Gå til innhold

Skeive prøvere

Skeiv stork

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken klinikk er du på?

På riksen - nei.

På medicus Oslo får partner være med og vente på hvilerommet, men ikke inn på uttaket.

Kan hende det er annerledes i andre byer.

Anonymkode: 098c1...183

Riks'n! Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skeiv stork skrev (2 timer siden):

Når har du uttak, @Skeiv stork? Spennende tider for deg, dette! Har du vært på UL ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (4 minutter siden):

Når har du uttak, @Skeiv stork? Spennende tider for deg, dette! Har du vært på UL ennå?

Neste syklus, så skjer ganske lite foreløpig! Kribler i fingrene i disse venteperiodene... Kunne ønske at det var noe konkret man skulle gjøre mens man ventet, hehe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (1 time siden):

Neste syklus, så skjer ganske lite foreløpig! Kribler i fingrene i disse venteperiodene... Kunne ønske at det var noe konkret man skulle gjøre mens man ventet, hehe. 

Ååh, da skjønner jeg! Så du begynner med sprøyter ved neste mens? Så spennende🤗 Jeg fikk beskjed av gyn om å slappe av, kose meg og stresse ned da jeg ventet på å starte stimuleringen (lettere sagt enn gjort, hehe). Hun sa "gjør alt som du ellers ikke kan gjøre under selve behandlingen". 

Men er litt det samme for meg nå. Venter og venter på klarsignal for innsett, men kroppen vil ikke respondere på medisinene, så det tar sin tid. Veldig sliten av hormonkjøret og venting nå, kjenner jeg. Det er så frustrerende når man helst skulle vært gravid i går. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skeiv stork skrev (6 timer siden):

Ser du ikke har uttak før neste syklus, man kan jo krysse fingre for at det blir bedre tider til da! Men sånn var det i alle fall denne uka.

Anonymkode: 098c1...183

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (På 12.5.2021 den 16.41):

Ååh, da skjønner jeg! Så du begynner med sprøyter ved neste mens? Så spennende🤗 Jeg fikk beskjed av gyn om å slappe av, kose meg og stresse ned da jeg ventet på å starte stimuleringen (lettere sagt enn gjort, hehe). Hun sa "gjør alt som du ellers ikke kan gjøre under selve behandlingen". 

Men er litt det samme for meg nå. Venter og venter på klarsignal for innsett, men kroppen vil ikke respondere på medisinene, så det tar sin tid. Veldig sliten av hormonkjøret og venting nå, kjenner jeg. Det er så frustrerende når man helst skulle vært gravid i går. 

Jepp:) gode råd😊 prøver å gjøre andre ting, men deter jammen ikke lett i disse dager! 

Såå kjedelig det der... Føler med deg! Håper det øker på nå slik at du får kommet til neste steg 🤞☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaffelarsen skrev (På 12.5.2021 den 16.41):

Mass lykke til 🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Skeiv stork skrev (På 6.8.2020 den 13.50):

Hei:)

Hvordan går det med dere? 

Vi vurderer å bytte over på meg, så nå er det full utredning og kostholdsendringer + alt det der. Vi er så lei av å vente på Riks'n, så vi tenker å høre med privatklinikker i håp om at det kan gå raskere.

Er det kun riksen av offentlige som tilbyr assistert befruktning i Oslo? Trodde Ullevål også gjordet det?

Anonymkode: af6b5...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det kun riksen av offentlige som tilbyr assistert befruktning i Oslo? Trodde Ullevål også gjordet det?

Anonymkode: af6b5...c0d

Ullevål tar seg av selve utredningen /oppstarten, mens Riksn gjør behandlingen 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loven blir endret!! Vi kan gjøre partnerdonasjon uten medisinsk grunn ❤️🧡💛💚💙💜

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (På 21.5.2021 den 18.11):

Loven blir endret!! Vi kan gjøre partnerdonasjon uten medisinsk grunn ❤️🧡💛💚💙💜

Hurra!! Og gratulerer, det er så bra det blir mulig.. 

Jeg har vært litt i babybobbla, hvordan går det med deg om dagen? Er dere i gang med nytt forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr.popcorn skrev (På 26.5.2021 den 18.17):

Hurra!! Og gratulerer, det er så bra det blir mulig.. 

Jeg har vært litt i babybobbla, hvordan går det med deg om dagen? Er dere i gang med nytt forsøk? 

Ja, det er så fantastisk! Første landet i Skandinavia tror jeg 😄 

Vi er i venteperiode fortsatt. Håper vi får satt i gang snart! Blir IVF nå da. Går det bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (8 timer siden):

Ja, det er så fantastisk! Første landet i Skandinavia tror jeg 😄 

Vi er i venteperiode fortsatt. Håper vi får satt i gang snart! Blir IVF nå da. Går det bra med deg?

Imponerende at Norge for en gangs skyld er først 😃 

Ventinga er grusom. Lykke til ❤️ Her går det veldig bra. Det begynner å gå opp for oss at vi har en baby og hverdagen blir bare bedre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mr.popcorn skrev (På 28.5.2021 den 15.56):

Imponerende at Norge for en gangs skyld er først 😃 

Ventinga er grusom. Lykke til ❤️ Her går det veldig bra. Det begynner å gå opp for oss at vi har en baby og hverdagen blir bare bedre. 

Ja, det er gøy!

Tusen takk ❤️ Så godt å høre! Kos deg videre 🌻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 

Et lite sprøytespørsmål. Har fått litt kontrabeskjeder ang Gonal F- har dere oppbevart den i romtemp eller kjøleskap? Hvilke symptomer hadde dere av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (32 minutter siden):

Heisann! 

Et lite sprøytespørsmål. Har fått litt kontrabeskjeder ang Gonal F- har dere oppbevart den i romtemp eller kjøleskap? Hvilke symptomer hadde dere av den?

Hei. Er du i gang med stimulering nå? Så spennende!

Gonal-F pennen jeg hadde "i bruk" oppbevarte jeg i romtemperatur (åpnet penn kan oppbevares 28 dager i romtemp). Før jeg tok pennen i bruk for første gang oppbevarte jeg den i kjøleskap, da gjelder utløpsdato på esken.

Du kan oppbevare uåpnet penn i romtemp, men ikke lengre enn 3 måneder, derfor hadde jeg mine i kjøleskap. 

Litt forvirrende, men det står ganske nøye forklart i pakningsvedlegget. Pass på at romtemperatur er max 25 grader.

Endret av kaffelarsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
kaffelarsen skrev (På 3.6.2021 den 18.42):

Gonal-F pennen jeg hadde "i bruk" oppbevarte jeg i romtemperatur (åpnet penn kan oppbevares 28 dager i romtemp). Før jeg tok pennen i bruk for første gang oppbevarte jeg den i kjøleskap, da gjelder utløpsdato på esken.

Du kan oppbevare uåpnet penn i romtemp, men ikke lengre enn 3 måneder, derfor hadde jeg mine i kjøleskap. 

Litt forvirrende, men det står ganske nøye forklart i pakningsvedlegget. Pass på at romtemperatur er max 25 grader.

Hei!

Takk for god-, og detaljert forklaring!  :) 

Jeg begynner nok til uken så da oppbevarer jeg den i kjøleskapet så lenge! 

Endret av Skeiv stork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (4 timer siden):

Hei!

Takk for godt, og detaljert forklaring!  :) 

Jeg begynner nok til uken så da oppbevarer jeg den i kjøleskapet så lenge! 

Lykke til😊
Glemte forresten å si at jeg ikke opplevde særlig med bivirkninger. Mot slutten av perioden, i dagene før uttak, var jeg oppblåst og hadde litt vondt i magen. Men så lenge jeg hadde bukseknappen åpen gikk det fint😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (På 3.6.2021 den 18.42):

Hei.

Så spennende!!

Stemmer det Kaffelarsen skriver.

Jeg har ikke hatt de store bivirkningene jeg heller. Oppblåst og øm i magen. 

Man kan få lignende graviditetssymptomer av alle disse hormonene. Det gjør en ganske frustrert etter innsett. 😳

Ønsker deg masse lykke til 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg og partner skal i gang med IUI til høsten - flere som er i gang med IUI for tiden/i nær fremtid? 
Vi er hetrofile men håper det er greit å "bli med" likevel! :) (Det blir sæddonor på oss pga problemer hos han). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...