Gå til innhold

Skeive prøvere


Skeiv stork

Anbefalte innlegg

Hei igjen dere :)

I dag fikk jeg telefon om at blodprøven dessverre var negativ. 

Trist, men tror jeg kjente på det verste i løpet av helgen. 

Nå skal jeg ringe når jeg får mensen, så skal jeg prøve igjen snart, i naturlig syklus, så det blir spennende. Vet ikke hvorfor det endres fra å bruke medisiner, til å ikke skulle gjøre det, men er glad jeg slipper alle medisinene. 

Så er det bare å se fram til neste forsøk og håpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Coffee1234 skrev (2 timer siden):

Hei igjen dere :)

I dag fikk jeg telefon om at blodprøven dessverre var negativ. 

Trist, men tror jeg kjente på det verste i løpet av helgen. 

Nå skal jeg ringe når jeg får mensen, så skal jeg prøve igjen snart, i naturlig syklus, så det blir spennende. Vet ikke hvorfor det endres fra å bruke medisiner, til å ikke skulle gjøre det, men er glad jeg slipper alle medisinene. 

Så er det bare å se fram til neste forsøk og håpe. 

Alltid kjipt med negative tester... Håper det klaffer ved neste forsøk 🌺

Om du undres over noe, så spør de på klinikken. Så får du garantert en god forklaring :)

Jeg skal også sette inn i naturlig syklus nå. Heller ingen medier bortsett fra progesteronstøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (25 minutter siden):

Alltid kjipt med negative tester... Håper det klaffer ved neste forsøk 🌺

Om du undres over noe, så spør de på klinikken. Så får du garantert en god forklaring :)

Jeg skal også sette inn i naturlig syklus nå. Heller ingen medier bortsett fra progesteronstøtten.

Takk for det. 

Jeg spurte, men hun som ringte meg visste ikke helt. Legen der er ikke så tilgjengelig. 

Progesteronstøtte ja, så du bruker fortsatt progynova? Kanskje jeg og skal bruke det etterhvert, det vet jeg ikke enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coffee1234 skrev (5 timer siden):

Hei igjen dere :)

I dag fikk jeg telefon om at blodprøven dessverre var negativ. 

Trist, men tror jeg kjente på det verste i løpet av helgen. 

Nå skal jeg ringe når jeg får mensen, så skal jeg prøve igjen snart, i naturlig syklus, så det blir spennende. Vet ikke hvorfor det endres fra å bruke medisiner, til å ikke skulle gjøre det, men er glad jeg slipper alle medisinene. 

Så er det bare å se fram til neste forsøk og håpe. 

Det var leit å høre. Men fint at du har fått prosessert det litt allerede. Hvis du skal i naturlig syklus går det kanskje ganske kjapt frem til neste forsøk? Det er sikkert litt godt å tenke på 🥰  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coffee1234 skrev (11 timer siden):

Takk for det. 

Jeg spurte, men hun som ringte meg visste ikke helt. Legen der er ikke så tilgjengelig. 

Progesteronstøtte ja, så du bruker fortsatt progynova? Kanskje jeg og skal bruke det etterhvert, det vet jeg ikke enda :)

Progesteronstøtte er det du får rett før egginnsett og som du skal gå på frem til du tester. Det er feks: Lutinus, Cyclogest. Det fins flere typer også. 

Mener å huske at det var en av legene som fortalte meg at forskningen har kommet frem til at å sette inn i naturlig syklus er vel så bra som styrt. Da slipper man å utsette kroppen for alle hormonene også. 

Hun jeg har nå ble til fra fryseforsøk i naturlig syklus. 🥰

Kan du nå da starte opp igjen på neste mens? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (6 minutter siden):

Progesteronstøtte er det du får rett før egginnsett og som du skal gå på frem til du tester. Det er feks: Lutinus, Cyclogest. Det fins flere typer også. 

Mener å huske at det var en av legene som fortalte meg at forskningen har kommet frem til at å sette inn i naturlig syklus er vel så bra som styrt. Da slipper man å utsette kroppen for alle hormonene også. 

Hun jeg har nå ble til fra fryseforsøk i naturlig syklus. 🥰

Kan du nå da starte opp igjen på neste mens? 

Okei, ja jeg brukte progynova og cyclogest sist gang. Fikk en del bivirkninger av det, vet ikke av hvem av dem, men fikk kløe, hormonell, temperaturendringer, så det skal bli litt deilig å slippe nå. 

Ja jeg kan starte opp igjen ganske snart, så regner med at neste innsett blir i løpet av tre uker, så det skal bli spennende :)

hyggelig å høre at det fungerte for deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Coffee1234 skrev (39 minutter siden):

Okei, ja jeg brukte progynova og cyclogest sist gang. Fikk en del bivirkninger av det, vet ikke av hvem av dem, men fikk kløe, hormonell, temperaturendringer, så det skal bli litt deilig å slippe nå. 

Ja jeg kan starte opp igjen ganske snart, så regner med at neste innsett blir i løpet av tre uker, så det skal bli spennende :)

hyggelig å høre at det fungerte for deg.  

Ja deilig å slippe det.

Ja, det blir spennendem Godt du kan komme fort i gang igjen 🤞☺️

Hold oss gjerne oppdatert ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei på dere 😊

Liten oppdatering herifra.

Idag er det innsetti naturlig syklus, og så er det 10 dager med venting. Hater ventetiden, men også veldig spennende. Det er et fryseforsøk. 

Hvordan går det med dere andre her inne? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (2 timer siden):

Hei på dere 😊

Liten oppdatering herifra.

Idag er det innsetti naturlig syklus, og så er det 10 dager med venting. Hater ventetiden, men også veldig spennende. Det er et fryseforsøk. 

Hvordan går det med dere andre her inne? 😊

Så spennende! Har det vært godt med naturlig syklus istedenfor medisinert? Masse lykke til 🤞🏼👏🏼 Gleder meg til oppdatering om 10 dager!

Det går fint med meg. Jeg er fortsatt gravid og er idag 6+0. Halve dagen tror jeg at det skal gå galt og halve dagen tror jeg at det skal gå fint, så er litt slitsomt 😅Skal på første UL i uke 7+4, så det gleder jeg meg veldig til.

 Jeg har vært syk og omtrent sengeliggende med et virus de siste to ukene, så jeg kjenner ekstra på trøtthet og lite energi kan man si.. Nå har kvalmen begynt å melde seg på kveldene, det føles ut som jeg har spist noe dårlig fra ca kl 17 hver dag 😬 Skal på jobb igjen for første gang siden jeg fikk vite at jeg var gravid imorgen, så det blir spennende. Skal for sikkerhetsskyld jobbe 7 dager på rad (jobber på sykehus) så jeg mistenker en kaputt gravid kvinne den neste tiden 😂 

Håper dere alle får en fin helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeti92 skrev (3 timer siden):

Så spennende! Har det vært godt med naturlig syklus istedenfor medisinert? Masse lykke til 🤞🏼👏🏼 Gleder meg til oppdatering om 10 dager!

Det går fint med meg. Jeg er fortsatt gravid og er idag 6+0. Halve dagen tror jeg at det skal gå galt og halve dagen tror jeg at det skal gå fint, så er litt slitsomt 😅Skal på første UL i uke 7+4, så det gleder jeg meg veldig til.

 Jeg har vært syk og omtrent sengeliggende med et virus de siste to ukene, så jeg kjenner ekstra på trøtthet og lite energi kan man si.. Nå har kvalmen begynt å melde seg på kveldene, det føles ut som jeg har spist noe dårlig fra ca kl 17 hver dag 😬 Skal på jobb igjen for første gang siden jeg fikk vite at jeg var gravid imorgen, så det blir spennende. Skal for sikkerhetsskyld jobbe 7 dager på rad (jobber på sykehus) så jeg mistenker en kaputt gravid kvinne den neste tiden 😂 

Håper dere alle får en fin helg!

Så godt å lese at du fremdeles er gravid. 🥰Håper det virkelig fortsetter slik. Skjønner du er spent. Var det ditt første forsøk?

Ja deilig å slippe alle de hormonene. Nå er det gjort. Nå er det bare å vente........

Håper på opodatering fra deg etter UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (6 minutter siden):

Så godt å lese at du fremdeles er gravid. 🥰Håper det virkelig fortsetter slik. Skjønner du er spent. Var det ditt første forsøk?

Ja deilig å slippe alle de hormonene. Nå er det gjort. Nå er det bare å vente........

Håper på opodatering fra deg etter UL.

Det var mitt fjerde forsøk. Forrige forsøk endte i kjemisk, så jeg frykter hele tiden at jeg skal miste igjen 😅 Men symptomene er absolutt på plass, så har roet meg litt. Håper bare det varer! 
 

Så utrolig spennende 🤞🏼 Hvor mange forsøk har du hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeti92 skrev (6 timer siden):

Det var mitt fjerde forsøk. Forrige forsøk endte i kjemisk, så jeg frykter hele tiden at jeg skal miste igjen 😅 Men symptomene er absolutt på plass, så har roet meg litt. Håper bare det varer! 
 

Så utrolig spennende 🤞🏼 Hvor mange forsøk har du hatt?

Dette går veien din skal du se  😁

Hvor tidlig merket du at du var gravid?

Hva slags symptomer hadde du i starten?

Ja det er så spennende. Dette er første søskenforsøket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (4 minutter siden):

Dette går veien din skal du se  😁

Hvor tidlig merket du at du var gravid?

Hva slags symptomer hadde du i starten?

Ja det er så spennende. Dette er første søskenforsøket. 

Så spennede at du gikk i gang med søskenforsøk! Ganske kjapt etter første, hvis jeg husker rett? Er du privat eller offentlig (jeg lurer litt på prosessen rundt søsken i det offentlige) 

 

Gratulerer Yeti92!!! Krysser fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mr.popcorn skrev (1 time siden):

Så spennede at du gikk i gang med søskenforsøk! Ganske kjapt etter første, hvis jeg husker rett? Er du privat eller offentlig (jeg lurer litt på prosessen rundt søsken i det offentlige) 

 

Gratulerer Yeti92!!! Krysser fingrene for deg ❤️

Privat. Jeg begynner å dra på åra. Snart 41, så har ikke tiden på min side. Derfor hår jeg igang med søskenforsøk såpass kjapt.😊

Hvilken årsmodell er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (10 timer siden):

Dette går veien din skal du se  😁

Hvor tidlig merket du at du var gravid?

Hva slags symptomer hadde du i starten?

Ja det er så spennende. Dette er første søskenforsøket. 

Jeg var kvalm av og på gjennom hele dagen fra 9DPO, mistenker at det var implantasjonskvalme. Fra den dagen av fikk jeg ømme pupper også. Fra dag 12 hadde jeg halsbrann 24/7 og ble mer og mer oppblåst, passet ikke i de vanlige klærne mine 😅Begynte å få streken tilbake på graviditetstest på dag 11 (testet ut Ovitrelle) og positiv digital på dag 13!

Uke 4: ømme pupper, mye sulten, men ble fort mett, småuggen. Sov dårlig og måtte tisse ofte. Blødde lett neseblod. Murringer i magen 24/7.

Uke 5: ømme pupper som blir større og større, trøtt (!!!). Murringer 24/7. Dårlig hver ettermiddag/kveld fra kl 17. Lite matlyst på kveldene.

Nå har jeg akkurat bikket uke 6 og føler jeg har mye de samme symptomene som i uke 5. er bare helt ekstremt trøtt og føler allerede at puppene skal sprenge 😬

 

Er dette første gangen du går gravid? Altså gikk partneren din gravid med barnet dere har fra før?☺️


 

mr.popcorn skrev (10 timer siden):

Så spennede at du gikk i gang med søskenforsøk! Ganske kjapt etter første, hvis jeg husker rett? Er du privat eller offentlig (jeg lurer litt på prosessen rundt søsken i det offentlige) 

 

Gratulerer Yeti92!!! Krysser fingrene for deg ❤️

tusen takk!🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (11 timer siden):

Privat. Jeg begynner å dra på åra. Snart 41, så har ikke tiden på min side. Derfor hår jeg igang med søskenforsøk såpass kjapt.😊

Hvilken årsmodell er du?

Da skjønner jeg det er like greit å kjøre på. Krysser fingrene for deg. Jeg er 89 modell, så har det ikke supertravelt. 

Endret av mr.popcorn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

yeti92 skrev (18 timer siden):

Jeg var kvalm av og på gjennom hele dagen fra 9DPO, mistenker at det var implantasjonskvalme. Fra den dagen av fikk jeg ømme pupper også. Fra dag 12 hadde jeg halsbrann 24/7 og ble mer og mer oppblåst, passet ikke i de vanlige klærne mine 😅Begynte å få streken tilbake på graviditetstest på dag 11 (testet ut Ovitrelle) og positiv digital på dag 13!

Uke 4: ømme pupper, mye sulten, men ble fort mett, småuggen. Sov dårlig og måtte tisse ofte. Blødde lett neseblod. Murringer i magen 24/7.

Uke 5: ømme pupper som blir større og større, trøtt (!!!). Murringer 24/7. Dårlig hver ettermiddag/kveld fra kl 17. Lite matlyst på kveldene.

Nå har jeg akkurat bikket uke 6 og føler jeg har mye de samme symptomene som i uke 5. er bare helt ekstremt trøtt og føler allerede at puppene skal sprenge 😬

 

Er dette første gangen du går gravid? Altså gikk partneren din gravid med barnet dere har fra før?☺️


 

tusen takk!🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Var jeg som gikk gravid sist også. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr.popcorn skrev (15 timer siden):

Da skjønner jeg det er like greit å kjøre på. Krysser fingrene for deg. Jeg er 89 modell, så har det ikke supertravelt. 

Takk. Spennende dager fremover.😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere. 😊

Hvordan går det med dere?

Nå er det 4 dager siden innsett. Har da ikke telt med selve innsettdagen som var fredag 5.november.

Der dere noe? Eller ser jeg syner? Vet det er tidlig, men.... 

 

8E2F4202-6DB8-45A4-B8A9-88C736502FDB.jpeg

Endret av Jente_38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente_38 skrev (3 timer siden):

Hei på dere. 😊

Hvordan går det med dere?

Nå er det 4 dager siden innsett. Har da ikke telt med selve innsettdagen som var fredag 5.november.

Der dere noe? Eller ser jeg syner? Vet det er tidlig, men.... 

 

8E2F4202-6DB8-45A4-B8A9-88C736502FDB.jpeg

Det går helt ok med meg. Jeg er ganske dårlig for tiden, men går på jobb fortsatt. Spent på å se hvor lenge jeg holder ut 😅 Skal på første UL (7+4) på tirsdag i neste uke og så en 12 ukers UL i desember 🥰

 

Jeg ser en veldig svak strek 🤞🏼 

Endret av yeti92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...