2016 2 timer siden, Weebs skrev: Vil ikke tilrettelegge? Trodde de hadde krav om det! Så dårlig. Lurer på hva legen sier om det, ja! Du får oppdatere oss Nei, eller de kan ikke gi meg halve dager om jeg er deltid, jeg må jobbe fulle dager og det funker ikke. Legen måtte skrive et notat til nav der det står at "utifra et medisinsk ståsted kan pasienten være gradert i jobb 40-50% så lenge det er halve dager", han var skeptisk til om det i det hele tatt er lov av arbeidsgiver å kreve at jeg skal jobbe fulle dager i gradert sykemelding så han spurte om det i samme slengen. Ble sykemeldt i 3 uker til, så får vi vente og se hva nav sier! 1 time siden, A4-livet skrev: Om de ikke kan tilrettelegge skal du ha svangerskapspenger. Tror jordmor kan hjelpe deg med den søknaden. Har bare lest om det her inne altså så ville googlet litt, men er mange som får det i stedet for sykepenger. Trodde det måtte være fare for fosteret for at man skulle ha rett til svangerskapspenger? Hadde vært fint å få det istedenfor sykemelding ihvertfall! Får sjekke litt ja, men jordmor nevnte ingenting om det da jeg snakket med henne på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #109 Del Skrevet 22. juni 2016 Jeg drømte forresten at mannen var på OUL uten meg i natt fikk se baby og alt, og jeg syntes det var litt rart siden jeg ikke var tilstede. Det var en jente (i hver drøm om bebis er det jente) og han ville at hun skulle hete Olata eller noe sånt og jeg var helt enig og syntes det var dritfint godt det bare var en drøm, for jeg vil ikke gå glipp av OUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. juni 2016 #110 Del Skrevet 22. juni 2016 Nå lo jeg høyt her av Olata og at du digget det Uhyre frekt å gå uten deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #111 Del Skrevet 22. juni 2016 3 timer siden, Weebs skrev: Nå lo jeg høyt her av Olata og at du digget det Uhyre frekt å gå uten deg Ja jeg hadde liksom lyst til å være med på ultralyd jeg og Nå ringte han akkurat. Han er på jobb, og han var ganske opptatt, men jeg la ut om lege og arbeidsgiver likevel. Hørte at han drev på med noe bråk i bakgrunnen, så jeg stoppet opp i det jeg sa og spurte "Hører du meg eller?" så sier han "Ååå såpass ja.." menn tror de kan multitaske.. Ba ham ringe meg når han hadde tid senere heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #112 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Nå har jeg vært på spinning! Jeg gikk på spinning flere ganger i uken før, men nå har jeg ikke vært siden...januar kanskje? Var veldig deilig å begynne på igjen, selv om jeg ikke "ga alt". Etter timen hadde samme instruktøren en runde med sirkeltrening, så jeg ble med der og gudsåsprek Var hardt på slutten, for de siste 4-5 dagene har jeg fått halsbrann hver kveld klokken 19. Kan seriøst stille klokken etter det skikkelig irriterende, hverken banan eller melk hjelper, så det blir lovehearts neste gang jeg er på butikken, har hørt det skal hjelpe. Igår var jeg på pilates, og da veide jeg meg på vekten de har på treningssenteret (siden vi ikke har en hjemme - det hadde jeg taklet dårlig ) og jeg har gått opp 0,5 kg fra startvekt, og 2,5 kg fra da jeg var på det dårligste. Jordmor regner fra startvekt, så da gjør jeg det og. 0,5 kg høres mye mindre ut, så fornøyd med det. Håper jeg klarer å holde meg innenfor de 12 kg som er normalt å gå opp - satser på at det går greit om jeg klarer å fortsette å holde meg i bevegelse de neste mnd Men merker at apetitten er godt på plass, jeg gleder meg til hver helg for da kan jeg spise godteri. (Var det noen som trodde på den? At jeg holder meg til kun helgen?!) Jeg tenker jo på at alkohol og tobakk ikke er bra, men jeg tenker ikke over at alt som går i meg går i baby når jeg trykker i meg potetgull eller smågodt.. Men man kan ikke bli helt hysterisk Endret 23. juni 2016 av Strikkesokken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. juni 2016 #113 Del Skrevet 23. juni 2016 Så flink du er som trener! Jeg klarer liksom ikke komme meg ut på en gåtur engang, har gått opp 4 kg allerede Skal seriøst skjerpe meg framover og hvertfall gå noen skoleturer, det er jo så deilig når man først har kommet seg ut. Halsbrann slapp jeg unna forrige gang og satser på det samme nå, det høres så kjipt ut. Ikke er jeg glad i Lovehearts heller så vil helst slippe å spise det hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #114 Del Skrevet 23. juni 2016 3 timer siden, A4-livet skrev: Så flink du er som trener! Jeg klarer liksom ikke komme meg ut på en gåtur engang, har gått opp 4 kg allerede Skal seriøst skjerpe meg framover og hvertfall gå noen skoleturer, det er jo så deilig når man først har kommet seg ut. Halsbrann slapp jeg unna forrige gang og satser på det samme nå, det høres så kjipt ut. Ikke er jeg glad i Lovehearts heller så vil helst slippe å spise det hver dag Hehe, føler meg ikke så voldsomt flink, tør liksom ikke å ta like hardt i som jeg gjorde før. Og på sirkeltreningen følte jeg meg som en selunge der jeg rullet rundt og prøvde å ta situps 4 kg er vel ganske normalt? I følge denne kalkulatoren her skulle jeg gått opp minst 2,8 og gjennomsnittlig 3 kg nå. Til uke 20 skal jeg gå opp 5 kg. Synes det var en grei kalkulator å følge med på, selv om jeg ligger litt under nå. Den forteller minimum, maximum og gjennomsnittlig anbefalt vektøkning pr uke i forhold til høyde og startvekt. Jeg slapp unna halsbrann fram til uke 34-35 forrige gang, så hadde håpet på at det skulle ta litt tid denne gangen og har hørt at baby får masse hår om man har halsbrann, så regner med at baby kommer ut og ser sånn ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #115 Del Skrevet 23. juni 2016 Vet ikke om det var så lurt av meg og bli med på sirkeltreningen igår, idag har ryggen låst seg helt og det var like før jeg måtte ringe mamma for å få hjelp til å få på meg buksen Er ikke støl, men korsryggen er ikke med på leken! I tillegg kjennes det ut som om noen har slått meg hardt mellom bena med et balltre tar litt tid før man blir herdet på en spinningsykkel! Mellom 8-10 idag var internett og tv borte her, så jeg ble faktisk indirekte tvunget til å lese noen av disse heftene jeg fikk hos jordmor. Ganske artig faktisk, så vurderer å fortsette med det idag 13 dager til OUL! Jeg er så nysgjerrig og spent på hvem som gjemmer seg inni der, og igår ble jeg sittende og google ultralydbilder av kjønn. Sånn i tilfelle legen ikke klarer å se det selv, så kan jeg hjelpe til Ble ikke så mye klokere. Men jeg husker at L viste seg villig fram, så håper på en like usjenert baby denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 23. juni 2016 #116 Del Skrevet 23. juni 2016 Takk for lenke, den mente at vektoppgangen min er helt normal Her har det ikke vært noen tvil begge gangene, på jr så vi helt tydelig en tut og denne gangen fikk jordmor bilde rett underifra. Ganske tydelig at det ikke var noen tut der Spinningsykkel er døden! Herregud så vondt man får etterpå. Frister ikke med sex dagen etter for å si det sånn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 23. juni 2016 #117 Del Skrevet 23. juni 2016 Ifølge den kalkulatoren er jeg average. Score! Så bra du vil hjelpe til ved ulltralydundersøkelsen! Alltid greit å være forberedt Nå måtte jeg google selv, og nå gleder jeg meg i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 23. juni 2016 Forfatter #118 Del Skrevet 23. juni 2016 4 timer siden, A4-livet skrev: Takk for lenke, den mente at vektoppgangen min er helt normal Her har det ikke vært noen tvil begge gangene, på jr så vi helt tydelig en tut og denne gangen fikk jordmor bilde rett underifra. Ganske tydelig at det ikke var noen tut der Spinningsykkel er døden! Herregud så vondt man får etterpå. Frister ikke med sex dagen etter for å si det sånn.... Haha, jeg sto i dusjen nå nettopp og herregud så vondt det var å vaske seg mellom bena like greit at mannen ikke kommer hjem før på søndag, ja.. 3 timer siden, Weebs skrev: Ifølge den kalkulatoren er jeg average. Score! Så bra du vil hjelpe til ved ulltralydundersøkelsen! Alltid greit å være forberedt Nå måtte jeg google selv, og nå gleder jeg meg i hvert fall Ja, det er kun når man er gravid at man synes det er interessant med andre sine ultralydbilder Jeg er ikke en av dem som misliker at folk legger sånt ut til vanlig, jeg bare bryr meg ikke. Nå synes jeg det er veldig interessant! Haha --- Mannen er på jobb, og L er med besteforeldrene og feirer St.Hans hos noen venner av dem, så jeg satt tidligere og lurte på hvilken kjipa-mat jeg skulle lage meg idag. Når det kun er meg er det ikke så kjekt å lage mat. Sjekket frysen, og der hadde vi jaggu èn ensom biff! Og i kjøleskapet hadde vi både fløte, poteter og sjampinjong, så nå har jeg det herremåltidet på gang her må bare passe på å få det i meg før klokken blir 19 og hårproduksjonen på baby skyter fart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 23. juni 2016 #119 Del Skrevet 23. juni 2016 Den 22. juni 2016 at 12.25, Strikkesokken skrev: Jeg drømte forresten at mannen var på OUL uten meg i natt fikk se baby og alt, og jeg syntes det var litt rart siden jeg ikke var tilstede. Det var en jente (i hver drøm om bebis er det jente) og han ville at hun skulle hete Olata eller noe sånt og jeg var helt enig og syntes det var dritfint godt det bare var en drøm, for jeg vil ikke gå glipp av OUL Haha! Jeg har hatt masse syke drømmer etter at jeg ble gravid! Kanskje det er noe som pleier å gå igjen? En pelskledd Olata høres bra ut! 😋 Så flink du er som trener! Jeg har så sykt dårlig samvittighet for det her.. Jeg har gått opp mange kilo! Uff.. Batteriet på vekta gikk, så nå har jeg ikke veid meg på en stund. Men jeg gikk opp utrolig mye i starten.. Er så fysen hele tiden. Godt gjort at du greier å trene når du ikke er i form! Jeg synes ikke trening frister bittelitt engang.. Blir så utrolig varm bare av å gå tur.. Får satse på at du for være med på OUL! Hvilken dag? Jeg tror gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #120 Del Skrevet 24. juni 2016 11 timer siden, Sunhands skrev: Haha! Jeg har hatt masse syke drømmer etter at jeg ble gravid! Kanskje det er noe som pleier å gå igjen? En pelskledd Olata høres bra ut! 😋 Så flink du er som trener! Jeg har så sykt dårlig samvittighet for det her.. Jeg har gått opp mange kilo! Uff.. Batteriet på vekta gikk, så nå har jeg ikke veid meg på en stund. Men jeg gikk opp utrolig mye i starten.. Er så fysen hele tiden. Godt gjort at du greier å trene når du ikke er i form! Jeg synes ikke trening frister bittelitt engang.. Blir så utrolig varm bare av å gå tur.. Får satse på at du for være med på OUL! Hvilken dag? Jeg tror gutt! Som sagt så føler jeg meg ikke så flink. Er sånn at jeg skriver det her inne nesten hver gang jeg trener, for å si det sånn og jeg er sykemeldt og i dårlig form, så resten av dagen går med til sofasliting og lett husarbeid så jeg forventer å fyke opp i vekt selv ganske snart! Føler jeg har fått litt gravid-ansikt med dobbelhake og bollekinn skikkelig lekkert! Den halve kiloen jeg har gått opp har lagt seg rundt kjakene Haha, håper jeg får blitt med på det ja! 6.juli har vi fått time! Bare 12 dager igjen Gutt er registrert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå