Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

Helne90 skrev (7 timer siden):

Hei! Jeg og partner skal i gang med IUI til høsten - flere som er i gang med IUI for tiden/i nær fremtid? 
Vi er hetrofile men håper det er greit å "bli med" likevel! :) (Det blir sæddonor på oss pga problemer hos han). 

Hei.

Velkommen 😁

Jeg skal ikke igjennom IUI, men har selv vært igjennom det tre ganger i starten av denne veien til å få barn.

Blir spennende å følge dere på veien. Det er bare å spørre om det er noe dere lurer på. 

Masse lykke til. Hold oss gjerne oppdatert i prosessen 😊💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helne90 skrev (11 timer siden):

Hei! Jeg og partner skal i gang med IUI til høsten - flere som er i gang med IUI for tiden/i nær fremtid? 
Vi er hetrofile men håper det er greit å "bli med" likevel! :) (Det blir sæddonor på oss pga problemer hos han). 

Velkommen😊
Jeg har ingen erfaring med IUI, da vi gikk rett på IVF, men det er jo mye mer skånsomt enn IVF. Dette blir spennende! Er dere privat eller offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (På 3.6.2021 den 23.31):

Lykke til😊
Glemte forresten å si at jeg ikke opplevde særlig med bivirkninger. Mot slutten av perioden, i dagene før uttak, var jeg oppblåst og hadde litt vondt i magen. Men så lenge jeg hadde bukseknappen åpen gikk det fint😄

Tusen takk😊😘 satser på sånne telt-kjoler fremover da😊 

Hvordan går det med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (21 timer siden):

Hei.

Så spennende!!

Stemmer det Kaffelarsen skriver.

Jeg har ikke hatt de store bivirkningene jeg heller. Oppblåst og øm i magen. 

Man kan få lignende graviditetssymptomer av alle disse hormonene. Det gjør en ganske frustrert etter innsett. 😳

Ønsker deg masse lykke til 🤞

Tusen takk 🤗

hater stimuleringsbivirkninger, men etter 14 runder blir man ikke like lett å lure😉😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (17 timer siden):

Hei! Jeg og partner skal i gang med IUI til høsten - flere som er i gang med IUI for tiden/i nær fremtid? 
Vi er hetrofile men håper det er greit å "bli med" likevel! :) (Det blir sæddonor på oss pga problemer hos han). 

Velkommen:) blir spennende å følge dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (På 5.6.2021 den 15.58):

Tusen takk😊😘 satser på sånne telt-kjoler fremover da😊 

Hvordan går det med deg? 

Det går fint med meg, jeg har faktisk blitt gravid nå🥳 Men jeg er bare 4 uker på vei, så tør ikke å senke skuldrene ennå. Har opplevd en SA i et tidligere forhold, så er nok litt ekstra engstelig pga det. 

Lykke til med oppstart av stimulering. Det blir spennende å følge deg på veien videre. Jeg tipper at før du vet ordet av det sitter du med en positiv test i hånda🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaffelarsen skrev (2 timer siden):

Det går fint med meg, jeg har faktisk blitt gravid nå🥳 Men jeg er bare 4 uker på vei, så tør ikke å senke skuldrene ennå. Har opplevd en SA i et tidligere forhold, så er nok litt ekstra engstelig pga det. 

Lykke til med oppstart av stimulering. Det blir spennende å følge deg på veien videre. Jeg tipper at før du vet ordet av det sitter du med en positiv test i hånda🤗

Åj!! Gratulerer 🤩☀️🎉 

Tusen takk🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (15 timer siden):

Det går fint med meg, jeg har faktisk blitt gravid nå🥳 Men jeg er bare 4 uker på vei, så tør ikke å senke skuldrene ennå. Har opplevd en SA i et tidligere forhold, så er nok litt ekstra engstelig pga det. 

Lykke til med oppstart av stimulering. Det blir spennende å følge deg på veien videre. Jeg tipper at før du vet ordet av det sitter du med en positiv test i hånda🤗

Ååå er du!! Så gøy. Gratulerer 💜 Blir spennende å følge deg på veien videre igjennom svangerskapet 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (På 5.6.2021 den 10.06):

Velkommen😊
Jeg har ingen erfaring med IUI, da vi gikk rett på IVF, men det er jo mye mer skånsomt enn IVF. Dette blir spennende! Er dere privat eller offentlig?

Takk! Ja alt ser fint ut hos meg så de anbefalte IUI først ut fra utredningen. 
Skal til Riksen på forsamtale nå om et par uker, men har hatt alt av utredningen privat. Vi tenker vel at om ventetiden er veeeeldig lang prøver vi privat mens vi venter - forstår det jo slik at det kan ta noen forsøk for det klaffer! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (På 5.6.2021 den 6.02):

Hei.

Velkommen 😁

Jeg skal ikke igjennom IUI, men har selv vært igjennom det tre ganger i starten av denne veien til å få barn.

Blir spennende å følge dere på veien. Det er bare å spørre om det er noe dere lurer på. 

Masse lykke til. Hold oss gjerne oppdatert i prosessen 😊💜

Tusen takk! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (På 7.6.2021 den 16.30):

Takk! Ja alt ser fint ut hos meg så de anbefalte IUI først ut fra utredningen. 
Skal til Riksen på forsamtale nå om et par uker, men har hatt alt av utredningen privat. Vi tenker vel at om ventetiden er veeeeldig lang prøver vi privat mens vi venter - forstår det jo slik at det kan ta noen forsøk for det klaffer! ☺️

Så spennende! Det er så slitsomt å vente.. Livet blir liksom bare sykluser og venterom. Men vi får håpe det går fort når dere først kommer i gang og at det går veien ☀️ 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Midt i stimuleringsperioden her og litt stressa for hvilke aktiviteter en ikke kan gjøre pga hormonene. Hva unngikk dere da dere gikk igjennom dette? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (4 timer siden):

Hei! Midt i stimuleringsperioden her og litt stressa for hvilke aktiviteter en ikke kan gjøre pga hormonene. Hva unngikk dere da dere gikk igjennom dette? 

 

Hei.

Litt usikker på hva du mener. 

Jeg har ikke gjort noe annerledes i stimuleringsperioden. Forsøkt å leve så normalt som mulig. Innimellom har jeg blitt øm i magen, og da har jeg bare gått litt kortere turer enn hva jeg ville gjort ellers. Aldri fått noen begrensninger på hva jeg ikke skal gjøre i denne perioden.

Lev så normalt som mulig. Masse lykke til! ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skeiv stork skrev (15 timer siden):

Hei! Midt i stimuleringsperioden her og litt stressa for hvilke aktiviteter en ikke kan gjøre pga hormonene. Hva unngikk dere da dere gikk igjennom dette? 

 

Hei,

Jeg fikk beskjed om å unngå løping og hopping. Grunnet til det er at eggstokkene blir store og tunge i stimuleringsperioden, og det er derfor fare for at de kan vri seg rundt sin egen akse ved slik aktivitet (ovarian torsion heter det på engelsk).

Hvis du leser på sidene til Oslo Universitetssykehus skriver de det samme:

"Under stimulering med hormonsprøyter kan man ikke hoppe, jogge eller drive med aktivitet som gjør at eggstokkene er i bevegelse, dette kan medføre at eggstokkene vrir seg rundt sin egen akse og stopper blodtilførsel. " Link: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/reproduksjonsmedisinsk-avdeling#vanlige-sporsmal

Risikoen for dette er sikkert veldig liten, men kanskje lurt å ikke ta noen sjanser likevel. 

Går alt bra med deg ellers? Stor klem

Endret av kaffelarsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (12 timer siden):

Hei.

Litt usikker på hva du mener. 

Jeg har ikke gjort noe annerledes i stimuleringsperioden. Forsøkt å leve så normalt som mulig. Innimellom har jeg blitt øm i magen, og da har jeg bare gått litt kortere turer enn hva jeg ville gjort ellers. Aldri fått noen begrensninger på hva jeg ikke skal gjøre i denne perioden.

Lev så normalt som mulig. Masse lykke til! ♥️

Hei! 

Jeg tenker på løping/hopping etc! Prøver å slappe av, men er så redd for å ødelegge noe.. 

Tusen takk ❤️ Håper alt er bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (33 minutter siden):

Hei,

Jeg fikk beskjed om å unngå løping og hopping. Grunnet til det er at eggstokkene blir store og tunge i stimuleringsperioden, og det er derfor fare for at de kan vri seg rundt sin egen akse ved slik aktivitet (ovarian torsion heter det på engelsk).

Hvis du leser på sidene til Oslo Universitetssykehus skriver de det samme:

"Under stimulering med hormonsprøyter kan man ikke hoppe, jogge eller drive med aktivitet som gjør at eggstokkene er i bevegelse, dette kan medføre at eggstokkene vrir seg rundt sin egen akse og stopper blodtilførsel. " Link: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/kvinneklinikken/reproduksjonsmedisinsk-avdeling#vanlige-sporsmal

Risikoen for dette er sikkert veldig liten, men kanskje lurt å ikke ta noen sjanser likevel. 

Går alt bra med deg ellers? Stor klem

Hei!

Takk for info! Vi driver med litt oppussing, så det er litt vanskelig å avgjøre hvor grensa går.. 

Bortsett fra at jeg er stressa for å ødelegge noe eller glemme medisiner går det fint :) Gruer meg til uttak da.. Kunne virkelig ønske at parter fikk bli med! Hva med deg? 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skeiv stork skrev (28 minutter siden):

Hei!

Takk for info! Vi driver med litt oppussing, så det er litt vanskelig å avgjøre hvor grensa går.. 

Bortsett fra at jeg er stressa for å ødelegge noe eller glemme medisiner går det fint :) Gruer meg til uttak da.. Kunne virkelig ønske at parter fikk bli med! Hva med deg? 

Klem

Skjønner at du er stressa, det var jeg også under stimuleringen. Men dette går nok helt fint☺️ Egguttaket syns jeg gikk overraskende greit. Det var jo ubehagelig, men var fort overstått. Har du fått dato for uttak? 

Jeg har dessverre begynt å blø, så frykter en pågående SA. Ikke så mye å gjøre med dessverre, men klamrer meg enda til håpet om at spiren overlever inni der. Hvis ikke blir det nytt fryseforsøk til høsten igjen.

Sprekt av deg å drive med oppussing midt oppi IVF da. Det hadde nok ikke jeg orket, men så er jeg også over snittet bedagelig anlagt, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffelarsen skrev (4 timer siden):

Skjønner at du er stressa, det var jeg også under stimuleringen. Men dette går nok helt fint☺️ Egguttaket syns jeg gikk overraskende greit. Det var jo ubehagelig, men var fort overstått. Har du fått dato for uttak? 

Jeg har dessverre begynt å blø, så frykter en pågående SA. Ikke så mye å gjøre med dessverre, men klamrer meg enda til håpet om at spiren overlever inni der. Hvis ikke blir det nytt fryseforsøk til høsten igjen.

Sprekt av deg å drive med oppussing midt oppi IVF da. Det hadde nok ikke jeg orket, men så er jeg også over snittet bedagelig anlagt, hehe..

Takk for beroligende ord! Går veldig sakte fremover så må stadig på nye kontroller.. Håper det blir snart! 

Ånei!! Det var leit å høre :( Håper det viser seg å ikke være noe galt🤞 God klem❤️

Hehe, ja jeg er vel lik deg der! Men det er begrenset hvor lenge man kan sette ting på vent når prøvingen går over mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Nærmer seg uttak her, men virker ikke som at det blir så mange folikler. Typ 3 eller noe og de kan jo være tomme/umodne også . Så ganske skuffa. Men håper at det på mirakuløst vis blir noen da. Kjipt når jeg har så høy AMH, men de ville vel være forsiktige så det ikke ble overstimulering. 

Hvordan går det med deg kaffelarsen? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeiv stork skrev (10 timer siden):

Hei! 

Nærmer seg uttak her, men virker ikke som at det blir så mange folikler. Typ 3 eller noe og de kan jo være tomme/umodne også . Så ganske skuffa. Men håper at det på mirakuløst vis blir noen da. Kjipt når jeg har så høy AMH, men de ville vel være forsiktige så det ikke ble overstimulering. 

Hvordan går det med deg kaffelarsen? 

 

Ikke mist motet ennå❤️ En venninne av meg fikk ut ett eneste egg og ble gravid! Dessuten er det ofte slik at første stimulering blir litt prøving og feiling, ettersom medisinering og dosejustering er så ekstremt individuelt. Nå vet legene litt mer om hvordan de kan optimalisere stimuleringen for deg i neste runde, dersom det blir et nytt uttak. 

Jeg er faktisk gravid fortsatt, og blødningen har stoppet opp. Klinikken var optimistiske på mine vegne. Har tidlig UL om 1,5 uke, og da får jeg vite om det er noe levedyktig inni der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...