Strikkesokken Skrevet 5. september 2016 Forfatter #441 Skrevet 5. september 2016 2 timer siden, Pentu skrev: Det har jeg. Jeg kan sende til deg på Facebook når lille har lagt seg 😊 Jaa supert! 1 time siden, Småkjekset skrev: Bare vent, du er en dreven strikker før du vet ordet av det Skulle nesten hatt strikketreff i Bergen 23 minutter siden, Pentu skrev: Dere får komme til meg på strikkekafé Oooo I like where this is going!
Weebs Skrevet 5. september 2016 #442 Skrevet 5. september 2016 Hallo, kan du ta bildet av teppet ditt?? Jeg vil se Jeg har jo planer om å strikke et likt selv. Kanskje. Fordi man kan aldri få nok tepper, ikke sant? Babyen har bare tre til nå, liksom
Strikkesokken Skrevet 5. september 2016 Forfatter #443 Skrevet 5. september 2016 (endret) Shit! Jeg sitter i sofaen med bena oppunder meg i kryss og kjenner at jeg må nyse. Ikke bare én nys, men en god serie på 5-6 stk. Lysgrå joggebukse fikk plutselig noen mørkegrå flekker i skrittet sykt glad mannen ikke er her nå, han hadde tisset på seg selv av latter! Som han gjorde første gang han hørte meg prompe på do når vi stelte oss for kvelden it's official - tena lady next Endret 5. september 2016 av Strikkesokken
Weebs Skrevet 5. september 2016 #444 Skrevet 5. september 2016 Strikking og kniping på deg også fremover! Knipe i seks masker, slippe i tre Og ta et teppebilde av hvordan kanten blir seende ut
Strikkesokken Skrevet 5. september 2016 Forfatter #445 Skrevet 5. september 2016 7 minutter siden, Weebs skrev: Hallo, kan du ta bildet av teppet ditt?? Jeg vil se Jeg har jo planer om å strikke et likt selv. Kanskje. Fordi man kan aldri få nok tepper, ikke sant? Babyen har bare tre til nå, liksom Haha mitt ser bare sånn ut nå går sakte fremover! Håper det blir ok til slutt. Skulle strikket med et annet garn og tykkere pinner, men jeg tok det jeg hadde for hånd blir kniping på meg og nå! Prøvde meg litt igår, men har visst ikke hatt magisk effekt over natten. Skjer det når mannen er hjemme får jeg be ham prøve å nyse i lotus stilling med en kilo vannmelon på blæren selv og se hvordan det går
Strikkesokken Skrevet 6. september 2016 Forfatter #446 Skrevet 6. september 2016 Guten morgen! Eller, guten formiddag idag bar det også rett tilbake i seng etter at L var sendt til skolen. Dro på spinning igår, og det skulle jeg absolutt ikke gjort. Ble så enormt dårlig, var redd jeg måtte gå av sykkelen og kaste opp i søppelbøtten bak meg. I tillegg ble jeg svimmel og det kjentes ut som jeg skulle svime av. Lytte. til. kroppen. burde jeg kanskje begynne å prøve meg litt på. Så idag blir det ingen store utskeielser annet enn å hente L og lage middag! Resten av tiden finner man meg godt plantet i sofaen! Tenkte jeg skulle skaffe meg en oversikt over hva vi har av babyklær da, så jeg kan sette igang shoppingen på det og. Nettshopping vel av merke - fordi folk ser rart på deg når du går i butikken i pysj har allerede begynt - Lindex har -20% på mamma klær til og med imorgen, kun online og ved bruk av koden MOM20! Trengte en mammastrømpebukse. Valgte å hente den i butikk da, for ellers måtte jeg betalt 39,- i porto og når jeg da sparte 20 kroner på selve strømpebuksen (sykt bra kupp) var det ikke helt verdt det De har ikke mammastrømpebukser i min lindexbutikk, ihvertfall ikke sist jeg sjekket, så måtte uansett bestilt. Håper bare den er god! Uansett, liste over hva vi bør ha i str 50/56(?): 5 ullbodyer 2 bomullsbodyer 3 ullpysjer 2 bomullspysjer 3 ullstrømpebukser 2 bomullstrømpebukser 3 bukser 2 par ullsokker 1 ullue Og så tenkte jeg på ulldress, men så så jeg at det var en tråd her om bilstolpose og klær og alle sa at det var unødvendig med ulldress inni. Logisk nok, men jeg tenkte at vi trengte det men da tror jeg vi dropper det med det første faktisk! I vognen har vi jo pose og evt ullpledd, og mormoren strikker masse.. Går heller for en annen type heldress hvis det fortsatt er for kaldt for baby i vognen. Er dette altfor mye klær? vet jo aldri om vi får en gulpebaby eller en sprutbæsjbaby og hvor ofte man må skifte eller hvor kaldt det blir..eller om baby er 58 cm når hun er nyfødt syns det er såå vanskelig! Ser for meg at 62-68 blir lettere, det tar jeg etterhvert
Pentu Skrevet 6. september 2016 #447 Skrevet 6. september 2016 Det er vanskelig å planlegge klærne. For man vet aldri. Vi har masse klær etter lille som aldri ble brukt. Hun brukte 56 i mange måneder. Husk at det kommer en del gaver fra folk ☺️
Weebs Skrevet 6. september 2016 #448 Skrevet 6. september 2016 (endret) Forstår ikke at knipingen ikke hadde effekt over natten? Det blir et kjempefint teppe! Store pinner er genialt, det går jo så fort Jeg synes også klær er vanskelig. Har kjøpt noe i 50, men ikke så mye. Alle vi tre søsken var over 50 cm da vi ble født. Men alt kan skje. Jeg trøster meg med at mannen kan kjøre rundt i butikker hvis det er krise Jeg har lest om hvilke klær som er "hendig" og hvilke som omtrent er ubrukelige. For eksempel bodyer som ikke har vid hals eller omslag er veldig kjedelig med bæsj overalt Og "tøffe" klær som dongeri og hettejakker ikke er så behagelig for en liten knott. Så hørte jeg en venninne snakke om at hun hadde sett på babyklær til meg, og "de skoene til babyer er så søte!!!!" Jada, men hva skal en baby med sko? Så jeg ser for meg at en del gaver blir ubrukt. Endret 6. september 2016 av Weebs
Strikkesokken Skrevet 6. september 2016 Forfatter #449 Skrevet 6. september 2016 1 time siden, Pentu skrev: Det er vanskelig å planlegge klærne. For man vet aldri. Vi har masse klær etter lille som aldri ble brukt. Hun brukte 56 i mange måneder. Husk at det kommer en del gaver fra folk ☺️ Ja, har hørt at det er en del som bruker 56 en god stund. Jeg husker ikke det fra L heller.. Det eneste jeg husker er at vi fikk en god del gaver i 62/68 så jeg venter litt med å kjøpe det ihvertfall 1 time siden, Weebs skrev: Forstår ikke at knipingen ikke hadde effekt over natten? Det blir et kjempefint teppe! Store pinner er genialt, det går jo så fort Jeg synes også klær er vanskelig. Har kjøpt noe i 50, men ikke så mye. Alle vi tre søsken var over 50 cm da vi ble født. Men alt kan skje. Jeg trøster meg med at mannen kan kjøre rundt i butikker hvis det er krise Jeg har lest om hvilke klær som er "hendig" og hvilke som omtrent er ubrukelige. For eksempel bodyer som ikke har vid hals eller omslag er veldig kjedelig med bæsj overalt Og "tøffe" klær som dongeri og hettejakker ikke er så behagelig for en liten knott. Så hørte jeg en venninne snakke om at hun hadde sett på babyklær til meg, og "de skoene til babyer er så søte!!!!" Jada, men hva skal en baby med sko? Så jeg ser for meg at en del gaver blir ubrukt. Nei, skuffet over det. Vet ikke om det er verdt det lenger når jeg ikke merker resultater på sekundet! Håper pleddet blir ok ihvertfall! Hvis ikke så får det bli brukt kun nedi vognen der ingen ser Ja, denne gangen går jeg for myke, gode klær som passer til baby. Da jeg fikk L hadde jeg altfor mye "kult". Var ikke sånn enormt plagsomt med hetten på genseren, men det var bortkastet til en 2 mnd gammel baby liksom. Dongeribuksene også - får meg til å lure på hvorfor det fins Men jeg kjøpte det den gangen, young and stupid men det blir en fin kjole eller tre til jul og nyttår ihvertfall --- Fikk telefon fra SFO nå isted om at L hadde stått mellom to bord og holdt seg oppe på armene og den ene hånden glapp og han smalt i bordet han har fått beskjed sååå mange ganger her hjemme om å ikke vippe på den måten..learn it the hard way! damen fra SFO sa at han hadde sagt han ikke ville hjem, og det virket som han var i grei form nå, han satt og lekte med Lego men han hadde et godt merke i hodet der han hadde slått seg. Jeg ba henne om å holde et øye med ham og ringe meg hvis han ble dårlig. Så nå sitter jeg her og googler hjernerystelse og vet ihvertfall at blir det en ettermiddag fylt med hodepine og oppkast er det hjernerystelse og ikke migrene
Pentu Skrevet 6. september 2016 #450 Skrevet 6. september 2016 Vi fikk en utrolig fin dress til lille. Men den var toppen av upraktisk. Det var knapper (ikke av den praktiske type) over hele og vi brukte den svært lite. Fikk en del selebukser som ikke hadde trykk-knapper mellom beina. Det var bare tull. Det går en del bleier i begynnelsen, så det må være lett å kle av og på.
Strikkesokken Skrevet 7. september 2016 Forfatter #451 Skrevet 7. september 2016 17 timer siden, Pentu skrev: Vi fikk en utrolig fin dress til lille. Men den var toppen av upraktisk. Det var knapper (ikke av den praktiske type) over hele og vi brukte den svært lite. Fikk en del selebukser som ikke hadde trykk-knapper mellom beina. Det var bare tull. Det går en del bleier i begynnelsen, så det må være lett å kle av og på. Godt du skrev dette, for jeg holdt faktisk akkurat på å klikke hjem en heldress med vanlige knapper mellom bena og en sparkebukse med tilsynelatende ingen knapper mellom bena?! det tenkte jeg ikke over å sjekke engang, regnet ihvertfall med at det var mulighet for å åpne alle sparkebukser mellom bena på et eller annet vis
Strikkesokken Skrevet 7. september 2016 Forfatter #452 Skrevet 7. september 2016 Jeg eeeer sååå trøøøøtt! Kjennes ut som jeg er tilbake i første trimester. Er såvidt jeg klarer å stabbe meg på bena og få L på skolen før jeg kryper under dynen igjen. Går seg litt til utover dagen men hver morgen er helt grusom. Ekstra slitsomt uten mannen her så jeg må ta alt selv. I tillegg må L fortsatt ha jeans på seg på skolen (og ikke bare joggebukse). Idag var min mor så grei og kjørte ham til skolen, og jeg fikk en melding etterpå at hun hadde jobbet i 7 minutter med å få ham ut av bilen hylende fordi han ikke skulle ha dongeri på seg deilig at hun tok litt av støyten Både mandag og tirsdag har han også sutret helt enormt over at han må gjøre lekser. Lekser som normalt ville tatt ham 10-15 minutter å gjøre har vi sittet ved bordet i over en time hver dag med fordi han nekter å gjøre dem. Det verste er at han får det til uten problemer og han er veldig skoleflink, han bare gidder ikke å gjøre lekser. Håper han snart forstår at det er bare å gjøre dem med en gang og man slipper ikke unna uansett hvor mye man sutrer. Ellers blir dette 13 lange år for ham Okei, det var dagens utblåsning. For å være litt positiv her så er det ikke så verst vær idag
Pentu Skrevet 7. september 2016 #453 Skrevet 7. september 2016 2 timer siden, Strikkesokken skrev: Godt du skrev dette, for jeg holdt faktisk akkurat på å klikke hjem en heldress med vanlige knapper mellom bena og en sparkebukse med tilsynelatende ingen knapper mellom bena?! det tenkte jeg ikke over å sjekke engang, regnet ihvertfall med at det var mulighet for å åpne alle sparkebukser mellom bena på et eller annet vis Er så utrolig mye upraktisk der ute. Som blant annet hettegensre og skinny jeans for nyfødte. Tuller du meg?! Hva skal de med det? Er jo fint. Vi kommer sikker til å bruke drakten en gang på lillesøster. Men det er mest fordi den var dyr og jeg har dårlig samvittighet for å ikke bruke den. Selv om vi egentlig ikke kjenner damen som kom med den (venninne av svigermor). Godt det er flere enn meg som en trøtt. I går fikk lille se både løvenes konge og aladdin mens jeg ladet på sofaen. Enda jeg hadde ladet hele dagen 🙈
Strikkesokken Skrevet 7. september 2016 Forfatter #454 Skrevet 7. september 2016 1 time siden, Pentu skrev: Er så utrolig mye upraktisk der ute. Som blant annet hettegensre og skinny jeans for nyfødte. Tuller du meg?! Hva skal de med det? Er jo fint. Vi kommer sikker til å bruke drakten en gang på lillesøster. Men det er mest fordi den var dyr og jeg har dårlig samvittighet for å ikke bruke den. Selv om vi egentlig ikke kjenner damen som kom med den (venninne av svigermor). Godt det er flere enn meg som en trøtt. I går fikk lille se både løvenes konge og aladdin mens jeg ladet på sofaen. Enda jeg hadde ladet hele dagen 🙈 Godt hun holdt seg rolig da L fikk holde på med iPaden etter han omsider ble ferdig med leksene. Føler meg som en horribel mamma når kveldene forsvinner sånn, men han koste seg så null stress --- Æææ baby har så mye hikke! Og hun ligger med hodet ned..kjenner sånne rytmiske bittesmå bevegelser som leamus heeelt nede i magen, på samme plass hele tiden, kjennes nesten ut som jeg har en treig vibrator oppi høna det er jo artig å kjenne liv og skjønne at hun hikker (det er vel litt lungetrening eller noe sånt?) Men nå har hun hikket i godt over en time og jeg vil gjerne slå av den vibratoren hun må jo være minst like lei som meg
Pentu Skrevet 7. september 2016 #455 Skrevet 7. september 2016 18 minutter siden, Strikkesokken skrev: Godt hun holdt seg rolig da L fikk holde på med iPaden etter han omsider ble ferdig med leksene. Føler meg som en horribel mamma når kveldene forsvinner sånn, men han koste seg så null stress --- Æææ baby har så mye hikke! Og hun ligger med hodet ned..kjenner sånne rytmiske bittesmå bevegelser som leamus heeelt nede i magen, på samme plass hele tiden, kjennes nesten ut som jeg har en treig vibrator oppi høna det er jo artig å kjenne liv og skjønne at hun hikker (det er vel litt lungetrening eller noe sånt?) Men nå har hun hikket i godt over en time og jeg vil gjerne slå av den vibratoren hun må jo være minst like lei som meg Du får prøve å skremme henne 😜
Strikkesokken Skrevet 7. september 2016 Forfatter #456 Skrevet 7. september 2016 Et øyeblikk siden, Pentu skrev: Du får prøve å skremme henne 😜 nå lo jeg faktisk høyt. Hun drikker jo allerede vann opp ned så skremming blir det neste
LilleMy1989 Skrevet 7. september 2016 #457 Skrevet 7. september 2016 Hahahah Jeg lo også! Upraktiske og ukomfortabel babyklær burde ikke finnes! Her ble det/blir kun kjøpt/strikket/sydd myke og praktiske klær. Alt som hemmer bevegelighet går rett i boss!
Strikkesokken Skrevet 8. september 2016 Forfatter #458 Skrevet 8. september 2016 Den 7.9.2016 at 13.36, LilleMy1989 skrev: Hahahah Jeg lo også! Upraktiske og ukomfortabel babyklær burde ikke finnes! Her ble det/blir kun kjøpt/strikket/sydd myke og praktiske klær. Alt som hemmer bevegelighet går rett i boss! Agreed! Her blir det mye body og strømpebukser/myke bukser i begynnelsen ihvertfall. Har faktisk ikke kjøpt gensere engang burde kanskje gjøre det etterhvert..men syns klær er skikkelig vanskelig for alle sier jo at man får så mye. Ikke fått en dritt enda vi tenker at jeg kan ikke sitte og regne med at folk skal kjøpe ting til oss heller, så da fikser jeg det selv. Pluss at jeg da vet at det faktisk blir brukt fikk så syykt mye stygt og upraktisk til L men jeg hadde ikke hjerte til å bytte det. Blir helt klart bytting denne gangen om vi får skinny jeans eller hettegensere
Strikkesokken Skrevet 8. september 2016 Forfatter #459 Skrevet 8. september 2016 Idag har jeg vært på lunsj hos mamma vi diskuterte fødselsvekt, for mannen var jo enorm da han ble født. Jeg ble født 19 dager over termin(!!!) og var 3500 gram og 50 cm, så jeg hadde jo vært en minibaby om jeg kom til termin. L var 3410g og 49 cm til termin. Så jeg håper og ber om at denne babyen også har mine gener på akkurat det der. Lite fristende å presse ut en monsterbaby på 5 kg Hun sa også at hun hadde lest at det er mannen som "bestemmer" om babyen kommer før eller etter termin? At hvis mannen er født over termin så er det mest sannsynlig at babyen også kommer over. Jeg mener at mannen kom ganske langt på overtid så om det stemmer så blir det nok uansett ikke novemberbaby på oss Jeg har så sykt mye kynnere for tiden! Hver gang jeg bøyer meg ned så strammer det seg skikkelig, men også når jeg må tisse? Er det normalt? alt er jo normalt når man er gravid Nå skal jeg hente L på sfo og så er det fotballtrening ikveld. Heldigvis er det bra vær. Forrige gang var det mannen som fulgte ham, og det var skikkelig drittvær så alle foreldrene hadde sittet i bilen en time og glodd. Gleder meg til det blir vinter og innetrening igjen!
Strikkesokken Skrevet 8. september 2016 Forfatter #460 Skrevet 8. september 2016 (endret) På fotballtreningen idag kom moren til en av guttene på laget bort til meg og vi hadde en typisk "på hils og smalltalk-nivå" prat om graviditeten. Føler at det har blitt veldig mange sånne i det siste! For min del går de omtrent alltid slik: Halvfremmed menneske: "Ja, jøss se der ja! *peke på magen* Hvordan er formen?" Hva jeg tenker - "Nei, hvor skal jeg begynne? Har du en halvtime?" Hva jeg svarer: "Joda, det går helt greit" *klistrer på meg et smil* Halvfremmed menneske: "Ja, så bra som det kan gå? Du ser ihvertfall fantastisk ut!" Hva jeg tenker - "Føler meg som en vrengt strømpebukse" Hva jeg svarer: "Jo, takk for det. Hehe" *klein stillhet* "Hva heter hunden din?" Det er helt greit foreløbig da, blir verre når det nærmer seg termin hvis alle kommenterer hvor diger jeg er jeg er så syykt dårlig på smalltalk! Spesielt med foreldrene i klassen og på fotballtreningen til L, de fleste er liksom minst ti år eldre enn meg. Straffer seg å få barn før man er 20 Finnes heldigvis noen på min alder og, prøver å menge meg litt med dem når de er der. Endret 8. september 2016 av Strikkesokken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå